2018-04-27, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Ingen av er plattjordare verkar ju heller förstå hur den platta jorden skulle fungera. Ingen har ju ens lyckats att få fram en korrekt karta över den platta jorden. Gleasons kan ni glömma. Den vet vi är kraftigt förvrängd.

Man har helt enkelt lyckats vilseleda människorna och hela den "vetenskapliga" utvecklingen har gjorts & baserats på en rund boll ute i den stora och oändliga rymden där vi är helt ensamma vilket måste betyda att vi är en slump som kom från ingenting, att vi är helt värdelösa varelser som inte ens borde leva. Antar att detta är vad många FBare går på. Lite fattar de att de avfärdar "sagor" med andra sagor. Ignoransen är verklig.
Citera
2018-04-27, 14:16
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P1T
Det gick snabbt.. Och nej, vi har ingen utrustning tillgänglig idag som vi kan åka till månen med, plus, vi vet fortfarande inte hur vi ska ta oss igenom Van-Allen bältet. Fan är det med er, jag har ju länkat, ändå ska ni sitta och neka det? Ni tror ju fan själva inte på NASA. Är ni verkligen klara där uppe?

Och nej, vi kan absolut inte se satelliter med blotta ögat. Visa mig gärna en någorlunda vanlig bild tagen av en någorlunda människa isåfall. En snabb googling ger mig antingen animationer, eller några fula saker som kan likna vad som helst.

Och nej, flaggan syns inte heller, vet ni varför? Jo, för att den inte finns. Länka gärna till en bild isåfall. Och när jag menar en bild menar jag en verklig bild tagen av era s.k satelliter, och inte någon jävla pixel som har punktmarkerats på en helbild av månen.

Och lägg ner. Oblate pear shaped spheorid är inte ens nära den perfekta cirkel som de får er hopplösa människor att tro på. Alla era "mot-argument" faller, de håller inte. Ni har själva inget konkret, ska alltid hitta på nya svar. På ena sidan har ni Armstark som kan filma "hela" jorden från månen, samma video visar att Jorden är lika stor som vad månen är från jorden(???), & andra sidan har ni ca 4k satelliter som ej kan ta en helbild på jorden. Och kompositioner etc skulle jag kunna förstå om de togs för att få en reall google earth karta, men alla dessa vägar, hus, länder etc är tagna utav Googles egna flygplan. Hur dum kan man vara egentligen? Tror man verkligen på att satelliter kan zooma in så mycket? Vart är flaggan isåfall? Bestäm er. Eller bättre, svara inte alls!

Om jorden verkligen var rund, hur kommer det då sig att ni inte är enade om någonting? Ska det verkligen vara så svårt med något som är "sant". 1+1 är = 2, men för er blir det = 3, av någon konstig anledning.

Och nu leker ni "rymdforskare" & nekar vad NASA själva har sagt. Jag trodde jag bad er att inte svara?

Edit: Och om satelliterna verkligen tar helbilder på jorden så som någon fnatte hävdade, varför photoshoppar NASA sina bilder då? Om ni vill leka smarta, javisst, här har ni: https://www.google.se/amp/s/qz.com/192700/the-guy-who-created-iphones-earth-image-explains-why-he-needed-to-fake-it/amp/

En väldigt bra artikel som går emot det flesta ni sitter och säger. Ska ni säga emot Google nu också eller?

Vart är alla robotar/satelliter som blivit skickade till andra planeter etc? Eller, om vi har robotar på månen som någon annan satansunge nämnde, varför kan de inte ta en helbild på månen då? För enligt Google misslyckas alla andra satelliter med det. Enligt Google finns det väldigt få helbilder på Jorden.

T.om Google är emot er. Och NASA var aldrig med er till att börja med. Idioter.

Citat:
Har inte ni mänskliga robotar bättre saker för er än att sitta och diskutera den platta jorden en fredag morgon? Hur lever ni egentligen? Mår ni ens bra? Hur fan orkar ni, på riktigt? Och hur feta är ni?

Själv har jag varit på ett riktigt jobb hela veckan, tänkte ta en titt nu när man är ledig, men fan vilka patetiska förlorare ni är. Det är inte ens sorligt längre. Kan ni inte hitta en annan tråd att spela feta&ensamma i, för ni är i helt fel tråd nu. Prova bögtrådarna, borde passa er fint. Att runka verkar vara det enda ni är bra på.

Och om inte, sluta sprida falsk information åtminstone, kom med något konkret för en gångs skull. Det är samma visa om & om igen. Förklara säger ni, varför säger ni, nej säger ni, i 1100 sidor, och för varje sida har er trovärdighet bara gått ner. Ge er förihelvette. Vilka sperma älskande svenskar sitter och diskuterar & nekar samma sak om & om igen i två år utan att tröttna? Ni! Stick.

Att landet är påväg mot helvette är pga sånna som er. Men med enligt era statliga trovärdiga källor antar jag att Sverige aldrig har mått bättre, eller hur? Allt funkar som det ska här, eller hur?

Aftonbladet:
"Runka är bra för kroppen, det säger vetenskapen! Precis som porr är bra för hjärnan!" - Johnny Sins, astronom.

Vad har du SJÄLV gjot för att bevisa din platta jord? Eller rapar du upp youtube-klipp som alla andra plattskallar?

Du kan SJÄLV gå ut en molnfri kväll/natt och se satelliterna, inget hindrar dig.

Du kan SJÄLV göra dom tester som visar att vi lever på ett klot genom att SJÄLV göra ett expriment vår- och höstdagjämning.

Du kan SJÄLV resa runt lite på jorden och konstatera att sydliga polstjärnan finns.

Du kan SJÄLV resa runt och med egna ögon se att halvmånen står upp i Sverige, ligger ner vid ekvatorn och står upp 180 grader roterar gentemot Sverige i Sydafrika/Australien/Argentina.

Inget hindrar dig. Men du lyssnar istället på outbildade idioter på youtube och misstolkar vad forskar mm säger.

Att tro på en platt jord är att förneka dom 1000-tals observationer av verkligheten.
Citera
2018-04-27, 14:20
Medlem
madtops avatar
Citat:
...Prova bögtrådarna, borde passa er fint. Att runka verkar vara det enda ni är bra på....

Vore det inte bättre om vi diskuterade den platta jorden? Det är ju trots allt trådens ämne.

Hur funkar det här med solen på den platta jorden?
Hur kan solen gå upp i sydost i Kapstaden i december?
Hur kan solen gå upp rakt i öster den 22 mars?

Citat:
Vi har heller inte ett multibiljon dollar företag bakom oss, som trots alla sina biljoner ändå misslyckas med att bevisa den s.k runda jorden.

Nu har du fel, att jorden är en sfär är bevisad sedan tusentals år tillbaka genom hundratals av enkla observationer.

Ett av alla bevis är solen position. De observationer jag nämner ovan visar med all tydlighet att jorden inte är platt.
Citera
2018-04-27, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Men förklara då för oss hur en platt jord fungerar istället för att svamla en massa OT om månlandningarna!
Tråden är nu 1157sidor lång och ni som är övertygade om att jorden är platt har inte lyckats förklara någonting på ett trovärdigt sätt.
Varför försvinner saker bakom horisonten?
Varför faller en sten till marken om jag släpper den?
Varför finns det midnattssol på sydpolen?
Osv, osv, osv Du kan frågorna.

Sätt igång!

Och du kan svaren..

Varför jagar solen & månen varandra?
Varför är de lika stora?
Varför går båda runt jorden i en väldigt fin omloppsbana?
Varför är jorden stationär?

Blablabla osv ni kommer ju neka allting, precis som jag nekar att saker inte försvinner bakom horisonten, som har bevisats för många gånger. De flesta av svaren finns redan. Ingen är dum nog att tro på något sånthär utan att undersöka saken själv. Det som sägs här är bara en liten vägvisare. Och ni globjordare är banditer. Är man nyfiken undersöker man saken själv. Är man inte nyfiken kan man likagärna lämna denna tråd.
Citera
2018-04-27, 16:18
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Det gick snabbt.. Och nej, vi har ingen utrustning tillgänglig idag som vi kan åka till månen med, plus, vi vet fortfarande inte hur vi ska ta oss igenom Van-Allen bältet. Fan är det med er, jag har ju länkat, ändå ska ni sitta och neka det? Ni tror ju fan själva inte på NASA. Är ni verkligen klara där uppe?
Det är sant att vi inte idag har utrustning för att sända människor till månen. NASA har inte kvar de hantverkare som byggde de stora raketerna som byggdes då vi sist hade människor på månen. Vi vet sedan länge att det går att passera bältena med en total stråldos motsvarande en bröströntgen på sjukhus. Men du väljer att tro på andra plattjordsidioter.

Citat:
Och nej, vi kan absolut inte se satelliter med blotta ögat. Visa mig gärna en någorlunda vanlig bild tagen av en någorlunda människa isåfall. En snabb googling ger mig antingen animationer, eller några fula saker som kan likna vad som helst.
Det går utmärkt att se satelliterna. Banparametrar finns publicerade för många av dem så du kan räkna ut var de syns på himlen. En enkel handkikare underlättar. Någon bild får du inte av mig eftersom du ändå kommer att kalla den fejk och CGI precis som alla andra plattjordsidioter.

Citat:
Och nej, flaggan syns inte heller, vet ni varför? Jo, för att den inte finns. Länka gärna till en bild isåfall. Och när jag menar en bild menar jag en verklig bild tagen av era s.k satelliter, och inte någon jävla pixel som har punktmarkerats på en helbild av månen.

Flaggorna (6 st) har sannolikt vittrat bort av solstrålningen vid detta laget men underdelarna av månlandarna finns kvar och syns från bilder tagna av en satellit som nu ligger i omloppsbana runt månen. Plattjordsidioterna kallar bilderna fejk och CGI.

Citat:
Och lägg ner. Oblate pear shaped spheorid är inte ens nära den perfekta cirkel som de får er hopplösa människor att tro på. Alla era "mot-argument" faller, de håller inte. Ni har själva inget konkret, ska alltid hitta på nya svar. På ena sidan har ni Armstark som kan filma "hela" jorden från månen, samma video visar att Jorden är lika stor som vad månen är från jorden(???), & andra sidan har ni ca 4k satelliter som ej kan ta en helbild på jorden. Och kompositioner etc skulle jag kunna förstå om de togs för att få en reall google earth karta, men alla dessa vägar, hus, länder etc är tagna utav Googles egna flygplan. Hur dum kan man vara egentligen? Tror man verkligen på att satelliter kan zooma in så mycket? Vart är flaggan isåfall? Bestäm er. Eller bättre, svara inte alls!
Ingen har heller påstått att jorden är en perfekt cirkel. För övrigt finns det satelliter som kan ta helbild av den synliga delen av jorden. Eftersom jorden är rund går det naturligtvis inte att få med hela jorden i en bild. Jag tänker inte länka till bilderna tagna av Japans geostationära satellit eller DISCVR som ligger i solbana i en av lagrangepunkterna mellan solen och jorden. Du kommer bara att avvisa bilderna som fejk och CGI precis som alla andra plattjordsidioter.

Citat:
Om jorden verkligen var rund, hur kommer det då sig att ni inte är enade om någonting? Ska det verkligen vara så svårt med något som är "sant". 1+1 är = 2, men för er blir det = 3, av någon konstig anledning.
Vi är enade om att jorden är rund. Ni plattskallar är ju inte ens eniga i hur en karta över en platt jord ser ut.

Citat:
Och nu leker ni "rymdforskare" & nekar vad NASA själva har sagt. Jag trodde jag bad er att inte svara?
Du är på ett diskussionsforum. I en diskussion finns det minst 2 parter som diskuterar. Om du tror att du kan skriva inlägg som står obesvarade så är du rätt naiv.

Citat:
Edit: Och om satelliterna verkligen tar helbilder på jorden så som någon fnatte hävdade, varför photoshoppar NASA sina bilder då? Om ni vill leka smarta, javisst, här har ni: https://www.google.se/amp/s/qz.com/192700/the-guy-who-created-iphones-earth-image-explains-why-he-needed-to-fake-it/amp/

En väldigt bra artikel som går emot det flesta ni sitter och säger. Ska ni säga emot Google nu också eller?
Ni plattjordsidioter har använt NASAs teknik att ta strimmor från lågflygande satelliter och sätta ihop till helbilder som något slags bevis på att allt är fejk. Ren idioti och oärlig tolkning.

Citat:
Vart är alla robotar/satelliter som blivit skickade till andra planeter etc? Eller, om vi har robotar på månen som någon annan satansunge nämnde, varför kan de inte ta en helbild på månen då? För enligt Google misslyckas alla andra satelliter med det. Enligt Google finns det väldigt få helbilder på Jorden.
Det finns massor av bilder.

Citat:
T.om Google är emot er. Och NASA var aldrig med er till att börja med. Idioter.
Antagligen har du sökt efter så mycket plattjord i Google att Google tror att du i första hand letar efter länkar med association till plattjorden. Prova en annan sökmotor eller lär dig söka.
Citera
2018-04-27, 16:19
Medlem
Citat:
Nope, behöver inte bevisa ett skit för er, det mesta har redan tagits upp. Jag ör övertygad om att Jorden inte är ett klot, kommer att vara det hela tiden.

Har sagt mitt, och spenderat lite för mycket tid på fb. Till skillnad från er har jag verkligen ett liv. Jag går ut, träffar människor och har ett vanligt jobb.

Sluta runka är mitt tips till er. Prova lite träning också, så ska ni se att det går.

Tack & hej, drick inte för mycket mångkultur nu heller! :*

Varför tar ni fe-troende alltid till personangrepp och annat trams när ni får serverat fakta som inte stämmer med er tro?
Ta och kolla på solnedgången en vacker kväll och fundera på hur den fungerar.
Citera
2018-04-27, 17:21
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Man har helt enkelt lyckats vilseleda människorna och hela den "vetenskapliga" utvecklingen har gjorts & baserats på en rund boll ute i den stora och oändliga rymden där vi är helt ensamma vilket måste betyda att vi är en slump som kom från ingenting, att vi är helt värdelösa varelser som inte ens borde leva. Antar att detta är vad många FBare går på. Lite fattar de att de avfärdar "sagor" med andra sagor. Ignoransen är verklig.
Är vad jag vet inga vetenskapsmän som tvärsäkert hävdar att vi är ensamma i hela universum. Är ju ingen som kan veta var som finns tusentals ljusår ifrån oss.
Dom ända som jag hört säga att vi garanterat är ensamma är plattjordare som hävdar att vi lever under en dome och att rymden över huvud taget inte existerar.
Citera
2018-04-27, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Ja om bollen är 4000 mil i omkrets och du är relativt nära ytan så ser vattnet platt ut. Även 10 000 meter upp i ett flygplan är relativt nära ytan när bollen är så pass stor som den är. Vattnet skulle däremot inte se platt ut om du tittar på det från 100 mil ut i rymden.
Ja, precis. Om det inte ser ut att stödja globmodellen så flyttar ni bara på målstolparna.

Först så kunde man se den på en promenad vid havet, sedan från en plattform i Nordsjön, därefter från ett flygplan, för att följas åt av att bara från rymden 100 mil upp. Men det slutar inte där, nej för nu är vi tillbaka på jordytan och vi kan se den på den Lake Pontchatrain i Louisiana.
Citera
2018-04-27, 17:58
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Ja, precis. Om det inte ser ut att stödja globmodellen så flyttar ni bara på målstolparna.

Först så kunde man se den på en promenad vid havet, sedan från en plattform i Nordsjön, därefter från ett flygplan, för att följas åt av att bara från rymden 100 mil upp. Men det slutar inte där, nej för nu är vi tillbaka på jordytan och vi kan se den på den Lake Pontchatrain i Louisiana.
Är ingen som flyttat några målstolpar. Det är en sak att se själva kurvan dvs att vattnet skall se välvt ut. Är en helt annan sak att se effekterna av kurvan t ex att båtmaster, oljeplattformar och skyskrapor döljs bakom kurvan.
Effekten kan du se från låg höjd medan du måste ut i rymden för att se själva välvningen. I fallet Pontchatrain så är det tagit med zoom vilket förstärker effekten.
Senast redigerad av Jonas1968 2018-04-27 kl. 18:00.
Citera
2018-04-27, 18:33
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Det är föga förvånande att du skulle dra utbildningskortet i din desperata jakt för att finna den gäckande kurvan, det är det enda du har.

Så du förstår inte varför?

Om det fanns en grupp vuxna människor som hade en konspirationsteori att 5+5 inte är 10 utan 13, hade du då inte funderat på varför dom inte lärt sig klass 1 i lågstadiets matematik?

Det är liksom vedertagen kunskap som är bevisad med extrem grundläggande kunskapsnivåer.

Samma gäller er plattskallar. Mycket av dom bevis för en klotformad jord bygger på kunskapsnivåer som ligger på högstadiets matte och fysik.
Och gång på gång visar du och andra plattskallar brist på baskunskaper. Så det är därför jag tar upp det, hur ska jag eller någon annan ens kunna ha en diskussion med dig då du inte ens har kunskaper inom 7:ans geometri???

Är du ens medveten om dina brister i baskunskaper som alla barn lär sig i grundskolan?
Citera
2018-04-27, 18:55
Medlem
How Seasons Work on Flat Earth
Ny video av Eric dubay!
Equinox är ju hur lätt som helst att förstå om man har lite sunt förnuft. Midnattsol likaså.
Solen rör sig i en circel runt jorden, och så mindre och mindre circle(sommar i sverige) och så större och större circel(vinter i sverige).
Midnattssol=Solen rör sig i en liten circel vid nordpolen. Därutav midnattssol i kiruna t.ex.

Det som är svårt och förstå är att hur i helsike kan det vara vinter och sommar på en globe-jord. Det skiljer bara 300 000 miles på solens avstånd.

Globe-modellen krymper mer och mer.

https://www.youtube.com/watch?v=in05eaDjU4k
Citera
2018-04-27, 19:16
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
How Seasons Work on Flat Earth
Ny video av Eric dubay!
Equinox är ju hur lätt som helst att förstå om man har lite sunt förnuft. Midnattsol likaså.
Solen rör sig i en circel runt jorden, och så mindre och mindre circle(sommar i sverige) och så större och större circel(vinter i sverige).
Midnattssol=Solen rör sig i en liten circel vid nordpolen. Därutav midnattssol i kiruna t.ex.

Det som är svårt och förstå är att hur i helsike kan det vara vinter och sommar på en globe-jord. Det skiljer bara 300 000 miles på solens avstånd.

Globe-modellen krymper mer och mer.

https://www.youtube.com/watch?v=in05eaDjU4k
Är inte så svårt att förstå då det framför allt är vinkeln som solljuset träffar jorden med som avgör hur mycket solen värmer snarare än avståndet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in