Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-25, 23:23
Bannlyst
Tittar nu på JJ program UG och i början av programmet så har Janne faktiskt i mitt tycke lyckats bra med att få in en sekvens från 2013 där Özz pratar lite kort och hans talesätt är väldigt manipulativ.

Sen börjar hårda jargongen, Janne ringer upp Özz och Özz kan inte behärska sig, så ilsken han är att de inte låter allt bara rinna i tomma intet och inte göra en så stor grej. Varför jagar mig ni liksom är vad man kan tolka ur Özz hetsiga hotfulla röst.

Jag trodde det handlade om en fastighet men det är två stycken han har köpt, eller är delägare. Vad skulle dessa två användas till?
Citera
2018-04-25, 23:24
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Varför tror du det?

I så fall hade han väl bara kunnat lägga korten på bordet som den andra arbetsgivaren gjorde.

Det är ju ingen som rotar i varför Akilov jobbade åt honom!?

Tror att du behöver en lektion i ironi.
Citera
2018-04-25, 23:25
Medlem
CapsLock99s avatar
Som jag tolkade informationen var det två fastigheter.

Fastighet 1
Den ena ägde Özz bolag 100% bolaget äger Özz så han är 100% ansvarig för det som renoverats i denna, som ägare och VD.

Fastighet 2
Den andra fastigheten äger han tillsammans med sin syster 50-50 helt privat. Han är därmed ansvarig och/eller indirekt ansvarig.

Totalt Özz ägande Gotland 75%
Detta betyder att Özz äger 75% av familjen Nujens fastighetsbestånd på Gotland direkt eller genom bolag.

Lagen
Som jag läser svensk lagstiftning och de domar som varit kring detta skall han ha full koll på alla arbeten i fastigheten hans bolag äger där han ansvarar för bolaget som VD. Han skall innan arbete ens påbörjas kontrollera att alla anlitade bolag har F skatt, inte inhyser svart arbetskraft etc.

Özz skall dessutom (med eller utan en IQ befriad projektledare) kontrollera att alla hantverkare och bolag som utför fastighetsförbättring och renoveringar i hans 50% direktägda fastighet har F skatt och redovisar skatter och avgifter.

Denna lag att den som beställer arbetet ansvarar ändrades för många herrans år sedan och säga jag visste inget var något man fick sluta med nån gång på 90-talet..

Uppträdanden
Lägg därtill att det förtroende han hade hos vänstersympatisörer lär ha naggats i kanten rejält då han och hans familj upptäcks hoppa skatter och avgifter hej vilt...

Flera såna här Onsdagar!
Sällan har väl en Onsdagkväll givit en så mycket underhållning som denna. Förstår varför Uppdrag Granskning inte lade in detta i det första inslaget, detta hade dragit ner resten av den Akilov dokumentären fullständigt. Killen gick ju inte att prata med helt bindgalen, håller låda om samma sak och låter inte JJ avsluta en mening innan han skall vända på den och ordbajsa. Finns inte en själ som inte såg en skyldig man i TV ikväll.
Senast redigerad av CapsLock99 2018-04-25 kl. 23:28.
Citera
2018-04-25, 23:25
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitingen
Tittar nu på JJ program UG och i början av programmet så har Janne faktiskt i mitt tycke lyckats bra med att få in en sekvens från 2013 där Özz pratar lite kort och hans talesätt är väldigt manipulativ.

Sen börjar hårda jargongen, Janne ringer upp Özz och Özz kan inte behärska sig, så ilsken han är att de inte låter allt bara rinna i tomma intet och inte göra en så stor grej. Varför jagar mig ni liksom är vad man kan tolka ur Özz hetsiga hotfulla röst.

Jag trodde det handlade om en fastighet men det är två stycken han har köpt, eller är delägare. Vad skulle dessa två användas till?

Flyktingboende.
Citera
2018-04-25, 23:26
Medlem
Rabarberpaj1066s avatar
Om Özz Nujen hade varit lika rolig som han är bra på att ljuga och slingra sig, hade han varit Sveriges överlägset roligaste komiker.
Citera
2018-04-25, 23:26
Medlem
Özz ägde JJ, inte ofta det sker.

– Och som en creepy gubbe som frågar var hans föräldrar är, igen och igen. Är det så du jobbar? Vet dina chefer om att du jobbar så, att du ringer tioåriga barn?
Citera
2018-04-25, 23:28
Bannlyst
Özz Nijens krönika på Expressen som Janne tar upp, människor med makt och pengar, profitörer och skattesmitare. Han påminner om vikten av moralisk kompass..
Citera
2018-04-25, 23:30
Medlem
Kan bara instämma i vad många skriver här. Özzkurden är som en femåring med lågt blodsocker.

Özz är som en lajv-version av Blattar Bråk:
https://m.youtube.com/watch?v=Xpv_n6PE8Ss

När vi integrerat och kvoterat in tillräckligt många invandrare i politiken är det precis på denna nivå riksdagsdebatterna och allt i samhället kommer att vara.

Det behövs ingen domstol för att det ska vara svartjobb, det räcker med att betalning skett utan faktura och korrekt redovisning.

Jag har själv diskuterat med flera liknande svartskallar som är på samma nivå som denna Özz, det var lika meningslöst och omöjligt att föra en normal diskussion, varken vilja eller mental förmåga finn där som ett utpräglat släktdrag.

Tänk på detta innan du exempelvis försöker köpa eller sälja en bil till en orch

Oavsett vad det handlar om är risken hög att få en liknande upplevelse.

Özz hatar sverige och svenska folket så djupt att det fins goda skäl att misstänka att det stod "terrorattentat" på fakturan som gömdes undan, och att "jobbet" utfördes på Drottninggatan och i te på Gotland.
Citera
Bannlyst
Vad antyder Özz med att säga det här sommarhuset? Lantställe som han vill frambetona och mörka att det är tilltänkt flyktingboende?
Citera
Medlem
Otroligt märklig intervju. Han går ju till defensiven in i absurdum. Vet inte vad det handlar om. Ser han denna härva som en hederssak eller missbedömer han helt hur stor folkets ilska skulle vara för att det råkade hamna en Uzbekisk svartjobbare som bygger på hans hus? Är han nervös för terrorkopplingen? Det är nog inte många som på allvar tror att Özz ingår i en islamistisk konspiration .

Det är ändå hans hus också. Så även om han kanske inte hade ansvaret för bygget så har han ju ansvar för hur huset sköts och borde kunna svara på frågor om huset lite mer ödmjukt.

Varför tog han inte bara reda på fakta om vad som hänt och kan sen säga typ:
"Det stämmer att Akilov halkade in som svartjobbare via hans landsmän när huset jag deläger byggdes om. Att en av svartjobbarna råkar vara Akilov är nästintill tragikomiskt. Jag vill inte peka ut någon i min familj och den familjemedlem som slarvade men jag kan säga att både jag, min svåger och syster är ledsna för hur det blev så här och ska självklart se till att byggen på våra hus sköts enligt alla skatteregler i framtiden."

Skulle det inte vara end of story efter ett liknande uttalande? Vem hade brytt sig så mycket mer om det som hänt?

Han framstod som ganska pajasartad och dessutom känns det inte helt sjyst att lägga hela dyngan på svågern när det hade kunnat skötas utan att någon exakt person måste utpekas. Även om det är från systerns konto pengarna skickades behöver det inte vara hennes beslut eller ens hon som använt bankdosan.

Kan det vara här skon klämmer? Att hans syster är jurist och att det ser jävligt osnyggt ut för hennes karriär? Då är det väl bättre om hon hade gått ut med ett uttalande och pudlar?

Kan bara inte förstå varför Özz skjuter det här ifrån sig utan att ta 1% ansvar, det hade räckt tror jag.
Citera
2018-04-25, 23:31
Medlem
MC-Uddevallas avatar
Kurdistanpropagandisten och fulnationalisten är givetvis rökt efter spektaklet i Uppdrag Granskning.

Jisses vad man ville använda skämskudde under UG:s program.

Fifflar-Özz slog sannolikt rekord i dumhet i ett tv-program på SVT.

Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Någon med lämplig utbildning som kan ge en diagnos på Özz? Dum i huvudet verkar inte räcka för att beskriva hans reaktioner i intervjun med Josefsson. Det måste finnas någon form av patologi i botten?
Psykopati, antisocial PS - Nûjen är ganska klockren. Dylika personer framstår inte bara helt sällan som kalla och hänsynslösa, utan framträdande symptom är också att de lätt blir provocerade (som Özz i UG) och då mer än gärna utstrålar våld och ofta börja orera som Özz gjorde i intervjun. Sådana människors tillvaro präglas i väldigt många fall av impulsivitet och ansvarslöshet.

Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Knäpptyst hos både Aftonbladet och Expressen om detta.

"Vi kan inte förstååååå varför vi har toklågt förotroende hos svenska folket"
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Expressen lät honom skriva en krönika så sent som idag.

https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/sverige-bryr-sig-inte-om-folkmordet-egentligen/

Han är deras favoritkurd och de kommer hålla honom om ryggen till det bittra slutet.

Fast han ju på sig en lämplig tröja. Men borde inte ordet "dum" varit med på trycket?

https://y.cdn-expressen.se/images/de/56/de56b4225cad4d8d9dfef0144004b4fa/760.jpg
Kurdhumoristens dagar på Expressen är räknade - inte många dagar eller veckor kvar där...
Citera
2018-04-25, 23:31
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitingen

Det sägs att det är en gammal skola de har fått köpa förmånligt.

Det sägs att Özz företag ska uppföra en ”sommarteater” där han ska spela teater.

Det är inte straffbart för företag att göra dåliga affärer... så det luktar ett upplägg att även slippa betala skatt på sommarstugan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in