2018-04-29, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Nej, du bara charmade mig när du gav din beskrivning av avloppet.
Det är väl inte omöjligt att som ni två igår hävdade att Nautilus var så primitivt utrustat, att tänka sig
att PM häller ut tvättvatten/diskvatten i en hink under tvättfat och diskbänk. Och sedan tömmer hinken i toaletten "Potti Porta" där alltsammans rinner ut i en septiktank. Hur var det nu med avlopp ombord? Finns det säkert varmvattenberedare för dusch så måste det ju finnas avlopp/avrinning?
Är vi överens nu om att det finns avlopp/avrinning i duschutrymmet till någon tank?
Citera
2018-04-29, 19:24
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det är väl inte omöjligt att som ni två igår hävdade att Nautilus var så primitivt utrustat, att tänka sig
att PM häller ut tvättvatten/diskvatten i en hink under tvättfat och diskbänk. Och sedan tömmer hinken i toaletten "Potti Porta" där alltsammans rinner ut i en septiktank. Hur var det nu med avlopp ombord? Finns det säkert varmvattenberedare för dusch så måste det ju finnas avlopp/avrinning?
[U]Är vi överens nu om att det finns avlopp/avrinning i duschutrymmet[/u] till någon tank?

Man skulle tro det, ja.
Citera
2018-04-29, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Ja visst är det en tolkningsfråga , men natt är ju natt vare solen går upp tidigt eller sent

Ja om Kim var död kl. 23.05 , då var han väldigt snabb för att vara en sexualsadist . Han var på en ubåt o ingen kunde höra eller se vad som höll på att hända.

Visst en sadist är en som njuter av att plåga en människa så länge de kan.

Det bästa för Kim vore att det gick väldigt fort, men jag tror inte att det var så.
Men om du tror att PM höll på med det i ytläge,-Vem styrde Ubåten?,-Vem höll utkik efter trafikbåtar,lotsfartyg och kustbevakningsfartyg?,- Vem höll koll på motorer?,-Vem höll koll på radion?
Tror du PM skulle sprungit som en tätting mellan offret och allt det andra?
Det är ju bara väldigt farligt och riskabelt att ensam segla en ubåt. Och Öresund är ett av världens mest trafikerade sund.
Jag tror inte PM njutit om han inte kunde koncentrera sig till 100 % på sitt dåd.
Hur mycket skulle du själv njutit av sexuell samvaro om du samtidigt skulle laga middag på fyra spisplattor med alla dessa tillbehör, leta köksredskap, springa i kylskåpet, skafferiet osv?

Men vid ett dyk på havets botten kan PM koppla av allt och helt ostört koncentrera sig till 100%.
Och det finns bara två dyk under ubåtsrutten. Och PM hade inte obegränsat med tid heller.

EDIT: Två dyk+två riskabla moment dvs ett mord samt styckningen.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-29 kl. 19:45.
Citera
2018-04-29, 19:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Men om du tror att PM höll på med det i ytläge,-Vem styrde Ubåten?,-Vem höll utkik efter trafikbåtar,lotsfartyg och kustbevakningsfartyg?,- Vem höll koll på motorer?,-Vem höll koll på radion?
Det är ju bara väldigt farligt och riskabelt att ensam segla en ubåt. Och Öresund är ett av världens mest trafikerade sund.
Jag tror inte PM njutit om han inte kunde koncentrera sig till 100 % på sitt dåd.
Hur mycket skulle du själv njutit av sexuell samvaro om du samtidigt skulle laga middag på fyra spisplattor med alla dessa tillbehör, leta köksredskap, springa i kylskåpet, skafferiet osv?

Men vid ett dyk på havets botten kan PM koppla av allt och helt ostört koncentrera sig till 100%.
Och det finns bara två dyk under ubåtsrutten. Och PM hade inte obegränsat med tid heller.
?
Om han binder henne i första dyk (eller först klappar igen luckan för att roa sig) vid 23, kör sen i ytläge vid midnatt (nära krock) så kan han mycket väl ha kört till ett mer lämpligt ställe.
Han står sen still i drygt en timme vid 02-tiden. Vart framgår ej.

Citat:
Peter Madsen siger, at Kim Wall døde klokken cirka 23.05 om aftenen den 10. august 2017.
Det er Anklagemyndigheden ikke sikker på er rigtigt:

"Hun kan have været i live til langt ude på natten," siger Jakob Buch-Jepsen." live dr
Senast redigerad av develi 2018-04-29 kl. 20:37.
Citera
2018-04-29, 19:49
Medlem
Citat:

Nej, jag menar inte att han sprungit som en tätting fram o tillbaka! Han kunde ju gå ifrån tornet o lämna Kim där ensam! Vilken idiot han är! Han kanske bara gick ett par gånger ned i båten o skrämmer henne lite till...sen upp i tornet o tänker ut vad han mer ska göra på sitt äventyr! Jag skickar med dombeslutet, där man kan läsa bättre vad han gjort mot henne . Det värsta är att hon klart var vid liv när han håller på med underlivet
PM skiter i all sorts säkerhet !!
http://www.domstol.dk/KobenhavnsByret/nyheder/domsresumeer/Pages/Domiub%C3%A5dssag.aspx

Mitt sexliv har du inte mad att göra!
Citera
2018-04-29, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Psykopatens förmåga att dupera omgivningen - att leva dubbelliv:

Först tack för videotips om Jack Unterweger hittade honom på youtube, så kom det ju upp flera andra, finns många psykopater ute i världen, så nu har jag fastnat på youtube ett tag.

Ja, det är väldigt tragiskt för många människor, kollegor m.m. Jag tror denna Kasper såg nog upp till PM o så får han en chock o många fler antar jag _(
Citera
2018-04-29, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Nej, jag menar inte att han sprungit som en tätting fram o tillbaka! Han kunde ju gå ifrån tornet o lämna Kim där ensam! Vilken idiot han är! Han kanske bara gick ett par gånger ned i båten o skrämmer henne lite till...sen upp i tornet o tänker ut vad han mer ska göra på sitt äventyr! Jag skickar med dombeslutet, där man kan läsa bättre vad han gjort mot henne . Det värsta är att hon klart var vid liv när han håller på med underlivet
PM skiter i all sorts säkerhet !!
http://www.domstol.dk/KobenhavnsByret/nyheder/domsresumeer/Pages/Domiub%C3%A5dssag.aspx

Mitt sexliv har du inte mad att göra!

Tusen tack för domslutet. Jätteintressant. Om man läser om skadorna (Madsens sexuella fantasi som han ville göra verklighet av) så tycker jag ,att man utifrån skadorna förstår att offret inte kan ha levt länge "och torterats hela natten".

Ted Bundy var en vidrig sexualsadist. Väldigt ofta slog han till som blixten och utförde sexualsadistiska mord på väldigt kort tid. En halvtimme för ett offer (hemska underlivsskador). På ett studentboende hann Bundy med fyra offer på knappt en timme ungefär. Så det här med att ALLA sexualsadister drar ut på njutningen i timmar det är väldigt olika. Men ingen kropp tål hur mycket våld som helst särskilt länge. Det står inget i domslutet vad jag kunde läsa om hur lång tid det tog eller när de tror att offret avled. Men några pusselbitar att foga in i ubåtsturen dock.

" at tiltalte har udvist interesse for drab og lemlæstelse af mennesker og også har interesseret sig for ”spidning”.

Retten lægger desuden vægt på, at tiltalte nogle timer efter, at afdøde var afgået ved døden, parterede liget og smed det i havet.

Vi vet att Nautilus syntes på radarn i Köge bukt efter sitt dyk ca kl. 08.15 Och att det var då Madsen seglade runt och dumpade kvarlevor och grejer. Om man då räknar baklänges från 08.15,- få upp grejerna i tornet,-paketering,-påförandet av tyngder, -(filmande tror vi samt, udvist interesse for lemlæstelse ,dödsfscination ),-styckningen,- legat för avrinning i duschutrymmet (tänkbart),- samt avskärandet av huvud/hals.

Så kan man på ett ungefär räkna ut när offret avled. PM påstår dessutom att han sov två timmar(?) efter KiMs "olycka". Samt att han lagt mycket tid på att leta verktyg, grejer han behövt när han hanterat den döda kroppen. Samt en massa spring och tid som gått bort till strul samt segla ubåten.

PS Pita. Det var en liknelse och inte min mening att vara ofin eller lägga mig i. En liknelse bara. Jag kunde använt mig själv som exempel istället. Så ber om ursäkt för det. Men detta var ju PMs "sexualakt" som han fantiserat och drömt om säkert i åratal.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-29 kl. 21:37.
Citera
2018-04-29, 21:12
Medlem
Citat:
Tusen tack för domslutet. Jätteintressant. Om man läser om skadorna (Madsens sexuella fantasi som han ville göra verklighet av) så tycker jag ,att man utifrån skadorna förstår att offret inte kan ha levt länge "och torterats hela natten".

Ted Bundy var en vidrig sexualsadist. Väldigt ofta slog han till som blixten och utförde sexualsadistiska mord på väldigt kort tid. En halvtimme för ett offer (hemska underlivsskador). På ett studentboende hann Bundy med fyra offer på knappt en timme ungefär. Så det här med att ALLA sexualsadister drar ut på njutningen i timmar det är väldigt olika. Men ingen kropp tål hur mycket våld som helst särskilt länge. Det står inget i domslutet vad jag kunde läsa om hur lång tid det tog eller när de tror att offret avled. Men några pusselbitar att foga in i ubåtsturen dock.

" at tiltalte har udvist interesse for drab og lemlæstelse af mennesker og også har interesseret sig for ”spidning”.

Retten lægger desuden vægt på, at tiltalte nogle timer efter, at afdøde var afgået ved døden, parterede liget og smed det i havet.

Vi vet att Nautilus syntes på radarn i Köge bukt efter sitt dyk ca kl. 08.15 Och att det var då Madsen seglade runt och dumpade kvarlevor och grejer. Om man då räknar baklänges från 08.15,- få upp grejerna i tornet,-paketering,-påförandet av tyngder, -(filmande tror vi samt, udvist interesse for lemlæstelse ,dödsfscination ),-styckningen,- legat för avrinning i duschutrymmet (tänkbart),- samt avskärandet av huvud/hals.
Så kan man på ett ungefär räkna ut när KiM avled. PM påstår dessutom att han sov två timmar(?) efter KiMs "olycka". Samt att han lagt mycket tid på att leta verktyg, grejer han behövt när han hanterat den döda kroppen. Samt en massa spring och tid som gått bort till strul.

PS Pita. Det var en liknelse och inte min mening att vara ofin eller lägga mig i. En liknelse bara. Jag kunde använt mig själv som exempel istället. Detta var ju PMs "sexualakt" som han fantiserat och drömt om säkert i åratal.

Det var definitivt INTE efter sju timmar. Det är fortfarande i nära anslutning till och vid ett stick i underlivet så var hon vid liv. Halsen kom sist. Mycket av Madsens berättelse om svårigheter med paketering kan han gjort medans huvudet låg i handfatet och kroppen i duschen för avblödning.

Du skall nog inte tillskriva Madsen ngn sanning. Den är obefintlig.
Citera
2018-04-29, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det var definitivt INTE efter sju timmar. Det är fortfarande i nära anslutning till och vid ett stick i underlivet så var hon vid liv. Halsen kom sist. Mycket av Madsens berättelse om svårigheter med paketering kan han gjort medans huvudet låg i handfatet och kroppen i duschen för avblödning.

Du skall nog inte tillskriva Madsen ngn sanning. Den är obefintlig.
1/ Det har jag inte påstått heller. Din andra mening förstod jag inte. Kan du vara snäll och omformulera vad du menar där?

Hur tolkar du det här? at tiltalte har udvist interesse for drab og lemlæstelse af mennesker

2/ Inte obefintlig. Det finns alltid en liten kärna av sanning. Problemet är att klura ut vad som är sant och vad som är lögn. Därför satte jag frågetecken efter.
Citera
2018-04-29, 21:35
Medlem
Citat:
1/ Det har jag inte påstått heller. Din andra mening förstod jag inte. Kan du vara snäll och omformulera vad du menar där?

Hur tolkar du det här? at tiltalte har udvist interesse for drab og lemlæstelse af mennesker

2/ Inte obefintlig. Det finns alltid en liten kärna av sanning. Problemet är att klura ut vad som är sant och vad som är lögn. Därför satte jag frågetecken efter.

1. Skulle gärna sett sammanhanget dvs hela meningen

"den åtalade har uppvisat intresse för mord och lemlästning av människor"

2. Dom korn av sanning jag har sett har Madsen endast använt för att förstärka sina lögner.
Citera
2018-04-29, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
1. Skulle gärna sett sammanhanget dvs hela meningen

"den åtalade har uppvisat intresse för mord och lemlästning av människor"

2. Dom korn av sanning jag har sett har Madsen endast använt för att förstärka sina lögner.
Det står i domslutet som Pita la ut en länk på alldeles nyss.

2 Hur vet du att de korn av sanning som du sett är sanningen?
Men det är så jag upplever det också. Att han bygger sina lögner på sanning för trovärdighetens skull.
Men vilket som är vilket? Det är frågan?
Citera
2018-04-29, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo,men både dusch och varmvatten fanns även från innan som jag förstår det. Avloppet gjekk garanterat i nån form av sluten tank. Vi pratar nu om det vi i Norge kallar "gråvatten" .Vatten från tex dusch och tvett och kök.
(Jag undviker "konsekvent" (för det mesta) tekniska diskusjoner då jag inte kan dom svenska orden på tekniska saker.)
Någon toalett har inte jag sett.

Det heter gråvatten i Sverige också, varmt eller kallt, egalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in