2018-04-29, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymanonym1313
Nja fast jag tror det gick överstyr och Tim aldrig fick egentid. De bodde liksom dessutom i hans lyxvilla, trots fru och barn därhemma. Det är lite skevt kan man tro... Visst kände Tim väl inte att det var några problem angående pengar etc, men... Alla behöver egentid för att bli självständiga och bygga upp sig själv, personligen.

Kan vara så att Tim hade svårt att vara ensam, för då kom de jobbiga tankarna upp i hans huvud, tankar som skapade ångest.
Citera
2018-04-29, 08:37
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Så självspillan alltså.
Den feges utväg.

Här tror jag att många behöver rannsaka sig.
Istället för att kravlöst hylla en medioker musikant skulle man redan i ungdomsåren ställt krav.
Att gycklare (musiker, skådespelare, idrottare osv) som ska underhålla för en liten slant eftersom de inte klarar riktiga jobb hyllas och belönas astronomiskt gör dem tomma inuti.

Personen Tim Bergling hade kunnat överleva med krav, utan hyllningarna till musikanten Avicii (som är bortglömd om 10 år).
Citera
2018-04-29, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrangea
Men jag är inte barndomskompis med syskonen till mina klasskompisar från lågstadiet!?
Biancas uttalande är bara vidrigt, hon tar Tims död som chans att gynna sitt helt intelligenslösa kändisskap

Var har Bianca uttryckt att Oliver och Tim var bf? Källa tack
Citera
2018-04-29, 08:51
Medlem
Religions-Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa
Var har Bianca uttryckt att Oliver och Tim var bf? Källa tack

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...rors-basta-van
Citera
2018-04-29, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malbes
Nej, fast hur kul tror du att det är för hans familj/riktiga vänner (om han nu hade några) att läsa ex. "flickvännens" brev. Jag hade tyckt det vore hemskt.

Dessutom finns det garanterat anledning att respektera en person, även efter att denne är död.

Hade räckt med att "flickvännen" skrivit en kort men fin hälsning till Tim eftersom hon precis som många andra ville offentliggöra sin sorg och sen behålla det längre, personliga och högst smaklösa brevet för sig själv. Men grejen är ju den att brevet inte är till Tim, även om det kanske är skrivit på det sättet. Nej, brevet är riktat till allmänheten för att ge henne uppmärksamhet. End of story.

Re: Thereza hans fd flickvän.

Oklart var dom stod i förhållandet, bilderna föreslår ju att dom hade en ok relation, avslutad eller inte.
Hon verkar ju inte vara tjejen Tim behövde, mycket sprit droger och nakenbilder men men.

Nu till hennes IG, ett respektfullt sätt att hylla Tim hade som många skriver varit att inte dra iväg ett långt brev med massa bilder, precis som Ash också gjorde. Se skillnaden mellan vad familjen gör.

Nu handlar det om respekt för familjen men dessa inlägg blir precis som påpekat att man tar rygg på Avicii för att bigga sig själv. I Therezas fall visar hon ju nu för alla att hon haft en lång relation med Tim.

Dom här tjejerna är alla unga och inte så kända så man kan väl kanske förstå att dom gör vad dom gör, hoppas dom skäms någongång i framtiden precis som Ash, Bianca, Anton och alla andra som tar chansen att få synas.

Som någon skrev har hon ju copyright på bilderna och storyn och tjänar nog ENORMA summor på att få dom publicerade.

Om ni tyckte det här var obehagligt, vänta bara tills det blir dags för arvstvisten, en miljard skäl att köra utan benskydd...

Om det är något Tim verkar ha haft problem med är det flickvännerna, han har hoppat mellan tjejer årligen, och jag tror det hade kunnat se mycket annorlunda ut om han mött kvinnan i sitt liv som hade gett honom gränslöst stöd och bildat familj med.

Vild gissning, som nog kommer komma ut, så är det problem med Thereza veckorna innan avslutet.
Citera
2018-04-29, 08:57
Medlem
En värdig hyllning av thereza hade tex. varit en bild på Tim där han såg glad och avslappnad ut som inte visats tidigare och ett kort - Jag älskar dig Tim vila i frid - eller liknande.

Vild gissning att Thereza också har kontakt med någon Ash liknande manager...
Citera
2018-04-29, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genpolen
Så vänta här. Du kände honom inte, du har alltså knappt lyssnat på hans musik, han är dessutom ingen sångare med någon emotionellt stark röst, utan det är så att du har själv associerat hans dunkadunka musik till honom och hans festlåtar (som är i princip det minst "djupa" som går att lyssna på). Och du har ändå lipat i flera timmar? Och du vet inte vad det beror på?

Det gör jag. Han var känd!!
Precis på samma vis som kvinnor blir kåta på kändisar och inte själva kan sätta fingret på varför de blir alldeles genomvåta och hellre vill knulla en sån kändis än sin egna, trevligare och mer jordnära karl.

När den evige ledaren Kim Jong Il gick bort grät halva Nordkorea och de flesta människor fungerar likadan där den primitiva delen av hjärnan ser STATUS.

Börjar faktiskt bli allt tydligare att det finns många känslosamma emos här i tråden som själva borde söka professionell hjälp.

Sjukt ointelligent kommentar. Men den teorin skulle man alltså reagera på samma sätt oavsett vilken kändis som dog då, bara pga att personen var känd. Vissa kanske gör det men de flesta reagerar inte så.

I detta fall tror jag att detta med hans sköra personlighet, psykiska och fysiska ohälsa som man så tydligt och nära kunde se i dokumentären slår an något hos de flesta. Man ser hur det går åt helvete och att han skriker på hjälp men ingen lyssnar och det är jävligt obehagligt att se.

Har personligen aldrig tagit så illa vid mig när någon känd person dött som nu och det har inte ett skit att göra med hur känd han var.
Citera
2018-04-29, 09:31
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
DP/DR är ingen lek. Jag har haft det själv till och från i många år och det är helvetet på jorden. Finns många på det där forumet som vill kasta in handduken.
Jag såg också Tims inlägg och det slog mig direkt att det kanske var en av många bidragande orsaker.

Vad är de ens att fundera över, vi har INGEN mening med våra liv. Så gör de du känner för varje dag, jag gör i princip det. Vissa blir arga på ens beslut och hur man uppför sig men vad gör de, jag är ju lycklig. Skitnice!
Citera
2018-04-29, 09:43
Medlem
skorpan102s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
En värdig hyllning av thereza hade tex. varit en bild på Tim där han såg glad och avslappnad ut som inte visats tidigare och ett kort - Jag älskar dig Tim vila i frid - eller liknande.

Vild gissning att Thereza också har kontakt med någon Ash liknande manager...

Håller med! All min respekt har försvunnit till henne efter att hon har outat hela förhållandet. Kände inte tim personligen MEN den uppfattningen jag fick är att han är en privat person.
Citera
2018-04-29, 09:47
Medlem
Fast introvert är inte samma sak som att vara blyg och inte våga säga sin åsikt.
Citat:
Ursprungligen postat av billingvar
Gratulerar!

Dagen dummaste uttalande. Djävla stofil!

Det finns massor av singelmorsor och för den delen farsor därute som gör ett utmärkt jobb!

Dessutom så finns det något som heter opposites attract. Jag vet. Jag är extrovert och har ADHD. En Dj-vla buffel är det många som säger. Jag har varit ihop med många introverta tjejer och det har gjort dessa lite mindre introverta bara genom att vara mig själv.

En av dem sade att jag lärt henne att gräla, att helt enkelt våga stå för sin åsikt och inse att världen inte går under fast man säger emot. En annan tjej var helt fascinerad när jag erkände att jag inte var stadd vid kassa när jag under ett restaurangbesök frågade servitören hur man fick mest fläsk och promille för pengarna. De här tjejerna är små blyga möss som inte törs ta plats och mår dåligt för att de aldrig törs säga ifrån. Jag har visat dem att världen inte går under bara för att man väcker uppmärksamhet. Jag är god vän med många av mina ex. Min nuvarande hustru är pedant och kontrollfreak och jag brukar säga att hon behöver lite kaos i sitt liv. Hon erkänner att hon hade ett tråkigt liv innan hon träffade mig. Fast mindre komplicerat.
Citera
2018-04-29, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jacinta
Fast introvert är inte samma sak som att vara blyg och inte våga säga sin åsikt.

Det är väl ändå ett av de möjliga egenskaperna en introvert person kan ha? De här personerna jag nämner ser jag som introverta och det här var ju bara en liten del av deras personligheter.
Senast redigerad av billingvar 2018-04-29 kl. 10:16. Anledning: Förtydligande
Citera
2018-04-29, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Jag tror huvudgrejen är att vi är många som känner att det inte hade behövt hända. Vi vet givetvis inte hela storyn men känslan säger så. Och jag tror det är vad som känns. Och det som gör så jävla ont är nog känslan av att ingen lyssnade. Återigen vet vi inte hur det låg till och kan ju främst basera det på klipp och dokumentärer, men det är känslan som framhävs. Och det gör ont. Så jävla ont. Tänker på hans desperation i att bli hörd. Att bli så ignorerad. Vill bara åka dit och skrika åt alla att sluta. Pausa och krama och berätta att han inte behöver och att han måste sätta sig själv först.

Precis så! :(

Önskar bara man hade varit lite mer fan av honom, för då kanske man hade följt hans instagram och sett hans deppiga poster samt noterat att dokumentärer släpptes när den gjorde det i December eller när det nu var och inte nu, när allt redan var för sent. :(

Jag kan helt ärligt säga att om jag hade varit ett fan av honom och följt honom så hade jag gjort allt i min makt för att försöka kontakta honom. Jag är naiv nog att tro att det kanske hade kunnat hjälpa en smula iallafall och även om det inte hade hjälpt hela vägen så hade det kanske fått honom att åtminstone känna sig lite mindre ensam sin sista tid i livet. :(

Men som det är nu så har det tåget gått och allt man kan göra är att gräva ner sig i sina egna skuldkänslor. <3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in