2018-04-28, 12:57
  #13993
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Det fetade låter konstigt. Avlönas alltså Dan och Magnus av det gemensamma projektet Svegot medan Ingrid och Conrad inte får någonting? Kan det verkligen stämma?

Vid lanseringen sa Dan och Magnus att man inte kunde lösa nya medlemskap på Motgift men att de som var medlemmar på Motgift skulle kunna fortsätta logga in och ta del av Motgift. Det går fortfarande att logga in. Så här står det på hemsidan:

"Vi har nu stängt för möjligheten att teckna nya medlemskap på motgift.nu. Du som redan är medlem kan dock logga in och fortsätta ta del av Motgifts arkiv och våra kommande podcasts"

Är övertygad om att det fortfarande finns hundratals medlemmar som betalar månadsvis med löpande prenumeration. De pengarna lär ju gå direkt till Dan och Magnus. Ingrid och Conrad gav upp hela sin finansieringsmodell (donationer) medans Motgift verkar ha kunnat behålla en del av sin. Inte så att jag tycker synd om IoC.

Nåja, 800 kunder ger 80 000 kr per månad. Sådana utgifter har de knappast för serverutrynme etc. Räcker förvisso inte till 5 heltidsanställda men att de inte kan plocka ut en endaste kr. låter minst sagt udda.
Citera
2018-04-28, 13:02
  #13994
Medlem
Alt-Kikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Vid lanseringen sa Dan och Magnus att man inte kunde lösa nya medlemskap på Motgift men att de som var medlemmar på Motgift skulle kunna fortsätta logga in och ta del av Motgift. Det går fortfarande att logga in. Så här står det på hemsidan:

"Vi har nu stängt för möjligheten att teckna nya medlemskap på motgift.nu. Du som redan är medlem kan dock logga in och fortsätta ta del av Motgifts arkiv och våra kommande podcasts"

Är övertygad om att det fortfarande finns hundratals medlemmar som betalar månadsvis med löpande prenumeration. De pengarna lär ju gå direkt till Dan och Magnus. Ingrid och Conrad gav upp hela sin finansieringsmodell (donationer) medans Motgift verkar ha kunnat behålla en del av sin. Inte så att jag tycker synd om IoC.

Nåja, 800 kunder ger 80 000 kr per månad. Sådana utgifter har de knappast för serverutrynme etc. Räcker förvisso inte till 5 heltidsanställda men att de inte kan plocka ut en endaste kr. låter minst sagt udda.
Ska man bygga mediaimperium kan man inte slösa pengar på att betala ut löner. Därför är det viktigt att folk donerar så Dan, Magnus, Conrad och Ingrid får mat på bordet och kläder till sina barn. Jag förstår inte nationalisters småskurna snålhet. Judar beskylls ofta för att vara snåla. Men nasister är nog fan snålare. Var är givmildheten? Deet är ju ändå ert folks framtid som står på spel. Är det inte värt en hundralapp eller två i månaden? Är det inte värt det så att Dan kan mata sina barn med schnitzel istället för slaktspill?
Citera
2018-04-28, 14:21
  #13995
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnusmas80
älskade vloggen när Söderman körde bil i Tyskland 😂 jag är exakt som han! bilkörning är ingen lek!


Gissa vilken mat som Dan och Magnus ska äta (24:30). Stor överraskning.

https://www.youtube.com/watch?v=GbyKYpw7jvw
Citera
2018-04-28, 14:44
  #13996
Medlem
Heveas avatar
Kollade Svegots Alexa-ranking. De är rankade på plats 1475 i Sverige. Sverige är det land de har flest besökare från. På andra plats kommer Thailand. Sverige och Thailand är de enda länder som står för tillräckligt stor andel av besökarskaran för att redovisas.

https://www.alexa.com/siteinfo/svegot.se
Citera
2018-04-28, 15:24
  #13997
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Det fetade låter konstigt. Avlönas alltså Dan och Magnus av det gemensamma projektet Svegot medan Ingrid och Conrad inte får någonting? Kan det verkligen stämma?
Tycker också det låter konstigt. Jag antar att Ingrid och Conrad inte har insyn i ekonomin, att Dan har lyckats övertala dem till att Motgift måste prioriteras först eftersom de har familjer, och att Dan har ljugit ihop om hur mycket omkostnader det finns (servrar och mjukvaror som han jämnt tjatar om).

Ingrid sa i alla fall i gårdagens avsnitt som finns på deras YouTube 3 minuter in i klippet att de inte kan ta ut lön än. Men något måste de ju få, även om det handlar om några få tusenlappar. De kan ju inte vara så dumma så att de jobbar gratis åt Dan.

Samtidigt verkade Ingrid lite generad när hon bad om donationer, så jag vet inte om hon var helt ärlig med omständigheterna. Det kanske bara är så att de får mindre betalt nu än tidigare, och att hon gärna vill fortsätta leva i lyx med regelbundna Marocko-resor. Conrad stämde heller inte in i bedjandet efter donationer, utan tillade bara att de såklart inte skulle säga ifrån om någon skulle vilja donera till dem, så han verkade inte lika bekymrad som Ingrid över att "inte ha någon lön".
Citera
2018-04-28, 17:40
  #13998
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alt-Kike
Ska man bygga mediaimperium kan man inte slösa pengar på att betala ut löner. Därför är det viktigt att folk donerar så Dan, Magnus, Conrad och Ingrid får mat på bordet och kläder till sina barn. Jag förstår inte nationalisters småskurna snålhet. Judar beskylls ofta för att vara snåla. Men nasister är nog fan snålare. Var är givmildheten? Deet är ju ändå ert folks framtid som står på spel. Är det inte värt en hundralapp eller två i månaden? Är det inte värt det så att Dan kan mata sina barn med schnitzel istället för slaktspill?
Det finns en föreställning hos en del byfånar inom den nationella rörelsen att så fort det blir pengar inblandade i olika projekt så är man betald av juden i syfte att avradikaliseras. Man är inte äkta och man drivs av girighet. Faktum är ju att rörelsen snarare behöver 10.000 människor som jobbar heltid med olika projekt, framför att ett fåtal jobbar 15 timmar om dagen oavlönade och knappt har råd att betala sina räkningar.
Citera
2018-04-28, 17:57
  #13999
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Det finns en föreställning hos en del byfånar inom den nationella rörelsen att så fort det blir pengar inblandade i olika projekt så är man betald av juden i syfte att avradikaliseras. Man är inte äkta och man drivs av girighet. Faktum är ju att rörelsen snarare behöver 10.000 människor som jobbar heltid med olika projekt, framför att ett fåtal jobbar 15 timmar om dagen oavlönade och knappt har råd att betala sina räkningar.

Byfånar?
Du lägger ord i munnen på folk och bygger halmgubbar istället för att hantera Dan Erikssons historik av myglande.
Jag tycker enbart att det är positivt om folk kan leva på att arbeta nationalistiskt.

Däremot tror jag (till skillnad från dig uppenbarligen) inte att det är till någon nationalists fördel att Dan Eriksson startar någon ideell förening där han själv inte kan avsättas som ordförande, för att sedan totalt gå ifrån det man sagt var verksamhetens mål för att kunna profitera själv på detta.

DFS är inte ett aktiebolag som Dan startat, det är en ideell förening. Hade det varit ett företag hade han gärna fått göra precis som han vill.

Dan har en diger historik av samma metod där han startar nya projekt som skall "förändra allt".
Han hypar upp dem till max och får in donationer, ju mer du donerar ju mer vill du "rädda sverige".

Efter några månader läggs det utan förvaning ner och pengarna absorberas av Domän-hajen.

Sedan kommer något nytt projekt som följer precis samma mönster. DFS är den senast och största versionen av hans pyramidsspelslikanande metodik och mer avancerad då det innebär korsfakturering mellan föreningen DFS till SveGot sedan till Motgift produkion och Carlqvist media.

Jag har inga problem med att folk tjänar pengar, men DFS är ett stort bedrägeri och money grab.
Alla med annat än luft mellan öronen inser det tämligen snabbt när man ser att målet är 1 miljon som skall räcka för det där huset på hemsidan

När allt detta har uppdagats samt att Jonas De Geer i princip bekräftat hur Dan beteer sig så måste man verkligen vara förtjust i sina skygglappar för att missa det uppenbara.

Jag är inget fan av Jonas De Geer och har kritiserat honom enormt mycket i Motgifttråden.
Ingen kan dock ta ifrån honom att han har stått för sina åsikter och redan på 90-talet gått ut offentligt med dessa.

I klippet jag länkade till sitter han år 2000 och frågar Carl Rudbeck i TV om flickan som blev gruppvåldtagen av invandrare i Rissne tycker att det är värt det för att Carl skall få "spännade kulinariska upplevelser från hela världen".

Att Dan tillåter vidriga Ingrid Carlqvist att slänga skit på JDG på sin plattform borde få alla som inte är helt nya i gamet att direkt säga tack och hej. Fy fan vilken människa, självgod och totalt IQ-befriad.
Citera
2018-04-28, 18:09
  #14000
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Ingrid sa i alla fall i gårdagens avsnitt som finns på deras YouTube 3 minuter in i klippet att de inte kan ta ut lön än. Men något måste de ju få, även om det handlar om några få tusenlappar. De kan ju inte vara så dumma så att de jobbar gratis åt Dan.
Rent tekniskt så betalar ju Svegot inte ut lön ifall produktionsbolagen (privata företag) fakturerar Svegot (som är en förening?) för arbetet. Då hamnar pengarna t.ex. i Ingrids enskilda företag och kan tas ut som lön/vinst därifrån när det passar henne. Det var ju tydligen så Motgift gjorde periodvis i Tyskland och om Ingrid tagit ut lön för sitt poddande tidigare måste det vara så hon omvandlat skattebefriade donationer till skattad lön/vinst via sitt bolag. Det är ju möjligt att de arbetar ideellt nu, men att inte ta ut lön här och nu behöver inte betyda att de inte drar in pengar som de kan ta ut som lön när de vill.

Men om inkomsten är 80K i månaden minus utgifter och vinsten delas ut lika till fem pers så är det inte mycket de kan fakturera per månad. Så i längden är inte projektet hållbart om intäkterna inte ökar och det är tänkt att de ska vara fem heltidsanställda med normal svensk heltidslön. Å andra sidan kanske det funkar om DFS har 1000 medlemmar som betalar 100 kr i månaden och de pengarna läggs på Svegot, då rör det sig om 180 000 kr minus utgifter och kan kanske bli någon lön på mellan 10-20K kr i månaden netto.
__________________
Senast redigerad av JuliusSpengler 2018-04-28 kl. 18:14.
Citera
2018-04-28, 18:18
  #14001
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Byfånar?
Du lägger ord i munnen på folk och bygger halmgubbar istället för att hantera Dan Erikssons historik av myglande.
Jag tycker enbart att det är positivt om folk kan leva på att arbeta nationalistiskt.

Däremot tror jag (till skillnad från dig uppenbarligen) inte att det är till någon nationalists fördel att Dan Eriksson startar någon ideell förening där han själv inte kan avsättas som ordförande, för att sedan totalt gå ifrån det man sagt var verksamhetens mål för att kunna profitera själv på detta.

DFS är inte ett aktiebolag som Dan startat, det är en ideell förening. Hade det varit ett företag hade han gärna fått göra precis som han vill.

Dan har en diger historik av samma metod där han startar nya projekt som skall "förändra allt".
Han hypar upp dem till max och får in donationer, ju mer du donerar ju mer vill du "rädda sverige".

Efter några månader läggs det utan förvaning ner och pengarna absorberas av Domän-hajen.

Sedan kommer något nytt projekt som följer precis samma mönster. DFS är den senast och största versionen av hans pyramidsspelslikanande metodik och mer avancerad då det innebär korsfakturering mellan föreningen DFS till SveGot sedan till Motgift produkion och Carlqvist media.

Jag har inga problem med att folk tjänar pengar, men DFS är ett stort bedrägeri och money grab.
Alla med annat än luft mellan öronen inser det tämligen snabbt när man ser att målet är 1 miljon som skall räcka för det där huset på hemsidan

När allt detta har uppdagats samt att Jonas De Geer i princip bekräftat hur Dan beteer sig så måste man verkligen vara förtjust i sina skygglappar för att missa det uppenbara.

Jag är inget fan av Jonas De Geer och har kritiserat honom enormt mycket i Motgifttråden.
Ingen kan dock ta ifrån honom att han har stått för sina åsikter och redan på 90-talet gått ut offentligt med dessa.

I klippet jag länkade till sitter han år 2000 och frågar Carl Rudbeck i TV om flickan som blev gruppvåldtagen av invandrare i Rissne tycker att det är värt det för att Carl skall få "spännade kulinariska upplevelser från hela världen".

Att Dan tillåter vidriga Ingrid Carlqvist att slänga skit på JDG på sin plattform borde få alla som inte är helt nya i gamet att direkt säga tack och hej. Fy fan vilken människa, självgod och totalt IQ-befriad.
Jag orkar inte svara på allt du skrivit här eller i det förra inlägget. Jag föreslår att du istället kontaktar Dan så får du svar på alla dina frågor om vad pengar "tagit vägen", hur allt fungerar med DFS och Svegot.
Om Jonas läser det här (men inte har möjligheten att lyssna på det nämnda avsnittet med Ingrid) vill jag också bemöta ditt inlägg med att säga att hon inte på något sätt kastat skit på Jonas, som du också skrev i förra inlägget. Förstår inte hur du lyckas få hennes uttalande till det. Jag hade kunnat transkribera hela deras konversation här och bevisa saken. Vad hon däremot menade var att det uppstått diskussioner efter Dans självbiografiska serie där han pratade om Jonas, varpå Conrad svarade att "vi har fått en del skit och påhopp från folk som inte vill mig, Ingrid, Dan och Magnus något gott" varpå Ingrid svarade att hon inte har tid att lägga energi på sådant tjafs. Hon menade alltså trollen som du själv som kallar henne för alkiskärring, sprider rykten om knullresor till Marocko och allt vad det är. Hon menade inte Jonas.
Citera
2018-04-28, 18:18
  #14002
Medlem
Nordman88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Grankvist
Exakt. Det var någon som skrev här och undrade hur det egentligen står till med Dan, ansåg att han behöver ta en promenad i skogen för att rensa tankarna. Det undrar jag med, men frågan är om det räcker med reflektioner under skogsvandringar i Dans fall. DFS, eller något annat projekt som han lanserar i framtiden, kommer bli hans fixering, något han inte kan släppa för att visa att han inte misslyckades.

Det är ett riskfyllt spel som Dan spelar för sin egen del. Som han själv sagt i sin "självbiografi" den senaste veckan så "satsar han allt" på att DfS och Svegot ska leda till dom framgångar han hoppas på. Han packar ihop allting i Berlin och tar med sig familjen hem till Sverige, satsa på Svärjevännerna och tror han ska kunna konkurrera ut andra redan etablerade alternativmedier, inte för att tala om hela Bonnierkoncernen.

Jag är inte helt emot idén att man ska kunna våga satsa allt i projekt som man verkligen tror på, men detta ligger verkligen fel i tiden.

När Dan och Magnus lanserade den nationalistiska tankesmedjan Motgift i början av 2014 så satsade han också allt, och vad jag minns så var responsen nästan helt övervägande positiv då det låg sig mer rätt i tiden. Motgift fick ju förstås med sig många från Radio Framåt och Svenskarnas Parti som var redo att betala för produkten, men den var något som behövdes och som nationalister ville ha. Motgift hade också väldigt högt i tak där man faktiskt kunde få kritisera trojkan för vissa ställningstaganden dom gjorde, och dom kunde diskutera detta i livesändning och ibland fick kritikerna rätt. Motgift var en succé och Dan hade satsat rätt.

Till skillnad från nu. Alternativmedier med olika grundfundament är redan starka och det finns inga behov för ytterligare en till som man dessutom ska betala plus-medlemskap för. Nordiska Motståndsrörelsen växer som en bomb och dom har dessutom uppfyllt många av dom kriterierna som Dan har klagat över att den nationella rörelsen varit dålig på, så som social aktivism, leva och vara det nationella motståndet och vara levande reklampelare för saken m.m.

Men trots att nationalismen växer så det knakar i Sverige idag så väljer Dan att ta ett steg tillbaka och bli mer mellanmjölk, och ovanpå det slår ihop sig med en av "rörelsens" (om man får hårddra det lite) största narcissister Ingrid Carlqvist. Hon är raka motsatsen till att ha högt i tak och kunna stöta och blöta idéer med varandra, då hon inte kan ta in olika åsikter än sina egna och svarar allt som oftast väldigt negativt och ibland rent fientligt mot kritik, som att hon känt sig bestört av att någon ifrågasatt henne. Ingrid kommer bli en stor riskfaktor i Dans "satsa allt" plan och jag tror inte han kommer att tveka på att göra sig av med Ingrid om hon visar sig bli en allt för stor belastning med sin dåliga attityd som eventuellt kan leda till att Dan riskerar sin familjs försörjning genom DfS och Svegot för att folk lämnar.

DfS kommer aldrig få något hus och Svegot kommer inte leva upp till ens hälften av av sina egna förväntningar. Framtiden ser mörk ut för det svenska folket då allt kommer bli mycket värre än vad det är idag, och det är då som Svärjevännerna kommer visa vilka dom verkligen är och dra sig tillbaka från allt vad kamp innebär, det har vi bevittnat många gånger redan då minsta lilla motstånd som kan hota deras försörjning eller livsstil så ger dom upp. Och dessa sätter Dan sina förhoppningar vid idag.

Lycka till, det lär dom behöva.
Citera
2018-04-28, 19:40
  #14003
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordman88
Det är ett riskfyllt spel som Dan spelar för sin egen del. Som han själv sagt i sin "självbiografi" den senaste veckan så "satsar han allt" på att DfS och Svegot ska leda till dom framgångar han hoppas på. Han packar ihop allting i Berlin och tar med sig familjen hem till Sverige, satsa på Svärjevännerna och tror han ska kunna konkurrera ut andra redan etablerade alternativmedier, inte för att tala om hela Bonnierkoncernen.

Jag är inte helt emot idén att man ska kunna våga satsa allt i projekt som man verkligen tror på, men detta ligger verkligen fel i tiden.

När Dan och Magnus lanserade den nationalistiska tankesmedjan Motgift i början av 2014 så satsade han också allt, och vad jag minns så var responsen nästan helt övervägande positiv då det låg sig mer rätt i tiden. Motgift fick ju förstås med sig många från Radio Framåt och Svenskarnas Parti som var redo att betala för produkten, men den var något som behövdes och som nationalister ville ha. Motgift hade också väldigt högt i tak där man faktiskt kunde få kritisera trojkan för vissa ställningstaganden dom gjorde, och dom kunde diskutera detta i livesändning och ibland fick kritikerna rätt. Motgift var en succé och Dan hade satsat rätt.

Till skillnad från nu. Alternativmedier med olika grundfundament är redan starka och det finns inga behov för ytterligare en till som man dessutom ska betala plus-medlemskap för. Nordiska Motståndsrörelsen växer som en bomb och dom har dessutom uppfyllt många av dom kriterierna som Dan har klagat över att den nationella rörelsen varit dålig på, så som social aktivism, leva och vara det nationella motståndet och vara levande reklampelare för saken m.m.

Men trots att nationalismen växer så det knakar i Sverige idag så väljer Dan att ta ett steg tillbaka och bli mer mellanmjölk, och ovanpå det slår ihop sig med en av "rörelsens" (om man får hårddra det lite) största narcissister Ingrid Carlqvist. Hon är raka motsatsen till att ha högt i tak och kunna stöta och blöta idéer med varandra, då hon inte kan ta in olika åsikter än sina egna och svarar allt som oftast väldigt negativt och ibland rent fientligt mot kritik, som att hon känt sig bestört av att någon ifrågasatt henne. Ingrid kommer bli en stor riskfaktor i Dans "satsa allt" plan och jag tror inte han kommer att tveka på att göra sig av med Ingrid om hon visar sig bli en allt för stor belastning med sin dåliga attityd som eventuellt kan leda till att Dan riskerar sin familjs försörjning genom DfS och Svegot för att folk lämnar.

DfS kommer aldrig få något hus och Svegot kommer inte leva upp till ens hälften av av sina egna förväntningar. Framtiden ser mörk ut för det svenska folket då allt kommer bli mycket värre än vad det är idag, och det är då som Svärjevännerna kommer visa vilka dom verkligen är och dra sig tillbaka från allt vad kamp innebär, det har vi bevittnat många gånger redan då minsta lilla motstånd som kan hota deras försörjning eller livsstil så ger dom upp. Och dessa sätter Dan sina förhoppningar vid idag.

Lycka till, det lär dom behöva.

Det är verkligen helt obegripligt hur han vågar lämna Berlin. Frågan är ju givetvis varför han egentligen gör det. Har han sagt det någon gång?
Citera
2018-04-28, 20:24
  #14004
Medlem
spyhinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Klart att du inte "orkar svara" på några faktabaserade argument alls, utan endast framhäver Dan & Co's förträfflighet.
Det är som om Dan själv skriver i tråden.

Jag tänker inte upprepa mig mer, då det står klart att du faller undan när det kommer till obstridlig fakta gällande Dans tidigare och nuvarande skumrask och bedrägliga pyramidspel. Det blir bara "Dan är great" av det hela.

Vill du sätta din tilltro till dessa människor, kör hårt.

Och ja, Ingrid slängde även skit på Jonas direkt efter splitten från Motgift. Hon smädade honom i I&C omedelbart efter, trots att hon inte hade ett skit med det hela att göra.

Kärringen kan inte hålla tyst.
Hon gjorde samma sak med NMR.

Det är även fakta att hon gift sig med en muslim från Marocko som hon tog till Sverige.
Hon försökte skaffa barn med denna men var steril.

Så "muslimknullare" är inte en helt inkorrekt term, om än vulgär.

Glöm inte att IC klagade på Henrik Rönnquist efter hans Pegidademo i Malmö som hon ansåg var en flopp. Hennes judiska kollega kallade väl honom även för clown också? Det är ju snällt mot en folkkamrat som försöker göra något åt situationen i en av de värst drabbade mångkulturella städerna i landet att offentligt kritisera honom och arrangemanget han försökte styra upp och genomföra.

"Efter Pegidas manifestation i Malmö där mindre en ett tiotal deltog är kritiken hård från den egna antimuslimska miljön. Ingrid Carlqvist på Dispatch international skriver ”Igår såg vi inte Pegida Sverige födas, vi såg det dö”. ”En clown”, skriver Lars Hedegaard, ordförande i danska tryckfrihetssällskapet om frontfiguren Henrik Rönnquist."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in