2018-04-01, 09:48
Medlem
En intressant detalj är att Nujens pengaöverföringar till Akilov inleddes, 2015-09-13, med 10.000 kr från Mamoste Nujen. Sedan fyllde Debbie Nujen/Richard Damm på med fyra betalningar (10.000 + 23.450 + 29.300 + 12.658) fram till 2015-10-26.
- Om betalningarna rör arbete på Özz & Debbie’s hus på Gotland, varför blandar sig Mamoste i detta? Rör betalningarna helt eller delvis andra saker och ”Gotland” lades in bara för att skaffa någon form av alibi ifall betalningarna skulle upptäckas och väcka frågor?
- Om vi ska tro Özz så har ingen myndighet kontaktat Nujens ang dessa betalningar. Tog Nujens själva kontakt med polisen när Akilovs namn dök upp på löpsedlarna? Blev i så fall polisens inställning, efter sanktion från ”Deep State”, att uppgifterna skulle hemlighållas då de ansågs kunna skada "Sverigebilden” med tanke på att i synnerhet Özz hyllats av ledande massmedia och lyfts fram som en förebild (SR, SVT, TV4, Expressen etc), liknande förhållande gäller politiker, fackförbund, kommuner mm.
- Vem ordnade så att information om betalningarna blev inlagda i FUP som offentliggjordes?

Jag anser att polisen med sin inaktivitet och ointresse för hur Akilov finansierats målat in sig i ett hörn, tveksamt om dom nu frivilligt och på ett ärligt sätt kommer vilja utreda ärendet.

Tveksamt även om berörda medier kommer vilja gå till botten med historien då de med all sin satsade prestige tillhör de som har mest att vinna på att det hela begravs i glömska.

Hoppet står till Skatteverket, som antagligen fick vetskap om det hela efter att FUP blivit offentlig, har dom tillräckligt med kurage för att värna om medborgarintresset och skattemoralen?
Citera
2018-04-01, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack för infon!
Och här har vi då alltså Özz Nujens bror Ulas Nujen: https://www.almi.se/Gotland/Kontor-o...or/Ulas-Nujen/

Är det kanske dags att börja hårdgranska denne klanmedlem lite extra i sömmarna? Vad är detta för en doldis? Han har i alla fall inte offentligt trätt fram till resten av familjens försvar. Har Ulas Nujen dispositionsrätt rörande ALMI:s pengar, eller är han bara en rådgivare? Har Ulas Nujen hjälpt sin svåger Rickard Damm med finansiering av familjens företagside' med att starta flyktingboende?

Jag har många frågor kring The Nujens.
Hoppas att även UG/JJ har det när de den 13e skall träffa Özz Nujen. Hoppas att de då inte låter sig nöja med svar som ÖN avslutar med sitt vanliga "så att säga" för att försöka dölja att han inte har svarat ärligt.

Özz Nujen är en riktigt ful fisk, hal och slemmig som en ål och parasiterande på den svenska samhällskroppen som en sugfisk.

Jag känner nu faktiskt ärligt att det här är litet obehagligt personligen för mig.

ALMI på Gotland och deras anställdes kontakter med kurdiska företagare är något som verkligen kan vara mycket intressat att nysta i. Typ kontakt/företagsstöd mellan länsstyrelse/kommun och deras hjälp till företagare/försäljning av fastigheter osv är något som varit omvittnat vänskapskorrumperat på Gotland. En landshövding fick för inte så länge sedan avgå efter det hon klart uttalat att tjänstemän skulle vara korrumperade och en tjänsteman var lömsk nog att spela in hennes ord och ge dem till radion. Tror nog att om en kurd dyker upp i den församlingen och i den atmosfären så är det helt fritt fram. De måste ju hjälpa invandrare också och de flesta av dem kan inte förstå att det är någon skillnad på att vara kurd, arab eller assyrier.

2014 avgick jag som SD Ordförande och första namn på listan för att jag hamnade i en situation som jag trodde (tror) var direkt farlig för mig och även min familj.
Citera
2018-04-01, 12:43
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack för infon!
Och här har vi då alltså Özz Nujens bror Ulas Nujen: https://www.almi.se/Gotland/Kontor-o...or/Ulas-Nujen/

Är det kanske dags att börja hårdgranska denne klanmedlem lite extra i sömmarna? Vad är detta för en doldis?

Jaså det har dykt upp en ny aktör medan jag varit borta från tråden.
En doldis som verkat och agerat i mörkret?

Hur många är de egentligen?
Finns det ännu fler Nujens än denna?
Vad är det som händer?
Klanen Özz börjar kännas som en stor bläckfisk som har sina tentakler inkörda i hela Gotland.

Jag har tyvärr en gnagande känsla av att UG kommer att låten klanen Nujen slippa igenom maskorna utan några besvärande frågor Vi pratar dessvärre om Sverige, och våra s.k "journalister" tillhör de allra sämsta av de sämsta. Özz är fortfarande, obegripligt nog, helt fredad i media på grund av sin status som svenskhatande "komiker" med invandrarbakgrund.

Soran, Fadakar, Özz... Alla slipper de undan. Att ha invandrarbakgrund och spy ut hat mot svenskar verkar ge frikort från all granskning i gammelmedia, hur vidriga saker du än gjort.
Citera
2018-04-01, 12:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Jag känner nu faktiskt ärligt att det här är litet obehagligt personligen för mig.

ALMI på Gotland och deras anställdes kontakter med kurdiska företagare är något som verkligen kan vara mycket intressat att nysta i. Typ kontakt/företagsstöd mellan länsstyrelse/kommun och deras hjälp till företagare/försäljning av fastigheter osv är något som varit omvittnat vänskapskorrumperat på Gotland. En landshövding fick för inte så länge sedan avgå efter det hon klart uttalat att tjänstemän skulle vara korrumperade och en tjänsteman var lömsk nog att spela in hennes ord och ge dem till radion. Tror nog att om en kurd dyker upp i den församlingen och i den atmosfären så är det helt fritt fram. De måste ju hjälpa invandrare också och de flesta av dem kan inte förstå att det är någon skillnad på att vara kurd, arab eller assyrier.

2014 avgick jag som SD Ordförande och första namn på listan för att jag hamnade i en situation som jag trodde (tror) var direkt farlig för mig och även min familj.
Mycket intressant om man kunde få fram en lista på alla som fått riskkapital från Almi på Gotland de senaste åren. Kanske hittar vi någon liten teater & varför inte någon liten flyktingförläggning också?
Citera
2018-04-01, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Soran, Fadakar, Özz... Alla slipper de undan. Att ha invandrarbakgrund och spy ut hat mot svenskar verkar ge frikort från all granskning i gammelmedia, hur vidriga saker du än gjort.
Nu är dock pendeln i snabb svängning. Det finns ett starkt tryck att behandla även invandrare som individer. De där mentala frikorten för bosättare, som är ett av rättssveriges största haverier genom tiderna, bleknar as we are speaking. Upprättelsen tid har startat och helt rätt tid att ge sig på djupgranskningar
Citera
2018-04-01, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror.melker
Terroristen borde inte gått
För mer än 80kr max 100kr
Per timme.
På 85,000kr blir det runt
1000 timmar....

Stort jobb om det är så många timmar. Han verkar inte vara
snubben som sätter fast pris och håller med material.

Om det inte är krut eller
dynamit förstås....

Äcklig hund, dom kan låsa in honom med den andra bakterien
som högg polisen på
Medborgarplatsen.

På Pizzerior jobbar ju illegala för fem kr timmen. Kan ha varit samma med Akilov. 17 000 timmar i så fall.

Låter ju orimligt med tanke på när han kom hit.
Citera
2018-04-01, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Mycket intressant om man kunde få fram en lista på alla som fått riskkapital från Almi på Gotland de senaste åren. Kanske hittar vi någon liten teater & varför inte någon liten flyktingförläggning också?

Det är säkerligen en offentlig handling som varje medborgare kan begära ut.
Citera
2018-04-01, 17:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Det är säkerligen en offentlig handling som varje medborgare kan begära ut.
Tyvärr har jag för mig att statligt ägda Aktiebolag inte omfattas av offentlighetsprincipen.
Citera
2018-04-01, 17:09
Medlem
Citat:
Tyvärr har jag för mig att statligt ägda Aktiebolag inte omfattas av offentlighetsprincipen.

Nja. Bidrag är bidrag och de har medborgare rätt att få info om även om det utbetalas av ett AB som ägs av staten.
Citera
2018-04-01, 17:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Nja. Bidrag är bidrag och de har medborgare rätt att få info om även om det utbetalas av ett AB som ägs av staten.
Det ser mörkt ut, om nu inte landstinget äger mer än 50% av Almi på Gotland.

http://www.allmanhandling.se/wp-cont..._3960_1996.pdf
Citera
2018-04-01, 17:29
Medlem
Citat:

Jag tror att det kan vara svårt. Men om det går så kan sådant vara mycket intressant och det finns ju även antagligen verksamhetsberättelser där olika "projekt" kan räknas upp.

Om det är så att förtroendevalda har särskilda rättigheter till insyn så erbjuder jag mig gärna men så kan det väl ändå inte vara.

För riktigt länge sedan försökte jag få ut siffror på praktikander/olika stödanställningar arbetsförmedlingen här "levererade" till olika företag men det var STORA KALLA HANDEN.
Citera
2018-04-01, 17:35
Medlem
Citat:

Jo men den domen var från 1997. EU har instiftat regler som ganska nyligen införlivats i svensk lagstiftning som går ut på öppenhet och transparens(som det heter nu för tiden).

Exempelvis får inte stöd ges till ett bolag som är nära KK.

Tror du har fel med "Örebro-domen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in