Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-30, 17:24
Medlem
Klart som fan att han oxå har ett ansvar i vad som försigår mellan anlitare och arbetstagare när han är delägare. Som delägare har även han ett ansvar att se till att fakturor och allt är i ordning. Annars har han en skyldighet att anmäla. medbrottsling annars.
Citera
2018-04-30, 17:25
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunia
Allt jag såg var Jannes självgoda flin och precis som Özz kallade det, desperata försök av härskartekniker. Jag skulle backat Jimmie lika mycket.

Sverige må ha varit landet där Özz fick chansen att bli den "rika" personen han är idag, men Sverige har faaaaaan inte gett honom det. Det är Gud som gav honom talets gåva och hans humor..och intelligensen i och med humorn.

Jag är för övrigt ingen rasist. Okej? Du däremot..titta dig själv i spegeln.

Och allihopa! Kasta stenarna om ni är fria från synd, dear God. Var inte det någon skitgammal gubbe för svensk näringsliv som rent öppet sa "varför ska jag betala så jävla mycket skatt?" Ja? Men gå och lyncha den mannen också då?

Det är så genomskinligt att det är pinsamt.

EDIT: Är amazed och förundrad över att fler inte kan se det. Helt. Amazed.
Det är svårt att se både sig själv och sin kultur utifrån.

Ingen håller özz ansvarig för terrordådet. Ingen är heller särskilt upphetsad för skattefifflet. Det är hyckleriet man inte gillar.
Özz uppfostrar svenskar och folk som gått på propagandan att rasismen är ett så stort problem skrattar åt hans skämt.

Svenskar är både toleranta och gästfria. Men börjar tröttna på och bli mer medvetna om hur olika vi ser på saker. Som till exempel det du säger att pengarna kommer från Allah. Nej det är generationer svenskar som slitit ihop pengar så att vi har haft ett överskott och kunnat hjälpa özz och din familj till exempel.

När det nu är uppenbart att ni inte fattar var pengarna kommer ifrån och spottar på den superstam som tagit emot er och fött er och betalat er skolgårng och sjukvård så börjar folk härskna.

Vi börjar inse att er lojalitet inte sträcker sig längre än till er egen sort.

Betänk ditt och mitt samröre här. I Sverige bondar man utifrån relationer. Om den inte visar sig ömsesidig så klipper vi.

Er attityd är det som gör att det börjar koka. Vi förstår hur olika vi är. Vi ser er dom dåliga människor eftersom ni inte lever upp till vår moral...
Citera
2018-04-30, 17:35
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunia
1) Ni dömer ju utan att ha alla fakta klara och redo.

2) Ert mjöl i påsen är förmodligen inte 100% rent och sedan sitter ni förmodligen inte och sticker under stol under lunchtid på ert underbetalda jobb och skryter om hur ni undkom dyr skatt genom att fiffla. Fan vad jag älskar ordet fiffla.

3) Kom på en analogi nu. Och det blir förmodligen det sista jag skriver i tråden då jag gjort klart mitt #BACKAÖZZ. Hur vinner man i poker och hur vinner man i livet? Du måste vara ärlig mot dig själv om vilka kort du har i din hand. Svagheter som styrkor. Endast då öppnas vägarna för att du skulle kunna vinna, såväl som i poker. Och det är därför ni svenska män, och kvinnor för den delen är så bittra, arg och falska, för att ni är inte ärliga mot er själva.

4) Jag ber vänligen folk att inte citera mitt inlägg för att sedan dumförklara mig eller kalla mig rasist,har inte tid för skitsnack.
Det här är grejen. Klankulturen är en konkurrens kultur där man beundrar den som blåser andra i poker.

Vår kultur är byggd på samarbetet. Det har gett fred och överskott. Inte fan är det en påhittad Alla som gjort Sverige rikt. Det är vår organisationsförmåga vår entreprenörsanda och höga andel ingengörer.

Jag vet att ni både tycker mi är bäst. Att ni tar för givet att alla är likadana.

Men fakta talar för sig själva. Om inte Sverige var bättre så skulle ni ju inte kommit hit.

Ingen tvingar er att kriga. Tito höll i kopplet. Utan koppel så ger man sig på varandra som galna hundar. Och skyller på varandra.

Som Özz. Som Akilov. Utmärkande för vår kultur är att vi inte skyller ifrån oss.

Och ja vi är heller inte terrorister.
Citera
2018-04-30, 17:46
Medlem
Lobengulas avatar
Det finns många som skattefifflar och nyttomaximerar. Det är däremot jävligt få som fifflar och sedan har som jobb att häckla svenska folket. Özz är en av dem. Jag är rätt sugen att gå till Norra Brunn och häckla honom 15/5.

Özz beteende förstör för alla andra invandrare som vill göra rätt för sig. Bäst vore det ju om hans landsmän korrigerade hans beteende.
Citera
2018-04-30, 17:53
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Det finns många som skattefifflar och nyttomaximerar. Det är däremot jävligt få som fifflar och sedan har som jobb att häckla svenska folket. Özz är en av dem. Jag är rätt sugen att gå till Norra Brunn och häckla honom 15/5.

Özz beteende förstör för alla andra invandrare som vill göra rätt för sig. Bäst vore det ju om hans landsmän korrigerade hans beteende.

Vilka landsmän? Kurderna har ju inget land på grund av deras uppträdanden som just " den rolige"
Citera
2018-04-30, 17:54
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:

Kan ju bli inställt? Får hoppas han sitter häktad detta datum för finansiering av terrorbrott.
Citera
2018-04-30, 18:00
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Du är dessvärre rätt dålig på att läsa av en situation om det var så du tolkade den intervjun.
Det är det som är grejen vi läser av efter helt olika parametrar

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hon/han som skrev det förstår inte svenska koder och social interaktion, liksom inte ÖN gör det. Om man är integrerad i Sverige så vet man att den som hetsar upp sig och är aggressiv har förlorat debatten och sympatierna. Man har inte förstått svensk konsensuskultur, jantelag och viljan att vara lagom och inte starta konflikter.

Ja det är vår smidighet som gjort oss så framgångsrika. När det kommer in människor som inte kan läsa av kroppsspråk och inte har vår moraliska måttstock, så blir det en totalkrock.
Clash of the culturers.

Citat:
Ursprungligen postat av sommarspecial
Words!

Kan någon förstå varför massmedia inte tar upp detta? Detta är real news. Tidningarna måste skriva om verkligheten. Det tiges om Soran och det tiges om Üzz. Fattar inte media att man inte kan tiga om sanningen och sedan skriva att man inte vill ha fake news?

Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
SFI kurs 32
Dagens ord är:
Konsekvensanalys
Det är viktigt att ni tänker på vilka följder ert beteende kan medföra.
Om ni blir ertappade med att ha utnyttjat svart arbetskraft, skyll inte på svågern.
Om ni blir tillfrågade om vad som har försigått, spela inte in samtalet på video och
lägg ut på youtube.
Om ni mot förmodan ändå gör det, försäkra er om att videon talar till er fördel.
Om ni agerar som opinionsbildare, och tjänar miljoner, samt har en syster som jobbar
som advokat, undvik att använda svart arbetskraft.
Med svart arbetskraft menas inte att den som utfört arbetet är mörkhyad, utan det
betyder att den anlitade arbetskraften inte har betalat skatt & sociala avgifter.
Använd inte er etnicitet som ursäkt för era tillkortakommanden.

Slut på lektionen.

Problemet är att klankulturen inte tillåter självständigt tänkande.

Citat:
Skattesmitaren Özz bevisar bara att det finns kulturskillnader i Sverige. Kurden Özz är i en klan som ser till sitt eget bästa och skiter i staten Sverige. Här har vi ett av problemen med invandring från andra värdegrunder.

Nu lär det här inte hindra SVT från att ge feta utbetalningar till Özz eftersom han är en profil. Pengar som med hot om våld har indrivits från svenska skattebetalare. Fyfan.
Media är vänster, özz är vänster, de är lojala med varandra.
Citera
2018-04-30, 18:24
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Media är vänster, özz är vänster, de är lojala med varandra.

Media är väldigt mycket vänster. Özz? Han är en egoist och Kurd. Han är inte förenlig med en offentligt finansierad demokrati. Özz är klantroende. Men media gillar kurder och han får ett frikort att göra lite som han vill. Tyvärr finns det för många svenskar som tycker att han är lite charmig och rolig så han lär väl överleva.

Özz är en skattesmitare och inte en del av svenska samhället. Janne drog ner byxorna rejält på honom. Heder till Janne, avsky till Özz.
Citera
2018-04-30, 18:40
Avstängd
-Tajming är A och O på ståuppscenen.SÄPOs tillslag mot uzbekcellen kunde inte kommit olägligare för Özz..precis när sårskorpan från UG börjat läka..
Citera
2018-04-30, 18:58
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-Tajming är A och O på ståuppscenen.SÄPOs tillslag mot uzbekcellen kunde inte kommit olägligare för Özz..precis när sårskorpan från UG börjat läka..
Den sårskorpan kommer inte att läka.
Det är helt enkelt för mycket elände som fanskapet har ställt till med.
Skattefusk, det må väl vara hänt. Men skattefusk samtidigt som fanskapet i media klagar över borgarnas skattefuskande, det funkar inte med den vanlige Svensken.
Att sedan har finansierat (även ovetande) det största terroristdådet i Sverige, det får även vänstermaffian att dra öronen åt sig.
Som en klok debattör skrev, vi kan nog räkna med att olika tidningar, m.m. fasar ut Özz. Det går ju inte att öppet ta avstånd, det är man för stolta för, men att i tystnad ta ut avståndet är nog vad som händer.
Citera
2018-04-30, 19:03
Medlem
Citat:

Spara pengarna. Vill ju självklart att inga går på hans uppträdande.
Citera
2018-04-30, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det hade ju varit sjukt roligt om man även hittar dessa uzbeker bland Özz svartjobbare.

Tror att de här två uzbekerna tillsammans med Akilov kan ha jobbat åt Nujens : SHOKHRUKH MUSTAFAEV och TOLIBJON HAYITOV.

(FB) Familjen Nujens penningtransaktioner med Rakhmat Akilov (utbrutet)

Vore så klart intressant om de dyker upp i den nya terrorutredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in