Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-04-07, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Det du citerar om "tjejgäng" är ett trollinlägg och inget som berör den här tråden, då det är ren dikt. Kolla vederbörande skribents posthistorik om du är intresserad.

Även om detta är ett "trollinlägg", som för övrigt citerats flera gånger tidigare i den här tråden, är kurdernas och andra hederskulturers företrädares agerande i samband med ett antal rättsfall väl kända och det räcker gott och väl för mig och min son för att i detta ärende bevara vår anonymitet. Det absurda är ju i detta fall att familjen Nujens agerande försvaras av både (s)etablissemanget och det mer konservativa Advokatsamfundet med sin motsägelsefulla men maktfullkomliga generalsekreterare. En advokat skall nog akta sig för att sticka ut hakan tills en dom föreligger i Nujen-Akilovärendet och Advokatsamfundet tvingas att utesluta Debbie Nujen.
Citera
2019-04-07, 18:03
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Även om detta är ett "trollinlägg", som för övrigt citerats flera gånger tidigare i den här tråden, är kurdernas och andra hederskulturers företrädares agerande i samband med ett antal rättsfall väl kända och det räcker gott och väl för mig och min son för att i detta ärende bevara vår anonymitet. Det absurda är ju i detta fall att familjen Nujens agerande försvaras av både (s)etablissemanget och det mer konservativa Advokatsamfundet med sin motsägelsefulla men maktfullkomliga generalsekreterare. En advokat skall nog akta sig för att sticka ut hakan tills en dom föreligger i Nujen-Akilovärendet och Advokatsamfundet tvingas att utesluta Debbie Nujen.
Jag vet att det citerats tidigare, och jag gjorde samma påpekande då. Det är ett nonsensinlägg av noll värde och det är säkrast att ingripa innan det betraktas som vedertagen sanning av okritiska läsare och tråden urartar.

I övrigt inga invändningar.
Citera
2019-04-07, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Det du citerar om "tjejgäng" är ett trollinlägg och inget som berör den här tråden, då det är ren dikt. Kolla vederbörande skribents posthistorik om du är intresserad.
OK. Beklagar att jag inte kollade skribenten. Man lär sig.
Citat:
Beklagar att jag upprepat (troll-)inlägg.
Ja, något riktigt skumt är det ju i hanteringen, eller snarare icke-hanteringen av ärendena. Hoppas tiden kommer att utvisa varför, och att ert gedigna arbete snart ger resultat.
Senast redigerad av Sounion 2019-04-07 kl. 18:22.
Citera
2019-04-07, 18:25
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sounion
OK. Beklagar att jag inte kollade skribenten. Man lär sig.
Sånt händer, en annan gång var det jag.
Det är inte att begära, koll på alla skribenter. Här råkade jag ha erfarenhet.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2019-04-07 kl. 18:30.
Citera
2019-04-07, 18:58
Medlem
Özz Nujens delägda bolag ROA Stockholm AB har gjort vad det är till för - att ge komikern och hans kolleger arbete och ekonomisk/finansiell rådgivning. Men bolaget sköter inte bara komikernas ekonomi, det har även genom sina anställdas personkontakter tillgång till och kntroll över i stort sett hela media-Sverige. Men jag tror att det snart kommer att visa sig att rådgivarna gått litet väl långt i sin iver att skapa mervärden åt Özz & Co. Özz Nujen kan inte alls vara så säker på, att han och hans bolag inte har något med de svarta löneutbetalningarna till arbetarna på fastigheterna i Tingstäde att göra. Han vet nog inte själv vilka utbetalningar som gjorts från hans och hans bolags konton - och till vilka mottagare. Personligen tror jag därför att Skatteverket skulle hitta ett och annat guldkorn att inkassera till staten även vid en revision av ROA Stockholm AB.
Senast redigerad av medianox 2019-04-07 kl. 19:00.
Citera
2019-04-07, 19:20
Medlem
Citat:
Özz Nujens delägda bolag ROA Stockholm AB har gjort vad det är till för - att ge komikern och hans kolleger arbete och ekonomisk/finansiell rådgivning. Men bolaget sköter inte bara komikernas ekonomi, det har även genom sina anställdas personkontakter tillgång till och kntroll över i stort sett hela media-Sverige. Men jag tror att det snart kommer att visa sig att rådgivarna gått litet väl långt i sin iver att skapa mervärden åt Özz & Co. Özz Nujen kan inte alls vara så säker på, att han och hans bolag inte har något med de svarta löneutbetalningarna till arbetarna på fastigheterna i Tingstäde att göra. Han vet nog inte själv vilka utbetalningar som gjorts från hans och hans bolags konton - och till vilka mottagare. Personligen tror jag därför att Skatteverket skulle hitta ett och annat guldkorn att inkassera till staten även vid en revision av ROA Stockholm AB.

Det enda rätta vore om allt kring Nujens granskas. För att utesluta att andra illegala fått eller rent av får pengar i detta nu. Och även annat förstås. Det som du räknat upp i ett inlägg ovan tänker jag på. Och stort tack för ditt engagemang. Vi behöver sådana som dig och din son! Många skulle vilja göra samma men det behövs mycket kunskap för att få hjulen att snurra. Tack!
Citera
2019-04-07, 20:44
Medlem
Citat:

Är det inte så att just det bolaget (ROA Stockholm AB) har förlorat flera delägare?
Citera
2019-04-07, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Är det inte så att just det bolaget (ROA Stockholm AB) har förlorat flera delägare?

Vad menar du med "just" (det bolaget) och "förlorat" (flera delägare)?
Citera
2019-04-07, 21:17
Medlem
Citat:
Vad menar du med "just" (det bolaget) och "förlorat" (flera delägare)?

Jag har ett svagt minne av en liten notis någonstans att andra delägare har hoppat av bolaget ROA AB. Andra komiker har varit delägare, men har slutat. Johan Glans bl.a. tror jag.
Citera
2019-04-07, 21:28
Medlem
Jag har följt den här tråden ett bra tag och är imponerad av några av skribenternas insatser i ärendet, även om det råder osämja emellanåt. Men det verkar inte hända särskilt mycket rent konkret - nu menar jag åtgärder från myndigheter som borde vara väldigt intresserade av att utreda eventuella lagbrott i olika hänseenden beträffande familjen Nujens påstådda svartbyggande och utbetalande av svarta pengar.
Finns det överhuvudtaget någon realistisk tidsplan för när berörda myndigheter kommer att agera på allvar? Annars överger jag snart den här tråden som riskerar att framstå som rättshaveristisk om ingenting konkret händer inom en snar framtid.
Citera
2019-04-07, 21:29
Medlem
Det är välkänt att skyldiga som förnekar brott så långt det är möjligt ändå försöker undvika att förneka faktiska omständigheter kring brott som går att fastställa. Det är också välkänt att skyldiga till brott ändrar sin historia i takt med att nya omständigheter kring brottet framkommer som otvetydigt kan fastställas. I intervjun med Janne Josefsson för ett år sedan påstod Özz Nujen att han ägde "sommarhuset" som Akilov antogs ha arbetat svart på tillsammans med sin syster och sin svåger. Han påstod också att svågern och systern själva hade tagit initiativet till renoveringen av det gemensamt ägda "sommarhuset" och bekostat arbetet med egna medel. Han påstod också att det inte alls är något konstigt med att göra på detta sätt när flera personer äger en fastighet tillsammans. Men nu var och är ju inte svågern delägare till några fastigheter i Tingstäde, så redan här krackelerar Özz Nujens utsaga. Och Akilov arbetade sannolikt aldrig på vare sig den med systern samägda skolan eller på den av Özz Nujens bolag ägda Gazeliigården - han arbetade på färdigställandet av Villa Zetterling, som Özz Nujen i intervjun låtsades inte existerade. Ett år efter Janne Josefssons intervju vet vi nu, att det omtalade "sommarhuset" i själva verket består av fyra olika byggnader med en sammanlagd bostadsyta av 1 325 kvadratmeter. Bara de 12 badrummen kan kostnadsberäknas till omkring 2,4 miljoner kronor. Skulle Özz Nujen vid en ny intervju idag vidhålla sina tidigare påståenden, att svågern och systern själva har tagit initiativet till ombyggnaden och renoveringen av de fyra byggnaderna och att de dessutom med egna medel har bekostat hela anläggningen? Jag tror inte det.
Senast redigerad av medianox 2019-04-07 kl. 21:51.
Citera
2019-04-07, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Jag har följt den här tråden ett bra tag och är imponerad av några av skribenternas insatser i ärendet, även om det råder osämja emellanåt. Men det verkar inte hända särskilt mycket rent konkret - nu menar jag åtgärder från myndigheter som borde vara väldigt intresserade av att utreda eventuella lagbrott i olika hänseenden beträffande familjen Nujens påstådda svartbyggande och utbetalande av svarta pengar.
Finns det överhuvudtaget någon realistisk tidsplan för när berörda myndigheter kommer att agera på allvar? Annars överger jag snart den här tråden som riskerar att framstå som rättshaveristisk om ingenting konkret händer inom en snar framtid.

Du kan väl kontakta Hannes Müller via PM om vad som menas med begreppen "konkret" och "rättshaverist", så slipper vi upprepningar. Ingen kommer att sakna er om ni redan idag lämnar tråden för gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in