Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-27, 14:53
Medlem
Özz kan ha en sinnessjukdom. Då är hela det här drevet tragiskt.

Måste väl också kunna vara förmildrande vid eventuellt skattebrott?

Folk som skriver här på FB borde tänka sig för. Här ringer många klockor om sinnessjukdom
Citera
2018-04-27, 14:59
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
[...]
Nu vet vi att pengar är pengar, och det är klanens pengar det handlar om. Svårt att bryta invanda ovanor. En ledtråd som borde leda till revision av alla transaktioner som har med klanens byggen att göra. Det är med svart arbetskraft på fastigheterna som penningtvätten genomförs. Där antagligen fejkade eller återanvända kvitton cirkulerar mellan olika fastigheter, och tvättar svarta pengar till vita och obeskattade pengar vid försäljning.

Damm/Nujens bolag täcker in väldigt många olika områden. Kombinationen asylindustri och fastigheter är lönsam, men hur många privata företag inom asylindustrin har ett lika brett upplägg som Damm/Nujen? LSS, hemtjänst och hushållsnära tjänster, är det vanligt?

R Damm invest (bildas 2006, avfört 2017-07-17):
Citat:
Förvaltning, förädling och försäljning av fastigheter samt kapital. Konsultverksamhet inom bygg, IT, försäljning, strategi och företagsledning och projektledning. Strategikonsultation.

Othem omsorg AB (bildat under samma tid som transaktionerna till Akilov skedde, oktober 2015):
Citat:
Bolaget ska bedriva konsultverksamhet inom vård och omsorg, företagsservice och investera i fastigheter samt därmed förenlig verksamhet. Bolaget ska också bedriva boende för ensamkommande flyktingar, och boende enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS), erbjuda hushållsnära tjänster, boendestöd till ungdomar. Special ledarskap till elever i skolor, vara ledsagare och utföra hemtjänst för ungdomar och vuxna samt hyra ut vård- och omsorgspersonal samt därmed förenlig verksamhet.

Juristbyrån Nujen (verksam vid tiden för utbetalningarna till Akilov). Avförd i november 2015.
Citat:
Juristbyrå med inriktning på brottmål, skadeståndsrätt, familjerätt, invandrarrätt, allmän praktik samt kurser och föredrag.

HyrFrid AB (bildat 2011, aktivt)
Citat:
[...]förvaltning av fast egendom och värdepapper, finansiella tjänster[...]
Citera
2018-04-27, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Jag har inte följt med, men vad har han egentligen gjort? Annat än att han betalade svart arbetskraft och hade den extrema oturen att en av hantverkarna råkade vara terrorist? Jag menar, hur många polacker har inte lagt klinkers hos kändisar?

ÖN pekar finger åt svenskar och deras sätt att tänka och prata samt val av prinsessgemål.
Hans beskrivning av Chris O'Neill är så (/&%/&(/%¤¤%¤&%
Han anlitas av fackförbund och skriver artiklar om moralisk kompass.
Att man sen har en syster som är advokat och arbetar med asylärenden och anlitar svart arbetskraft som inte ens ska vara i Sverige. Att de dessutom har så god ekonomi så de har råd att anlita arbetskraft vitt och ändå gör så här.

Vad Akilov gjort är ÖN ej ansvarig för men han har underlättat för honom att stanna i Sverige.

Det går ej att jämföra med att man anlitar kompisens morbror svart i 4 timmar att sätta in en varmvattensberedare. Kompisens morbror jobbar rent med ett 7-16 jobb och betalar skatt men hjälper till vid sidan om kanske nån gång per år.
Citera
2018-04-27, 15:02
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Özz kan ha en sinnessjukdom. Då är hela det här drevet tragiskt.

Måste väl också kunna vara förmildrande vid eventuellt skattebrott?

Folk som skriver här på FB borde tänka sig för. Här ringer många klockor om sinnessjukdom
Om fallet är så, är det väl inte helt fel att anhöriga tar tag i saken och ser till att han får hjälp. Väntetiderna är långa inom vården, det vet jag. Privat går det snabbare när man har lite kontanter och är en f.d.kändis. Ha, ha!
Citera
2018-04-27, 15:02
Medlem
A32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Förutom det moraliskt tveksamma att en värdegrundsföreläsare som pekar finger åt svenska skattesmitare själv smiter från skatt?

Well. Att aktivt motverka kartläggningen av Akilovs förehavanden i Sverige? Inte särskilt snyggt på bild tycker jag.

Om inte Skattemyndigheten kör igång ett "drev" mot fam. Nujens efter allt detta så vore det mycket märkligt.

Men det är klart efter intervjun med Janne J (UG) så kanske man inte som myndighet vill utsätta sig för Özz pekfinger och att man är en myndighet som verkar rasistisk etc. Det kan bli fel myndighetsutövning i PK-Sverige.
Citera
2018-04-27, 15:09
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A32
Om inte Skattemyndigheten kör igång ett "drev" mot fam. Nujens efter allt detta så vore det mycket märkligt.

Men det är klart efter intervjun med Janne J (UG) så kanske man inte som myndighet vill utsätta sig för Özz pekfinger och att man är en myndighet som verkar rasistisk etc. Det kan bli fel myndighetsutövning i PK-Sverige.
Har diskuterats tidigare, och det finns tydligen inget ärende hos skattemyndigheten.

Att det rör sig om en högprofilerad person som vidare befinner sig i blåsväder spelar naturligtvis ingen roll. Vilket är helt i sin ordning.
Citera
2018-04-27, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Jag har inte följt med, men vad har han egentligen gjort? Annat än att han betalade svart arbetskraft och hade den extrema oturen att en av hantverkarna råkade vara terrorist? Jag menar, hur många polacker har inte lagt klinkers hos kändisar?
Polacker är väl katoliker om dom är något, med i EU, hela den baletten.
Finns det öht polska terrorister, och i så fall, hur stor är sannolikheten att polacken skulle begå ett terrordåd i Sverige?

Sannolikheten att en snubbe som Akilov skulle göra det måste man däremot betrakta som överhängande.
Så överhängande att man i det närmaste måste betraktas som debil eller sinnessjuk för att inte förstå det.
Och ja, det kan man ju också säga att Nujen försöker bevisa med att lägga ut "intervjun".
Citera
2018-04-27, 15:23
Özz trodde han skulle motbevisa JJ genom att ge igen med samma mynt. Blev istället pannkaka och man ser hur nervös han är och stapplar för att hitta rätt ord. J J sitter bara o tittar på honom när han kör sin show.
Fattar inte hur man kan betala för att se honom uppträda. Detta var ju helt gratis och bland det roligaste han gjort.
Citera
2018-04-27, 15:24
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Jättestort tack för din uppdatering! Vi är säkert många som tagit del av den med stort intresse.

”Lex Nujen” känns dessvärre som en möjlighet i det här pajaslandet, men termen får en att iaf dra på munnen i allt elände.

Läste på annat ställe i tråden att den famösa svågern skulle vara VD för något bolag inom Telia (?) Undrar hur hans framtid ser ut där, om han åker dit för skattebrott. Över huvud taget har ju Özz Nujen dragit sitt strå till stacken för att framställa honom som en opålitlig typ inför hela svenska folket. Lär bli tryckt stämning runt fikabordet.

Undrar också hur vänsterfolk kan ta dessa tre mycket högavlönade och privilegierade individer i försvar när de sätter arbetsrättsliga regler ur spel och anlitar svartjobbare. Sådana som vänsterfolk annars skyr som pesten. (Logiska resonemang är förstås inte vänsterns paradgren.)

Jag antar att detta disciplinärende mot Özz Nujens advokatsyrra Debbie Nujen på Advokat Klint är per automatik intimt förknippat med att öven Skatteverket/Ekobrottsroteln kommer att undersöka?
Citera
2018-04-27, 15:24
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Det jag inte begriper varför ställde han upp på intervjun? Han sitter ju hela tiden och pratar och hänvisar till svågern? Svaret måste vara att han vet denna historia kommer rulla tills allt är på bordet. Advokatsamfundet utreder väl systern och skatteverket har väl en utredning igång, och sist då terroristsvinet med polisens korsförhör. Då måste detta vara nåt försök från honom "nu jävlar" skall jag visa vad skåpet skall stå och ta mig an Janne J. Sedan slår det helt fel. Klippet som dåren själv lagt ut på Youtube (vänstervridna och invandringsvänliga SVT har ändå varit snälla och klippt ner sitt inslag som sändes) kommer bli TV historia.

Det här suveräna debattinlägget borde läsas i sin helhet för att förstå åtminstone en del av Özz beteende. Klanen ska till varje pris skyddas från skam, detta är viktigare än att visa ånger, empati och ödmjukhet.

Citat:
I skamkulturen är det avgörande om någon ser en utföra en negativ handling eller inte, man är så att säga ”utifrån styrd.” Det är hur man framstår utifrån kulturens hederskodex som är viktigt. I uppdrag gransknings film så slogs jag av vad en av de intervjuade sade.

Vissa är beredda att offra sig för att stanna här, i hemlandet har de ingen möjlighet att någonstans rent ekonomiskt.

Det jag slogs av var synen på ointresset för vad svenskar tycker. Det är inte bara religiöst det är kulturellt. För oss är det viktigt att passa in, vi bryr oss om vi är välkomna, det verkar inte ha slagit den här mannen som var här illegalt att han inte är välkommen, att det är därför han fått avslag. Att vi förväntar oss att en oönskad gäst själv avlägsnar sig. Jag har länge sett att invandrare från skamkulturer inte förstår hur vår stat fungerar. De har ingen erfarenhet av en större grupp som samarbetar, de har heller ingen erfarenhet av att själva samarbeta för det allmänna bästa. De har ingen aning om hur man passar in, de har ingen anpassningsförmåga. De skyller på oss, och anhängare av religionen Tolerans™ håller med.
http://www.gertrud1.se/2018/04/27/varfor-forvantar-man-sig-att-ozz-skall-bete-sig-som-en-svensk/
Citera
2018-04-27, 15:28
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
Polacker är väl katoliker om dom är något, med i EU, hela den baletten.
Finns det öht polska terrorister, och i så fall, hur stor är sannolikheten att polacken skulle begå ett terrordåd i Sverige?

Sannolikheten att en snubbe som Akilov skulle göra det måste man däremot betrakta som överhängande.
Så överhängande att man i det närmaste måste betraktas som debil eller sinnessjuk för att inte förstå det.
Och ja, det kan man ju också säga att Nujen försöker bevisa med att lägga ut "intervjun".

Brukar du göra en säkerhetskontroll av hantverkare som du anlitar? Brukar du ringa SÄPO, eller vad?
Citera
2018-04-27, 15:29
Medlem
Frammes avatar
Jag har aldrig kollar in honom tidigare då jag betraktat honom som rasist. Det som händer nu är en underbar upplevelse. Är så glad att jag till och med måste bifoga en liten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in