2018-04-25, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nej, men då så då har han inte några autistiska drag sörru. Lägg ner lärandet då det inte handlar om vetenskap då man talar om psykiatriska utvärderingar.

Ditt försök att höja tonläget och trampa på andra, höjer varken dina argument eller din trovärdighet, om du nu trodde det, sorry.
Citera
2018-04-25, 23:53
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ditt försök att höja tonläget och trampa på andra, höjer varken dina argument eller din trovärdighet, om du nu trodde det, sorry.

Nej, det finns inget sånt utlåtande som autistiska drag. och inte heller har man skaffat sig sån vetenskap att man skulle kunna förhindra sadistmord med humbug diagnoser eller utredningar. Det är först efter dom begått mord dom studeras och man försöker tränga in i deras sjuka hjärna. Ordet psykopat fick knappt användas för ett tag sedan eftersom det inte var en sk "diagnos". Den tiden är förbi och nu återanvänds ordet så alla vet vad det handlar om.
Så du försökte klampa ner på en postare som ifrågasatte din fjärrdiagnos, och du hade fel. Så det får du acceptera nu. Ingen är intresserad av diagnoserna här det är liksom konstaterat vad det handlar om för typ. Psykopat vilket är obotligt.
Citera
2018-04-25, 23:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Vad du missar grovt, är att det är en stor skillnad mellan en "diagnos" och enskilda egenskaper, jag försökte förklara det ovan, men du har inte läst eller inte förstått. Jag har aldrig påstått, att PM är autist, har en diagnos inom AST, utan bara pratat om EGENSKAPER, och försökt utveckla förståelsen om att människor har dessa, och samhället i andra ändan är ivriga att klistra på etiketter på människor, för att hantera "avvikelser". Det är inte jag...
Men vart vill du komma med diskussionen? Om han inte har några tecken på autism så lär de väl heller inte se några drag öht?

"ingen tegn på autisme"
Citera
2018-04-26, 00:00
Medlem
Citat:
Nej, det finns inget sånt utlåtande som autistiska drag. och inte heller har man skaffat sig sån vetenskap att man skulle kunna förhindra sadistmord med humbug diagnoser eller utredningar. Det är först efter dom begått mord dom studeras och man försöker tränga in i deras sjuka hjärna. Ordet psykopat fick knappt användas för ett tag sedan eftersom det inte var en sk "diagnos". Den tiden är förbi och nu återanvänds ordet så alla vet vad det handlar om.
Så du försökte klampa ner på en postare som ifrågasatte din fjärrdiagnos, och du hade fel. Så det får du acceptera nu. Ingen är intresserad av diagnoserna här det är liksom konstaterat vad det handlar om för typ. Psykopat vilket är obotligt.

Vad är en "humbug diagnos"?

Igen, på tal om "diagnos", har jag inte skrivit om det, utan om EGENSKAPER, men du ixar på om diagnoser. Det får du gärna gör, men blanda inte in mig i det.
Citera
2018-04-26, 00:03
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Vad du missar grovt, är att det är en stor skillnad mellan en "diagnos" och enskilda egenskaper, jag försökte förklara det ovan, men du har inte läst eller inte förstått. Jag har aldrig påstått, att PM är autist, har en diagnos inom AST, utan bara pratat om EGENSKAPER, och försökt utveckla förståelsen om att människor har dessa, och samhället i andra ändan är ivriga att klistra på etiketter på människor, för att hantera "avvikelser". Det är inte jag...
OK. Men jag ifrågasätter din bedömningsförmåga med tanke på att den ställs mot rättspsykiatriker som har gjort en flera veckor lång utredning på PM utan att autism överhuvudtaget har tagits upp under rättegången. Hade han haft sådana drag/diagnoser/egenskaper så hade det självfallet nämnts. Du får finna dig i att alla på ett forum inte tycker som du.
Citat:
Vet att detta var riktat mot Moosky, men se ovan.
Citat:
Trodde aldrig att jag skulle vara överens med dig om någonting, men tack för att du skriver det jag tänker.
Citat:
Men vart vill du komma med diskussionen? Om han inte har några tecken på autism så lär de väl heller inte se några drag öht?

"ingen tegn på autisme"
Mycket bra fråga, jag undrar detsamma.
Citera
2018-04-26, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

"ingen tegn på autisme"

"inga tecken på autisme" betyder INTE att det finns en eller flera egenskaper hos PM, som ingår i en sammantagen bedömning för en diagnos inom AST. Att han skulle klassas som "autist" är inte på kartan, det är en helt annan sak, än att t.ex. ha Asperger ( enligt gamla diagnosmanualer).

Dit jag vill komma är, att social inkompetens och svag förståelse för att andra människor också har ett känsloliv, och tänker på sitt sätt, är två av många pekare i en diagnos inom AST.

Kan du, och några till, som angriper mig hårt, säga att PM är socialt kompetent och väl inkännande i hur andra känner och tänker, då lägger jag av direkt!!! Om ni inte gör det, har ni förmodligen noterat att han är svag i båda diciplinerna, några av ett flertal pekare på egenskaper inom AST.

OBS! Det betyder inte att han har eller skulle få en diagnos inom AST, bara att dessa egenskaper är starka hos honom, enligt min bedömning.
Senast redigerad av Whyback 2018-04-26 kl. 00:18.
Citera
2018-04-26, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ja, herregud, Rönnbäcks röst, ett studium i neuros, kanske histrionisk😂

Just det jag menade, toppen för alla utom Madsen🙄

Tror han kommer pissa ner sig på Herstedtfängelset - tänk er han kommer in i dagrummet där Peter Lundin sitter o håller hov med sitt blankrakade huvud numera och stora vältränade kropp. Vem tror ni blir en krympling o huserar som en liten humla längst ner i hörnet med sina knäppta små autisthänder i knät?!😦

Och sen kommer de kvinnliga dubbelmördarna fram när de har gemensamma tider, kanske vid utevallningen. Han får nåt hårt i magtakten o måste be om att få gå på toa, snabbt! Det enda han kan göra är att gå undan därinne o han kommer böna o be om att få slippa umgås med de andra, spela playstation och se på Morden i Midsomer vid speciella tillfällen han fått ansöka om i ett halvår i förväg.

På fängelsets arbetsinrättning kommer han ställa till problem o vägra utföra de uppgifter som föreläggs honom, måla små barnstolar i ljusblått eller vika kuvert och handdukar till administrationen eller till sjukan.
Han knäcks sakta men säkert därinne, en bruten man med en enda vän kvar i livet, en gammal mager cirkusprincessa som tappat håret av sorg efter sin Kära Peter.
Tror precis tvärtom- Madsen blir "bäsis" med Lundin, och de båda kommer att "överösas" av villiga kvinnor, Lundin och Madsen kommer självklart att byta och använda varandras kvinnor.
Partnerbyte är Madsen van vid.
Redan nu har fängelseledningen problem med Lundins alla besökare, och nu när Madsen anländer så fyrdubblas antalet kvinnliga besökare. Dessa två herrar delar frikostigt "intressen"mellan sig- både vad gäller sex,
perversiteter och styck kunskaper.
Lundin misstänks för styckning på sin älskarinna och hennes två barn. Kropparna blev aldrig funna.
SÅ Madsen får en äkta själsfrände där och kommer att få det bra.
Citera
2018-04-26, 00:15
Medlem
Madsen är definitivt inte socialt kompetent, tvärtom skulle jag säga. Har man lite innanför pannbenen så genomskådar man nog honom ganska så fort. Att vara socialt kompetent innefattar också att kunna avläsa och ta till sig det andra människor säger, och det var inte Madsens styrka.

Kan sträcka mig så långt och säga att han är bra på att manipulera svaga individer.
Senast redigerad av Kimma7 2018-04-26 kl. 00:29.
Citera
2018-04-26, 00:17
Medlem
develis avatar
Citat:
"inga tecken på autisme" betyder INTE att det finns en eller flera egenskaper hos PM, som ingår i en sammantagen bedömning för en diagnos inom AST. Att han skulle klassas som "autist" är inte på kartan, det är en helt annan sak, än att t.ex. ha Asperger ( enligt gamla diagnosmanualer).

Dit jag vill komma är, att social inkompetens och svag förståelse för att andra människor också har ett känsloliv, och tänker på sitt sätt, är två av många pekare i en diagnos inom AST.

Kan du, och några till, som angriper mig hårt, säga att PM är socialt kompetent och väl inkännande i hur andra känner och tänker, då lägger jag av direkt!!! Om ni inte gör det, har ni förmodligen noterat att han är svag i båda diciplinerna, några av ett flertal pekare på egenskaper inom AST.
? Jag ställer en fråga vad diskussionen handlar om/leder till och citerar ur RPU.
Mer låg det inte från mitt håll. Men lägg du ner om du uppfattar dig så angripen av en fråga, det kan aldrig vara bra för hälsan att vistas på fb isf.

Han är råpsykopat vilket kommer dominera hans beteende.
Senast redigerad av develi 2018-04-26 kl. 00:21.
Citera
2018-04-26, 00:19
Medlem
Stina-Linas avatar
Om jag nu ska yttra mej här så. vill jag skriva om detta med att PM skulle ha autism att det tror jag absolut inte på. En autistisk person kan inte förställa sej som han gjort. Inte använda lögner för att försöka komma undan.inte planera ett sånt dåd.
En autist kan heller inte räkna ut det som inte är konkret. Alltså inte förstå och dra slutsatser av det som sker och tänka ut vad andra tänker (utredarna) och sen tota ihop en ny version av ett händelseförlopp och dessutom hitta på en inkonkret historia som den om kolmonoxidförgiftning som han inte själv sett.
Inte heller skulle en autistisk person försöka göra sej av med offret som han P M gjort i tro att det skulle gå att dölja ett brott. En autistisk person skulle aldrig ha kommit på tanken att sänka ubåten för att utplåna bevis och dränka verktyg och det han använt. Det var ju en uträkning som bara en psykopat kan göra. Att stycka en kropp och sänka delarna med tyngder på i havet.
En psykopat förstår att försöka utnyttja situationen till det yttersta till sin fördel, en autistisk person skulle aldrig ens försöka neka till något eller försöka framstå i bättre dager.

Det är bara en del tankar som motsäger att han skulle ha autism eller autistiska drag.

Så min åsikt sammanfaller med rättsläkarnas att han är psykopat, narssicist och sexuellt vriden.

Och för en normal människa är detta brott så fruktansvärt att det inte finns ord. Det känns som en lättnad att han dömdes till livstid
Senast redigerad av Stina-Lina 2018-04-26 kl. 00:30. Anledning: Ändring stavningsrättelse
Citera
2018-04-26, 00:26
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Fint, ja, det här fallet - jag vet inte varför iaf jag blivit så personligt berörd av det. Kanske för att det är så himla onödigt, PM i sin idioti och tro att han skulle komma undan har begått ett absurt korkat mord - men det spelar ingen roll för oavsett hur mycket bevis det finns för att han mördade KW så kan det inte göras ogjort.
Jag förstår vad du menar, då jag själv blivit väldigt berörd av detta fall. Dock för min del har det att göra med min mor som är värsta sortens narcissist med psykopatiska drag. Jag känner väldigt väl igen dragen hos Madsen, som även finns hos min mor. Det sjuka patologiska lögnerna, att manipulera, dupera, skada, kontrollera, härska och söndra till varje pris.

Min mor är den typ av person som fortfarande kommer se sig som en drottning, den dagen det bara finns kackerlackor och råttor att härska över. I hennes sjuka hjärna är det fortfarande en seger och vinst.

Nu blev det kanske lite OffT men jag knyter samman bådas personligheter. På någotvis blev Madsens livstidsstraff en upprättelse för mig som varit utsatt av en fullblodsnarcissist. Egentligen finns det bara sorg. En ung begåvad kvinna som blivit utsatt för den värsta typen av brott. I slutänden finns bara förlorare, där ytterligare en familj trasats sönder av psykopatisk narcissist som bara bryr sig om sig själv och sina djuriska lustar.

Men jag hoppas att Kims familj, vänner, pojkvän och hon själv kan hitta någon sorts ro efter dagens besked. Nu är i alla fall en mycket farlig man borta från gatorna och jag kan bara hoppas på att landsretten går på samma linje. Men på någotvis känns det lugnare just nu efter dagens besked, då byret satte ribban och domen står sig tror jag.
Citera
2018-04-26, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Tror precis tvärtom- Madsen blir "bäsis" med Lundin, och de båda kommer att "överösas" av villiga kvinnor, Lundin och Madsen kommer självklart att byta och använda varandras kvinnor.
Partnerbyte är Madsen van vid.
Redan nu har fängelseledningen problem med Lundins alla besökare, och nu när Madsen anländer så fyrdubblas antalet kvinnliga besökare. Dessa två herrar delar frikostigt "intressen"mellan sig- både vad gäller sex,
perversiteter och styck kunskaper.
Lundin misstänks för styckning på sin älskarinna och hennes två barn. Kropparna blev aldrig funna.
SÅ Madsen får en äkta själsfrände där och kommer att få det bra.
Tyvärr är inte Lundin den enda. Det är Danmarks farligaste. Väldigt många sexualförbrytare. Med sexmord, barnmord och långt gående planer på kidnappning av kvinnor att hålla som sexslavar osv (Jag har tappat länken men den finns utlagd i tråden flera ggr.) Så jag tror att PM kommer att finna många likasinnade för djupa & "fascinerande" samtal.

Dessutom 10 kvinnliga fångar som bestämmer själv om de vill dela sin fritid och arbete med de manliga fångarna.
Så jag tror att PM kommer att tycka att fängelset är lika intressant som sitt "Helvete". Han och Lundin kan säkert intellektualisera omkring, himmel & helvete, livets mörka & ljusa sidor osv.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-26 kl. 00:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in