Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-27, 19:03
Medlem
MC-Uddevallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Varför har trollkurden lagt ut spektaklet på sin youtubekanal? Och varför använde han sig av ett eget filmteam? Resultatet är ju ett episkt fiasko.
Någon borde lägga ut en engelsk översatt version med kommentatorsfältet upplåst, allt under #sverigebilden
En engelsk version måste bara ut! Hoppas någon fixar till en sådan omedelbart.

Väntar även på att Angry Foreigner (En Arg Blatte Talar), som har 178.000 prenumeranter, ska komma med ny video, den lär nog komma snart.
Özz Nujen kommer garanterat pulvriseras av Vedad Odobasic.
Citat:
Ursprungligen postat av asylbarn
Özz twitterinlägg om Janne https://twitter.com/ozznujen/status/989379726589480960 roliga kommentarer ändå
Komedi att se kommentarerna på Özz Twitterkonto - alla är egentligen kritiska som fan (tvärtom hans FB, där desperate Nujen rensat bort 100% av allt som är kritiskt).

För en timme sedan försökte @ozznujen vara rolig med denna tweet:
Citat:
Lite kul att rasisterna och högertrollen går i taket när en precis som deras Jimmie Åkesson säger att man inget vet eller vetat. Och till skillnad från just deras ledare 😉 som egentligen vetat, så har jag faktiskt inte vetat 😊 God kväll på er och tack för all kärlek ❤️ #svpol
ÖN är verkligen off.
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSanJuro
Har Akilov renoverat i Nacka också? Antagligen.

Detta borde kollas upp. Tror inte Özz och Debbie låter pappan få skulden utan kanske börjar berätta.....
Rykten gör gällande att the Nujens kåkar där - Värmdövägen 214 och Värmdövägen 199 - är mer eller mindre genomsyrade av svartarbete och skattefiffel och vissa spekulerar även om att the Nujens anlitat Rakhmat Akilov där.
Senast redigerad av MC-Uddevalla 2018-04-27 kl. 19:21.
Citera
2018-04-27, 19:04
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Fastighetsägarna* De var tre st.
Känns fortfarande inte som att det va Özz personligen som skickade över pengar till Akilovs konto, det var någon annan, farsan, svågern eller systern.
Kan tycka att Özz borde gå till botten med detta själv om han nu är helt oskyldig, men kurder brukar hålla hedern högt så det lär inte ske. Han biter sig själv i tån med det tankesättet dock.
Ja, de var 3? Hade Turden en ansvarsbefattning i detta bolag? Om ja, hur kan han inte vara ansvarig?

Han biter sig inte i tån, han skjuter sig i skallen. Så urbota korkat var hans agerande.
Citera
2018-04-27, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ja, de var 3? Hade Turden en ansvarsbefattning i detta bolag? Om ja, hur kan han inte vara ansvarig?

Han biter sig inte i tån, han skjuter sig i skallen. Så urbota korkat var hans agerande.

Jag vet inte om han hade en ansvarsbefattning, han säger att han inte hade det.
Enligt honom var det hans svåger som skötte besluten.
Citera
2018-04-27, 19:09
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag vet inte om han hade en ansvarsbefattning, han säger att han inte hade det.
Enligt honom var det hans svåger som skötte besluten.
Att han uppträdde som han gjorde får iaf mig att tro att han hade det men by all means. Vilket av hans bolag rör det sig om? De andra två har ansvar, eller eg bara svågern, men inte han och hans syster... trovärdigt?

Edit: De av hans bolag som jag snabbkollade anger att styrelsen tecknar firma... och gissa vem som är med i styrelsen?
Senast redigerad av DreamTwister 2018-04-27 kl. 19:11.
Citera
2018-04-27, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Ja det var verkligen pinsamt, det läskigaste är att vänsterfolket hakar på. Bland annat Lars Ohly på Twitter. Vad värre är, är att så många är okunniga i hederskulturen (av mig benämnd skamkultur, det är den antropologiska termen) För det här är inte en isolerad händelse, Özz agerar inte bara för Özz räkning, han är bara en del i kurdisk klan, han förväntas försvara klanens anseende, helt oavsett hur han uppfattas av oss.
Det här är en kulturkrock lika djup och vid som Grand Canyon, det blir uppenbart för alla helt enkelt för att här dras det till sin spets hur olika vi resonerar.

Min poäng här är att använda barnen som tillhygge inte är unikt för klanen Özz, det förekommer i skamkulturen att människor hotar att kasta spädbarn för att få som de vill.

Jag hoppas inte mod tycker jag är för långt ifrån ämnet, det jag vill påpeka är att i en skuldkultur som vår anser man att varje individ är personligt ansvarig för sina handlingar. Det gör man inte i skamkulturen. Poliser berättar i andra sammanhang att det inte går att få tag i den skyldiga, och att istället klanen lämnar ut någon, den yngsta som får ta straffet för klanen. Det här visar ju att det inte bara gäller kriminella klaner, det är det som är klankultur/hederskultur, vi har helt olika syn på rättvisa och moral.

Det är skrämmande att det ska gälla olika regler för klanfolk och svenskar. Hur ska det bli någon integration i Sverige om alla får göra som de vill. De flesta har sett Özz som svensk, han själv säger vi svenskar, men han beter sig så osvenskt så man funderar om han har alla hästar hemma i stallet. Men han är inte galen, han tillhör bara en annan kultur. För dem är vi bara en konkurrerande klan, det finns ju ingen som helst lojalitet med landet de lever i. Ingen förståelse för det folk som bor här. Ingen önskan att det ska gå oss väl.

Özz har lärt sig vad som ger anseende i vår kultur, han tjänar pengar på det. Det är det man vill tjäna pengar, de förstår inte problemet, det enda problemet för dem är ifall klanen får dåligt anseende, det är därför de beter sig som de gör. Jag blir förbannad över att de kommer undan med det. Nej Özz har inte betalat, men de har fan finansierat terrorism, ovetande eller ej.

I en skuldkultur visar man ånger. Man tar ansvar, han bara glider undan som en hal ål. Varför tvingar inte nyheterna de här människorna att ta ansvar. Andra kan de ju jaga med blåslampa, varför inte svågern?

Tack för en stringent förklaring till skillnaden mellan skam/skuldkultur.

Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Tänka er när svenskar åker till Japan och bosätter sig där och en av dom börjar försörja sig genom åka runt Japan som en komiker och håna japaner och deras japanska kultur och att svenskar och andra skandinaver minsann är inte mer benägna att begå brott än japaner (*) och skriver krönikor till tidningar att det är minsann coolt att betalar skatt men samma svensken som hånade japaner, anställer andra skandinaver som svart arbetskraft för slippa betala skatt och dansken som han anställde råkat begå terrorbrott som dödade japaner och svensken gömmer sig från ansvar och använder rasistkort på japaner.

*( Japaner är faktiskt mindre benägna att begå än skandinaver, Japan har jättelåg brottslighet.)

Det där är alltid nyttigt. Så fort man byter ut invandrare och deras beteende mot svenskar och ett annat land så inser alla hur jävla sjukt det är. Oavsett om det handlar om håna ursprungsbefolkningen, "vara svensk", våldtäktsstatistiken eller arbetslösheten/bidragen. Satans parasiterande vålds och sexualbrottsgalningar som ständigt är kravmaskiner.

Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Jo, om man utreder det misstänkta skattebrottet så kan man absolut få reda på det.
Det skulle förvåna mig om det inte utreds. 85000 bara till Akilov som i egenskap av "målarassistent" var absolut lägst ned på stegen. En simpel grovstädare.
Hur mycket som betalats svart totalt i denna renovering kan röra sig om mångmiljonbelopp. Men det har vi ingen aning om, då det inte utretts.

Det är min övertygelse också. 85.000 är ingenting mot vad det verkligen handlar om. Sannolikt miljoner, eventuellt modernt slaveri, osannolikt men inte uteslutet samröre med terrorister.

Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
jag är helt enig i denna jämförelse. jag vill tillägga att det finns några engelska och skotska föreläsare som gör samma sak, dvs skämtar om Sverige och svenskar. men de gör det så mycket bättre och med en mer igenkänningsfaktor. Özz är bara dryg och inte fattar att hans välfärd har jag och andra skattebetalare fixat.

Det är skillnad på att ha flyttat hit och "flytt för sitt liv" hit om man sedan ska håna svenskar. Det är också skillnad på att skämta med svenskar med glimten i ögat och kärlek eller hatiskt håna svenskar.

Citat:
Ursprungligen postat av Folkungavallen
Fy helvete, då skulle man nog ta landsflykt alla dagar i veckan.

Finspång syftar till:
https://www.altnorden.se/metapolitisk-ordlista/finspangsrattegangarna/
Citat:
Finspångsrättegångarna är en althögerfiktionistisk mem som syftar på de krigstribunaler som kommer äga rum i Finspång i framtiden

Citat:
Tror du på allvar att Özz sitter och kollar på allt hans företag betalar ut?
Även om Özz bestämt att de skulle anlita ett specifikt företag för arbete så behöver han inte ha en aning om hur detta företag betalar ut löner öht, än mindre vad företaget betalar ut svart.
Sen kan ju företaget ägas av någon i familjen, men det vet vi väl inte? Vi vet väl inte ens vilket företag det rör sig om?

Nej, jag står inte bakom Özz i detta, men häxjakten har blivit väldigt löjlig.
Varför får inte Pripps en massa kritik? Det var trots allt deras fordon som användes... *foliehatt*

Jag vet människor som är ägare/VD på familjeföretag med omsättning på +250 miljoner. Dessa har råd med allting de skulle önska sig men de är också prismedvetna. De köper bilar utan att blinka för 1,5-2 miljoner men de kan bli förbannade om de blir lurade på 500,-.

Jag har en kvinnlig bekant i fyrtioårsåldern som i tredje generationen driver ett företag med omsättning på +40 miljoner. Hon är rik som ett troll. Hon låter just nu renovera ett gammalt nyköpt hus. Byggarna bygger och hon är där och sopar och städar. Hon tycker det är onödigt att de med sin timtaxa ska städa. Det kan lika gärna hon göra.

De jag känner som gör så är för all del 100% etniskt svenska.
Citera
2018-04-27, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildgrisen
https://twitter.com/katjanouch/status/958431181447614464
I FUP om terrordådet framgår att Akilov fått 85000 kr av Özz Nûjens familj hösten 2015. Är detta pengar för ett jobb? I så fall, vilket? Akilovs kontoutdrag visar han var på Gotland då, vad var värt 85 papp på 5-6 veckor?

Ja, vad har Özz familj betalat för?
Vad gör en flykting för jobb som betalar 85 000?
Har betalningarna avsett svartarbete?

Hur ska media förhålla sig till detta, när man annars skriver ut i princip alla detaljer.
En terrorists finanser borde rimligen vara intressant att gräva mer i.

Inlägg utbrutna ur (FB) Terrordådet på Drottninggatan i Stockholm (2017-04-07) /Mod.
ÖzZ verkar ju ganska emot terror så att han skulle föra över i något sånt syfte har jag svårt att tro
Citera
2018-04-27, 19:24
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MC-Uddevalla
En engelsk version måste bara ut! Hoppas någon fixar till en sådan omedelbart.

Väntar även på att Angry Foreigner (En Arg Blatte Talar), som har 178.000 prenumeranter, ska komma med ny video, den lär nog komma snart.
Özz Nujen kommer garanterat pulvriseras av Vedad Odobasic.
Komedi att se kommentarerna på Özz Twitterkonto - alla är egentligen kritiska som fan (tvärtom hans FB, där desperate Nujen rensat bort 100% av allt som är kritiskt).

För en timme sedan försökte @ozznujen vara rolig med denna tweet:ÖN är verkligen off.

Rykten från Nacka är att the Nujens kåkar i Nacka - Värmdövägen 214 och Värmdövägen 199 - är mer eller mindre genomsyrade av svartarbete och skattefiffel och vissa spekulerar även om att the Nujens anlitat Rakhmat Akilov där.

Dånkan det ju löna sig för skattmasen och journalisterna att knacka lite dörr och prata i förtroende med grannarna.

Om Akilov jobbat även där så har det ett visst nyhetsvärde.
Citera
2018-04-27, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tit-tut
ÖzZ verkar ju ganska emot terror så att han skulle föra över i något sånt syfte har jag svårt att tro

Blir än mer löjligt när folk börjar säga att Özz var direkt medskyldig till vad som hände.
Pga att Akilov städat efter målare i en av Özz fastigheter på Gotland.
Ja, det är så långsökt att Hubble-teleskopet är avis.
Citera
2018-04-27, 19:28
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Blir än mer löjligt när folk börjar säga att Özz var direkt medskyldig till vad som hände.
Pga att Akilov städat efter målare i en av Özz fastigheter på Gotland.
Ja, det är så långsökt att Hubble-teleskopet är avis.
Ja det må vara långsökt men det är en för journalister intressant vinkling. Att han är en uppenbart hycklande skattefuskare är en annan.
Citera
2018-04-27, 19:34
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tit-tut

En svartlön för en papperslös hjälpreda och städare är långt under 100 kr/timmen.

Men låt säga att Nujens är reko och generösa och inte vill utnyttja någon, så de betalar 100 kr i timmen.

85 000 Kr blir då 850 arbetstimmar.

Det är ett halvårs slit.

Med mer troliga 50 kr / tim så är det ett år med 10 timmars arbetsdag och 5,5 dagars arbetsvecka utan semester.
Citera
2018-04-27, 19:35
Medlem
Citat:
Ja det må vara långsökt men det är en för journalister intressant vinkling. Att han är en uppenbart hycklande skattefuskare är en annan.

Men egentligen har väl inte journalister riktigt gottat sig i detta scoop? Är väl inte förrän nu med UG som det verkligen tas upp? Finns väl lite smånotiser, iaf vad jag kan minnas.
Citera
2018-04-27, 19:38
Medlem
ShowerStalkers avatar
Citat:
Ja han var otroligt larvig, tokig och låg han ajÖzz, Men välrakad, det får man ge honom.

Många nyreggade shills denna månad...
Har du följt med JJ och gått runt och sett hur han jobbat och undersökt?

Det är klart att man blir förbannat tokig av att vara misstänkt för grova anklagelser och extremt svårt att bevisa din oskuld.
Senast redigerad av ShowerStalker 2018-04-27 kl. 19:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in