Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
1/ Aha. Det är ett tänkt scenario du själv har.
Med tanke på risken (som PM var medveten om) tror jag inte han skulle våga att drämma igen luckan så det blev undertryck och riskera att bli utelåst i mörkret uppe i ubåtstornet. Då hade han ju dessutom blivit blåst på konfekten. DVs att KiM självdött nere i ubåten.
Likaväl som han törs stänga luckan inifrån tror jag knappast fullblodspsykopaten har några större bekymmer med att klappa igen den för att skrämma skiten ur Kim. Om hans luckfixering ska tas hänsyn till vet jag inte däremot finns flertal tecken på bindning.
Han verkar ha lyckats med sin mission att få luckan framstå som förfärligt opålitlig.
Citat:
2/ KiM och PM var ju nere i ubåten ca 19.30. Dök ca 19.45. Om PM övermannade KiM kl 20 ca, så hade han tre hela timmar på sig tills kl 23.05 när Nautilus kom upp.
Du uppger fel tider:
20.16 skickar Kim sista sms, 20.31 tar vittnet J foto på dem i samband med samtal.
Kl 20.43-23.05 kan inte ubåten ses via radar.
Han har tid på sig och det är just BP som får mig att tro att han inte överfaller henne så snart.
Det är en utmärkt flytande tortyrkammare där han kan agera ut sin fantasi:
- Jag anser att han likt flertal andra sexualsadister leker med sitt byte och gör det i form av den intervju som var planerad dvs deras motsvarighet till sexuellt förspel; en psykisk version.
- Att detta då motsvarar den thrill han söker. Det är den jakt på eufori som står i hans RPU, hans eviga sökande efter spänning/upplevelser som psykopat som kan ses via hans uttalanden på blogg.
- Rollspel är en framträdande del i hans sexualitet.
- Är det en fantasi som pågått länge tror jag han vill njuta så länge det är möjligt.
Citat:
De värsta skadorna kom runt döden, iallafall i slutet. PM var väldigt intresserad avA/Pikering, B/halsavskärning, samt C/ lemlästning.
PM har dessutom en dödsfascination som är omvittnad sedan lång tid tillbaka.
Hur många timmar kunde han vänta på att få sin hett efterlängtade sexuella fantasi med pikering ,halsavskärning och lemlästning (styckning) uppfylld?
Det sexuellt tändande psykiska förspelet står öht inte i ett motsatsförhållande att skära halsen av henne eller sticka henne i ett senare skede.
Han övergår isf i aktiv tortyr efter att han bundit henne och njuter av att hon är fullständigt skräckslagen. Hon dör i så fall inte förrän längre in på natten som ÅK också är inne på.
Jag ser hans stillastående vi 02-tiden som en kritisk tidpunkt till mer fysisk aktivitet i form av att använda skruvmejseln samt sin hobbykniv och han är hittills i fas med sin mordplan som ses via sms.
Här går han isf mer i parité med sin absurda hårddisk. Han kan sen fortsätta i u-läge en viss tid.
Citat:
Sedan kan man räkna baklänges från kl 08.15 i tid, som det tog för PM att göra vad han skulle.
Då måste man tänka sig in i alla moment. Hur lång tid det tog att fixa med rören, trä upp dem som ett pärlband på ett verktygsbälte (eller spännband), fästa det på torson så att det verkligen passade. Men först knyta rep på ett sätt som torson inte gled ur ( säkert flera försök) för att hala upp den till tornluckan med medföljande lårben (tog kanske en timme med flera försök?) Sedan knata ner och hämta det tunga bältet och upp i tornet. Fästa det runt kroppen i det trånga utrymmet. osv,osv,osv
Om man verkligen går igenom alla moment bakåt, så är det väldigt många timmar PM har hållit på med den döda kroppen. Samtidigt som han seglat ubåten och haft omvärldskoll. Iallafall mellan 23.05 till dyket kl 04 någonting.
När han dyker ner för andra gången delar han kroppen i delar:
inte för att det finns ett behov för att släpa henne upp i tornet, utan för att förhindra att hon blir återfunnen. Det är det längsta dyket tidsmässigt, drygt 3 timmar och 40 min (04.42-08.22).
Han har tänkt sig att utföra det perfekta brottet (Bent Isagers bok + samtal med örlogskapten) via att dölja lik i Köge bukt (likt hans samtal med två vittnen) men det sket sig.
Jag ser det som tre faser:
1) Manipulativ fas som är upphetsande (förspel)
2) Aktiv tortyr (fysisk och psykisk)
3) Avslutande del där han gör sig av med liket.