Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-28, 18:07
Medlem
Västkustskts avatar
Om jag vore svågern skulle jag vara jävligt förbannad nu på Özz nu.
Citera
2018-04-28, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Plockar han fram bokföringen med fakturan och diarienummer så är kanske saken ur världen, även om jag inte tror det. Özz sitter på något mycket mycket större än 85000,- i svartjobb. Han rabiata uppträdande hos JJ indikerar starkt på det.

Hur ska vi kunna lita på att man utrett Özz för finansiering/medverkan till terrorbrott om man inte ens utreder de uppenbara skattebrotten?
[..]
Özz vet garanterat och det handlar garanterat om mer än 85000 i svarta betalningar. Frågan är vad som gör Özz så rabiat/rädd. Lite grann verkade det som om han slogs för sitt liv inne hos JJ. Kanske är det precis vad det handlar om...

Från inlägg #4173.
Ja, vad är det som gör Özz Nujen så stressad?
Vad är det som gör att asyladvokaten Debbie Nujen och hennes man Rickard Damm håller sig tysta och gömda?

När det i januari via Katerina Janouch kom fram att klanen Nujen hade betalat Akilov massa pengar till dennes privata konto, var vi flera som ställde oss frågande till varför inte klanen Nujen redan från början gått ut och pudlat om att de olyckligtvis hade råkat anlita mannen som senare blev massmördare.
Idag tror jag att de redan då insåg att det inte skulle räcka. Under det år som gått, har klanen Nujen tillsammans med PK-istiska "bevarandekrafter" haft gott om tid för att försöka sy ihop en försvarslinje mot jobbiga, riktiga, undrande och ifrågasättande grävande journalister -som t ex JJ på UG.

Varför medförde inte JJ:s sista program på UG nån reaktion hos MSM?
Varför tiger skandalblaskorna Expressen och AB?
Tycker inte Mikael Holmström på SvD att det är anmärkningsvärt att Özz Nujen med familj inte vill hjälpa till med att berätta vad de vet om terroristen Akilov?
Citera
2018-04-28, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt

Glöm inte att svågern, Rickard Damm, är med på det upplägget som klanen Nujen nu har kokat ihop. Du tror väl inte att det här inte var regisserat?
Özz Nujen skickades fram till UG med just det uppdraget, alltså att skylla på svågern och som naturligtvis gjort sig oanträffbar.
Gangsterpack!
Citera
2018-04-28, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Äh de har ju gjort upp en plan. Özz skulle gå loss på JJ och gå till frontalangrepp mot honom och försöka sänka honom. Samtidigt skulle svågern och systern göra sig icke kontaktbara. De lät barnet svara på telefonen så att de skulle kunna anklaga JJ för oetiska metoder.

Özz, svågern och systern vet givetvis allt om detta och har gjort upp en plan.
Citera
2018-04-28, 18:24
Medlem
Lagerthas avatar
Smuts ger pengar till smuts. Förvånande?
Citera
2018-04-28, 18:26
Medlem
Jag har nu tipsat skatteverket om skattefusk. Tycker ni alla ska göra det här inne så någonting händer. Ju fler desto bättre.

https://www.skatteverket.se/omoss/kontaktaoss/mejla/tipsaomskattefusk.4.7afdf8a313d3421e9a9561.html
Citera
2018-04-28, 18:28
Medlem
snubben.66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noips
Det måste vara så skönt för Özz att det inte är överföringar från hans bankkonton. Jag tror inte ett ögonblick på att han inte var minst lika insyltad i renoveringsplanerna som hans syster och svåger. Men när det bara finns spår genom transaktioner från systern och svågern så ser han sin utväg genom att hävda sin oskuld och ickekännedom till svartavlönad hantverkare och gladeligen kastar ut sin svåger till vargarna.

Självklart finns ingen faktura.
Självklart finns inget företag.
Självklart var Özz med på planerna och avlönade Akilov svart tillsammans med hans syster och hans svåger.

Vad heter hans svåger?

Özz Nujen, heter han verkligen så eller har han ett annat namn när han kom från Armenien
Senast redigerad av snubben.66 2018-04-28 kl. 18:31.
Citera
2018-04-28, 18:56
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stocktown
Undrar om advokatbyrån har flera anställda som betalar ut svarta pengar?

"Advokatbyrån Salmi & Partners är en väletablerad och pålitlig advokatfirma med bred juridisk kompetens."

Hur kopplar du ihop dessa med Debbie Nujen?
Debbie Nujen är på
http://www.advokatklint.se/medarbetare

FInns FUP till beskådan?
Citera
2018-04-28, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Systern tyckte inte det var nog med att brorsan gjorde bort sig, så även hon drog sitt strå till stacken.

"Enligt uppdrag granskning har systern efter intervjun med Özz Nûjen kontaktat SVT och uppgivit att hon inte har gjort några betalningar och att hon inte vetat att Akilov inte skulle redovisa pengarna för skatteverket. Systern menar också att det fanns god anledning att utgå från att entreprenören som ska ha anlitats var seriös och att betalningarna skedde på instruktion från entreprenören. Vem entreprenören är uppger dock inte någon av de inblandade."

Nä varför skulle hon veta eller bekymmra sig om Akilovs relation med skatteverket, hon har ju inte betalat något?

Fullt "normalt" att anlitade entreprenörer "instruerar" beställarna att utan kvitto eller faktura betalar tiotusentals kronor till privata konton som innehas av folk som entreprenören anlitat. Men det är väl sånt som i Özz klan anses vara grund för att anse att "entreprenören är seriös".

Systern, är hon någon sorts snabbspårs advokat? Har hon varit juridiskt rådgivande i denna härva?

Detta ger belägg för alla spekulationer om att det finns ytterligare utbetalningar till andra svartjobbare, och allvarligare saker som klanen döljer.

När Debbie nämner entreprenörer, när hon upptäckts med att ha betalat ut pengar till Akilov, så måste man le åt advokatskrället!

En entreprenör sänder faktura, där firmanamn, organisationsnummer, kontonummer, kontaktuppgifter m.m. anges på själva fakturan. Enligt lag måste alla fakturor vara i nummerordning, för att förhindra etterkonstruktioner och dubbelfakturering, där fakturor oriktigt kan användas till avdrag i olika verksamheter.

På fakturan specificerar entreprenören vad som avses med beloppet, och man ser beloppet utan och med moms.

Jag utgår nu ifrån att advokaten Debbie aldrig haft med en entreprenör att göra som jobbar vitt och sköter sina skatter och avgifter. Då skulle hon inte komma med ett debilt svar om entreprenörer, efter att ha betalat ut pengar till någon så udda person som Akilov.

Det enda advokaten Nujen kan göra nu är att ta fram en faktura från tiden, och visa att Akilov hade behörighet i den firma att ta emot pengar. Entreprenören lär ju redan ha bokfört denna faktura, om den existerar, och det skulle Nujens också ha gjort i sitt bolag. Momsen ska ju också redovisas.

Det Debbie Nujen gör nu är att missbruka den trovärdighet hon har som advokat, där hennes lögn ska ersätta sanningen om banköverföringarna till terroristen Akilov.

Det vi ser är folk som fått hålla på för länge med sin skit och fått det betkräftat att omgivningen är idioter. Det är de signaler som denna klan uppfattat om livet i Sverige och det sociala kontraktet som är tragiken i denna sak, som slutar med ett terrorbrott.
Citera
2018-04-28, 19:03
Medlem
Özz påstår ibland att han tog beslutet att fly det turkiska "förtrycket", han ska ha varit i 6-7 års åldern då han kom till Sverige. Så den 6-7 årige Özz tog detta livsavgörande beslut för att få vara kurd i Sverige.
Kurder och zigenare är folk som inte har klarat av att skaffa sig ett eget land under historiens gång. Det finns ingen som fått de geografiska områden som de gjort till nationer gratis. De nämnda folken har inte vad som krävs för att klara detta.
Att hålla på och gnälla om hur ”förtryckt” man är och att någon annan ska ge ett land är bara tröttsamt nonsens. Klarar man inte detta själv har man inte heller förtjänat det.
Citera
2018-04-28, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Om jag förstått det rätt äger Özz två hus på Gotland tillsammans med syster och svåger. Det förekom ett större svartarbete på gården och terroristen Akilov var en av arbetarna. Men det spelar ingen roll även om Lill-Babs eller Jultomten hade varit en av arbetarna.

Jag tror nog Özz är fullt medveten om att det varit frågan om svartarbete och att han skitit i det därför att han är en girig typ. Tycker nog han kan komma undan genom att skylla på svågern vilket jag fattar att han gjort också.
Det har ingen betydelse vad han tycker. Özz Nujen äger dessa fastigheter, således är han ansvarig för vad som händer med sin egendom. Detta går inte att komma runt.
Özz har själv, eller via ombud betalat en av Sveriges värsta illdådare 85 tusen för sex veckors svartarbete. Om du gör 8 timmar sex dagar per vecka så landar du på 300 spänn i timmen.
Jag jobbar natt vitt i Norge som lastbilschaufför, och jag har 237 norska spänn i timmen, vitt!
Denne man, Özz Nujen är en skojare. "Janne Josefsson, är det så du jobbar?" Nu råkar det vara som så att Janne Josefsson är en hederlig man. Vad Özz Nujen är, det vet vi alla, en skattesmitande skojare som borde utvisas.
Citera
2018-04-28, 19:13
Medlem
Slaskmedia är ovanligt tysta, de brukar kunna hugga på långt mer obetydliga saker än det här. Det normala är att de jagar reda på allt möjligt nonsens för att fylla spalterna i det oändliga utrymme som digitaliseringen givit dem. I dag är ingen för litet och obetydligt för att inte kunna hamna i blaskorna. Typ brandkåren i lång-bort-i-stan räddar katt från ett träd kan lätt komma med som ”nyhet”, men inte den omhuldade Özz skumraskaffärer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in