Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-03-28, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Jag bumpar mitt tidigare inlägg för att underlätta för UG om de nu skall göra något av detta.

1. Det är solklart att ingen av de aktuella bolagen har gjort skatteavdrag eller inbetalt arbetsgivaravgifter. Inte heller verkar momsavdrag ha gjorts vilket hade varit fallet om de fått faktura från någon som utfört renoveringsarbeten. OBS - Offentliga uppgifter - se bump.

2. Att renovera en förmodat nedgången skola på säg 400 kvm VITT bör kosta minst 3 Mkr och kanske uppemot 7 Mkr beroende på skick. Kan det vara så att det har delrenoverats SVART för säg totalt 500 Tkr så motsvarar det VITT cirka 1,5 Mkr. Skattebrottet kan då hittills röra sig om 1 Mkr! (Betänk att Akilov som fick 85 Tkr bara sett sig själv som hantlangare i renoveringen)

3. Kolla även det här med bygglov med Gotlands Kommun. Att ändra användningsområde från skola till säg vandrarhem, teater eller bostad kräver högst sannolikt bygglov. Finns sådant?

4. Är någon fastighet registrerad med s.k. "frivillig skattskyldighet för moms"?

5. ÖN säger i intervjun återigen att RD varit projektledare och att han litar på honom. OK - det är dock så att en projektledare aldrig står för fiolerna. Det är alltså ÖN och DN som har arbetsgivaransvaret.

6. Oavsett vad som renoverats så borde Byggherren (d.v.s. bolaget ägt av ÖN och DN) ha lämnat in Bygganmälan till kommunen. Har det gjorts?

Det är något med det här som medierna och myndigheterna är livrädda för, vilket verkligen gör det mer intressant. Det bör vara högst osannolikt att UG vågar gräva i detta. Utöver det du skriver så är jag ganska misstänksam i kopplingen: Asyladvokat-Asylboende-statliga bidrag till verksamheterna-Man verkar ha utfört de flesta övertramp man som byggherre kan göra-penningtvätt-stöd till RA som kunde använda pengarna till sin radikaleringsplan OSV.. Det är uppenbart att i en normal rättsstat med fungerande rättsystem att detta skulle hamna i polisiär och annan myndighetsutredning. Personligen är jag minst förbannad på Öz*, då han ej är juridiskt dömd, men jag är oroad för vårt samhälle när familjen kan göra allt detta utan att ens hamna i utredning. På sin höjd kommer D'bbie få "se över sina rutiner" när advokatsamfundet gjort klart sin otroligt avancerade utredning någon gång under 2020-talet.

Stort tack till dig som bistår med fakta som enkom är relevant och beskrivande!
Citera
2018-03-28, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Det är något med det här som medierna och myndigheterna är livrädda för, vilket verkligen gör det mer intressant. Det bör vara högst osannolikt att UG vågar gräva i detta. Utöver det du skriver så är jag ganska misstänksam i kopplingen: Asyladvokat-Asylboende-statliga bidrag till verksamheterna-Man verkar ha utfört de flesta övertramp man som byggherre kan göra-penningtvätt-stöd till RA som kunde använda pengarna till sin radikaleringsplan OSV.. Det är uppenbart att i en normal rättsstat med fungerande rättsystem att detta skulle hamna i polisiär och annan myndighetsutredning. Personligen är jag minst förbannad på Öz*, då han ej är juridiskt dömd, men jag är oroad för vårt samhälle när familjen kan göra allt detta utan att ens hamna i utredning. På sin höjd kommer D'bbie få "se över sina rutiner" när advokatsamfundet gjort klart sin otroligt avancerade utredning någon gång under 2020-talet.

Jo man kan ju som reflekterande medborgare jämföra häxjakten på Lasse Kroner ang. Metoo jämfört med den uteblivna på Özz.
Citera
2018-03-28, 20:09
Medlem
Frammes avatar
Det luktar verkligen skit här. Inte om oss, utan svenskhataren. Hur länge till ska han tillåtas att kränka oss, med medias godtycke. Heja skatteverket och diverse annat.
Citera
2018-03-28, 22:45
Medlem
Terroristen borde inte gått
För mer än 80kr max 100kr
Per timme.
På 85,000kr blir det runt
1000 timmar....

Stort jobb om det är så många timmar. Han verkar inte vara
snubben som sätter fast pris och håller med material.

Om det inte är krut eller
dynamit förstås....

Äcklig hund, dom kan låsa in honom med den andra bakterien
som högg polisen på
Medborgarplatsen.
Citera
2018-03-29, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar

(det först fetade)
Håller tveklöst med dig. Ärendet Nujen-Akilov formligen stinker av det intensiva ointresse som MSM-journalisterna uppvisar genom att bara titta bort. Inte skall de heller försöka inbilla mig att de efter #metoo-excessiviteterna, plötsligt lärde sig att bli publicistiskt mer varsamma med att anklaga folk.
Lite OffT: Aftonbladets Åsa Linderborg och som jag förr har kunnat uppskatta för att hon vågar stå för det hon skriver, har iom Benny Fredriksson-ärendet förlorat all min sympati. Hon är ju AB:s kulturansvariga och borde utan vidare nu kunna börja skriva om kulturmannen ( nåja..) Özz Nujens kulturarbete på Gotland. Flytta fokus från hur illa hon hanterade Benny Fredriksson och plocka upp kaninen i form av Özz Nujen ur hatten. Prata om köpet av skolan på Gotland, den som Özz Nujen lovade att familjen Nujen skulle göra om till ett kulturhus med planerad teaterverksamhet däri.
Men inte ett ord om det från Åsa Linderborg. Jag vågar gissa på att ÅL är högst medveten om att Özz Nujen med familj är ett kriminellt pack som gett sitt bidrag till att forma den världshistoriska terrorattackbeskrivningen vad gäller Sverige. Allt medan även andra journalister tittar bort..

(det andra fetade)
Håller inte alls med dig.
Nu har SR genom Söndagsintervjun med Martin Wicklin/Özz Nujen, aviserat att UG är på gång -kanske på språng?- med att kritiskt börja granska klanen Nujen. Om UG skulle vika ned sig och istället för att krossa Özz Nujens och övriga klanen Nujens trovärdighet, väljer att lägga locket på, så lär det bli folkstorm mot inte bara UG inkluderande Nils Hanson och Janne Josefsson, utan mot hela SVT Göteborg. Då lär det bli facklor och högafflar och jag skänker gärna pengar till ett byggande och uppförande av en giljotin utanför SR/SVT-huset i Göteborg.
Jag är aktiv motståndare till dödsstraff, men en symbolisk halshuggning av en docka föreställande en valfri person bland kanalcheferna för SVT Göteborg skulle jag i så fall välkomna. NB! Jag skrev ' symbolisk'!
Citera
2018-03-29, 16:07
Medlem
Egentligen är det väl så sorgligt att vi som är kvar här på tråden som endast är ett tiotal kvar, och som bryr sig om sanningen kommer att landa som losers.

MSM går bort för dom gräver inte i en kurd.

Myndigheterna går bort pga värdegrund - de nitar inte en på pappret framgångsrik invandrare eftersom illasinnade kan få vatten på sin kvarn.

SKV skiter helt enkelt i skattebrottet som skulle ha renderat i fängelse jämfört med om det hade vart en"svenne" som hade sponsrat Akilov.

Släkten klarar sig eftersom hela myndighetssverige är obekväma med att kolla upp Nujens.

Bedrövligt men sant.l

Om JJ jobbar kvar fram tills sommaren så år det det vårt enda kvarvarande hopp.

Till hösten är det helt kört.

Go Janne Go!
Citera
2018-03-29, 17:35
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Egentligen är det väl så sorgligt att vi som är kvar här på tråden som endast är ett tiotal kvar, och som bryr sig om sanningen kommer att landa som losers.

MSM går bort för dom gräver inte i en kurd.

Myndigheterna går bort pga värdegrund - de nitar inte en på pappret framgångsrik invandrare eftersom illasinnade kan få vatten på sin kvarn.

SKV skiter helt enkelt i skattebrottet som skulle ha renderat i fängelse jämfört med om det hade vart en"svenne" som hade sponsrat Akilov.

Släkten klarar sig eftersom hela myndighetssverige är obekväma med att kolla upp Nujens.

Bedrövligt men sant.l

Om JJ jobbar kvar fram tills sommaren så år det det vårt enda kvarvarande hopp.

Till hösten är det helt kört.

Go Janne Go!

Antar att flera internationella 'alternativ' gärna skulle berätta om detta, inom tid kommer mer fakta ramla ut tillräckligt för en internationell story.

Nu har ju avsaknaden av rapportering kring det tragiska faktum att Akilov lyckats överleva som illegal flykting på svartarbete blivit ett stort scoop i sig. Två stories, den första om Akilov och hur han överlevde och den andra kring tystnaden kring det faktum att en av våra mest högljudda 'komiker' med familj varit del av denna finansiering men inte lyfts i media unisont.

Tippar på att just belysandet av tystnaden i media skulle bli en större sak i Fox, eller liknande media. Tror dessutom ju längre man väntar att vända på stenen Nujens i media bara är att göra legitimiteten av Sveriges journalistkår en otjänst då detta likväl kan beskrivas än tydligare om tystnaden skulle fortlöpa 1-1,5år, Fox skulle mycket enkelt kunna visa att det finns en ovilja att rapportera, med ett gäng vittnesmål från 'realister' bland befolkningen. Trists resultat: Sveriges rykte solkas återigen.
Senast redigerad av CapsLock99 2018-03-29 kl. 17:38.
Citera
2018-03-29, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Antar att flera internationella 'alternativ' gärna skulle berätta om detta, inom tid kommer mer fakta ramla ut tillräckligt för en internationell story.

Nu har ju avsaknaden av rapportering kring det tragiska faktum att Akilov lyckats överleva som illegal flykting på svartarbete blivit ett stort scoop i sig. Två stories, den första om Akilov och hur han överlevde och den andra kring tystnaden kring det faktum att en av våra mest högljudda 'komiker' med familj varit del av denna finansiering men inte lyfts i media unisont.

Tippar på att just belysandet av tystnaden i media skulle bli en större sak i Fox, eller liknande media. Tror dessutom ju längre man väntar att vända på stenen Nujens i media bara är att göra legitimiteten av Sveriges journalistkår en otjänst då detta likväl kan beskrivas än tydligare om tystnaden skulle fortlöpa 1-1,5år, Fox skulle mycket enkelt kunna visa att det finns en ovilja att rapportera, med ett gäng vittnesmål från 'realister' bland befolkningen. Trists resultat: Sveriges rykte solkas återigen.

Jo risken är uppenbar att det kan bli så illa till slut att man får säga att man är Skandinav när man åker utomlands istället för säga att man är Svensk.
Citera
2018-03-29, 18:37
Medlem
Ni få aktiva är så bra på att gräva så vi betraktare kan bara applådera!
Citera
2018-03-29, 20:54
Medlem
vulfgars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Ni få aktiva är så bra på att gräva så vi betraktare kan bara applådera!
Instämmer! 🙂
Citera
2018-03-31, 06:28
Medlem
Hej en gotlandsboende här.

Det finns ju en tråd till ALMI här och har den överhuvudtaget kommit längre än att det finns släktband - bror. Det finns ganska omfattnde kurdisk företagsamhet som snabbt blommat upp under senare år på Gotland och här i utmarkerna är folk helt ovetande om klantänk osv och jag tror få utanför de olika mellanösterngängen som finns här observerar sådant. Vet ett samhälle på Gotland där kurder bygger imperie och en hel rad företag etablerat sig.

Har ALMI där bror Nujen arbetar avhandlats alls. De kan ju faktiskt även de vara inblandade i det här "kulturhuset"?

Har någon alls fysiskt varit på plats vid fd skolan och andra byggnader. (Jag passerar mycket sällan där men)
Citera
2018-03-31, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Hej en gotlandsboende här.

Det finns ju en tråd till ALMI här och har den överhuvudtaget kommit längre än att det finns släktband - bror. Det finns ganska omfattnde kurdisk företagsamhet som snabbt blommat upp under senare år på Gotland och här i utmarkerna är folk helt ovetande om klantänk osv och jag tror få utanför de olika mellanösterngängen som finns här observerar sådant. Vet ett samhälle på Gotland där kurder bygger imperie och en hel rad företag etablerat sig.

Har ALMI där bror Nujen arbetar avhandlats alls. De kan ju faktiskt även de vara inblandade i det här "kulturhuset"?

Har någon alls fysiskt varit på plats vid fd skolan och andra byggnader. (Jag passerar mycket sällan där men)

Erkänner utan omsvep att jag tappat bort "ALMI-spåret". Det har nämnts för mig, men helt fallit ur minnet.
Vet att Özz Nujens bror bor i Visby och att ÖN då och vistas hos honom. Denne Nujen-doldis bör abslut slitas fram ljuset asap!

Så ge oss gärna mer, plz!
Allt skvaller om Nujens är välkommet! Ingen tanke eller fundering bör förkastas "bara för att". Här kan vi få tänka högt och fritt, så bara ös på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in