Citat:
Ursprungligen postat av
Niggers-n-Jews
Manhattanprojektet motsäger detta och sysselsatte 130 000 personer. Ytterst få i toppen visste att man faktiskt tillverkade en atombomb.
Folk gör sina specifika jobb och är ej med i någon konspiration.
Compartmentalization: Organisationer är hierarkiska och folk får bara generellt sett veta vad de behöver veta ej mer än så.
Ingen hade trott en person som sa sådant på sin dödsbädd före 2015 då detta exploderade. Så hade viftats bort som typ förvirring pga mediciner osv.
Om du inte behöver andra "bevis" så bryr du dig alltså inte om empiri och mätningar då.
Det stämmer att organisationer hemlighåller information som kan skada dess rykte eller planer.
Att hålla folk på mattan för att undanhålla information om att jorden är platt är något helt annat.
Här handlar det om att vilseleda i en helt annan skala: Hundratals flygbolag, kartframställare, jordenruntseglare, astronauter, väderballongsuppskjutare, regeringar, you name it. Alltså tusentals och åter tusentals företag och organisationer som i väldigt många fall även är anti-USA och med glädje skulle föra fram bevis. Detta har snart pågått i hundra år med flera generationer från jordens alla hörn; ett helt omöjligt projekt.
Nu antar jag att Nasa skulle vara en nyckelspelare i en runda jorden konspiration. När jag nu tar upp Nasa kommer jag att tänka på rymdkapplöpningen på 60-talet. USA och Sovjetunionen tävlar om vem som kan sätta den första människan på månen. Det är tidernas utan tvekan största prestigeprojekt. USA kommer fram först. Prestigeförlusten är enorm för motparten. Nu är det läge för Sovjet att protestera ifall de misstänker fusk, men inte ett knysst. Armstrong var den första människan på månen och det VET Sovjet.