Citat:
Ursprungligen postat av
longbow4y
It is OK when we do it...
Det är skillnad. Du ägnade dig åt whataboutism istället för att erkänna att vetorätten gör att sådana här saker kan gå ostraffade om den skyldiga parten har kompisar i säkerhetsrådet eller själv är medlem där. Att USA skyddat Israel i andra fall genom att använda sin vetorätt har inte med detta fall att göra ett dugg utan var bara ett sätt för dig att säga "Men han då!". En irrelevant whataboutism.
I mitt fall vänder jag mig mot att uppgifter från UOSSM ska förkastas pga. påstådd partiskhet, detta då de som kommer med motstridiga uppgifter är uppenbart partiska. En relevant invändning. Om det kommer någon opartisk källa som kan reda ut det här fallet så vi inte bara har olika partiska källor att ta ställning till så kommer också invändningar om de partiska källorna partiskhet att övergå till att vara just whataboutism men det läget föreligger inte idag.
Citat:
Ursprungligen postat av
sukhoi-t50
Nä men mindre partiska i detta sammanhanget, det var en herrans massa år sedan USA var att lita på(om dom någonsin varit det dvs), 1945 kanske.
På hur sätt är syriska regimen och Ryssland mindre partiska än UOSSM? Vänligen babbla inte om USA när jag inte överhuvudtaget har frågat om USA. UOSSM är inte en amerikansk organisation.