Citat:
Ursprungligen postat av
praele
Det och övriga påståenden är helt enkelt så dumma så klockorna stannar.
Vilken fantastiskt sätt att avfärda kritik. DFS-SveGot-Motgift produktion+Carlqvist media = profit.
Inget hus.
Maria Celander. Ingrid Carlqvist. Daniel Frändelöv. Jonas De Geer bekräftar nästan allt, och
det visar sig att Dan har försnillat insamligen på 150 k som var ämnade till Jonas.
Fakta som du inte kommer ifrån genom någon Von Oben-attiyd.
Citat:
Ursprungligen postat av
praele
Ring Dan och fråga om hans skumrask eller vad alla pengar tagit vägen. Jag är säker på att han kan ge dig svar på alla dina frågor.
Dan stängde forum och många kontaktmöjligheter precis innan DFS kom upp. Conrad svarar inte på mail.
Varför skall jag ringa Domän-Danne och lyssna på hans förklaringar? Vad får jag ut av det?
Det är bättre att exponera det offenligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
praele
misstänker att hon som högst kritiserade hans agerande i Berlin, vilket är förståeligt.
Vad visste hon egentligen om hans agerande i Berlin? JDG har varit offentlig sedan hon jobbade med korrektur på Aftonhoran...
Citat:
Ursprungligen postat av
praele
Till skillnad från dig som har jättemycket med det hela att göra?
Jag är nog inte ensam om att tycka att det ter sig vidrigt att en oärlig och helt nyvaken person som Ingrid Carlqvist skall pissa på både NMR och JDG.
Citat:
Ursprungligen postat av
praele
Ingrid märkte att något var fel i Sverige och började offentligt att ifrågasätta galenskaperna, detta trots att hon som journalist jobbade och verkade inom den störtsa PK-bubblan av alla.
Det faktum att hon jobbat inom Mainstreammedia under årtioenden utan att se problemet säger en hel del om henne.
Citat:
Ursprungligen postat av
praele
Hon jobbade inom PK-etablissemanget men sitter idag och arbetar heltid tillsammans med två vitmakt-veteraner.
För att hon brännt precis alla andra broar då ingen annat tar i denna självgoda narcissist med tång.
Allt hon rör vid blir till skit. Hon åkte runt och föreläste med Jan Sjunnesson för bara något år sedan.
Distpatch sålde också luft som Dan Eriksson, något certifikat för 2000 spänn.
Citat:
Ursprungligen postat av
praele
jobbade på Gatestone för några år sedan
Hon lämnade omedelbart podden I&C när Gatestone sa ifrån efter att de haft med Motgift. Hon sa inte ens adjö.
Sedan fick hon sparken ändå, då kom hon krypandes tillbaka och försökte få det att framstå som något moraliskt val hon själv gjort. Hon hade säkert även idag fortsatt jobba på Gatestone med "fet lön" som hon själv sade om hon inte fått kicken.
Hon var villig att lämna I&C på sekunden för att få vara kvar. Så mycket betydde "kampen" för denna första vågens dissident.
Citat:
Ursprungligen postat av
Thornhill
Det skulle signaturer som Landos aldrig våga göra.
Nej, man blir ju knäsvag av Daniel Frändelövs knivskarpa intellekt eller Domän-Dans svettiga, säljande silvertunga
Citat:
Ursprungligen postat av
Thornhill
Mycket skitsnack och (viss befogad) kritik i tråden
All kritik är faktabaserad (och bekräftad av JDG, som kanske också är ett "expo-troll" som jag).
Citat:
Ursprungligen postat av
Thornhill
helt besatta av utvecklingen inom Motgift. Det är som om de satt hela sin tilltro till projektet
Inte alls, men däremot var Motgift ett bra projekt som jag gärna lyssnade på fram tills JDG fick sparken och det blev tiggericentralen. Såg det aldrig som ett sätt att väcka folk, utan som ett intressant projekt för folk som inte är SD2018.
Citat:
Ursprungligen postat av
Thornhill
skriva långa haranger ser jag inte som nåt annat än sinnessjukt.
Jo, att försöka lägga fram argument och förklara bakgrund kräver inlägg som är längre än twitter-längd. Inte "Go SD2018" eller "Heja Jimmie" som verkar vara att föredra.
Jag tycker att Daniel Frändelöv är bland en av de absolut falskaste och ynkligaste typerna om skådats.
Att Dan Eriksson lägger sina principer på hyllan för att nå ut till Frändelöv och Carlqvists SD-lyssnare är för mig oförlåtligt.
Jag skrev det i DFS-tråden tre veckor innan DFS lanserades (kolla gärna). Man kommer att knyta Ingrid och Conrad till sig och sikta på mellanmjölken, allt för att få in mer medlemmar och kunna ta ut högre löner. Varje kvalitetsmedlem kommer att ersättas av 10 st SD-2018 typer. Det är modellen.
Det visade sig att jag hade helt rätt i den analysen (och många med mig).
Folk vill givetvis inte lyssna, utan skrek vänstertroll, sabotör, defatist och annat larv.
Säger det igen. Fortsätt gärna att köra på och donera till DFS om ni vill.
Dan tvinnar repet han hänger sig i som JDG sa.
Ha det gott.
Citat:
Ursprungligen postat av
Thornhill
Tycks inte finnas någon ände på det heller.

Vi är överens Thornhill

. Att försöka lägga fram fakta, och försöka exponera Conrad och dessa charlataner under flera år leder verkligen ingenstans.
De har blivit folks idoler, folk sätter all tilltro till dessa och kan/vill inte se att detta bara är ett luftslott.
Landet räddas inte för 200 kr per månad.
Man får inte huset för 1 miljon. Det är lönslöst att poängtera.
Tack för mig, lämnar tråden någon månad nu då det inte går att agrumentera mot groupies som inte kan se något fel i deras idoler.
Kör hårt, och hoppas att ni inte blir allt för besvikna.