2017-09-15, 19:26
Medlem
Gerts Värld har kommit tillbaka nu som podd!

http://www.ilikeradio.se/podcasts/gerts-varld/
Citera
2018-02-01, 18:14
Medlem
SlitenGubbes avatar
Alla legendariska stammisar i "Aschberg"... Vad tror ni dom gör nu för tiden? Birgitta från Östermalm, Lisa, min storfavorit Ingegerd, Historie-Lennart m.fl.
Citera
2018-02-02, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlitenGubbe
Alla legendariska stammisar i "Aschberg"... Vad tror ni dom gör nu för tiden? Birgitta från Östermalm, Lisa, min storfavorit Ingegerd, Historie-Lennart m.fl.

Lisa: Har jag hört på Ring P1 någongång.
Historie-Lennart: Ringer också lite då och då till Ring P1.
Ingegärd: Ingen aning.
Birgitta från Östermalm: "Kanske tagit sig en stänkare... "
Citera
2018-02-02, 20:38
Medlem
SlitenGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma60
Lisa: Har jag hört på Ring P1 någongång.
Historie-Lennart: Ringer också lite då och då till Ring P1.
Ingegärd: Ingen aning.
Birgitta från Östermalm: "Kanske tagit sig en stänkare... "

Haha ja Birgitta var lite dragen ibland minns jag. Förresten, hur var det där med Östermalm... Var det inte så att hon egentligen var från Vasatan men Aschberg kallade henne ”Birgitta från Östermalm” av nån anledning?
Citera
2018-02-02, 20:41
Medlem
SlitenGubbes avatar
Jag fick alltid intrycket att Aschberg inte uppskattade att Lisa ringde in. Han var alltid kort i tonen mot henne (”Lisa, det räcker nu!”)

Lisa var oftast först ut som ringare i programmen. Då kunde det låta så här:
- Vem har vi med oss?
- Det är Lisa.
- (Suck) Ja, vem annars....
Citera
2018-02-02, 21:39
Medlem
Isnatts avatar
Undrar vad det blev av han Finne, Jarri, som ofta ringde in och hann med nån rövarhistoria innan han blev bortkopplad.
Var det Lennart som bara fick ringa in en gång om dagen och ett avsnitt ringde in en andra gång och med dåligt förställd röst pratade och efter en KORT stund tappade bort sig och började prata som vanligt och om sina vanliga ämnen varpå Robban sa 'NU hör jag vem det är, det är Historie-Lennart..' varpå Lennart förs nekade, sen 'ja, det är jag' och ville prata vidare.
Haha, kunde vara cirkus ibland.
Citera
2018-02-02, 21:58
Medlem
SlitenGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Undrar vad det blev av han Finne, Jarri, som ofta ringde in och hann med nån rövarhistoria innan han blev bortkopplad.
Var det Lennart som bara fick ringa in en gång om dagen och ett avsnitt ringde in en andra gång och med dåligt förställd röst pratade och efter en KORT stund tappade bort sig och började prata som vanligt och om sina vanliga ämnen varpå Robban sa 'NU hör jag vem det är, det är Historie-Lennart..' varpå Lennart förs nekade, sen 'ja, det är jag' och ville prata vidare.
Haha, kunde vara cirkus ibland.

Den där Jari gillade jag aldrig. Men han var tydligen väldigt uppskattad av många.

Det där att Historie-Lennart skulle ha ringt en andra gång med förställd röst låter fullt troligt, det har säkert hänt
Citera
2018-02-28, 15:29
Medlem
Grievers avatar
Vet inte om detta är nämnt tidigare i tråden, men Lisa alias Karin Nordlander, är det verkligen samma Karin Nordlander som nu är nån slags terapeut? Låter inte som samma röst.

Visserligen är ju terapeuter ofta lite vrickade själva, men Lisa från runt 2012 verkar ju ha en psykos eller något.
Citera
2018-03-02, 18:06
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:

Ingegerd måste väl ändå vara död vid det här laget? Minns jag inte helt fel var hon ca 90 år redan när det begav sig för 5-6 år sen.
Citera
2018-03-20, 07:52
Medlem
SlitenGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Ingegerd måste väl ändå vara död vid det här laget? Minns jag inte helt fel var hon ca 90 år redan när det begav sig för 5-6 år sen.

Ja jag misstänker också att Ingegerd är död tyvärr....
Citera
2018-04-15, 21:28
Medlem
Citat:
Ja jag misstänker också att Ingegerd är död tyvärr....

Det finns då pigga och krya 100 åringar så död måste hon ju inte va.
Citera
2018-04-27, 16:48
Medlem
Fan vad jag kan sakna Radio1 Aschberg ibland. Har några avsnitt sparade i telefonen (Friåkning) som jag drar igång ibland. Lyssnade så mycket på den kanalen på eftermiddagarna när de höll på. Förgyllde verkligen vardagen. Och vad nån garvade åt alla stammisar, vilken jävla cocktail av karaktärer.

En stor orsak till att de lade ner var ju för att digitaliseringen aldrig skedde i Sverige. Är detta på gång? Någon som vet?

Har någon hört några rykten om att de eventuellt kommer tillbaka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in