Alltså, har någon sett hans live-sessions som ligger uppe på youtube, eller?
-Jag är som sagt inget fan från början, lyssnar knappt på denna musikgenre och har väl främst hört hans större hits nån gång på gymmet/ute typ och har liksom upptäckt mer om både artisten Avicii samt att det fanns en person bakom Avicii först nu.
-Har precis som många andra har vittnat om här i tråden känt mig oerhört berörd av hans öde och varit riktigt nedstämd senaste veckan, men börjar nu försöka se lite bortom allt det sorgliga i situationen; dvs dels att jag har en massa musik att lyssna in mig på mer noga än jag gjort förut OCH även att utforska hans texter som ju är väldigt fina men även att grotta ner mig i massor av studiematerial och live-sessions som finns ute på youtube
Så roligt att se Tim in action då han sysslar med vad som troligen var hans stora kärlek i livet; dvs skapandet av musik. Så kul att se hur han verkligen tycks lägga ner hela sin skäl i varje låt och vilken otrolig perfektionist han tycks ha varit!
Sen är det ju lite galet, att vissa av dessa live-sessions är över 6 timmar och även om folk kommer lite och går i studion så är det ju en person som är medverkande under större delen av tiden och sitter och lyssnar in korta stycken - pausar - lyssnar om - pausar - gör nån liten justering - lyssnar om osv osv osv!
https://www.youtube.com/watch?v=sjbJ4aRbqzM
Har ni inte kollat dessa så måste ni göra det!!! Särskilt tips för er, som precis som jag, känt er rätt nedstämda sista tiden, vilket verkar vara många.
Så här vill jag minnas Tim! <3