Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-25, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag har inte sett hans storhet då jag är musikanalfabet, men det är trist när en ung människa bränner ut sig så fort och dör så långt i förtid.

Jag har en fundering. Tim hade inga barn och var inte gift. Han var så ung att han säkert inte hunnit skriva testamente. Vem ärver en ung person som går bort. Är det föräldrar eller syskon i första hand?

I sådant fall är det föräldrarna som ärver.
Citera
2018-04-25, 08:46
[quote=Cameltotem|63875922]Varför skulle han ta självmord just nu?

Han har haft några år att ta det lugnt, skapat musik som han säger är sin bästa någonsin.

Med tanke på att han drack alkohol på båten borde det vara mer troligt att han blev akut sjuk och dog i sömnen eller liknande.[/QUOTE

Svårt att förstå men när du varit världs känd och spelat över hela världen, har tillräckligt med pengar att göra eller köpa vad du vill, när den lågen ifrån att spela inför hundra tusen tals människor släcks, så är ett normalt liv ganska blekt, inte lycko ämnen som rusar i kroppen på daglig basis.

Det svåra är inte att ta sig till toppen, utan när man går ner ifrån toppen, därför många kändisar dör när deras all time high sakta går ner, kan jämnföras med att använda droger, droger ger dig en enorm kick, likt att vara känd världen över och att tjäna pengar, det ger kickar, när kickarna försvinner är det inte så lätt som man tror.

Speciellt inte om du blev känd vid 20 års åldern, man har knappt haft ett normalt liv och man har missat att ha tråkigt.

Såg dokumentären igår och arash managern sade i början av den att tim kommer att dö, lustigt samman träffande tyckte jag, tror hans karriär är över efter detta.

Men manegern gav tim det han ville ha till ett pris, inget i livet är gratis.

Rip TB.
Citera
2018-04-25, 08:47
Medlem
Botvarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Denna gången är det Bianca som gråter ut med onlinern : ”Avicii var min brors bästa vän”

Nej och åter nej. Tim var inte på något sätt bästa vän med din bror, Bianca.

Är inte ett dugg intresserad av den familjen men det är en betydlig skillnad på "Avicii var min brors bästa vän" och ditt "Tim var inte på något sätt bästa vän med din bror, Bianca"

Hon pratar utifrån sin brors synvinkel och du vänder det till motsatsen.
När Tim var hennes brors bästa vän vet vi väl inte heller?
Citera
2018-04-25, 09:11
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sittnerikanoten
I sådant fall är det föräldrarna som ärver.

Vi lär väl få veta inom sinom tid när AB/Expressen publicerar sina obligatoriska artiklar om vem som ärvde vad efter en kändis dött.

Jag tippar att allt går till föräldrarna som väljer att starta en stiftelse i Tims namn som ska främja musikskapande eller liknande. Har svårt att se att dessa pengar någonsin kommer hamna hos hans halvsyskon och andra avlägsna släktingar, men det är bara min känsla. Kan lika gärna vara så att han testamenterat pengar till alla möjliga personer (och ja, testamente är i regel standard vid sådana här förmögenheter, oavsett ålder, han har garanterat ekonomiska rådgivare och advokat som hjälper honom med förmögenheten och där ingår testamente)
Citera
2018-04-25, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonora
Jag tycker nog syrrans uttalande säger det mesta: vad, vad vad, varför, varför, varför....
Han tog livet av sig helt enkelt.
Det är grymt sorgligt, så fin kille han verkade vara.
Det behöver det inte vara. Vet om dödsfall, där anhöriga ställt samma frågor. Men det ser ut som om det var suicid,eftersom det är en konstig tystnad.
Citera
2018-04-25, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Botvarp
Naivt!!!?

Talar du av egen erfarenhet? Har du haft reportrar runt dig som fiskat efter material till sin sensationsjournalistik hos flera av dina barn? Har du en son som är världskänd som avlidit i ett avlägset land?

Nog det mest naiva inlägg jag stött på.

Skapande människor är inte så sällan känslomänniskor. Låt dem vara ifred. Annars riskerar du nog att stämplas som tvärautistisk och immun mot andra människors känslor.
. Världskändis ? Det är bara i ungdomars värld, ofta lite överdriven..... Hur många över 30 år ,hur många gamla vet vem denne person var, tror Du ? Att han rest i många länder, var en kändis gör honom INTE automatiskt till en "Världskändis"..
Citera
2018-04-25, 09:30
Medlem
Janina-Kazarinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Han kan ha dött av samma orsak som Ivan Turina och den italenska fotbollsspelaren denna säsong, i sömnen av plötslig hjärtdöd.

Tvivlar på annat än självmord (eventuellt om något gått snett, dvs olyckshändelse).
Han syster ska tydligen ha sagt ´vad vad vad varför varför varför?´
Låster som om hon i chock frågat Tim varför han gjorde det.
Citera
2018-04-25, 09:31
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorpan102
Tror inte det är någon utav tims vänner utan ett fan-konto.

Citat:
Ursprungligen postat av Hypersomni
https://www.instagram.com/avicii.sweden/?hl=sv

Vet någon vem denna person är? bara någon av Tims fans eller någon som stod honom nära?

Hans inlägg på instagram tyder på en stark relation mellan dem, väldigt fina, sorgliga inlägg.

Personen gör mig orolig iaf, får snart vibbar att personen är i akut behov då finns det risk för självskada.

Släng gärna ett meddelande till personen och stötta om ni vill
Det verkar vara någon fan tjej som är olycklig kär i honom.

Här syns hon lite
https://www.instagram.com/p/BYyTbJolAjQ/?hl=sv
Citera
2018-04-25, 09:41
Medlem
Om nu Oliver Ingrosso var Tims ”absolut bästa kompis” (som Bianca skriver i sin blogg) borde inte de typ följa varandra på instagram och så då? Såg att Oliver följer Tim men inte tvärtom. Umgicks de ens någonting? Fan vad hon tar i isåfall. Misstänker att Oliver och Tim endast gick i samma grundskola o inget mer sen.

Citera
2018-04-25, 09:48
Medlem
Oliver Ingrosso Tim Bergling ( Avicii) och Otto jetterman ( Otto knows) gick i samma klass och va barndomsvänner. Och bästisar i skolåldern..
Citera
2018-04-25, 09:50
Medlem
Det är dom 3 som sitter på rad på skolfotot som florerar
Citera
2018-04-25, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det mest sannolika scenariot:

Att supa på sig bukspottskörtelinflammation vid så ung ålder är ingen bra indikation direkt. Det verkar också ha varit en svår form med tanke på efterföljande operationer. Grabben hade uppenbarligen en fullt utvecklad alkoholism. En del av behandlingen när man åker på sådant är opiater för smärtorna som kan vara påtagliga. Tyvärr när man sätter in sådan medicin hos människor med missbrukspersonlighet så riskerar man nya problem. Han verkade dock ha tagit tag i sitt liv men troligtvis har risken varit mycket stor för återfall och som det nämns i tråden så är bukspottskörteln väldigt sårbar efter en svår inflammation. Lägg därtill att det är mycket möjligt att han har haft opiater utskrivet vid behov.

Så han har troligtvis trillar dit igen vilket gjort att han även har tagit opiater samtidigt med ett fatalt resultat.

Vart står det skrivet att han ”supit sig till” inflammationen i bukspottskörteln? Han lades ju in för gallstensattack, vilket i sin tur kan ge inflammation i bukspottskörteln..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in