Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-30, 20:47
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletPlit
Othem omsorg AB har ju ingen verksamhet , ingen F skatt och ingen moms.reg.

Ägs av Özz målvakt och två till, men står tomt på innehåll etc.

Vad heter Özz företag ?
Finns ett Azad Nujen An reg år 2017, men det finns väl ett annat.

Jag trodde det här var Özz företag

trodde han hette Cecar på riktigt, Özz är ju ett smeknamn

https://www.allabolag.se/bolagslista/cesar-cesur-nujen/31aeeaee963f2487ffc51a8285c3c20f
Citera
2018-04-30, 20:49
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag trodde det här var Özz företag

trodde han hette Cecar på riktigt, Özz är ju ett smeknamn

https://www.allabolag.se/bolagslista/cesar-cesur-nujen/31aeeaee963f2487ffc51a8285c3c20f
Han heter Loran
Citera
2018-04-30, 20:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jag har försökt läsa ikapp tråden, men vad vet vi om svågern egentligen.

Hade inte den här Rabbi eller vad han hette dött, så hade han åkt hem till dem med en kamera och frågat. Varför gör ingen det? Någon bor väl på Gotland?

Har de flytt till annan ort, eller vad?
Gotland är bara sommarbostad, dom bor egentligen i Stockholm.

hannes.muller åkte dit & snackade med svågern. Inte någon skjutjärnsintervju direkt, men svågern nekade till att ha haft något med Akilov att göra, vilket jag ser dom det viktigaste svaret..
Citat:
Efter önskemål från Flashback blev jag ombedd att åka till Tingstäde och titta på hur det ser ut på plats med kultur och teaterklustret som byggts upp bla med hjälp av Akilov. Jag hade tänkt mig en övergiven gammal skolbyggnad med halvfärdiga renoveringsarbeten men hade för säkerhets skull tagit med mig en medhjälpare så ingen granne skulle uppfatta mig som en skurk som "rekade".

När man anländer till byggnaderna såg man redan från länsvägen två bilar parkerade utanför huvudbyggnaden, den fd skolbyggnaden. Sedan svängde vi av huvudvägen och åkte in på den helt naturliga platsen att ställa bilen för utomstående besökare som ligger ned mot träsket. När vi sedan kom tillbaka gick en person långsamt promenerande och pratade i mobil utanför fastigheten. Vi var väntade men jag tror denna person blev perplex över vårt uppträdande. Personen skulle möta pressen, Flashback-pressen men den såg inte ut som den föreställt sig och uppträdde inte heller så.

När jag gick fram till personen och frågade om den visste något om Gazeligården. (Enkelt för vem som helst att identifiera denna person men jag väljer här att inte nämna namn för den är inte offentligperson till skillnad från de flesta inblandade.) Jag svarade också på dennes frågor om vem jag var och i vilket syfte jag var där. Personen visste att jag hade lång väg dit och det tyder på att jag var väntad.

Detta fick jag höra:

Personen är ägare till fastigheten. Den har visserligen kompanjoner. Alla renoveringsarbeten utförs av personen själv utom de som på grund av rädsla för höjder lejs ut. Takmålning och fasadmålning har lejts ut till en byggfirma som sänt faktura vilken personen betalat. Långt efter renoveringsarbetena vet personen att det spridits rykten på hatsiter om att Akilov varit en av de som arbetat där - den vet inte själv.

Personen sa att den var rädd för den hatstorm som drivs upp på sociala medier och att den i slutändan kunde drabba denne och dennes barn som använder fastigheten som sommarstuga och att de befann sig där nu. Först långt in i samtalet nämnde personen sin egna relation till de offentliga personerna.

SÄPO, seriösa medier, polisen eller andra myndigheter hade inte visat något som helst intresse.

Den nämnde även att rykten sprids om dem som till exempel att de hade något att göra med ansökningarna för ganska många år sedan till Leader Gotland. (Sant)

Personen använde mycken möda och tid till att förklara vilken vacker inställning dennes samarbetspartners hade både i politiska och mänskliga frågor. Den ene advokat som hjälper våldsutsatta kvinnor och den andre en tapper svensk soldat som gjort svensk värnplikt. Mer ids jag inte delge er.

Mina slutsatser av detta samtal som hölls i en värdig ton av båda parter är: De är mycket rädda för att folk eller ännu värre officiella mediekanaler rotar i detta. Med myndigheter; SÄPO - skattemyndigheter känner de sig trygga och det kan faktiskt hända att det var med polis personen samtalade när jag kom.

Jag har verkligen ansträngt mig för att återge rätt och riktigt.

Efter inledande oro där han ville vara anonym (jag återpostade) så postade hän själv:
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Jag satte mig just ned för att redigera om texten och lägga ut den själv. Det var alltså jag som åkte dit och det kändes som besök var väntat och att han ville ge sin story till Flashback - möjligtvis var han desförinnan rädd eller låtsats vara rädd och jag gissar att han pratade med polis eller någon vän inne i huset när han gick och vankade utanför fastigheten. Jag kan tro att han lade ned telefonen påslagen när jag gick fram till honom och vi började prata. Skall erkänna att jag inte direkt kopplade vem han var. Ett ganska långt samtal följde och varken han eller jag har något att skämmas för i vårt uppträdande men han kanske trasslat in sig ytterligare med de nya uppgifterna han vill ge.

Ville inte lägga ut Richard Damms namn och vara anonym själv, vi är väl inte officiella personer någon dera, s¨det kändes fel att kalla honom vid namn.

Uppgiften jag fick av honom var att tak och fasader målats om av en firma vilken fakturerats och betalats av honom/företaget. Övriga reparationer hade skötts av honom. Han angav också ett vettigt skäl för att ommålning taken och fasaderna lejts ut. 85.000 för tak och fasader låter inte som ett överpris men det är ju lite svårt att säga för jag vet till exempel inte hur rostigt taket var eller om till exempel ställningar tillhandahölls av firman.

Han sa ju inledningsvis att han mycket väl visste att rykten hade spridits på hatsiter att Akilov arbetat där men att han själv inte visste. Det var möjligt att han arbetat där men det kunde han inte veta.
Citera
2018-04-30, 21:05
Medlem
smokingdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-Tajming är A och O på ståuppscenen.SÄPOs tillslag mot uzbekcellen kunde inte kommit olägligare för Özz..precis när sårskorpan från UG börjat läka..

Kör usbekerna "jag vet inte, fråga min svåger" blir det svårt för Säpo att ta det vidare liksom. Det är ju fullt legitimt och numera praxis att på egen hand lägga ner och misskreditera misstankar riktade mot en själv genom denna standard frasen. Det är en förlängning på asylrätten.
Citera
2018-04-30, 21:06
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunia
Jag sa aldrig att han har fått pengar ifrån Allah!! Herre min Skapare driver du med mig Gertrud?? Vad har hänt med dig? Jag sa att han fick sin talang från Gud, förvräng inte det jag menar för i helvete.
Citat:
Sverige må ha varit landet där Özz fick chansen att bli den "rika" personen han är idag, men Sverige har faaaaaan inte gett honom det. Det är Gud som gav honom talets gåva och hans humor..och intelligensen i och med humorn.
Talets gåva och intelligensen (?) räckte inte till i New York, eller Turkiet eller nåt annat land.
Intelligensen räckte inte till att förstå att man inte skämtar om 9/11 i USA
Eller att man inte tar lätt på Drottninggatan i Stockholm

Fattar du inte att Sverige och svenskarna gett honom hela grunden han står på. Han har fått leva i fred, han har fått gå i skola, till tandläkaren, det fick till och med Akilov för 50 djävla spänn.
Överskjutande del har mina föräldrar pröjsat.
Hade de inte pröjsat hade Özz kunnat vara rolig på minfältet.

Kan du tala om på vilket sätt Özz har en rik personlighet?
Senast redigerad av Gertrud1 2018-04-30 kl. 21:13.
Citera
2018-04-30, 21:11
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Gotland är bara sommarbostad, dom bor egentligen i Stockholm.

hannes.muller åkte dit & snackade med svågern. Inte någon skjutjärnsintervju direkt, men svågern nekade till att ha haft något med Akilov att göra, vilket jag ser dom det viktigaste svaret..

Efter inledande oro där han ville vara anonym (jag återpostade) så postade hän själv:

Åh tack.

Det känns ju märkligt att Akilov skulle ha en takfirma och själv uppger att han städade efter andra.

Jag överlämnar åt er smartare att fnula vidare.
Citera
2018-04-30, 21:14
Medlem
dunias avatar
Citat:
Talets gåva och intelligensen (?) räckte inte till i New York, eller Turkiet eller nåt annat land.

Fattar du inte att Sverige och svenskarna gett honom hela grunden han står på. Han har fått leva i fred, han har fått gå i skola, till tandläkaren, det fick till och med Akilov för 50 djävla spänn.
Överskjutande del har mina föräldrar pröjsat.
Hade de inte pröjsat hade Özz kunnat vara rolig på minfältet.

Kan du tala om på vilket sätt Özz har en rik personlighet?
Alltså. Förstår du när Ronny från Hökarängen som hoppade av fordonslinjen på gymnasiet klagar på Mohammed som är läkare "han tog mitt jobb!"? Vi kan applicera ditt tänk på detta. Du tror att Sverige bara handed him over his success och bara här Özz - njut!

Nej? Han hade visserligen enklare förutsättningar än vad han hade haft i Kurdistan, men det är han själv som har slitit för sin framgång! Det är han själv som kan ta äran åt sin framgång.

Sluta nu Gertrud. Det räcker, orkar inte citeras/citera dig mer, vi har nått en dead end.
Citera
2018-04-30, 21:15
Medlem
dobbelinas avatar
Vad är förtoendekapital för MSM, och när anses det vara förbrukat?
I normala fall, i efterspelet av ett UG program, brukar det alltid bli en
uppsjö med följdartiklar i MSM. Speciellt om de berörda parterna
har Stockholmsanknytning.
I ÖN fallet, fylls dessutom alla kriterier för att publicering är befogat.
1.Känd offentlig person
2.Opinionsbildare med s.k. "moral kompass"
3.Extremt stor sannolikhet att ett brott är begånget
4.Total ovilja att bevisa sin oskuld, trots att möjlighet har getts
5.Terroristkoppling

Trots detta unviker MSM att ta upp det, man lägger locket på istället.
(ÖN intervjun sändes ej heller i etern, finns bara på SVT play & youtube)
Sällan har jag skådat ett så uppenbart exempel på mörkning.
MSM är lite som en dålig bankir.
Istället för att skriva av förlusten och lägga korten på bordet,
så låter man förtroendekapitalet rusa mot bankrutt.
Gud vad jag skäms för våra Svenska medier!
Hur kan dom underskatta publikens intelligens på detta sätt?
Tacka fan för att deras förtroende minskar, med en konstant
nedåtpekande kurva.
Senast redigerad av dobbelina 2018-04-30 kl. 21:40.
Citera
2018-04-30, 21:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Du tror att Sverige bara handed him over his success och bara här Özz - njut!
Ungefär så gick det till. I det unika politiska klimatet som har rått i Sverige så fanns det enormt behov av att lyfta fram framgångsrika invandrare. Då plockades Özz Nujen, Soran Ismail, Behrang Miri & liknande fram & pushades som exempel på hur bra det var med invandring & mångkultur.

Man använde hela propagandaapparaten för att dessa skulle anses lyckade & framgångsrika. Kommuner, landsting & fackföreningar bokade dessa "artister" för fantasibelopp för att hålla olika temadagar om "rasism" & liknande.

Det hela är en charad väl i klass med "Kejsarens nya kläder". Alla såg att dom inte var roliga eller talangfulla, men ingen vågade säga det av rädsla för att utpekas som "rasist". Så dom kunde fortsätta att agera som nyttiga idioter åt de krafter som vill förstöra det svenska samhället.

Jag kan mycket väl förstå att dessa "artister" själv till slut lurades att tro att dom hade begåvning & talang. All media hyllade dom synkront & vem vill inte tro på att man är smart & duktig? Fråga Kakan Hermansson, hen-varelsen som gav Dunning–Kruger ett ansikte.

Liknande saker utspelades i slutet på 90-talet när det var viktigt för media att lyfta fram "tjejer som tar för sig". Då lyftes helt talanglösa tonårstjejer fram i media, fick en plattform & lurades att tro på sin egen duglighet. Det skreks lite om "fittstim", "gubbslem" & annat. En hel del av dessa kraschade sedan, försökte begå självmord & liknande.

Soran Ismail & Behrang Miri försvann i #metoo-kampanjen & Özz har nu gjort bort sig själv i den senaste tidens skitstorm. Ingen av dessa hade någon som helst egentlig begåvning & ingen var någonsin rolig. Men jag kan förstå att dom lurades att tro detta själv.

Det hela är egentligen tragiskt. Om det inte vore för att det är så otroligt kul att den här epoken är på väg att ta slut.
Citera
2018-04-30, 21:44
Medlem
DreamTwisters avatar
Jag ser att jag blivit rapporterad, må så vara, men tråden handlar om en av rikets mer uppburna komiker hur osannolikt det än kan låta, och hans ev. skattefiffel och samröre med terrorister.
Personligen är iaf jag inte intresserad av allegorier om utländska akademiker vs inhemska plåtslagare, ingendera gruppen har med tråden att göra.
Citera
2018-04-30, 22:03
Medlem
Mycatisonfires avatar
Det är kämpigt för turken nu.
Kan han vara inne på förhör idag tro för att bena ut sin inblandning? Med lite tur så behåller dom honom.
Citera
2018-04-30, 23:47
Medlem
efedrinkungens avatar
Jag tycker att det kom fram klart i Josefsson reportage
att Äzz Nujen är vilken Random Rinkeby babbing som helst,
så fort man blir konfronterad så går man till attack, även om man
är skyldig, det sitter liksom i generna.

Ränderna går aldrig att tvätta ur.

Skulle Peter Wahlbeck reagerat på samma sätt om man
avslöjat att Lasermannen Ausonius målat om hans hus
i Halmstad med svart betalning.
Tror inte det...

Skulle Lennie Norman tagit med sig ett camera crew när
han skulle svara upp på om Paulo Roberto rivit hans kök
och målat om hans lägenhet utan kvitto.
Tror inte det...

Skulle Niklas Strömstedt håna Janne Josefsson efter en intervju om
att han faktiskt sympatiserar med Firman Boys , och att han faktiskt
deltagit i ett antal så kallade uppstyrda box mot Djurgårdens Huliganer.
Att AIK vann efter 16 sekunder är sekundärt.
Tror inte det...

Jag håller med föregående talare att denna pajas , tillsammans
med Soran Ismajl och Behrang Miri endast överlevt på Svenssons
rädsla att bli kallad rasist och utpekad.
Ärligt, är det någon som på allvar skrattar från hjärtat
när de levererar eller inte levererar från scen.
Är det inte ett pliktskyldigt skratt.

En son till en åsna är en son till en åsna är en son till en åsna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in