Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-27, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jo, och halvvägs in i dokumentären säger han att han äntligen tagit hand om sig själv och gått i terapi, så det gick ju verkligen upp och ned, det där med att han tog hand om sig själv, antagligen.

Just ja det hade jag glömt. Men låter som det var ett för kort tag?
Citera
2018-04-27, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Är det ett konstant tillstånd eller något som kommer snabbt och försvinner snabbt?

Det kan variera och komma i omgångar från en vecka till åratal. Jag hade skiten i 10 år.
När jag såg hans tidigare trådar så fattade jag direkt vilken existentiell ångest han hade. Hobbyfilosof/levnadskonstär. Han pratar tom om Carl Ljung i dokumentären.
Det är inget som "Benke" pratar om på fikarasten på lagret direkt..

Önskar nu att jag kunde ha svarat och stöttat i trådarna men jag missade det. Det vrt 2006.
Citera
2018-04-27, 23:12
Medlem
Leskys avatar
Folk i tråden verkar inte förstå att mental ohälsa i kombination med droger, alkohol och medicinmissbruk pga kroppsliga sjukdomar är OERHÖRT svårt att ta sig ur.

De flesta med mental ohälsa tampas med det under hela livet från och till.

Så att tro att Tims död varit enkel att förhindra om han hade fått hjälp är nog mest önsketänkande.
Citera
2018-04-27, 23:13
Medlem
Mina cent... Det finns först ett antal faktorer som ser ut att ha kunnat bidra till självmordet, som jag ser det:

1) Ångestsjukdom, möjligen med dissociativa störningar som gör ångestproblematiken ännu jävligare att hantera.
2) Fysisk smärta och utledsnad på denna.
3) Drogmissbruk både i form av självmedicinering och förskrivna medel mot ovan nämnda. Han uppträder i viss mån som en zombie i flera klipp.
4) Eventuell existentiell kris i traditionell mening, t ex p g a oförmåga att inte längre kunna uttrycka sin fulla potential.

Om uppgifterna om att han skulle ha skurit sig i handleder/hals stämmer så tror jag inte att någon av ovanstående faktorer enskilt är anledning till hans "beslut". Då är mitt tips att handlingen skedde på grund av en drogutlöst psykos. Jag har själv sett det ske med liknande förfarande.
Citera
2018-04-27, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lesky
Jag tycker att bilderna flickvännen delar med sig i bildspelet denna länk är väldigt rörande och vackra.

"The brightest stars burn out the fastest."

https://www.instagram.com/p/BiDqPkWgdEt/?taken-by=terezakacerova

Jag tycker är även det hon skrev var fint, dock kunde hon utelämnat stycket om mensen då det nog var en intern jargong mellan dem och lätt kan uppfattas som märkligt av utomstående.

Som utomstående tyckte jag det kändes härligt att se att Tim hade det fint emellanåt åtminstone - är det inte vad fans fans vill se och komma ihåg?

Att bedriva en hetsjakt nu på flickvännen som Tim uppenbarligen hyste fina känslor för, är ju fullständigt absurt!

Okej. Så här. Ingen av oss här kan givetvis veta vad Tim ev kände eller inte kände för den här tjejen. Han ser typ glad ut på flera av bilderna. Men det gjorde han även på sina senare konserter där han efter vad man har förstått nu uppenbarligen led.

Jag kan absolut hoppas på att han kände något för henne.

Men jag tycker tyvärr inte att det liknar någon fin och sund relation. Tror som sagt att han hade behövt en stabil och lugn tjej för att skapa någon form av trygghet i hans liv. Och det känns inte som att det var det han fick; med mkt speciella familjerelationer, konstiga gliringar (som alltså var på skoj :P ) och svampar och allt vad det var.

Men som sagt. Låt oss hoppas på att han hade det fint.

Men "kärleksförklaringen" är inte fin. Den är sjuk och opassande utelämnande. Du kan knappast ha läst hela. :/
Citera
2018-04-27, 23:14
Medlem
swimmingpools avatar
Någon som har en aning om varför han tog sitt liv? Han hade ju slutat turnera som han blev så stressad av. Var det ångest tro...?
Citera
2018-04-27, 23:15
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Now, an official close to the investigation has revealed that drugs were found at the scene of Bergling's death.

“I do know drugs were found on the scene,” a spokesperson at the Muscat Governorate Police Headquarters tells Radar Online.

Kan ingen läsa engelska ?

Inte oväntat direkt, om det stämmer. Men varför skriver inte svensk media om detta?
Citera
Medlem
Hypersomnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-ice
https://www.youtube.com/watch?v=aWOfPHW9Q00

Ungefär 4:12 in får man se en intressant liten glimt av Ashs krävande sida, och Tims oförmåga att säga ifrån. Ganska oskyldigt just då, men jag tror det var ungefär den här dynamiken som präglade deras relation. Under den tiden var antagligen all stress och press någorlunda hanterbar, senare körde han in i den absoluta väggen.

Ash var en stundtals hänsynslös person med dålig känslomässig inlevelseförmåga och "win at all cost"-personlighet. Tim var känsligare än omgivningen förstod och han klarade heller inte av att säga ifrån i tid
deja vu?
Har läst detta inlägg tidigare, postat igen eller håller jag på bli galen?
Citera
Medlem
Leskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Håller inte med. Hade älskat om någon skrev så om mig om jag gick bort. Det är ju precis det som berättar detaljer om mig som person privat. Tim ville ju vara Tim, inte Avicii. Och hennes detaljer om honom, hans liv, vad de gjorde osv tycker jag endast ger oss en klarare bild på hur fin han verkade vara.

Håller med dig till fullo.

Jag tycker att bilderna flickvännen delar med sig i bildspelet denna länk är väldigt rörande och vackra.

"The brightest stars burn out the fastest."

https://www.instagram.com/p/BiDqPkWgdEt/?taken-by=terezakacerova

Jag tycker är även det hon skrev var fint, dock kunde hon utelämnat stycket om mensen då det nog var en intern jargong mellan dem och lätt kan uppfattas som märkligt av utomstående.

Som utomstående tyckte jag det kändes härligt att se att Tim hade det fint emellanåt åtminstone - är det inte vad han fans vill se och komma ihåg?

Att bedriva en hetsjakt nu på flickvännen som Tim uppenbarligen hyste fina känslor för, är ju fullständigt absurt och direkt osmakligt!
Citera
2018-04-27, 23:17
Medlem
Även att hans flickvän låtit någon ta en bild på dom tillsammans med henne naken hängandes över poolkanten. Samtidigt i kontrast med den sidan har hon publicerat många bilder med hennes barn och Tim tillsammans i familjekänsla.
Citera
2018-04-27, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag2013
Hon vänstrade inte med honom. De var vänner för barnets skull. Framkommer tydligt av sociala medier.

Jo tack! Bevis för detta?
Citera
2018-04-27, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
WORD!

Hoppas de får leka det hårda livet på riktigt nu! Hoppas att de inte kan fortsätta leva på Tim och hans pengar. Hoppas familjen gör smarta drag och har rätt rådgivare mitt i all sorg

Känns som det luktar avundsjuka från ditt håll. Har du på riktigt stalkat upp all info om hans vänner eller är du möjligtvis bekant med någon av dem och är avundsjuk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in