Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-26, 20:09
Medlem
Personlighetsmässigt kan jag som fan relatera till Tim´s introverta karaktär - där frågor om livet, meningen, och lyckan blir en del av den vardagliga monologen.

Den ytlighet som genomsyrar dagens samhälle gör mig arg. Extroverta personligheter premieras, ytliga och meningslösa konversationer blir normen i en värld där ingen har tid för djupa dialoger, och självreflektion. För personer som Tim blir detta en väldigt främmande värld att leva i, en känsla av att inte passa in. Och det spelar bevisligen ingen roll hur mycket pengar man har på banken eller hur känd man är.

Fy fan vad detta smärtar. Han hade behövt folk i sin närhet som inte pressade honom från början, som verkligen lyssnade på vad han innerst inne kände var på väg att hända. Han behövde någon som förstod honom. Förmodligen bidrog detta till att han kände sig förråd av folket i branschen. När de tänkte pengar så ville Tim bara må bra. Att fortsätta pressa honom, trots klara förtydliganden om hur han mådde, det skapade förmodligen djupa sår som aldrig riktigt läkte.

Citera
2018-04-26, 20:11
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Ja, de kan mycket väl ha påskyndat beslutet. Han fick inte vara ifred, inte ens i Oman.

Ett par bilder är väl inte ens jämförbart med skiten i Peru. Kolla vad en av snubbarna i hans gäng postat på sin insta. Kaotiskt är bara namnet. Vem det är osv. får du luska ut själv men det är inte allt för komplicerat.
Citera
2018-04-26, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlayerGirl1994
Om ni ska prata om datum och siffror som kan ha ngt med valt datum att göra så tror jag mer på 420, "cannabisdagen". Det han först föll in i depression pga av enligt olika uttalanden här på FB.

Han hade fått psykiskt ohälsa oavsett. Inget som skapades av att testa några bloss röka möjligtvis utlöste.
Citera
2018-04-26, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlayerGirl1994
Om ni ska prata om datum och siffror som kan ha ngt med valt datum att göra så tror jag mer på 420, "cannabisdagen". Det han först föll in i depression pga av enligt olika uttalanden här på FB.

Eller är dagen bara en dag han bestämde sig att han fick nog. Mår man så dåligt så man inte vill leva längre behöver man inte en speciell dag att avsluta sitt liv på, utan man gör det när det är nog och man inte orkar mer. Är inte så då att man först tänker ut en matematisk formel eller kollar upp när internationella marijuanadagen är och väntar tills dess. Man kanske väntar av andra personliga orsaker men inte av sådana orsaker som inte betyder något på det sättet.
Citera
Medlem
Hypersomnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Ja, de kan mycket väl ha påskyndat beslutet. Han fick inte vara ifred, inte ens i Oman.

Vet verkligen inte om Tim valde rätt ställe då för att slappna av. Hotellet han var på är mest känd för att ta emot kändisar, turister, rika, välutbildade etc. Hade han åkt någonstans i Afrika, typ Ghana så hade han kunnat få vara ifred tror jag
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1stSIR
Ett par bilder är väl inte ens jämförbart med skiten i Peru. Kolla vad en av snubbarna i hans gäng postat på sin insta. Kaotiskt är bara namnet. Vem det är osv. får du luska ut själv men det är inte allt för komplicerat.

Har man sagt A får man säga B också
Citera
2018-04-26, 20:15
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av booven
Vad vet vi att han gjorde innan sin bortgång förutom att knåpa ihop ett nytt album?

Han har nyligen investerat i ett företag startat av delar av hans "entourage" vet jag. Det finns bl.a en bild på hans Instagram som berättar om det. En av delägarna är ju hans vän som agerade fotograf under alla år i rampljuset.

Flänga runt och mest hela tiden. Ungefär som när kan var ute och spelade. Dock mindre men kanske han saknade en fast punkt. Han gillade ju inte att bli igenkänd och det skulle han liksom bli mest där han borde varit mest som tryggast i sina hemmakvarter i Stockholm.

Är det gymkedjan du tänker på? Passiv delägare där. Förmodligen ingen större investering men tanke på hur rik han var.
Citera
2018-04-26, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag2013
Han led av ångest innan dess.

Om så är fallet så är det ju ännu värre att Ash pressade honom trots att han visste att killen led av ångest. En person med svår ångest ska inte pressas överhuvudtaget för då går det illa. Det ser vi här.
Citera
2018-04-26, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MEMFS
Har man sagt A får man säga B också

Håller med. Länk till kontot. Nu blev jag också nyfiken.
Citera
2018-04-26, 20:23
Medlem
NygammalValss avatar
First time we booked Tim. April 10, 2010 at the Music Box opening for @realjudgejules. He doesn’t even look old enough to drive. Thanks again for everything you gave us, and I’m sorry we collectively didn’t do enough to protect you. #ripavicii

https://www.instagram.com/p/BiCx40inPNC/?taken-by=realdiscodonnie
Citera
Medlem
skorpan102s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster
Håller med. Länk till kontot. Nu blev jag också nyfiken.

Men det är inte så svårt. In på Tim egna insta och kolla vilka hans bästa vänner är som ALLTID är med i alla resor och även i true s.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1stSIR

Kan du inte länka. Blev grymt nyfiken. Så han umgicks med sitt entourage även efter det att han hade dragit sig tillbaka? Att bli vis av erfarenhet verkade inte vara hans melodi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in