Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-26, 10:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSanJuro
Nej, det är INTE mer komplext än så. Förklara dig.
Men hänvisa till lagrum då. Sluta leka hobbyjurist när du uppenbarligen inte kan backa upp dina påståenden med belägg.

Jag försvarar inte Özz. Men om det var så enkelt som du säger så hade Janne använt lagen som argument, vilket han inte gjorde.
Citera
2018-04-26, 10:47
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Precis den personen man önskar skulle komma rusande till hjälp när man är i knipa. Han eller Schyman.

Kanske är sanningen:

"Hade ÖN kunnat rentvå sig själv och sin jävla släkt så hade ÖN gjort det!"
Givetvis är det så!
Citera
2018-04-26, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Och varför använder inte Janne det som argument?

Det är nog lite mer komplext när det finns delägare och projektledare i detta.

Som jag uppfattat det på den lilla information som framkommit har de en utförandeentreprenad eller kanske en generalentreprenad och inte en totalentreprenad. Dvs de är själva ansvariga för projekteringen.

Fast detta spelar ingen roll när de utan hittills redovisad faktura betalat pengar till privatkonton. Jag har svårt att tro att man kan justera in en faktura i gammal bokföring nu när allt avslöjats. Då skulle ju ingen kunna fällas för skattefusk.
Citera
2018-04-26, 10:49
Medlem
Citat:
Men hänvisa till lagrum då. Sluta leka hobbyjurist när du uppenbarligen inte kan backa upp dina påståenden med belägg.

Jag försvarar inte Özz. Men om det var så enkelt som du säger så hade Janne använt lagen som argument, vilket han inte gjorde.

Plan- och Bygglagen (2010:900) 10 kap
Citera
2018-04-26, 10:49
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
85.000 är för mig att arbeta i 5 månader, det jag får ut i handen av 5 månaders arbete. Så varför ge honom så mycket pengar för någon månads arbete med att sopa och städa??

Är det inte ganska troligt att pengarna sattes in på Akilovs konto, men att det var lön till flera personer? Eller satte svågern in pengar även till de andra?
Citera
2018-04-26, 10:51
Medlem
Citat:

Janne gör faktiskt det han säger flera gånger MEN DET ÄR JU DITT HUS då blir han alltid avbruten av Özz.......
Citera
2018-04-26, 10:52
Medlem
Alla förutom den mest blåögda idioten inser att Özz sitter och konfabulerar. Ja... Evolutionen har gett (somliga av) oss självbedrägeriet eftersom den som kan lura sig själv lättare också lurar andra. No tells. Jag är övertygad att Nujen i någon bemärkelse tror på sina egna lögner.

En oskyldig person beter sig kort och gott inte på det här sättet. En oskyldig person har intresse av att saken reds ut på ett korrekt sätt eftersom de är... oskyldiga. En skyldig person beter sig som Nujen och hans kära syster. "Vad har jag att göra med att min svåger som har gett mig en bra förklaring som jag vägrar berätta har betalat Akilov svart för huset jag äger???? PRATA MED HONOM ("han svarar ju inte") INTE MITT PROBLEM! DU RINGER BARN CREEPY!!!!!!"

Antagligen rör det sig totalt om betydligt större belopp svart än 80.000. Det är min gissning.
Citera
2018-04-26, 10:52
Medlem
dobbelinas avatar
Faan,
Kan inte bananbåten ta med sig familjen Nûjen på återresan?
Ingen vill ju ha honom här, med sitt äckliga turkbeteende.
Han tillför ju inget, utan är en ren avfallsprodukt.

Hoppas skatteverket straffbeskattar den lille svartingen.
Citera
2018-04-26, 10:53
Medlem
Citat:

https://www.boverket.se/sv/PBL-kunskapsbanken/lov--byggande/byggprocessen/byggherrens-ansvar/
Citat:
I samband med byggande, rivning och markarbeten är det byggherren som har det fulla ansvaret för att gällande lagar, förordningar, föreskrifter och beslut följs. Detta gäller även om åtgärden inte kräver lov eller anmälan.

Vad är en byggherre?

Byggherre är den som för egen räkning utför eller låter utföra projekterings-, byggnads-, rivnings- eller markarbeten. Byggherren behöver inte vara en fysisk person utan kan även vara en juridisk person som till exempel ett företag, en bostadsrättsförening, en kommun eller en annan myndighet.
Citera
2018-04-26, 10:54
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Det är intressant att Rahmat tydligen var en helt fin och trevlig muslim innan han landade i Sverige.

Vad och vem gjorde honom till terrorist?

Det kan vara så att Rahmat var tvungen att lyssna på ÖZZ såkallade humor medans han var på Gotland och det skulle göra vem som helst till terrorist i min mening.
Citera
2018-04-26, 10:54
Bannlyst
Citat:
Plan- och Bygglagen (2010:900) 10 kap
Vem är byggherre och vad innefattar det? Att kontrollera genomförandet behöver inte innefatta ekonomiska angelägenheter. Helt fel lagdel.
Citera
2018-04-26, 10:55
Bannlyst
Citat:
Janne gör faktiskt det han säger flera gånger MEN DET ÄR JU DITT HUS då blir han alltid avbruten av Özz.......
Att hänvisa det till att det skulle vara hans hus räcker inte. Det finns flera inblandade och då är det Jannes uppgift att hänvisa till relevant lagrum som ställer Özz till ansvar. Seriöst, om det nu var så, så hade åklagare väckt åtal för längesedan. Vem tror du vet mer, åklagare eller du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in