Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-26, 11:46
Medlem
E.Erikssons avatar
Vi fick i alla fall en intressant uppvisning av det kurdiska manlighegsidealet. Gå till motattack även om du är överbevisad och erkänn ingenting även om det innebär att du måste förneka verkligheten.

Så här har det förmodligen sett ut i bergsbyarna i Kurdistan i tusentals år.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Nej, inte explicit. Däremot är inte lagen skrivet på det sätt som du försöker applicera den i hänseende till Özz situation.
Du menar att det i vissa fall kan vara ok att betala svarta löner?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Nu hänger jag inte med. Citerade du fel person?
Du behöver inte hänga med. Det gör sanningstalaren Özz åt dig.
Citera
2018-04-26, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du menar att det i vissa fall kan vara ok att betala svarta löner?
Vad har det med terrorlagstiftningen att göra?
Citera
2018-04-26, 11:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Eriksson
Vi fick i alla fall en intressant uppvisning av det kurdiska manlighegsidealet. Gå till motattack även om du är överbevisad och erkänn ingenting även om det innebär att du måste förneka verkligheten.

Så här har det förmodligen sett ut i bergsbyarna i Kurdistan i tusentals år.
Man får ju faktiskt en ökad förståelse för hur blodsfejder kan uppstå i dessa kulturer.
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Izze
Går alldeles utmärkt att låta barnen stå på sina egna abonnemang. Det gör mina barn. Däremot är det ju skattemässigt effektivare att låta firman betala för barnens telefoner och telefoni. Avdragsgillt och fint. Nä just ja, det är skattebrott det med.

Nej. Barn kan inte ha abonnemang. Man kan skriva in barn som telefonens användare men barn kan inte ha egna abonnemang.
Citera
Medlem
Citat:
Är du det? Du snackar om att Özz i så fall är byggherre då han måste ha gett fullmakt. Finns en sådan fullmakt? Är det ett krav? Har han inte givit någon fullmakt är han inte byggherre. Han har inte projektlett detta.

I inlägget jag skrev kl. 11:29 finns det du behöver veta. Özz är som ägare till fastigheten ansvarig. Han kommer inte kunna vrida sig ur det.

Svarar inte dig fler gånger.
Citera
2018-04-26, 11:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Vad har det med terrorlagstiftningen att göra?
Det lagrum som åsyftas är:
Citat:
Lag (2017:630) om åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism
Citera
2018-04-26, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
I inlägget jag skrev kl. 11:29 finns det du behöver veta. Özz är som ägare till fastigheten ansvarig. Han kommer inte kunna vrida sig ur det.

Svarar inte dig fler gånger.
Lagen är väldigt övergriplig i det avseendet.
Citera
2018-04-26, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Izze
Går alldeles utmärkt att låta barnen stå på sina egna abonnemang. Det gör mina barn. Däremot är det ju skattemässigt effektivare att låta firman betala för barnens telefoner och telefoni. Avdragsgillt och fint. Nä just ja, det är skattebrott det med.

Haha, har svågern något eget bolag? Eller tillsammans med frun?

Det där med 10-åriga sonen är bara löjligt att Özz ens tar upp. Om det nu är så att sonen innehar det telefonnumret (vilket för övrigt inte låter särskilt troligt, jag skulle aldrig låta mitt barn ha ett telefonnummer som är publikt listat på mig), så skulle väl pappan bett att få tala med "gubben" som ringt flera gånger till sonen? Inte fan gömmer man sig för en potentiell pedofil som söker kontakt med ens barn (vilket är vad Özz insinuerar).

Det här gjorde min dag. Tack Özz! Snart är du ett minne blott.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det lagrum som åsyftas är:
Det fattar jag väl också. Inget i innehållet där har att göra med att Özz ska straffas för terrorfinansiering, även om han skulle vara i god tro.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Har jag sagt att jag vet det? Ingen aning om pengarna bara var till Akilov. Men jag har svårt att tro att han ensam kunnat utföra arbete värt 85 papp...men vem vet? Özz svåger?

Det beror ju på vad det var för jobb. För vissa jobb är 85 000 småpengar. Vi har bara Akilovs ord på vad han fick betalt för. Fakta är att han fick pengarna, för vad är bara vad Akilov påstår. Kanske fick han dem för något mer riskfyllt "arbete", kanske var han bara mellanhanden som förmedlade pengarna från Nöjjens till någon annan. I eller utanför Sverige. Akilov har fört över mycket pengar till utlandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in