Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-26, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skorpan102
Men det är inte så svårt. In på Tim egna insta och kolla vilka hans bästa vänner är som ALLTID är med i alla resor och även i true s.

Jaha, du uttryckte dig lite otydligt. Jag tolkade det som att hans polare hade publicerat "kaotiska" bilder på sina respektive instakonton. Så, då fortsatte han alltså att umgås med samma människor efter att han hade dragit sig tillbaka.
Citera
2018-04-26, 20:26
Medlem
Ferry31s avatar
Jag hade inte så bra koll på Avicii men när det framkom massor av saker efter hans död som jag inte visste om så anade jag starkt att det var frågan om självmord. Hans psykiska illamående, att han inte orkade med rampljuset och drog sig undan för två år sen för att ta itu med sina problem ligger i linje med det. En 28-åring dör inte hur som helst. Är det frågan om en naturlig död ska det väl i så fall handla om ett hjärtfel och att stressen tar kol på en. Nog kunde han ha knarkat ihjäl sig också men det kändes rätt otroligt också. Han kändes helt enkelt som en synnerligen deprimerad individ som redan hade gått in i väggen.

Väldigt tragisk historia. Synd att ingen i hans närhet kunde rädda honom. Och trots att han till slut chillade med att åka på turné så var det redan försent. Det är bara att inse att framgång inte nödvändgtivis leder till lycka och att det där kändislivet han drogs in I (som många säkert tror är den optimala drömmen) inte passar för vem som helst.

Aldrig varit något större fan av EDM men Avicii var definitivt en av de bästa och mest kreativa. R.I.P
Citera
2018-04-26, 20:27
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag2013
Det var väl den bilden han ville ge utåt. Men verkar som de närmaste visste om hur dåligt han egentligen mådde.

Så kan det faktiskt vara också.

Om vi återknyter till dokumentären, där han var så extremt pressad inför att göra sista konserten. Han mådde SÅ jävla dåligt alltså, och tänkte typ "att nu stryker jag med, för att jag pressar mig så hårt" (han sa något om det innan han gick upp på scen),
sen la han in en extraväxel ändå, och trivdes han när han stod där på scen: "Ni är underbara. Jag kunde inte önska mig en bättre sista spelning" och så till publiken.
Tim verkade inte få det stöd han behövde, från promotors och managers, när han inte orkade med branschen. Men jag tycker faktiskt föräldrarna inte verkar vilja klandra dem omkring honom FÖR mycket heller. Tim satte hård press på sig själv också (det ger föräldrarna uttryck för i sitt brev nu). Och han kanske inte visste riktigt vad han ville heller?

Btw, det typiska för folk som bränner ut sig, är att de älskar sitt jobb, men klarar inte av att bryta det, utan slukas in i det utan att kunna sätta stopp.
Tim hade ju den benägenheten att totalt SLUKAS in i det han höll på med på datorn t ex.
På flashback när för ett gäng år sen, så beskrev han typ psykoskänslor av overklighet, när han suttit non stop vid datorn i 11 timmar (skulle jag också få). Han slukades in i datorn och sitt jobb, och verkade inte ha någon stoppknapp även i dokumentären. Han fick inte i sig mat och tog ingen paus.

Detta beteende var inte bara av ondo tydligen, för han kunde utnyttja det och producera, samtidigt så verkar det ha pressat både hans hälsa och psykiska tillstånd.
Senast redigerad av dialektiker 2018-04-26 kl. 20:29.
Citera
2018-04-26, 20:27
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MEMFS
Har man sagt A får man säga B också

Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster
Håller med. Länk till kontot. Nu blev jag också nyfiken.

Citat:
Kan du inte länka. Blev grymt nyfiken. Så han umgicks med sitt entourage även efter det att han hade dragit sig tillbaka? Att bli vis av erfarenhet verkade inte vara hans melodi.

https://bit.ly/2KfOqNy

Näst senaste och näst-näst senaste. Fullständigt kaos.
Citera
2018-04-26, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Inte en enda kommentar sedan det officiella beskedet nämner eller funderar kring det Självklara. Tim tog inte sitt eget liv.
Är ni så lättlurade, folk?
Tim trampade på fel tår och mördades.
Men inte ens martyr låts han bli.
Blinda döva sorgliga människor ni är. Fy!

Tror du att hans familj skulle gå ut med detta då? Skärp dig! Hade han mördats hade det varit stora rubriker och då hade inte hans egen familj gått ut med att det var självmord.
Citera
Medlem
Hans vänner måste ju varit riktigt bra vänner med tanke på att de sitter ihop så? Bor ihop, jobbar ihop och så vidare. Detta får jag ingen riktig bild av, var de också nonchalerande mot Tim?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Skitsnack.
Var det inte du som trodde han skjutit sig...
Jag berättar bara vad jag hört från folk som var i Muscat som berättade om självmordet i ett mycket tidigt skede.
Citera
2018-04-26, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Duger denna?
- http://folkhalsoguiden.se/nyheter/cannabis-kan-kopplas-till-psykiska-sjukdomar/
Tack!
Citera
2018-04-26, 20:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Kan du inte länka. Blev grymt nyfiken. Så han umgicks med sitt entourage även efter det att han hade dragit sig tillbaka? Att bli vis av erfarenhet verkade inte vara hans melodi.

Eller så kanske bilden av denna blivit framförd orättvist. Folk som inte har en aning utan bara sett 1,5 timmes dokumentär av en persons liv vet exakt hur det ligger inte. Var väl inget som Tim sa som gjorde att han kände någon illvilja mot dessa i hans närhet.

Om man ska gå efter dessa 1,5 timma är väl tallriken mat som en i gänget ställde fram vid lunch som fortsatt var orörd när det var dags för kvällsmiddag och han sa du måste käka lite och Tim då blev lite arg och sa att han var den tionde som sa det men han var liksom så inne i att skapa musik så han glömde borde att sköta om sig med mat och vila. Vad skulle folk där gjort? Han var ju bossen. Den scenen misstänker jag var mer hur det brukade se ut.
Citera
2018-04-26, 20:36
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kally
Hans vänner måste ju varit riktigt bra vänner med tanke på att de sitter ihop så? Bor ihop, jobbar ihop och så vidare. Detta får jag ingen riktig bild av, var de också nonchalerande mot Tim?

Eller så var de alla bara kollektivt intresserade av att sola sig i glansen av artisten Avicii och alla hans miljoner? Var fanns dessa kompisar när Tim startade trådar på internet 2006-2007 för att få respons, stöd och råd?
Citera
2018-04-26, 20:36
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Så kan det faktiskt vara också.

Om vi återknyter till dokumentären, där han var så extremt pressad inför att göra sista konserten. Han mådde SÅ jävla dåligt alltså, och tänkte typ "att nu stryker jag med, för att jag pressar mig så hårt" (han sa något om det innan han gick upp på scen),
sen la han in en extraväxel ändå, och trivdes han när han stod där på scen: "Ni är underbara. Jag kunde inte önska mig en bättre sista spelning" och så till publiken.
Tim verkade inte få det stöd han behövde, från promotors och managers, när han inte orkade med branschen. Men jag tycker faktiskt föräldrarna inte verkar vilja klandra dem omkring honom FÖR mycket heller. Tim satte hård press på sig själv också (det ger föräldrarna uttryck för i sitt brev nu). Och han kanske inte visste riktigt vad han ville heller?

Btw, det typiska för folk som bränner ut sig, är att de älskar sitt jobb, men klarar inte av att bryta det, utan slukas in i det utan att kunna sätta stopp.
Tim hade ju den benägenheten att totalt SLUKAS in i det han höll på med på datorn t ex.
På flashback när för ett gäng år sen, så beskrev han typ psykoskänslor av overklighet, när han suttit non stop vid datorn i 11 timmar (skulle jag också få). Han slukades in i datorn och sitt jobb, och verkade inte ha någon stoppknapp även i dokumentären. Han fick inte i sig mat och tog ingen paus.

Detta beteende var inte bara av ondo tydligen, för han kunde utnyttja det och producera, samtidigt så verkar det ha pressat både hans hälsa och psykiska tillstånd.

/Thread. Det var det här jag ville förmedla men du formulerade det bättre. Det här är exakt vad som har inträffat.
Citera
2018-04-26, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1stSIR
https://bit.ly/2KfOqNy

Näst senaste och näst-näst senaste. Fullständigt kaos.

Vilket drägg. När man ser hans insta undrar man vad exakt hans "kompetens" består i? Han verkar ju helt väck i skallen. Tacka fan för att man blir självmordsbenägen när man ständigt är omgiven av idioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in