[quote=Strix m/94|63902981]
Citat:
Det kan tänkas, men för barnen finns det ingen harmoni som är viktigare än den som en fungerande kärnfamilj erbjuder. Det tror jag har visat forskning kring också. Således borde det läggas större kraft på att "marknadsföra" kärnfamiljen och fostra våra barn och ungdomar för att de småningom förväntas bilda sådana.
Harmoni är viktigaste, och den existerar lika mycket utanför ett äktenskap. Du/ ni är ju fan helt fixerade vid detta äktenskap. Vad är viktigast: barns liv eller äktenskap? uven svara nu på den.
elle nej det behöver du ju inte vi vet ju redan äktenskap är det viktigaste för dig, absolut inte barns liv, dessa jonglerar du närmast med...de ska offras hit och dit för att promota äktenskapet.
helt sjukt om du frågar mig.
Citat:
Som Du vet så hade vi färre, betydligt färre, skilsmässor och fler äktenskap på den tiden då jämställdheten inte var lika hysterisk.
Som du vet hade vi betydligt fler gravt dysfunktionella äktenskap på den tiden som det var förbjudet eller omöjligt att fly undan. Ingen harmoni direkt med en supande, misshandlade, psykiskt sjuk far direkt. Men det spelar ju ingen roll huvudsaken kvinnan stannar i det heliga äktenskapet.
Citat:
Alla barn har behov - det är föräldrarnas viktigaste uppgift att tillgodose dessa behov.
Vi har emellertid en så pass god ekonomi generellt idag i Sverige och föräldrar kan planera sin familjebildning, att några barnbidrag skall inte behövas. Däremot är kärnfamiljen i kris - då bör vi satsa resurserna där. Just för barnens trygghets skull!
Blåblodiga? Skärp Dig!
Visst men alla klarar inte detta, vilekt du mycket väl vet, vi har idag ex. en ökande grad av barnfattigdom ofta i ensamhushåll med barn.
Citat:
Att ha sex före äktenskapet är inget problem, om man sköter det väl. Det är som bilkörning - kör gärna bil, men följ trafikreglerna och krocka inte.
och de tgör itne alla. Det är blåögt naivt tro det går att straffa sig till.
Citat:
Nej, den miljon liv som skulle vilja säga något är dessvärre död.
nej de fick aldrig ett medvetande. Död är man först EFTER ett liv.
Citat:
Detta är faktiskt bara trams! Kan vi inte hålla oss till saken och hålla oss till Sverige?
Det är itne alls trams. I sverige före abortlagen dog ca 50 kvinnor per år. Googla så får du se.
Nu skulle förmodligen lite färre dö, pga att där fortfarande finns vettiga länder som har aborträtt.
men de utan pengar..skulle bli beroende av en svartmarknad på abort och där lär ju x antal stryka med varje år i uvens förlovade land...men? va fan lite kvinnoliv? vad är väl det mot befruktade cellsamlingar.
Citat:
Gärna jämställdhet - om det finns några fördelar. Som uvkonservativ är jag för förbättringar, men inte förändringar som saknar prognos att medföra något positivt, helst för den grupp som förväntas uppoffra sig.
Vad är inte fördelaktigt med jämställdhet???
Du resonerar som en vit överklass i sydafrika...what? ska svarta ha rättigheter? Va? vad är fördelarna för oss? Klart de inte ska ha det....något som är positivt för dem, som gör att de slutar "offras"...kan ju inte vara positivt.
Det är förfärligt om det inte vore så jäkla dråpligt att någon som påstår sig ha sådan hög moral, faktiskt bevisas sakna detta helt.
Citat:
Det där tar jag som en förolämpning. Jag är en konservativ lutheransk protestantisk kristen - inte en av den falske profetens anhang. Jag slår inte min fru, kastar inte ut min dotter från balkongen, skär inte sönder könsorganen på mina barn, håller mig inte med illegala vapen.
Nej du bara tvingar in dem i dina ordningar...via lagar som just riktas mot kvinnors frihet/ sexuella rättigheter/ möjligheter i lviet ...med ungefär samma skitsnack om "heder" i både muslimens och
din kristna, det "heliga äktenskapet. Du ser bara itne likheterna.
Citat:
Du lyckas också missa att det är svårare att få män att ta ansvar med Din politik - "Äh, manliga p-piller struntar vi i, Du kan alltid göra abort om något händer." Är det en klok jämställdhet, verkligen?
Äh manliga p-piller struntar vi i...det händer ju inte ett skit för mig, om hon blir gravid.
Jättekul bara....titta vilket helvete jag lyckades ge henne, och henne, och henne, och henne...
skitkul! och toppensätt reproducera sig på.