Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-26, 11:00
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Frågan som infinner sig är om Özz är sinnesjuk på något vis?

Möjligt att han inte har en aning om att svågern kör med svart arbetskraft när helyllekillens kåkar fixas. Även om nu svågern kör fulspel blir det givetvis ett fasligt liv när en av svartjobbarna visar sig vara en vidrig terrorist som kan ha fått svarta pengar. Stort intresse för media och allmänhet. Enkelt att reda ut för Ekobrottsmyndigheten då konton med mera finns. Det borde vara längst fram i Özz agenda att köra med öppna kort och reda ut detta. Den teaterföreställning han visar upp framför Janne J är obehagligt. Vad försöker Özz dölja?

Eller är han sjuk?

Den gunbben hoppas man slipper bli anlitad av företag som därmed skulle svärtas ner

Nej han är nog bara arrogant och ointelligent.
Citera
2018-04-26, 11:01
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Luktar rutten krabba om det här. Det finns definitivt en räv begraven här.

Josefsson vet om att det finns en del i denna historia som inte kommit fram än. Den kommer så klart komma fram så småningom, bara lugn.

Özz säger att han nöjer sig med svaren han har fått från sin svåger och att ingen kan se in i framtiden. Redan där bränner han all sin trovärdighet. För det första så är denna patetiska ursäkt till människa så mån om att tala om för oss lamm hur bra det är med skatt och så vidare, då blir det ju lite smått ironiskt när snubben renoverar för svarta pengar och med ursäkten att ingen kan se in i framtiden så är det nog mer att han blivit påkommen med att ha svartjobb än att det fick sänkas fem kistor han grämer sig över.

För det andra så måste svågern vara närmast apatisk, att allt inte står rätt i hjärnkontoret vet man redan sedan innan eftersom han gifter in sig i släkten Nüjen och dessutom med den som liknar en bergsget mest av alla i familjen. Precis som att svågern inte har haft en liten klocka som ringde när terroristens namn florerat på alla löpsedlar i flera veckors tid.

Visar lite hur den här familjen funkar när de offrar svågern och barnen utan att blinka. Klart det här med att barnen svarar i telefon är en sorts försvarsteknik som terrorfinansiärerna använder sig utav.

Hur Debbie fortfarande får arbeta inom det området för mig helt enkelt obehagligt och obegripligt, förtroendet är lika med noll för samfundet från min sida.

Dessutom önskar jag att jag kunde gå ur fackförbundet kommunal ytterligare en gång.

Frågorna är många, men svaren är obefintliga från terrorfamiljen. De har precis tappat kontrollen av historien.
Citera
2018-04-26, 11:02
Medlem
Det är möjligt att jag har missat, men jag hittar ingenting om gårdagens program på varken DN, Aftonbladet eller Expressen?

Har mailat och frågat då jag tycker att det är en relevant artikel att skriva när landets största samhällsprogram tar upp den i särklass största nyhetshändelsen och där det dessutom de senaste timmarna har trendat på Twitter. Snudd på tjänstefel av vakthavande seriös redaktör att negligera det.
Citera
2018-04-26, 11:03
Medlem
Otto Flicks avatar
Detta var faktiskt första gången denna "komiker" fick mig att skratta. Men fortsatt fundersam kring varför han är så aggressiv och inte vill att det undersöks ordentligt.
Citera
2018-04-26, 11:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSanJuro
Men lägg ner är det Janne som är åklagare? Om åklagare tittar på detta fall vet ju varken du eller jag.

Jag har hänvisat till lagrum.

Kan du på något sätt visa att Özz INTE är byggherre i detta fall. Sluta tramsa runt och svara på denna fråga.
Bevisbördan ligger på dig. Det är du som säger att Özz är byggherre genom en enda punkt i kapitlet som lite löst och övergripande berättar vad en byggherre är. Man måste ta hänsyn till att det är fler ägare och att en av delägarna åtagit sig att göra allt.

Det gör situationen komplext. Motivera då varför rekvisiten uppfylls.
Senast redigerad av vitbmw 2018-04-26 kl. 11:06.
Citera
2018-04-26, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Bevisbördan ligger på dig. Det är du som säger att Özz är byggherre genom en enda punkt i kapitlet som lite löst och övergripande berättar vad en byggherre är. Man måste ta hänsyn till att det är fler ägare och att en av delägarna åtagit sig att göra allt.

Det gör situationen komplext. Motivera då varför rekvisiten uppfylls.

Om det är så att Özz bolag äger huset till 100 %, då kan jag hålla med dig då även juridiska personer kan vara byggherre. Men det verkar inte vara fallet nu.

Fan vad irriterande du är. Googla?

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/ozz-nujen-tillbakavisar-uppgifter-om-att-akilov-jobbat-svart

Citat:
Husen ägs av komikern Özz Nûjen – det ena äger han via ett av sina bolag, det andra tillsammans med sin syster.
Citera
2018-04-26, 11:09
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Özz tog med en egen sminkös till intervjun
Måste bero på analblekningen som gick snett. Man kan inte se var röven slutar på Özz (snott från roast där Soran var mottagare

En del människor saknar självinsikt och ta med egen sminkös tyder på detta. En gris är en gris även om man klär den i kostym. Betalade han sminkösen svart btw?
Senast redigerad av DirtyBertie 2018-04-26 kl. 11:15.
Citera
2018-04-26, 11:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TjocktillSmal
Fan vad irriterande du är. Googla?

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/ozz-nujen-tillbakavisar-uppgifter-om-att-akilov-jobbat-svart
Kan en byggherre vara en juridisk person? Är det Özz som äger hela det renoverade huset genom sitt bolag?
Citera
2018-04-26, 11:12
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backflasha
Otroligt märklig intervju. Han går ju till defensiven in i absurdum. Vet inte vad det handlar om. Ser han denna härva som en hederssak eller missbedömer han helt hur stor folkets ilska skulle vara för att det råkade hamna en Uzbekisk svartjobbare som bygger på hans hus? Är han nervös för terrorkopplingen? Det är nog inte många som på allvar tror att Özz ingår i en islamistisk konspiration .

Det är ändå hans hus också. Så även om han kanske inte hade ansvaret för bygget så har han ju ansvar för hur huset sköts och borde kunna svara på frågor om huset lite mer ödmjukt.

Varför tog han inte bara reda på fakta om vad som hänt och kan sen säga typ:
"Det stämmer att Akilov halkade in som svartjobbare via hans landsmän när huset jag deläger byggdes om. Att en av svartjobbarna råkar vara Akilov är nästintill tragikomiskt. Jag vill inte peka ut någon i min familj och den familjemedlem som slarvade men jag kan säga att både jag, min svåger och syster är ledsna för hur det blev så här och ska självklart se till att byggen på våra hus sköts enligt alla skatteregler i framtiden."

Skulle det inte vara end of story efter ett liknande uttalande? Vem hade brytt sig så mycket mer om det som hänt?

Han framstod som ganska pajasartad och dessutom känns det inte helt sjyst att lägga hela dyngan på svågern när det hade kunnat skötas utan att någon exakt person måste utpekas. Även om det är från systerns konto pengarna skickades behöver det inte vara hennes beslut eller ens hon som använt bankdosan.

Kan det vara här skon klämmer? Att hans syster är jurist och att det ser jävligt osnyggt ut för hennes karriär? Då är det väl bättre om hon hade gått ut med ett uttalande och pudlar?

Kan bara inte förstå varför Özz skjuter det här ifrån sig utan att ta 1% ansvar, det hade räckt tror jag.
Det finns endast en svensk i den här sorgliga historien och det är "svågern". Tycker du att det är märkligt att Özz lägger hela skulden på honom? Tycker du att det är ett ovanligt beteende av en av våra kära invandrare?
Citera
2018-04-26, 11:13
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Det kan vara så att Rahmat var tvungen att lyssna på ÖZZ såkallade humor medans han var på Gotland och det skulle göra vem som helst till terrorist i min mening.
+1
En av JJ's bättre intervjuer måste jag säga.
Hans erfarenhet och framförallt lugn mejslar ju ut den lilla rabiata hunden briljant.
Citera
2018-04-26, 11:14
Medlem
Citat:
Kan en byggherre vara en juridisk person? Är det Özz som äger hela det renoverade huset genom sitt bolag?

Moving the goalpost...

Citat:
Om det är så att Özz bolag äger huset till 100 %, då kan jag hålla med dig då även juridiska personer kan vara byggherre. Men det verkar inte vara fallet nu.

Ignorerar dig framöver.
Citera
2018-04-26, 11:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Hur fan ska han veta att Akilov ska döda någon? Är du helt blåst i skallen? All rekvisit uppfylls inte.

Diskutera om han verkligen varit medveten om den svarta utbetalningen. Men att få det till att han stödjer terrorism är korkat och bara konspiratoriskt.

Och ha inte skånska-svenska flaggan bredvid varandra din förrädare.
Du kanske skulle läsa mitt inlägg igen innan du börjar fantisera. Jag skriver ju att det inte krävs att man medvetet stöder terrorism. Man kan ändå bli dömd enligt lagen om penningtvätt & terrorfinansiering. Det räcker att man inte har koll på vem man betalar ut pengar till.

I stort sett ingen i tråden, och definitivt inte jag, har påstått att han medvetet stöder terrorism.

Du får helt enkelt jobba lite mer på din läsförståelse. Alternativt få nya argument från dina chefer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in