Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-27, 14:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Såg just att han får stöd av självaste Lars Ohly. Det måste kännas skönt.
Oavsett vad man tycker om fallet & om Özz personligen så måste man vara närmast utvecklingsstörd om man på allvar tror att Özz upplagda video på något vis gör att Özz framstår i bättre dager än tidigare.
Citera
2018-04-27, 14:39
Medlem
antoneriks avatar
Jag har inte följt med, men vad har han egentligen gjort? Annat än att han betalade svart arbetskraft och hade den extrema oturen att en av hantverkarna råkade vara terrorist? Jag menar, hur många polacker har inte lagt klinkers hos kändisar?
Citera
2018-04-27, 14:40
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Oavsett vad man tycker om fallet & om Özz personligen så måste man vara närmast utvecklingsstörd om man på allvar tror att Özz upplagda video på något vis gör att Özz framstår i bättre dager än tidigare.
Många utvecklingsstörda har mer innanför pannbenet än somliga. Det törs jag påstå efter mångårigt arbete med funktionshindrade.
Senast redigerad av Framme 2018-04-27 kl. 14:44.
Citera
2018-04-27, 14:41
Medlem
[Assman]s avatar
Om han hade rent mjöl i påsen hade han absolut inte suttit och gormat som han gör.
Citera
2018-04-27, 14:41
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Förklaringen är att Özz inte förmått tillägna sig svensk kultur eller västerländsk debattetik överhuvudtaget. Att detta är kulturellt speglas tydligt av de landsmän som i diverse flöden utropar Özz som segrare. Så ytterligt jävla pinsamt.

Att Özz själv säger att han är utvecklingsstörd (mutist som liten) får väl ses som grädde på moset.
Citera
2018-04-27, 14:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Många utvecklingsstörda har mer innanför pannbenet än somliga. Det törs jag påstå efter mångårigt arbete med funktionshandikappade.
Helt rätt. Jag menade inte heller att förolämpa utvecklingsstörda. Jag ber om ursäkt ifall det uppfattades så.
Citera
2018-04-27, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Finns inget att skoja om det. Dock är husägandet inte nödvändigtvis synonymt med att han varit ansvarig för renoveringen, vilket är där problemet med svartlöner och AK kommer in.
Har ingen koll, men jag tänker att om man ska kunna svära sig fri som ägare för att man anställt illegala invandrare och terrorister så måste man väl ha en anställd projektledare och kunna visa att man har betalat denne för sitt projektledningsjobb.

Om jag, min syster och hennes man äger ett hus tillsammans som är i så stort behov av renovering att det behövs finnas en projektledare, så kan man ju tänka sig att hennes man får agera sådan, men då måste ju jag och syrran på riktigt överlämna det ansvaret till honom, dvs anställa honom.
Senast redigerad av eva88 2018-04-27 kl. 14:47.
Citera
2018-04-27, 14:44
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Assman]
Om han hade rent mjöl i påsen hade han absolut inte suttit och gormat som han gör.

Vad skulle han ha gjort då? Levererat sprängämnen? Akilov stal en lastbil och försökte detonera en hemmagjord bomb.
Citera
2018-04-27, 14:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
Har ingen koll, men jag tänker att om man ska kunna svära sig fri som ägare för att man anställt illegala invandrare och terrorister så måste man väl ha en anställd projektledare och kunna visa att man har betalat denne för sitt projektledningsjobb.

Om jag, min syster och hennes man äger ett hus tillsammans som är i så stort behov av renovering att det behövs finnas en projektledare, så kan man ju tänka sig att hennes man får agera sådan, men då måste ju jag och syrran på riktigt överlämna det ansvaret på honom, dvs anställa honom.
I en bygglovsansökan är det obligatoriskt att uppge vem som står som Byggherre.

Här ett exempel på hur en ansökan kan se ut:
http://goteborg.se/wps/wcm/connect/5499a868-ee5f-4c61-9a48-1b5231399026/Ansökan+BYGGÄRENDEN+okt+2016.pdf?MOD=AJPERES
Citera
2018-04-27, 14:49
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Helt rätt. Jag menade inte heller att förolämpa utvecklingsstörda. Jag ber om ursäkt ifall det uppfattades så.
Så uppfattade jag det inte. Men tack i alla fall. Nu kör vi vidare i våra tankar, åsikter och framför allt lagar som gäller.
Citera
2018-04-27, 14:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Vad skulle han ha gjort då? Levererat sprängämnen? Akilov stal en lastbil och försökte detonera en hemmagjord bomb.
Alla dina frågor finns besvarade ett flertal gånger tidigare i tråden.
Citera
2018-04-27, 14:50
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Jag har inte följt med, men vad har han egentligen gjort? Annat än att han betalade svart arbetskraft och hade den extrema oturen att en av hantverkarna råkade vara terrorist? Jag menar, hur många polacker har inte lagt klinkers hos kändisar?
Förutom det moraliskt tveksamma att en värdegrundsföreläsare som pekar finger åt svenska skattesmitare själv smiter från skatt?

Well. Att aktivt motverka kartläggningen av Akilovs förehavanden i Sverige? Inte särskilt snyggt på bild tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in