Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-29, 22:29
Medlem
sommarspecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Du är dessvärre rätt dålig på att läsa av en situation om det var så du tolkade den intervjun.

Words!

Kan någon förstå varför massmedia inte tar upp detta? Detta är real news. Tidningarna måste skriva om verkligheten. Det tiges om Soran och det tiges om Üzz. Fattar inte media att man inte kan tiga om sanningen och sedan skriva att man inte vill ha fake news?
Citera
2018-04-29, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarspecial
Words!

Kan någon förstå varför massmedia inte tar upp detta? Detta är real news. Tidningarna måste skriva om verkligheten. Det tiges om Soran och det tiges om Üzz. Fattar inte media att man inte kan tiga om sanningen och sedan skriva att man inte vill ha fake news?
Soran är väl slut och det finns väl inte så mycket mer att skriva om där antar jag men Özz måste sänkas likt ett skepp i det klassiska spelet! Så det är konstigt att det inte skrivs mer faktiskt - men antagligen samlas det på uppgifter nu för att skjuta ett direkt avgörande skott antar jag. Det kan inte tigas ihjäl detta!
Citera
2018-04-29, 22:33
Medlem
Jofs avatar
Ytterst tveksamt om jag tillför något genom att påpeka att intervjun med Özz inte på något sätt visar att han är rolig. Han utger sig för att vara komiker. Han verkar bara orolig. Kanske var lite ur form?
Citera
2018-04-29, 22:40
Medlem
whosyourdaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShowerStalker
Säg walla. Vi båda vet att det var svensken (svågern) som anlitade Akilov utan Özz vetskap. Varför supportar ni terroristen? Ja jag skyller på svenskar.
Walla kan du säga på andra sidan Medelhavet. Boun viaggio!
Citera
2018-04-29, 22:43
Medlem
dobbelinas avatar
SFI kurs 32
Dagens ord är:
Konsekvensanalys
Det är viktigt att ni tänker på vilka följder ert beteende kan medföra.
Om ni blir ertappade med att ha utnyttjat svart arbetskraft, skyll inte på svågern.
Om ni blir tillfrågade om vad som har försigått, spela inte in samtalet på video och
lägg ut på youtube.
Om ni mot förmodan ändå gör det, försäkra er om att videon talar till er fördel.
Om ni agerar som opinionsbildare, och tjänar miljoner, samt har en syster som jobbar
som advokat, undvik att använda svart arbetskraft.
Med svart arbetskraft menas inte att den som utfört arbetet är mörkhyad, utan det
betyder att den anlitade arbetskraften inte har betalat skatt & sociala avgifter.
Använd inte er etnicitet som ursäkt för era tillkortakommanden.

Slut på lektionen.
Senast redigerad av dobbelina 2018-04-29 kl. 22:49.
Citera
2018-04-29, 22:44
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Soran är väl slut och det finns väl inte så mycket mer att skriva om där antar jag men Özz måste sänkas likt ett skepp i det klassiska spelet! Så det är konstigt att det inte skrivs mer faktiskt - men antagligen samlas det på uppgifter nu för att skjuta ett direkt avgörande skott antar jag. Det kan inte tigas ihjäl detta!
Absolut medhåll.
Märks att det sker (ful)spel bakom kulisserna.

Det är ju brännbara frågor som berör alla samhällsmedborgare på olika sätt, för att inte tala om resterande svartjobbare som anlitats och de ännu inte anlitade papperslösa underjordenlevande och framtida folk som ska "nätverka" i detta fantastiska Sverige, alla som snabbt.ska.ut.i-arbete.. vilka arbete, var när hur.. javisst ja, finns lösningar på allt, om så att de är hemliga och man inte vill kännas vid dem.
Citera
2018-04-29, 22:47
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ytterst tveksamt om jag tillför något genom att påpeka att intervjun med Özz inte på något sätt visar att han är rolig. Han utger sig för att vara komiker. Han verkar bara orolig. Kanske var lite ur form?
Man kan lite snällt säga att hans cirklar rubbades.
Citera
2018-04-29, 22:51
Medlem
carambolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunia
"Posta enbart om ni kan tillföra ämnet något."

Okej.

Var hälsade.

Har följt ämnet ända sedan det blev känt och är helt förundrad över ödets ironi. Först och främst, vart är #backaÖzz hashtaggen som han faktiskt förtjänar?

Özz, en framtill nyligen, folkkär komiker har alltså, mer eller mindre, anlitat en person att utföra renoveringsuppgifter och personen i fråga utförde Sveriges smutsigaste och värsta terrordåd. Okej, vi är med på det än så länge.

Men kan vi bara reda ut varför detta hat mot Özz? Och om han visste om pengatransaktionerna till Akilov? Varenda jävla kotte i Sverige fifflar och gör skit under bordet och leker sedan att de är hederliga medborgare samtidigt som de bokar sin årliga sportlovsresa till Thailand eller Bali för vinst som egentligen mellan raderna hade gått till staten.

Jag arbetade för på en väldigt, väldigt känd, privat ägd lackeringsbyrå i Täby där ägaren som var holländsk helt friskt och öppet sa till mig att hon enbart anställer folk utan papper för att "ja men det är så mycket billigare *insert menande blick som säger du detta till någon då fan*.

Ni är ett så jävla falskt folk!!!! Jag är bakom Özz ända tills jag dör! Vi växte upp med honom och Shan som de absolut bästa förebilderna, varför? Jo, för att dem called them as they saw it, - and they still do!

Janne Josefsson..jag hade faktiskt respekt för honom ända tills jag såg den katastrofalt utförda intervjun där Özz försvarar sig in i det sista, med rätta!! Och han sitter där helt självgod, som *nu jävlar din lilla blatte som har drivit med oss och som kommit hit och gjort ett fint varumärke för dig själv, ja, nu jävlar ska du också NER!!!!* Åt helvete med honom.

Så Özz visste om det och Özz samäger huset. Men det sköts inte så snyggt. Vad är det Sverige har förvandlats till? Dra ner varje jävel i skiten, bara han är man, o ja, är han av utländsk härkomst, oooh ännu bättre.

Özz har inte begått något brottsligt. Han samäger ett hus, precis som varje människa i denna suveräna stat har rätt till, och svart renoveringsarbete har utförts, (obs: precis som det är vanligt, snälla, snälla sluta leka att ni aldrig har gjort det, jag har mina bästa vänner i byggbranschen, det är så jävla vanligt att bara det kan ta ett eget avsnitt i Uppdrag Granskning), och en av arbetarna beslöt sig för att utföra detta hemska dåd. Özz är ren.

Backa Özz och åt helvete med varenda rasistiska jantesvenne som inte kan tåla en invandrares fria tal, frihet och framgång.

Som ni väntade på detta! Att ni pekar på honom med skällsord, med anklagelser..allt detta får mig att tänka på hur Ludmila Engquist var svensk ända framtill dopningsskandalen och hur Zlatan alltid var svensk när de gick vägen, men plötsligt så ändrades deras nationalitet på ett magiskt sätt när det inte går vägen. Ni är så ombytliga. Varför har ingen av er integritet? Vart är stödet för Özz?

Och att ni skrattar åt att han har filmat och lagt upp den där tomtens intervju. Självklart ska han visa hur Janne jobbar. Men för Guds skull, det Özz glömmer är att det är så ni alla jobbar. Jobbar jobbar och sedan hugger med kniven i ryggen, helt tomt stirrandes på dig *men du visste ju att jag skulle hugga bara jag fick mina skäl och min chans*.

Jag skriver under dem här orden med mitt namn, varenda ett av de.

#backaÖzz

Take a long hard look at yourself. (du verkar ju gilla engelska uttryck så kanske lättare förstå för dig)

Du är en rasist. Omvänd rasism finns förresten inte. Du är en helt vanlig rasist.

Det är Svensson som har skrattar och klappat och betalat i alla dessa år - som har gjort Özz känd och förmögen. Folk älskade honom och det var en försvinnande liten MINORITET som hade något emot honom för att han är svartskalle. Han föddes inte rik och framgångsrik - Sverige har hjälpt honom bli det. Ja visst har han arbetat hårt - men det finns det många som har gjort som nu svälter ihjäl som fattigpensionärer. Sverige har lyft Özz och tagit honom till sig.

NU visar det sig att han har fuskat som in i helvete med sin skatt och redovisning. Det skulle nog aldrig kommit fram om det inte var för Akilovs terrordåd och man gick igenom Akilovs konto. Det gör man inte med dom tusentals andra svartjobbare som finns i landet.

Özz hade en jävla otur ja.

Men faktum kvarstår. En av Sveriges med folkkära underhållare, en av Sveriges mest högljudda profiler som tjatar om Svennes brist på solidaritet, som tjatar om att svartarbete och skattefiffel är djävulens påfund, som tjatar om att man inte ska utnyttja utsatta människor - och som kramas extra mycket av det "klassmedvetna" vänsteretablissemang som ständigt tjatar skattemoral - HAN har nu visat sig använda sig av svart arbetskraft i sin kåk. OM det var ett misstag - varför säger han inte det bara och ber om ursäkt?

Det ÄR ett brott att deläga ett hus och låta svartarbete förekomma där. Det ÄR ditt ansvar även om du inte är på plats och inte ens känner till det. Fast hur troligt tror du det egentligen är att Özz inte "hade en aaaning" ...

Istället försöker Özz utmåla Janne Josefsson som i princip pedofil. Vafan är det?

HUR kan du stötta det? TÄNK lite, SE förbi "raser" och all sån skit du kommer med - gör ett litet tankeexperiment och tänk att det är Jimmie Åkesson som har avslöjats i detta scenario istället för Özz. Skulle du göra ett upprop till stöd för JÅ då?
Citera
2018-04-29, 22:52
Medlem
Bert Karlsson: Özz nujen Sveriges största lögnare?!

https://www.youtube.com/watch?v=9lZ6zK70hVM
Citera
2018-04-29, 22:53
En seriös fråga, tror ni att Özz Nujen har tagit något såsom kokain eller amfetamin? Hans beteende var ju som sagt väldigt udda. Har en del kompisar som tycker han verkade påtänd.
Citera
2018-04-29, 22:55
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
SFI kurs 32
Dagens ord är:
Konsekvensanalys
Det är viktigt att ni tänker på vilka följder ert beteende kan medföra.
Om ni blir ertappade med att ha utnyttjat svart arbetskraft, skyll inte på svågern.
Om ni blir tillfrågade om vad som har försigått, spela inte in samtalet på video och
lägg ut på youtube.
Om ni mot förmodan ändå gör det, försäkra er om att videon talar till er fördel.
Om ni agerar som opinionsbildare, och tjänar miljoner, samt har en syster som jobbar
som advokat, undvik att använda svart arbetskraft.
Med svart arbetskraft menas inte att den som utfört arbetet är mörkhyad, utan det
betyder att den anlitade arbetskraften inte har betalat skatt & sociala avgifter.
Använd inte er etnicitet som ursäkt för era tillkortakommanden.

Slut på lektionen.
Måste väl finns fördjupningskurser för lärarna, kirurgerna, advokaterna ja akademikerna, som tillför!
Fördjupningsanalys ; Flera nyanser av svart. Så de blir också diplomerade vita medborgare.
Citera
2018-04-29, 22:59
Medlem
Tänk er ett omvänt scenario.

Jag är svensk och advokat och bor och arbetar i ett annat land.
Jag är gift med en man som är född i det land vi bor i.
Min svenska brorsa är standupkomiker.

Vi köper några hus ihop och vi anlitar en från Sverige som inte har rätt at vara i det här landet.
Den vi anlitar betalar vi svart utan faktura och denne begår senare ett terrorbrott.

Tror jag och brorsan blivit insydda och det hade inte räckt med ett fråga min svåger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in