2018-04-26, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Jag förstår vad du menar, då jag själv blivit väldigt berörd av detta fall. Dock för min del har det att göra med min mor som är värsta sortens narcissist med psykopatiska drag. Jag känner väldigt väl igen dragen hos Madsen, som även finns hos min mor. Det sjuka patologiska lögnerna, att manipulera, dupera, skada, kontrollera, härska och söndra till varje pris.

Min mor är den typ av person som fortfarande kommer se sig som en drottning, den dagen det bara finns kackerlackor och råttor att härska över. I hennes sjuka hjärna är det fortfarande en seger och vinst.

Nu blev det kanske lite OffT men jag knyter samman bådas personligheter. På någotvis blev Madsens livstidsstraff en upprättelse för mig som varit utsatt av en fullblodsnarcissist. Egentligen finns det bara sorg. En ung begåvad kvinna som blivit utsatt för den värsta typen av brott. I slutänden finns bara förlorare, där ytterligare en familj trasats sönder av psykopatisk narcissist som bara bryr sig om sig själv och sina djuriska lustar.

Men jag hoppas att Kims familj, vänner, pojkvän och hon själv kan hitta någon sorts ro efter dagens besked. Nu är i alla fall en mycket farlig man borta från gatorna och jag kan bara hoppas på att landsretten går på samma linje. Men på någotvis känns det lugnare just nu efter dagens besked, då byret satte ribban och domen står sig tror jag.

Tack för att du delade med dig din berättelse om hur det är att tvingas leva med en narcissistisk psykopat. Du är stark som öht överlevde din barndom och jag förstår till fullo att du vet hur en sån individ som Madsen fungerar. (Gäller säkert en sån som arbogakvinnan Johanna Möller också).
Citera
2018-04-26, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tyvärr är inte Lundin den enda. Det är Danmarks farligaste. Väldigt många sexualförbrytare. Med sexmord, barnmord och långt gående planer på kidnappning av kvinnor att hålla som sexslavar osv (Jag har tappat länken men den finns utlagd i tråden flera ggr.) Så jag tror att PM kommer att finna många likasinnade för djupa & "fascinerande" samtal.

Dessutom 10 kvinnliga fångar som bestämmer själv om de vill dela sin fritid och arbete med de manliga fångarna.
Så jag tror att PM kommer att tycka att fängelset är lika intressant som sitt "Helvete". Han och Lundin kan säkert intellektualisera omkring, himmel & helvete, livets mörka & ljusa sidor osv.

Det finns en risk för det, ja. PM och PL bör kanske sitta på olika avdelningar?
Citera
2018-04-26, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Hitler hade narcissism+psykopatiska drag och troligen Asperger (tror man numera).
Vi är ju många som trott att PM även har, iallafall ett drag av något sådant.
Så det är du inte ensam om att tro.
Kanske att hans narcissistiska & psykopatiska drag var så dominerande för fallet, att man mest fokuserade på det?
Vad jag förstår har han inte fått sin diagnos helt spikad ännu.(?)

Hitler var troligen asexuell...men uppenbarligen hade han sadistiska böjelser, då han tillsammans med likasinnade lät mörda miljontals människor, vars leverne och åsikter inte passade honom.
Citera
2018-04-26, 16:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Du glider ifrån ämnet och det förstår jag, du kan aldrig få rätt här. Buch-Jepsen gick emot sig själv och rättsliga rådet och varför enligt dig är att han vill få Madsen inburad så länge som möjligt och inte riskera att han kan släppas tidigare än om minst12 år.
Inte det minsta. Jag har mer än övertydligt förklarat turerna för dig om livstidsdom vs förvaring och kopplingen till riskbedömningen.
Citat:
Som jag sagt, Buch-Jepsen tror inte på Madsens farlighet utan är rädd att han kan släppas tidigare och det får inte ske därför väljer åklagaren i första hand livstid, han går alltså emot RR för Madsen ska straffas så hårt och länge som möjligt, inte så rättvist och objektivt som möjligt.
Du måtte vara helt förvirrad - han begär strängaste straffet.
Om han sen med all tydlighet tar hänsyn till aktuell riskbedömning så vill han givetvis inte riskera se den här dåren ute på gatorna för tidigt.
Citat:
Buch-Jepsen enligt dig: "Får jag inte igenom livstid då kan jag tänka mig att ta hänsyn till det rättspsykiatriska utlåtandet som rekommenderar förvaring, men får jag det jag vill ha, alltså livstid, så kan vi gladeligen skita i rättsliga rådets rekommendationer"
Du för ett väldigt märkligt cirkelresonemang. Kan inte riktigt bestämma mig för om du har problem med läsförståelsen eller om det är nåt kognitivt?
Citat:
Inte undra på att Jakob får kritik för att han inte yrkade på förvaring i första hand och att han gick emot de sakkunniga för egen vinnings skull.
Vill du vara så snäll och ge mig källan där Buch-Jepsen uttrycker sig som du hävdar ovan.
Nej då - det är du som ger kritik för att du inte har ordning på turerna och advokaterna du hänvisat till försöker rädda ansiktet eftersom de uppenbart gjort fel bedömning i media innan och tänkt sig mildare straff.
Står säkert i varenda liverapport från 23 april. Personligen läste jag ur dr sett till hur riskbedömning går till vid de olika påföljderna.
Ha en trevlig läsning, nu ska jag ut och kratta!
Citera
2018-04-26, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det finns en risk för det, ja. PM och PL bör kanske sitta på olika avdelningar?
Jag tror att det har farliga fångar tillsammans för att spara resurser.
Men vi vet ju inte ännu var PM hamnar?
Amagermannen flyttades från fängelset i Köpenhamn pga rymningsrisken till ett "superfängelse" på Östjylland.
https://www.expressen.se/kvallsposten/amagermannen-till-superfangelse/
Så kanske PM hamnar långt bort från händelsernas centrum,Köpenhamn?
Och istället hamnar på Jylland tillsammans med Amager?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-26 kl. 16:21.
Citera
2018-04-26, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Inte det minsta. Jag har mer än övertydligt förklarat turerna för dig om livstidsdom vs förvaring och kopplingen till riskbedömningen.

Du måtte vara helt förvirrad - han begär strängaste straffet.
Om han sen med all tydlighet tar hänsyn till aktuell riskbedömning så vill han givetvis inte riskera se den här dåren ute på gatorna för tidigt.

Du för ett väldigt märkligt cirkelresonemang. Kan inte riktigt bestämma mig för om du har problem med läsförståelsen eller om det är nåt kognitivt?

Nej då - det är du som ger kritik för att du inte har ordning på turerna och advokaterna du hänvisat till försöker rädda ansiktet eftersom de uppenbart gjort fel bedömning i media innan och tänkt sig mildare straff.
Står säkert i varenda liverapport från 23 april. Personligen läste jag ur dr sett till hur riskbedömning går till vid de olika påföljderna.
Ha en trevlig läsning, nu ska jag ut och kratta!

Gå ut och kratta du, när du stationerar dig framför skärmen igen hela natten lång så återkommer du med källa att jakob sagt den 23 april att han går på livstid för att Madsen inte ska komma ut tidigare än senast 12 år.

Citat:
Ingen riskbedömning sker förrän om 12 år till skillnad mot möjligheten att ansöka efter tre år och sen fortsättningsvis varje år för ny bedömning.
Hade det blivit en tidsbegränsad dom krävde han att rätten skulle utgå från rättpsykiatriskt utlåtande beträffande riskbedömning och då döma till förvaring.
Citera
2018-04-26, 16:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Jag förstår vad du menar, då jag själv blivit väldigt berörd av detta fall. Dock för min del har det att göra med min mor som är värsta sortens narcissist med psykopatiska drag. Jag känner väldigt väl igen dragen hos Madsen, som även finns hos min mor. Det sjuka patologiska lögnerna, att manipulera, dupera, skada, kontrollera, härska och söndra till varje pris.

Min mor är den typ av person som fortfarande kommer se sig som en drottning, den dagen det bara finns kackerlackor och råttor att härska över. I hennes sjuka hjärna är det fortfarande en seger och vinst.

Nu blev det kanske lite OffT men jag knyter samman bådas personligheter. På någotvis blev Madsens livstidsstraff en upprättelse för mig som varit utsatt av en fullblodsnarcissist. Egentligen finns det bara sorg. En ung begåvad kvinna som blivit utsatt för den värsta typen av brott. I slutänden finns bara förlorare, där ytterligare en familj trasats sönder av psykopatisk narcissist som bara bryr sig om sig själv och sina djuriska lustar.

Men jag hoppas att Kims familj, vänner, pojkvän och hon själv kan hitta någon sorts ro efter dagens besked. Nu är i alla fall en mycket farlig man borta från gatorna och jag kan bara hoppas på att landsretten går på samma linje. Men på någotvis känns det lugnare just nu efter dagens besked, då byret satte ribban och domen står sig tror jag.
Hade helt missat ditt inlägg och uppmärksammades först nu via en annan skribent. Så otroligt bra du beskriver det hela - om narcissism, grandiositet, fullblodsegoismen, viljan att härska som blir att söndra dvs de drag som störningarna har gemensamt.
Jag antar din mor har en narcisisstisk personlighetsstörning i grunden (?) då du nämner detta med att sitta i centrum som en drottning även om det enbart finns kackerlackor att härska över.
Fina ord som avslutning också, tack för ditt inlägg.
Senast redigerad av develi 2018-04-26 kl. 17:01.
Citera
2018-04-26, 16:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Gå ut och kratta du, när du stationerar dig framför skärmen igen hela natten lång så återkommer du med källa att jakob sagt den 23 april att han går på livstid för att Madsen inte ska komma ut tidigare än senast 12 år.
Hahahaha. Du är så jävla förutsägbar, satt och väntade på dina extremt barnsliga angrepp som final när du tappar mark. Inbilla dig inte att jag gör annat än skrattar åt lågvattenreaktioner, det biter inte, serru.
Jag skrev källorna: liverapport 23 april vilket handlar om de danska som i huvudsak länkats till (bt, eb, seoghör) samt att tidsuppgifterna kom från dr. Skaffa dig en sekreterare om du inte ids googla detta enkla.
Citera
2018-04-26, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahahaha. Du är så jävla förutsägbar, satt och väntade på dina extremt barnsliga angrepp som final när du tappar mark. Inbilla dig inte att jag gör annat än skrattar åt lågvattenreaktioner, det biter inte, serru.
Jag skrev källorna: liverapport 23 april vilket handlar om de danska som i huvudsak länkats till (bt, eb, seoghör) samt att tidsuppgifterna kom från dr. Skaffa dig en sekreterare om du inte ids googla detta enkla.

Som sagt var du glider verkligen från ämnet i varje svar. Du är den i tråden som kräver källa och uppmanar alla till tidningscitat efter varje påstående folket i tråden ger. Du fick så av mig gällande den danska juridiska eliten, nu är det dags att ge tillbaka.

Jag har mycket svårt att tro att åklagaren uttryckt sig på följande vis.

Citat:
Ingen riskbedömning sker förrän om 12 år till skillnad mot möjligheten att ansöka efter tre år och sen fortsättningsvis varje år för ny bedömning.
Hade det blivit en tidsbegränsad dom krävde han att rätten skulle utgå från rättpsykiatriskt utlåtande beträffande riskbedömning och då döma till förvaring.

Unnar dig verkligen frisk luft så vi hörs senare.
Citera
2018-04-26, 16:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Som sagt var du glider verkligen från ämnet i varje svar. Du är den i tråden som kräver källa och uppmanar alla till tidningscitat efter varje påstående folket i tråden ger. Du fick så av mig gällande den danska juridiska eliten, nu är det dags att ge tillbaka.
Jag har mycket svårt att tro att åklagaren uttryckt sig på följande vis.
Unnar dig verkligen frisk luft så vi hörs senare.
Du har fått källhänvisning, ämnar inte absolut inte sitta och googla åt dig i liverapporter. Han pläderar på fm och han avrundar med påföljd bortåt lunch om jag inte minns fel.
Citat från Dr tror jag t.o.m att jag citerade in i tråden igår.
Nu har jag inte tid med dig fn. Lycka till med läsningen.

Edit. Fann det snabbt i tråden. Håll till godo:
Citat:
Anklageren er nu inde i det dilemma, der handler om, at Anklagemyndigheden først og fremmest beder om livsvarigt fængsel, og dernæst subsidiært anmoder retten om, at idømme en forvaringsdom.

Det hænger kort fortalt sammen med, at man efter tre år kan bede retslægerådet genoverveje, om den dømte stadig er farlig, derefter kan sagen tages op hvert andet år. Hvis man idømmes livsvarigt fængsel kan man først søge om prøveløsladelse efter 12 år. live dr
Senast redigerad av develi 2018-04-26 kl. 16:49.
Citera
2018-04-26, 16:48
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Retsplejeloven kapitel 3 a:

§ 41 a. Enhver kan forlange at få adgang til at gennemse en doms konklusion, når anmodning herom fremsættes inden 1 uge efter dommens afsigelse.
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=192286#ide73d5ec2-d3b4-4487-9dbd-10b75b4c1034

Den är redan utlagd offentligt på domstol.se
http://www.domstol.dk/KobenhavnsByret/nyheder/domsresumeer/Pages/Domiub%C3%A5dssag.aspx
Ok, tack så mycket!

Var helt säker på att jag läst någonstans att domslut meddelas först med en sammanfattning av de viktigaste skälen till beslutet och efter en vecka finns domen tillgänglig i sin helhet. Kanske det menades att den skrivna domen då går att beställa i pappersform eller via e-post som pdf? Alltså, den dom som du nu länkat till.
Citera
2018-04-26, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Bra beskrivningar av psykopatbeteende. Hur de vet hur de ska charma och manipulera i det sociala samspelet. "Känner av" folk, så det vet precis vad han ska säga, hur han ska bete sig för att "ligga bra till", d.v.s få makt och kontroll. Folk, speciellt de som är naiva och kanske med lite sämre självkänsla - dras till den självsäkre psykopaten som inte ser något som omöjligt, nej då, han har stora planer om det mesta, grandios som han är. Om han vill kan han få alla att älska och beundra honom, men själv älskar och beundrar han ingen, bara sig själv.

Kan spela intresserad och känslosam, men allt han gör är för egen vinnings skull.
Han utnyttjar och "äter" andra, människor och andra levande varelser som djur, har ingen annan betydelse för honom än att han kan använda dem på olika vis, om han själv får någon fördel av det.
Normala känslor som kärlek, viljan att känna närhet, ömhet, trygghet - existerar inte i psykopatens värld. En pryl han har nytta av, som t.ex en tjusig bil, det är finfint, men mänskliga känslor som kärlek och sånt - är känslor som andra har och som han utnyttjar.

Madsen har grava störningar, vilket den psykiatriska utredningen visat och då kan man tänka sig att de till största del tar upp de allvarligaste störningar och avvikelser han har, det som så övertydligt uppenbarat sig. Det som också visar att han är en mycket farlig person, i princip helt gränslös i det mesta, som sin avvikande sexualitet, sina psykopatiska och narcissistiska drag, manipuleringsfömågan, den ytliga charmen osv. Om han sen har smärre drag av t.ex ADHD, asperger osv - skitsamma.

Det viktiga är huvudpunkterna i den rättspsykiatriska utredningen, som visar att han verkligen "har det som krävs" för att kunna utföra ett bestialiskt, sexualsadistiskt styckmord och sen komma i land, oberörd och göra "tummen upp". Utredningen visar också att han "har det som krävs" för att med lätthet kunna fortsätta att göra liknande gärningar om och om igen, bara han får chansen.
Medlidande, empati, ånger, rädsla, förståelse för vilket lidande och sorg hans gärning skapat - dessa känslor och egenskaper saknas helt hos honom.

Häromdagen citerade jag en känd dansk rättspsykiater, som själv gått igenom minst hundra rättspsykiatriska utredningars utlåtanden och han sa att det psykiatriska utlåtandet om Madsen var det skarpaste han någonsin tagit del av.
Det säger rätt mycket.

Lite basic psykopatifakta:
Och så Sten Levanders små "faktarutor":

Och så kan jag ta med detta också från Levander om dys-social (antisocial) personlighetsstörning, så är det enklare att se vad som ytterligare krävs för att det ska räknas som psykopati.

https://muep.mau.se/bitstream/handle/2043/23538/978-91-7104-831-8_Levander.pdf?sequence=2

Klockrent, Magica! den som inte nu teoretiskt begriper hur en psykopat fungerar, den personen kommer aldrig förstå. Eller kanske inte vill förstå?
Bara en sak jag vänder mig emot, där du citerar Levander:

"Snabbt uttråkad........................... Förstår inte regler"

En psykopat förstår visst regler, men skiter fullständigt i såna. Det angår inte honom/henne anser de. Sånt är till för loosers, inte för psykopaten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in