Citat:
Och jag som har tänkt att det som berör är att väldigt många har en slags relation till kändisar även om man inte känner dem och att det blir så här megastort är för att det är en superkändis. Ingen reagerar väl likadant när någon dör vid hög ålder av naturliga orsaker.Och här gällde det en megakändis från det här lilla landet Sverige, när hände det senast?
Eftersom han var ung så blev det mycket skriverier och stort allting i media och tidningar och folk som pratar osv. och det upptäckte du och då säger din primitiva hjärna på ett undermedvetet plan fort till dig att "ifall jag lipar mycket och verkligen visar att jag är en av de allra ledsnaste över det här, så kan jag vinna på det". Det är ren evolutionärbiologi, man har historiskt sett kunnat vinna på sånt här.
Ifall du levde i Egypten för några tusen år sedan och folk fick se att du var den absolut mest påverkade av Tutankhamuns bortgång så hade folk börjat tänka att du var en lojal och fin slav som måste älskat din härskare så pass enormt mycket och på så vis hade folk antagligen låtit dig öka i rang och status.
Samma ifall du befann dig i Nordkorea och lipade vid Kim Jong Ils begravningcermoni.
https://www.youtube.com/watch?v=WqSTXuJeTks
Eftersom han var ung så blev det mycket skriverier och stort allting i media och tidningar och folk som pratar osv. och det upptäckte du och då säger din primitiva hjärna på ett undermedvetet plan fort till dig att "ifall jag lipar mycket och verkligen visar att jag är en av de allra ledsnaste över det här, så kan jag vinna på det". Det är ren evolutionärbiologi, man har historiskt sett kunnat vinna på sånt här.
Ifall du levde i Egypten för några tusen år sedan och folk fick se att du var den absolut mest påverkade av Tutankhamuns bortgång så hade folk börjat tänka att du var en lojal och fin slav som måste älskat din härskare så pass enormt mycket och på så vis hade folk antagligen låtit dig öka i rang och status.
Samma ifall du befann dig i Nordkorea och lipade vid Kim Jong Ils begravningcermoni.
https://www.youtube.com/watch?v=WqSTXuJeTks
När unga människor dör oväntat och kanske våldsamt berörs man starkare och frågorna blir fler. Blir alltid lite berörd när jag hör eller läser om att någon ung människa dör alldeles för ung, det känns sorgligt och man begrundar det en stund men inte så mycket mer då det är någon man inte har någon som helst relation till, ett namn kanske men inte mer.
Håller alltså inte med dig riktigt men min teori kan vara fel förstås.
Detta dödsfall har dessutom så många frågetecken.