Citat:
Ursprungligen postat av
dunia
Allt jag såg var Jannes självgoda flin och precis som Özz kallade det, desperata försök av härskartekniker. Jag skulle backat Jimmie lika mycket.
Sverige må ha varit landet där Özz fick chansen att bli den "rika" personen han är idag, men Sverige har faaaaaan inte gett honom det. Det är Gud som gav honom talets gåva och hans humor..och intelligensen i och med humorn.
Jag är för övrigt ingen rasist. Okej? Du däremot..titta dig själv i spegeln.
Och allihopa! Kasta stenarna om ni är fria från synd, dear God. Var inte det någon skitgammal gubbe för svensk näringsliv som rent öppet sa "varför ska jag betala så jävla mycket skatt?" Ja? Men gå och lyncha den mannen också då?
Det är så genomskinligt att det är pinsamt.
EDIT: Är amazed och förundrad över att fler inte kan se det. Helt. Amazed.
Det är svårt att se både sig själv och sin kultur utifrån.
Ingen håller özz ansvarig för terrordådet. Ingen är heller särskilt upphetsad för skattefifflet. Det är hyckleriet man inte gillar.
Özz uppfostrar svenskar och folk som gått på propagandan att rasismen är ett så stort problem skrattar åt hans skämt.
Svenskar är både toleranta och gästfria. Men börjar tröttna på och bli mer medvetna om hur olika vi ser på saker. Som till exempel det du säger att pengarna kommer från Allah. Nej det är generationer svenskar som slitit ihop pengar så att vi har haft ett överskott och kunnat hjälpa özz och din familj till exempel.
När det nu är uppenbart att ni inte fattar var pengarna kommer ifrån och spottar på den superstam som tagit emot er och fött er och betalat er skolgårng och sjukvård så börjar folk härskna.
Vi börjar inse att er lojalitet inte sträcker sig längre än till er egen sort.
Betänk ditt och mitt samröre här. I Sverige bondar man utifrån relationer. Om den inte visar sig ömsesidig så klipper vi.
Er attityd är det som gör att det börjar koka. Vi förstår hur olika vi är. Vi ser er dom dåliga människor eftersom ni inte lever upp till vår moral...