Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-25, 23:56
Medlem
Men please
Citera
2019-02-26, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RebelHeart
Men lägg ägg!!! Om du läst mina tidigare inlägg så bryr jag mig lika mkt om Tim som du
Men jag har varit tveksam till om han verkligen tog livet av sig!

Att skriva om att han låg i badkaret och om medicinen varför ska man inte belysa psykisk ohälsa?! Tyvärr inget hysh hysh här dför min del! Det är att belysa psykisk ohälsa och det ska inte vara tabu att tala om detta!

Vila i frid Tim!❤

Att detaljerat gå in och spekulera kring tillvägagångssätt och hänvisa till "tabut" kring psykisk ohälsa är bara lågt. Jag tror du har missförstått vad "tabut" inbegriper.
Citera
2019-02-26, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RebelHeart
Jag har fått lite insider tips. Tydligen låg tim i badkaret. Och jag tänker varför gör man det, Jo för att man fryser... Hsn dom gav honom extacy Och han snortade sin adhd medicin. Han hittades i ett badkar med en sönder vinflaska. Han hade nog inte sin medicin och tog till det han hade. Och dom dom har varit där cold Turkey vet hur det är!
Vila i frid Tim!
Och vem skulle den här s.k. "insidern" vara då?
Citera
2019-03-02, 21:49
Medlem
Gick precis in och tittade på en av Tims gamla intervjuer på youtube. Den är från 2016 där han säger att de skulle räkna hans dagar han varit i USA för något Visum-ärende.

Hans pappa hade börjat gråta när de fick se hur många dagar han hade turnerat.... Så fruktansvärt tragiskt. Nu gråter han istället för att Tim inte finns längre.
Citera
2019-03-03, 20:12
Medlem
Blir ledsen bara av att läsa det.
Hur, hur, hur kunde det gå så fel?
Mitt hjärta går sönder varje gång jag bara ens ser en bild på honom.
Och igen, denna tystnad. Denna kompakta tystnad när det gäller allt. Jag vet, jag vet, alla nära honom säger att det är exakt så han ville ha det. Och jag tror dem. Men ändå, så får jag inte ihop det.
Citera
2019-03-11, 18:01
Medlem
Nu är det tyst om Tim, som många säger. Jag undrar om det verkligen var det här han ville, att faktiskt inte vara med längre, att inte få bilda familj, att inte bli äldre och klokare, att inte nån gång mer hänga med föräldrar, syskon eller vänner? Det är klart att många kommer att minnas honom länge, länge och hans musik finns kvar, men alla utom han kommer att gå vidare, och han får inte gå med, människor kommer att tänka på honom allt mer sällan. Var det verkligen så här han ville att det skulle bli? När kom den övertygelsen? Många vet hur det kan kännas att inte vilja leva, för att man inte står ut, för att man inte tycker man är värd det. De som varit där vet hur jävla plågsamt det är och hur hopplös och olycklig man känner sig. Var hans liv så under en lång period? Blev allt bara lidande? Vid vilken punkt i livet blev det så? Det finns så mycket jag skulle vilja veta (ja, jag vet att det inte är en rättighet att få veta, men det står mig fritt att önska att jag visste) om livet han levde, den partycirkus som EDM är, om hur det kunde bli så fel. Osv, osv.
Citera
2019-03-12, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Happyvalley
Man nu var det ju inte på något hotell han dog... Inte så kul när man sprider rykten och spekulationer. Tror inte Tim hade gillat det. Jag tycker inte att vi har rätt att veta vad som har hänt. Hade Tim velat det hade vi fått veta det för länge sedan. Man måste respektera hans vilja och integritet.

Vi har givetvis ingen som helst rättighet att få veta, men det står oss fritt att önska att vi visste. Och kunskap som rör t.ex. EDM-världen handlar ju inte om Tim personligen, utan om det sammanhang han befann sig i. Det kom ju fram en del alldeles efter hans död när några dj:s berättade lite om hur det var för dem.
Citera
2019-03-12, 22:03
Medlem
zoomlanders avatar
Killen blev pressad helt klart.

Går det att få fram telefontrafik för att se vilka han pratade med sista dagarna?
Helt uppenbart att han pressades frågan är av vem?
Han hade semester, borta från allt sen kom pressen. Fuck it; jag åker inte tillbaka. Mig kan ni inte mjölka på mer pengar..
Citera
2019-03-16, 16:07
Medlem
-os avatar
Snart gått ett år utan att särskilt mycket detaljer kommit fram.. märkligt. Tror ni vi får veta mer om sista tiden i Oman?
Citera
2019-03-16, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -o
Snart gått ett år utan att särskilt mycket detaljer kommit fram.. märkligt. Tror ni vi får veta mer om sista tiden i Oman?

Jag är en stor fan av Tim som enligt mig är vår tids största begåvning och med hans hängivenhet till musiken fanns tyvärr inte tid nog till avtryck på jorden i den omfattning som han förtjänar. Han hade gjort enorma saker för hela världen kring musik om han fått annat stöd,, haft andra människor kring sig och situationen vart annorlunda sista tiden.

Det som stör mig så vedervärdigt är det Tryck man hör och ser på dokumentären, inte minst från hans manager. Sen att han är så vansinnigt knarkad i bilen så han knappt är medvetande är väl om ngt ett varningstecken. Men nu har alla sina miljoner. Tim har gjort flera personer förmögna och alla sket i honom när han behövde det som mest. Jag vet inte varför Tims öde tog mig så hårt. Jag tycker ingen ung, talangfull och hårt arbetandes person ska behöva kunna falla genom så många sociala varningsflaggor innan någon vågar säga ifrån..

Vad är er input?
Citera
2019-03-17, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -o

I dagsläget skyddar man vissa personer men så småningom kommer det fram. Omgivningen mår fortfarande dåligt.
Att skylla på ex manager, vänner är bara helt fel. Bara för att fansen inte får veta det tragiska bakom det hela så behöver man inte leta efter någon att skylla på.
Det är bara mycket i den här situationen och vissa som skrivit här har mycket rätt i det dom skriver, ex tillväga gångsätt, syn/intag av droger m.m

I efterhand har många utnyttjat situationen för uppmärksamhet, följare och likes såsom tjejer som påstått att dem haft relationen som faktiskt inte existerat mer en kanske en 2 månaders dejt och fler en så.

Alla som kände honom känner till allt eller det mesta
Citera
2019-03-17, 10:46
Medlem
-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goaldigger
I dagsläget skyddar man vissa personer men så småningom kommer det fram. Omgivningen mår fortfarande dåligt.
Att skylla på ex manager, vänner är bara helt fel. Bara för att fansen inte får veta det tragiska bakom det hela så behöver man inte leta efter någon att skylla på.
Det är bara mycket i den här situationen och vissa som skrivit här har mycket rätt i det dom skriver, ex tillväga gångsätt, syn/intag av droger m.m

I efterhand har många utnyttjat situationen för uppmärksamhet, följare och likes såsom tjejer som påstått att dem haft relationen som faktiskt inte existerat mer en kanske en 2 månaders dejt och fler en så.

Alla som kände honom känner till allt eller det mesta

Så om jag förstår dig rätt är det något specifikt som hände i samband med att Tim var i Oman?

Berätta gärna ungefär vad utan att gå in på detaljer... t.ex om det gällde svek etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in