Citat:
Ursprungligen postat av
praele
Det finns en föreställning hos en del byfånar inom den nationella rörelsen att så fort det blir pengar inblandade i olika projekt så är man betald av juden i syfte att avradikaliseras. Man är inte äkta och man drivs av girighet. Faktum är ju att rörelsen snarare behöver 10.000 människor som jobbar heltid med olika projekt, framför att ett fåtal jobbar 15 timmar om dagen oavlönade och knappt har råd att betala sina räkningar.
Byfånar?
Du lägger ord i munnen på folk och bygger halmgubbar istället för att hantera Dan Erikssons historik av myglande.
Jag tycker enbart att det är positivt om folk kan leva på att arbeta nationalistiskt.
Däremot tror jag (till skillnad från dig uppenbarligen) inte att det är till någon nationalists fördel att Dan Eriksson startar någon ideell förening där han själv inte kan avsättas som ordförande, för att sedan totalt gå ifrån det man sagt var verksamhetens mål för att kunna profitera själv på detta.
DFS är inte ett aktiebolag som Dan startat, det är en ideell förening. Hade det varit ett företag hade han gärna fått göra precis som han vill.
Dan har en diger historik av samma metod där han startar nya projekt som skall "förändra allt".
Han hypar upp dem till max och får in donationer, ju mer du donerar ju mer vill du "rädda sverige".
Efter några månader läggs det utan förvaning ner och pengarna absorberas av Domän-hajen.
Sedan kommer något nytt projekt som följer precis samma mönster. DFS är den senast och största versionen av hans pyramidsspelslikanande metodik och mer avancerad då det innebär korsfakturering mellan föreningen DFS till SveGot sedan till Motgift produkion och Carlqvist media.
Jag har inga problem med att folk tjänar pengar, men DFS är ett stort bedrägeri och money grab.
Alla med annat än luft mellan öronen inser det tämligen snabbt när man ser att målet är 1 miljon som skall räcka för det där huset på hemsidan
När allt detta har uppdagats samt att Jonas De Geer i princip bekräftat hur Dan beteer sig så måste man verkligen vara förtjust i sina skygglappar för att missa det uppenbara.
Jag är inget fan av Jonas De Geer och har kritiserat honom enormt mycket i Motgifttråden.
Ingen kan dock ta ifrån honom att han har stått för sina åsikter och redan på 90-talet gått ut offentligt med dessa.
I klippet jag länkade till sitter han år 2000 och frågar Carl Rudbeck i TV om flickan som blev gruppvåldtagen av invandrare i Rissne tycker att det är värt det för att Carl skall få "spännade kulinariska upplevelser från hela världen".
Att Dan tillåter vidriga Ingrid Carlqvist att slänga skit på JDG på sin plattform borde få alla som inte är helt nya i gamet att direkt säga tack och hej. Fy fan vilken människa, självgod och totalt IQ-befriad.