Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-26, 21:29
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrangea
Han hittades på ett gods

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dgaPq/tim-avicii-bergling-hittades-hos-sultanens-slakting

Fullständigt bisarrt om det stämmer. Detta tyder ju på att han måste ha varit aspackad om han valde att ta sig själv av daga i ett privat palats.
Citera
2018-04-26, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Kan vi snälla allihopa gå ihop tillsammans och få ut något ljust från detta.

Vi MÅSTE prata om psykisk ohälsa.
Vi MÅSTE förstå att pengar, framgång och yttre saker INTE betyder att psykisk ohälsa försvinner.
Inte heller när en ÄNDRAR dessa saker betyder det att ångesten etc försvinner.

Uppmuntra vänner att söka hjälp.
* Våga fråga hur de mår.
* Prata aldrig om psykisk ohälsa, psykologer osv som något "pinsamt", "skämmigt", "dåligt", "svagt" osv.
* Använd inte ord som "psycho".
* Prata inte om psykisk ohälsa som något som betyder att man är galen.
* Följ med till psykologen/hjälp boka möte och peppa personen att gå tillsammans med stöd om att du gärna följer med och väntar i väntrummet om hen vill.
* Berätta tydligt att du finns där.
* Berätta ALLTID att personens hälsa är det viktigaste, oavsett typ av jobb etc. Det måste ALLTID komma först.
* Var inte rädd att söka hjälp utifrån och få råd kring hur du ska gå tillväga.
* Hör hellre av dig en gång för mkt än en gång för lite
* Säg aldrig saker som "ryck upp dig" eller "du har ju allt det här - varför mår du dåligt"
* Svara ALDRIG med t ex "men du har ju xxxxx" när någon berättar att de mår dåligt
* Anta ALDRIG att psykisk ohälsa syns utåt
* Fråga hur dina nära och kära mår även när det verkar som att de mår bra, gör det som en rutingrej. Kolla läget. Våga vara seriös. Våga snacka känslor.
* Anta aldrig att psykisk ohälsa försvinner endast pga att bra saker sker i ens liv.
* Och snälla snälla förstå att du ALDRIG kommer förstå psykisk ohälsa, depression och ångest om du själv inte upplevt det. Det är en sån fruktansvärd känsla att ni anar inte. De känslorna en upplever finns liksom inte i en "normal glad hjärna". Det är känslor som inte går att förklara för någon som inte upplevt det. Säg därför inte "jag förstår hur du känner, en gång hade jag ångest inför ett prov" eller liknande. Berätta istället att du själv inte har erfarenhet av det men att det finns många som har och många som kan hjälpa och att du gärna hjälper till att ordna tid hos en psykolog t ex.
* Prata aldrig om medicin som något dumt/pinsamt som inte behöver tas
* Kontakta närstående som föräldrar/syskon/fler vänner när du känner att du är orolig
* Gå ihop ett kompisgäng och berätta att ni finns där, visa ert stöd, berätta och prata om känslor som att det är okej. DET ÄR OKEJ.
* Våga visa känslor.

Var rädda om er och snälla, försök ta med er detta så iafl något kan förändras i samband med detta. Tänker framförallt på alla män där ute och killar i yngre ålder. Ni kan förändra detta och påverka att detta inte sker igen. Ni kan vara förändringen och bryta denna norm som tar liv varje dag. Våga prata om det. Våga visa känslor.
Jätte bra skrivet
Citera
2018-04-26, 21:32
Medlem
Hydrangeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Tim valde alltså att ta sitt liv hemma hos en medlem av den omanska kungafamiljen? Tror ni på det själva?
Hjärndödhet i all ära, men på flashback brukar det vanligtvis finnas en och annan frisk tanke..
Jaja, så var det med det.

Nej, jag förstår ingenting i den här soppan. Jag insåg att jag nog inte ens vet vad fan ett gods är.
Vad gör man där?
Citera
2018-04-26, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Går till sängs med tungt hjärta ikväll. Jag blev riktigt illa till mods när jag fick reda på att Tim valde att ta sitt liv. En människa som är beundrad av en hel värld och med fans i alla världens hörn. Mycket tragiskt.

När ska det bli accepterat att prata om psykisk ohälsa utan att vara rädd för att bli stämplad som tokig? Vi har en lång väg att gå med dessa frågor. Tills dess kommer många andra att falla offer för sin egna ångest, rädsla för vad andra tycker och brustet mod gällande att prata med sin omgivning.

Det var starkt gjort att han vågade prata om sina problem alls, men....

Han jobbade i en bisarr värld där han som person uppenbarligen var tvärtemot hur man skulle vara. Det är väldigt svårt för en person som aldrig upplevt den ångesten han har haft att förstå hans problem och ge några vettiga svar. Gissar att alla runt honom var extroverta och önskade att dom var honom. Det gick inte att förstå att kunde tycka det var jobbigt.

Problemet är snarare hur vi ser på introverta, tysta, blyga människor i samhället. Det ska bara bort
Citera
2018-04-26, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrangea
Han hittades på ett gods

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dgaPq/tim-avicii-bergling-hittades-hos-sultanens-slakting

Känns helt sjukt ju.. nu får man känslan om mord istället.
Citera
2018-04-26, 21:37
Medlem
Nåt jävligt shady med detta. Tror inte på självmord... mina2cent

Rip Tim
Citera
2018-04-26, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Du förstår inte vilka krafter som ligger bakom mordet.

Finns en artikel om en pedofilring i Oman om det är den du menar. Den är dock avslöjad som bluff. Vill bara upplysa dig om det. Är en person som diktat ihop den.
Citera
2018-04-26, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drelle
Känns helt sjukt ju.. nu får man känslan om mord istället.

polisen har varit tydliga med att det inte finns några misstankar kring brott..
Citera
2018-04-26, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OfflineMode

E nog inte svårt att mörklägga ett brott i det landet.
Citera
2018-04-26, 21:42
Medlem
Hypersomnis avatar
Citat:

vet inte om jag tror att det är mord, men ifall det är så skulle ALDRIG omanska polisen sagt och åtalat en person som är omansk för en svensk, även om det är Avicii...
Citera
2018-04-26, 21:44
Medlem
Citat:

Jo jag vet att den Omanska polisen säger det. Men när han hittas på ett gods som tillhör kungafamiljen så känns det jävligt skumt. Polisen kan mörka för att det handlar om just kungafamiljen.
Citera
2018-04-26, 21:44
Medlem
Haha nu börjar folk tro att han blivit mördad, herregud

Tror ni att ngn ur kungafamiljen i Oman skulle döda honom? För vad? Pengar? Knappast, dom är nog 1000 gånger mer värda än Avicii.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in