Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-26, 11:51
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
85.000 är för mig att arbeta i 5 månader, det jag får ut i handen av 5 månaders arbete. Så varför ge honom så mycket pengar för någon månads arbete med att sopa och städa??
Och han anställdes som hantlangare till andra "byggjobbare". Om han fick 85000 för "Städjobb" hur mycket har familjen betalt ut till dem som verkligen har gjort jobbet på husen? Miljoner? Borde vara många papper som familjen nu krävs på.
Citera
2018-04-26, 11:52
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Lite annat om Özz för att förstå killen bättre: https://youtu.be/wuGZs6BEUjk

Hade inte sett det klippet förut. Vilken idiot Özz verkar vara, han verkar vara en person som faktiskt är otrevlig och dryg privat men som spelar godhjärtad och trevlig. Jag hoppas det här skadar hans karriär.

Jag gick in på Özz Nujens hemsida för att läsa mer om hans teaterföreställning, han har till o med lagt ut 'Så "jobbar" Janne Josefsson' på sin hemsida.
Citera
2018-04-26, 11:52
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Har jag sagt att jag vet det? Ingen aning om pengarna bara var till Akilov. Men jag har svårt att tro att han ensam kunnat utföra arbete värt 85 papp...men vem vet? Özz svåger?

Men det är ju det som är själva frågeställningen, om betalningen är för ett renoveringsarbete, eller för något helt annat. Så länge Nujens vägrar att svara misstänker jag att det handlar om något allvarligare än svartarbete. Pengatvätt exempelvis.
Citera
2018-04-26, 11:54
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Izze
Går alldeles utmärkt att låta barnen stå på sina egna abonnemang. Det gör mina barn. Däremot är det ju skattemässigt effektivare att låta firman betala för barnens telefoner och telefoni. Avdragsgillt och fint. Nä just ja, det är skattebrott det med.

Hahaha klockrent! Visst fan kan barnen stå på egna abonnemang!

https://www.mobilabonnemang.se/mobilabonnemang-för-barn

Men om du inte begär att numret ska vara ej sökbart/dolt/hemligt så publiceras det under vårdnadshavarens namn.

Fungerar väl så här hos alla operatörer:
https://www.telenor.se/kundservice/guider/mobilabonnemang/fler-tjanster/dolt-hemligt-eller-ej-sokbart-nummer/
Senast redigerad av CHALLETVAERVIGG 2018-04-26 kl. 12:02.
Citera
2018-04-26, 11:54
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Men det är ju det som är själva frågeställningen, om betalningen är för ett renoveringsarbete, eller för något helt annat. Så länge Nujens vägrar att svara misstänker jag att det handlar om något allvarligare än svartarbete. Pengatvätt exempelvis.

Tror inte man kan tvätta svarta pengar genom att betala ut svarta löner. Men vad vet jag, aldrig jobbat svart eller tvättat pengar.
Citera
2018-04-26, 11:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Det fattar jag väl också. Inget i innehållet där har att göra med att Özz ska straffas för terrorfinansiering, även om han skulle vara i god tro.
Alla dina frågor har redan besvarats av många tidigare i tråden, med länkar till aktuella lagar & bestämmelser.
Citera
2018-04-26, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Alla dina frågor har redan besvarats av många tidigare i tråden, med länkar till aktuella lagar & bestämmelser.
Nu låter du bara som en sann byråkrat. Allt du sagt har varit med utgångspunkten att man ska bestraffas även om man varit i god tro. Men inget i innehållet stämmer överens med det.

Ta bort din svenska flagga. Oäkta skåning.
Citera
2018-04-26, 11:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Har jag sagt att jag vet det? Ingen aning om pengarna bara var till Akilov. Men jag har svårt att tro att han ensam kunnat utföra arbete värt 85 papp...men vem vet? Özz svåger?
En trådmedlem uppsökte svågern i huset på Gotland & frågade. Då sa svågern att han aldrig hade hört talas om Akilov.
Citera
2018-04-26, 11:58
Medlem
Vilket skevt leende han har Özz.

https://i.imgur.com/OLFgbbc.jpg
Citera
2018-04-26, 11:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Nu låter du bara som en sann byråkrat. Allt du sagt har varit med utgångspunkten att man ska bestraffas även om man varit i god tro. Men inget i innehållet stämmer överens med det.

Ta bort din svenska flagga. Oäkta skåning.
Tror du på allvar att någon, någonsin, skulle dömas för brott om det hade varit godkänt att som försvar hävda att man inte kände till att det man gjort var olagligt?

Som Shill betraktat är du jävligt undermålig.
Citera
2018-04-26, 12:00
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Eriksson
Vi fick i alla fall en intressant uppvisning av det kurdiska manlighegsidealet. Gå till motattack även om du är överbevisad och erkänn ingenting även om det innebär att du måste förneka verkligheten.

Så här har det förmodligen sett ut i bergsbyarna i Kurdistan i tusentals år.

Yepp grattis Sverige för det inte enbart bergskurderna som har denna kultur.
Citera
2018-04-26, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Eriksson
Vi fick i alla fall en intressant uppvisning av det kurdiska manlighegsidealet. Gå till motattack även om du är överbevisad och erkänn ingenting även om det innebär att du måste förneka verkligheten.

Så här har det förmodligen sett ut i bergsbyarna i Kurdistan i tusentals år.

Ränderna går aldrig ur. Mer äkta Özz än så här lär vi nog inte få se.
Detta illustrerar utmärkt varför dessa invandrarkulturer inte är kompatibla i väst.

Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout

Eller modernt slaveri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in