2018-04-26, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Både Zlatan själv och svenska folket verkar ha varit trötta på denna diskussionen sedan media valde att blåsa upp den utan någon anledning för ett tag sedan. Bara media som gjorde en höna av en fjäder som vanligt.

Zlatan och hans PR-team vet precis hur media fungerar och har utnyttjat situationen som uppkommit till fullo..

Man har använt landslagets framgångar till att göra reklam och dra in cash för sina egna projekt, som t.ex. spelbolaget Bethard.. Man betalar tillbaka till landslaget genom att medvetet vara otydlig och iom det skapa otrygghet inför VM..

Svenska folket är uppenbarligen rätt trötta på situationen, då både Z och media bara fjantar på.. Båda prioriterar cash framför landslagets bästa, medan svenska folket ser tvärtemot på saken..
Citera
2018-04-26, 17:44
Medlem
karlsoons avatar
Fan vilket härligt besked.

Men visst är det märkligt hur hans uttalanden har fått suga energi ur truppen, spelarna vill inte ha med honom, och han va aldrig aktuell egentligen med tanke på att han inte platsar och han har aldrig varit tillfrågad av Janne heller.

Förstår inte heller varför Lars Richt pratat med honom.
Nåja han visste att han inte skulle bli tillfrågad och därför känns det bättre för hans ego att påstå att det är han som säger nej.
Hade varit mycket roligare om Janne istället satt ner foten för några månader sen och sagt vi vill inte ha med honom.
Citera
2018-04-26, 17:56
Medlem
Fan vad den här grejen smutsar ner hans legacy. Han har utnyttjat medierna och skapat onödig oro i landslaget och stört Jannes förberedelser. Allt för att tjäna ännu mer pengar genom reklam.

Det är knappt man vill att hans tremetersstaty sätts upp utanför Friends. Jag tror att ju längre tid som går, desto mindre betydelse kommer han att ges i historieböckerna när det gäller vad han bidrog med till landslaget.
Citera
2018-04-26, 18:03
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Fan vilket härligt besked.

Men visst är det märkligt hur hans uttalanden har fått suga energi ur truppen, spelarna vill inte ha med honom, och han va aldrig aktuell egentligen med tanke på att han inte platsar och han har aldrig varit tillfrågad av Janne heller.

Förstår inte heller varför Lars Richt pratat med honom.
Nåja han visste att han inte skulle bli tillfrågad och därför känns det bättre för hans ego att påstå att det är han som säger nej.
Hade varit mycket roligare om Janne istället satt ner foten för några månader sen och sagt vi vill inte ha med honom.

Yes håller med. Många fler som blivit trötta på det uppblåsta egot.
Zlatan hade knappast fått stående ovationer av spelarna idag om han återvänt, utåt mot media klart det låtit positivt men knappast inom slutna rum, Zlatan som kastar skit på den bragden de gjort som tog sverige till vm kan stanna i USA,i en liga för losers.

Jag själv kunde uppskatta en del uttalande och upptåg av Zlatan fram till ungefär 2006
sedan dess har han tappat kompassen helt. Numera är han bara tragisk.
Z vet att hans tid är kort, snart kommer andra ta hans plats i rampljuset,
därför leker han med sverige,han har säkert njutit av debatten sista månaderna allt för att inte glömmas bort.
En narcissistisk dryg blattetyp med översittarfasoner som tror jorden kretsar kring zlatans axel
tyvärr har zlatan fått hjälp av skitnördiga flåsande hejaklackstyper till journalister som aldrig ställt nån kritisk fråga,bara jamsat med i spektaklet och därmed känt sig betydelsefulla i den långes närhet
(undantaget Olof Lundh,)

Hoppas sista kapitlet är skrivet nu om Z, jag är så trött så jag somnar..Zzzzz
Citera
2018-04-26, 18:05
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Fan vad den här grejen smutsar ner hans legacy. Han har utnyttjat medierna och skapat onödig oro i landslaget och stört Jannes förberedelser. Allt för att tjäna ännu mer pengar genom reklam.

Det är knappt man vill att hans tremetersstaty sätts upp utanför Friends. Jag tror att ju längre tid som går, desto mindre betydelse kommer han att ges i historieböckerna när det gäller vad han bidrog med till landslaget.
Hur pass mycket oro tror du ärligt talat att hans snack har skapat, och på vilket sätt? Janne har ju varit hur tydlig som helst. Det har blivit några extra intervjuer men det påverkar givetvis inte förberedelserna inför VM.
Citera
2018-04-26, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Hur pass mycket oro tror du ärligt talat att hans snack har skapat, och på vilket sätt? Janne har ju varit hur tydlig som helst. Det har blivit några extra intervjuer men det påverkar givetvis inte förberedelserna inför VM.
Jag tror faktiskt att det har stört laget. På Instagram skriver t.ex. SvFF nu "Zlatan kommer inte att spela VM!", vilket betyder att de verkligen vill få saken ur världen. Janne kanske inte har påverkats men jag tror att många spelare har stört sig på det, Granqvist nu senast.
Nu får vi hoppas att inte Zlatan åker till Ryssland som ambassadör för Visa och fortsätter med sina smutsiga reklamtrick under VM.
Citera
2018-04-26, 18:22
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Jag tror faktiskt att det har stört laget. På Instagram skriver t.ex. SvFF nu "Zlatan kommer inte att spela VM!", vilket betyder att de verkligen vill få saken ur världen. Janne kanske inte har påverkats men jag tror att många spelare har stört sig på det, Granqvist nu senast.
Nu får vi hoppas att inte Zlatan åker till Ryssland som ambassadör för Visa och fortsätter med sina smutsiga reklamtrick under VM.
Att de går ut med det är skönt och gör att debatten så sakteliga kan lägga sig. Spelarna måste väl ändå lyssna mer på vad Janne säger än vad media skriver, annars får de skylla sig själva om de blir störda eller påverkade.
Citera
2018-04-26, 18:30
Medlem
Hestapos avatar
Inga dörrar är helt stängda, det kommer fler vändor när det gäller Zlatan och det skulle inte förvåna om han står på planen under VM.
Citera
2018-04-26, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Såja. Nu kan denna tråden återgå till vad Zlatan gör i MLS istället för hans vara eller icke vara i VM, skönt!

Låter bra.

Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Öhh, jag citerade BarryHero angående att han påstod att Toivonen var spikad i VM-truppen pga hans makalösa kvalprestationer. Då skrev jag, att jag inte kan minnas vilka dessa kvalprestationer som dessutom var makalösa han talade om. Då länkade du till någon artikel angående målet mot Frankrike. Helt enkelt, du har en agenda.

Jag frågade i mitt inlägg om du riktade dig till mig. Det gjorde du inte. Tagga ner lite. Ja, jag har en agenda. Jag vill inte ha zlatten i landslaget. Han har förstört tillräckligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Både Zlatan själv och svenska folket verkar ha varit trötta på denna diskussionen sedan media valde att blåsa upp den utan någon anledning för ett tag sedan. Bara media som gjorde en höna av en fjäder som vanligt.

Zlatten har väl i allra högsta grad varit delaktig, för att inte säga pådrivande. Det är han som står med dumstruten när musiken tystnar och alla stolar är upptagna av 11 andra.

Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Är det Zlatan som har sagt nej eller ledningen? De kanske vill presentera beslutet på ett sätt som inte skadar Zlatans image.

Det är min gissning att man valt att fasa ut zlatten lite snyggt ur laget. Det där med att avsluta snyggt som inte gettokillen kan stava till.

Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Zlatan och hans PR-team vet precis hur media fungerar och har utnyttjat situationen som uppkommit till fullo..

Man har använt landslagets framgångar till att göra reklam och dra in cash för sina egna projekt, som t.ex. spelbolaget Bethard.. Man betalar tillbaka till landslaget genom att medvetet vara otydlig och iom det skapa otrygghet inför VM..

Svenska folket är uppenbarligen rätt trötta på situationen, då både Z och media bara fjantar på.. Båda prioriterar cash framför landslagets bästa, medan svenska folket ser tvärtemot på saken..

Ovärdigt och egoistiskt kan man säga. Å andra sidan kanske det ligger i hans natur som zigenare att skrupellöst försöka tjäna pengar på allt och alla.

Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Att de går ut med det är skönt och gör att debatten så sakteliga kan lägga sig. Spelarna måste väl ändå lyssna mer på vad Janne säger än vad media skriver, annars får de skylla sig själva om de blir störda eller påverkade.

Det bästa för spelarna är att aldrig läsa tidningen. Någonsin. Dessvärre har de väl anhöriga som de talar med som talar vitt och brett och vad som står i tidningen.

Jag gissar att tränaren inte vill att någon spelare ska känna sig given och slappna av utan att man alltid måste prestera. Då har ju orosmomentet zlatten dykt upp och just skapat oro och osäkerhet.

Jag tycker det ska bli riktigt kul att följa landslaget i detta VM. Det spelar ingen roll om de inte går vidare denna rundan. Viktigast är att bygga för framtiden och återigen få lagkänslan i truppen.
Citera
2018-04-26, 18:52
Medlem
Ingen Zlatan till VM. Så otroligt skönt att slippa den stöddiga girigbuken vandra omkring runt straffområdet och sedan skälla och gnälla när han inte får bollen.

Ska bli kul att se Guidetti, som visserligen är fullständigt ofarlig, men som jobbar och sliter röven av sig i varenda jävla match. Zlatan kan hålla sig till Amerikanska Korpen tycker jag.

Men jag måste erkänna att det hade varit ännu roligare om Zlatan hade velat spela, men blivit nekad av Janne Andersson och sedan går Sverige till Semifinal eller liknande.
Citera
2018-04-26, 19:00
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Inga dörrar är helt stängda, det kommer fler vändor när det gäller Zlatan och det skulle inte förvåna om han står på planen under VM.

Finns säkert pappfigurer med bild på Zlatan som spelarna kan runda på träningarna i Ryssland...
Citera
2018-04-26, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentVerklighet
Ingen Zlatan till VM. Så otroligt skönt att slippa den stöddiga girigbuken vandra omkring runt straffområdet och sedan skälla och gnälla när han inte får bollen.

Ska bli kul att se Guidetti, som visserligen är fullständigt ofarlig, men som jobbar och sliter röven av sig i varenda jävla match. Zlatan kan hålla sig till Amerikanska Korpen tycker jag.

Men jag måste erkänna att det hade varit ännu roligare om Zlatan hade velat spela, men blivit nekad av Janne Andersson och sedan går Sverige till Semifinal eller liknande.

Håller med.
Tror dock att SvFF tryckt för att Zlatan skulle vara med om han velat, trots att Janne inte velat.
Zlatan är landslagets meste målgörare genom tiderna, men jag tycker inte att spelet man sett när han varit med har varit särskilt bra. Fotbollen man spelade EM-92 var roligare att titta på, VM-94 likaså (bortsett från bragden).

Det bästa Sverige jag sett under åren Zlatan var med är såklart Tysklands-matchen (4-4) och ett par matcher mot England, annars har det varit en riktigt tråkig fotboll. Skillnaden mellan Henke och Zlatan är att Henke tillförde något i lagbygget, något Zlatan tyvärr inte har gjort i samma utsträckning (För landslaget)
Jag ser hellre på trevlig fotboll än en individuellt skicklig spelare som presterar i 10min.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in