2017-12-12, 18:14
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Otamendi känns jävligt överskattad. Tycker bara att han är bra på att filma och att tackla fult. Långsam är han också. Usch.

Du verkar ju ändå ha en liten kärlek om honom, skriver du inte om liverpool så är det ju bara om otamendi du skriver om. Han är varken det ena eller det andra, passar han i City? Svårt att avgöra, han må ha dåligt temperament och gör bort sig, säg någon annan försvarare som inte gör det, skillnaden på honom och andra backar city har mött i PL denna säsong är att han inte står och viftar efter offside i stället för att försvara, och att han gör mål.
Citera
2017-12-12, 20:03
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Du verkar ju ändå ha en liten kärlek om honom, skriver du inte om liverpool så är det ju bara om otamendi du skriver om. Han är varken det ena eller det andra, passar han i City? Svårt att avgöra, han må ha dåligt temperament och gör bort sig, säg någon annan försvarare som inte gör det, skillnaden på honom och andra backar city har mött i PL denna säsong är att han inte står och viftar efter offside i stället för att försvara, och att han gör mål.
Han är en pajas, det är väl därför jag kritiserar honom. Ja, han gör mål, men gör bort sig oftare.
Citera
2018-01-26, 16:51
Medlem
Michael Carrick.

En helt underbar fotbollsspelare som enligt mig hamnat i skymundan under större delen av sin karriär, kanske främst i landslaget. Man ska dock ha i åtanke att han fick svårt att platsa p.g.a. Gerrard, Lampard och Scholes.

Han är bra på att täcka ytor, läser spelet bra, har förmodligen en av världens bästa passningsfötter, ständig vilja att gå fram i banan och lugn och trygg med bollen. Det är en spelare jag verkligen njuter av att se. Han borde tokhyllas, och det blir han av experter, tränare och lagkamrater men jag tror inte den breda massan inser hur bra han är och hur viktig han varit för Manchester United. Som medspelare, defensiv såväl som offensiv, måste det vara fantastiskt att ha honom på plan.

Hatten av för Carrick. Det har ju meddelats att han lägger skorna på hyllan till sommaren och jag kommer sakna honom
Citera
2018-02-18, 22:48
Medlem
Storfetdases avatar
Lukaku är den mest överskattade.
Han har ju ingen talang alls! Kan varken få två touchar på bollen, kan inte skjuta, kan inte passa, kan inte nicka. Alla hans mål kommer när laget redan leder med 3-0. Jag kan inte förstå att någon skulle betala 75 miljoner pund för honom, jag skulle betala 75 pund.
Citera
2018-04-25, 10:28
Medlem
paras0nics avatar
Roberto Firmino är ruggigt underskattad. Han river och sliter som en jävla bisonoxe och är kanske, enligt mig, den nyttigaste 9an i världen (för sitt lag). Kolla bara hur han vinner boll och frispelar Mané igår i första halvlek (första läget 1v1 mot Alisson som han bränner högt över med vänstern). Det förefaller vara udda att han inte lär starta som 9a i Brasiliens landslag till VM, med en fantastisk säsong till trots.
Citera
2018-04-25, 23:54
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Roberto Firmino är ruggigt underskattad. Han river och sliter som en jävla bisonoxe och är kanske, enligt mig, den nyttigaste 9an i världen (för sitt lag). Kolla bara hur han vinner boll och frispelar Mané igår i första halvlek (första läget 1v1 mot Alisson som han bränner högt över med vänstern). Det förefaller vara udda att han inte lär starta som 9a i Brasiliens landslag till VM, med en fantastisk säsong till trots.

Verkligen. Firmino kämpar i försvarsspelet, håller i bollen bra, bidrar med länkspel och kreativitet samtidigt som han pangar in 25 mål i ligan och CL. Han var bra redan i Hoffenheim men Liverpool gjorde ett kap där och med Salah.
Citera
2018-04-26, 00:05
Medlem
anteri17s avatar
Marcelo. För att folk inte fattar hur extremt överlägsen han är på sin position.
Citera
2018-04-26, 00:29
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Marcelo. För att folk inte fattar hur extremt överlägsen han är på sin position.

Den bästa vänsterbacken sedan 2011.

Ikväll:

Citat:
Marcelo's game by numbers vs. Bayern:
100% take-ons completed
72 touches
5 clearances
2 tackles won
1 shot 1
goal

Turning on the style (in attack, at least) 🔥

https://twitter.com/Squawka/status/989249694827237377
Citera
2018-04-26, 09:55
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17

Å andra sidan är det nog många som minns VM 2014. Sånt sätter sina spår. Troligen den sämsta insatsen av en brasiliansk vänsterback någonsin. Tafattheten, hjälplösheten, paniken i blicken ... Gör ont bara att tänka på.
Citera
2018-04-26, 10:28
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Å andra sidan är det nog många som minns VM 2014. Sånt sätter sina spår. Troligen den sämsta insatsen av en brasiliansk vänsterback någonsin. Tafattheten, hjälplösheten, paniken i blicken ... Gör ont bara att tänka på.

Detta. Det enda han åstadkom var en usel filmning i straffområdet vs Lahm som domaren synade väl. Vill minnas att han stod för ett relativt dråpligt självmål i öppningsmatchen mot Kroatien även. Jag vill fan aldrig se han i landslaget igen, i synnerhet inte när man har Alex Sandro, Telles i Porto med en riktigt fin säsong bakom sig, Filipe Luis (skadad för tillfället).
Senast redigerad av paras0nic 2018-04-26 kl. 10:40.
Citera
2018-04-26, 12:26
Medlem
Med tanke på resultaten i de största turnerningarna (VM, EM & CL), så tycker jag att Zlatan är överskattad..

Håller fortfarande Z som en fantastisk fotbollsspelare, men man pratar i termer som "Sveriges överlägset bäste spelare" osv., vilket jag verkligen inte håller med om..

I alla andra idrotter, så räknar man bara de största turnerningarna/mästerskapen, men när det gäller Z, så verkar man se helt igenom fingrarna att det aldrig riktigt lyckats resultatmässigt på den allra högsta nivån, för VM, EM & CL är utan tvekan snäppet högre än allt annat..

T.ex. så rankade DN "Ibra" som tvåa bland Sveriges idrottare genom tiderna i sin uppmärksammade lista, medan Nordahl hamnade på 15:e plats? När FourFourTwo rankade världens bästa fotbollsspelare genom tiderna hade man Nordahl på 54:e plats och Zlatan på 94:e, att FFT har bättre koll på fotboll än DN är rätt givet..

Att Z inte lyckats i de största turnerningarna gör att jag har oerhört svårt att ranka honom som en större idrottare än en hel del av våra stjärnor genom åren..

Sverige har faktiskt haft otroligt många starka idrottare som vunnit OS-guld, VM-guld osv.. Sedan är fotboll världens största idrott, men tycker ändå det hör till att antingen vinna, ta medalj, gå riktigt långt eller iaf göra ett riktigt avtryck i något mästerskap, men jag anser faktiskt inte att Z gjort det i varken VM, EM eller i slutskedet av CL..

Under min tid så har t.ex. spelare som Brolin (EM 92 & VM 94) och Larsson (VM 02 & EM 04) faktiskt varit några av mästerskapens bästa spelare.. Gre-No-Li dominerade och tog Sverige till OS-guld 1948 och Hamrin avgjorde både kvarten och semin i VM 1958, sedan har t.ex. både "Henke" och "Kurre" vunnit EC/CL också..

Det var någon som skrev i en annan tråd om Z "faketitlar" och så långt vill jag inte sträcka mig då fotboll är en sådan enormt stor sport över hela världen, men jag håller ändå med till viss del.. Man fokuserar på alla möjliga titlar, men bortser/förminskar tillkortakommandena i de allra största turnerningarna, dom som verkligen gäller något..

Fortfarande fantastiska prestationer och inget som ska glömmas bort, men är utgångspunkten att det handlar om "Sveriges överlägset bäste spelare genom tiderna" eller någon som rankas av FourFourTwo bland världens 100 bästa någonsin, så jämför man ju framför allt framgångarna och avtrycken i de stora turneringarna, på den allra högsta nivån..

Känner själv att jag resonerar lite likadant som FFT, där en fantastisk karriär gör att Z är top-100, men övriga spelare i norden som rankas högre (M. Laudrup, Nordahl, Schmeichel & Simonsen) ändå har något lite extra i den konkurrensen..

Håller fullständigt med om att de 3 st första är en bit före Z, hade mindre koll på Simonsen, men med en Ballon d'Or och att som enda spelare gjort mål i alla tre europacupfinalerna (EC/CL, Uefacupen/Europa League & Cupvinnnarcupen), så känns det ändå rätt rimligt, då Z inte har samma "högstameriter"..
Senast redigerad av sportnorden12345 2018-04-26 kl. 12:43.
Citera
2018-04-26, 14:31
Medlem
Andreas Isakssons landslagskarriär är underskattad, att han fick så mycket skit var helt oförklarligt och man började själv inse hur många som verkligen har noll koll, utan bara följer med strömmen..

Anders Svensson tycker jag också förtjänar mer cred, gjorde det rätt bra i landslaget, men fick oförtjänt mycket skit.. Barcelona hade honom på sin radar ett tag och att Xavi håller honom högt som fotbollsspelare, säger iaf lite..

Sedan alla hårt arbetande spelare, ofta defensiva mittfältare som gör ett otroligt hästjobb match efter match, men nästan aldrig får några rubriker..

Måste även säga att jag tycker Henrik Larsson är underskattad också, till skillnad mot Z var han även en lagspelare som tog stort ansvar för laget, vilket jag värderar högt..

Det var t.ex. en oerhört stor skillnad på hur "Henke" agerade när han hamnade på bänken i Barcelona kontra hur Zlatan betedde sig.. I den situationen visade Larsson verkligen att han var ett fullblodsproffs och det belönade sig även med en CL-titel efter ett mycket fint inhopp i finalen.. Medan Z fortfarande har någon slags personlig vendetta med Guardiola, trots att det hela tiden var rätt självklart att Pep bara gjorde det bästa för laget..
Senast redigerad av sportnorden12345 2018-04-26 kl. 14:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in