Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-26, 16:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Akilov var ju vid tillfälle skriven i Sverige och då hade han förmodligen samordningsnummer. Det räcker för att öppna bankkonto så vitt jag vet.
Så var det. Under tiden en asylansökan behandlas så får man ett samordningsnummer & kan skaffa bankkonto.
Citera
2018-04-26, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Nu återstår att se om rättsstaten förmår att bedömma om det begåtts ett brott.

Lika märkligt är det låga journalistiska intresset för hela affären. Det kan bero på att nyheten grävdes av barnboksförfattaren Katarina Janoush krönikör på Nyheter Idag.

Janouch blev tipsad om att det stod i förundersökningen
Citera
2018-04-26, 16:23
Medlem
lighten-ups avatar
Guilty by occasion funkar sällan, även om Janne Josefsson gärna vill det. Kan man inte bevisa att ÖN har varit med och planerat eller betalat ut svart lön till RA så finns det inte mycket att anklaga honom för. Huset ägs av fler personer än bara ÖN, och det finns inget som säger att alla varit styrande eller haft god insyn i renoveringen.
Citera
2018-04-26, 16:24
Medlem
eagless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillen.frunken
Har du glömt "TELIAS AFFÄRER MED UZBEKISTAN"...ha ha det var en riktig soppa och den puttrar fortfarande...är det något som regeringen vill mörka pga Uzbekistan. Därför skatteverket ger blanka fan i det??

Aha.. så nu representerar Uzbeken ett helt land å Telia ligger bakom att andra ev svartarbeten han utfört mörkas.. wow, this Is Big
Citera
2018-04-26, 16:25
Bannlyst
Lyssnade på AMK morgon imorse där dom pratade om Özz i uppdrag. Dum som jag var trodde jag att dom skulle va iaf lite kritiska men oj vilken fekaliekastning mot Janne och styrkekramar till Özz det blev. Den psykiska ohälsan i det rummet skrämde mig lite.

Värt att lyssna på för att få en titt i södermalmvänsterns skadade hjärnor, börjar precis efter pausen 1h in i programmet.

http://hwcdn.libsyn.com/p/b/5/2/b5257f9f4171474a/AMK_Morgon_26_april_2018.mp3?c_id=20631762&destina tion_id=328720&expiration=1524761734&hwt=e4a994233 7fbbe66e2e0ce7ab018f82d
Citera
2018-04-26, 16:30
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rifap
Fyfan vad Özz gör bort sig under intervjun, beter sig som trotsig tonåring. Förbannad blir jag. USCH! Hade han kunnat sköta det här lugnt och sansat så hade det varit en annan femma.

Äee.. Fyfan för dig Özz.

Han var så arrogant. Vem tror du att du är att fråga mig detta? Varför nöjer du dig inte med mitt icke-svar? Också en massa whataboutism, förolämpningar o.s.v.
Janne låter sig ju inte imponeras eller hunsas men tyvärr låter han Özz bara ösa ur sig samma fras ipå typiskt härskarmaner och inte trycka dit med vilket ansvar han har som bygg-herre och ännu mer peka på hyckleriet och på vilket sett man underlättat för Akilov att uppehålla sig i Sverige och planera sitt dåd.
Citera
2018-04-26, 16:33
Medlem
kajolas avatar
Roade mig med att pina mig igenom hela Nujens uppladdning av klippet.
22 min och 56 sekunder
Vad jag kan komma fram till säger han "Janne Josefsson" 26 ggr och "Janne" 2 ggr
Citera
2018-04-26, 16:35
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Han var så arrogant. Vem tror du att du är att fråga mig detta? Varför nöjer du dig inte med mitt icke-svar? Också en massa whataboutism, förolämpningar o.s.v.
Janne låter sig ju inte imponeras eller hunsas men tyvärr låter han Özz bara ösa ur sig samma fras ipå typiskt härskarmaner och inte trycka dit med vilket ansvar han har som bygg-herre och ännu mer peka på hyckleriet och på vilket sett man underlättat för Akilov att uppehålla sig i Sverige och planera sitt dåd.
Tror inte det behövdes. Hans beteende talar för sig själv.
Jag tycker han visar upp det klassiska beteendet hos en som är översittare men bara framstår som
en ynklig och patetisk figur när han får mothugg.
Citera
2018-04-26, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Verkar som att han har ett massivt stöd på sin Facebook, sympatierna bara haglar in.

Inte förvånad med tanke på hur Sverige ser ut. Ett land befolkat av svagsinta, naiva idioter.

Äcklet Özz försökte desperat med härskarteknik och offerkofta trycka ner Janne och detta hyllar folk? Var solklar #metoo varning på Özz beteende.

Och sluta kör rasistkortet. Är blatte själv och tycker Özz är en ociviliserad åsna som borde skickas tillbaka till bergen han kom ifrån.
Citera
2018-04-26, 16:37
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajola
Roade mig med att pina mig igenom hela Nujens uppladdning av klippet.
22 min och 56 sekunder
Vad jag kan komma fram till säger han "Janne Josefsson" 26 ggr och "Janne" 2 ggr

Det intressant är ju att Özz själv tror att han avslöjar JJ med sin egen uppladdning, men han gör ju bara bort sig ännu mer. Några har på facebook stöttat honom med videon som referens men blivit flamade av de flesta andra som sökt på honom, Özz egna inlägg har han stängt för kommentarer.

Patetiskt hur han beter sig, en sak att anlita svart arbetskraft, men att sen stå o ljuga om det på det här sättet, vem i helvete vill ha med människan att göra igen
Citera
2018-04-26, 16:38
Medlem
eagless avatar
[quote=Midsommardagen|63887721]
(...) Nujen, Debbie Dariane Devrim
19740817-XXXX
Nujen, Loran Azad
19750620-XXXX (...)

..Pappa Nujen måste varit väldigt nöjd med Debbie då han gav mamsen en hel månad att återhämta sig..
Citera
2018-04-26, 16:38
Medlem
Det hela blev så pinsamt att jag inte tog mig igenom mer än några minuter av klippet. Att han sedan ber alla att titta och dela klippet gör ju inte hela mindre pinsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in