Citat:
Ursprungligen postat av
FnurrHa
Öh döhh, du nonchalerar flagrant alla inlägg som du ej gillar. Flertalet FB:are insinuerar att Nujens gav pengar till terroristen. Så var RA terrorist vid tillfället?
Även jag kan tycka att pengarna luktar. Men är Nujens lagförda?
Du försöker ivrigt interagera i konversationer som du knappast vinner. Gör om gör rätt. Men jag tvivlar på att du svarar rakt och ärligt.
Benar ur lite, det smärtar mig att behöva ge lite info till den här dåren, men det blir så mycket tjafs i tråden så nu sopar vi banan igen.
1. TERRORIST
Var Rahmat Akilov radikaliserad vid tidpunkten som Nujens gjorde överföringarna?
Finns tecken på att han var det, åtminstone hade SÄPO ögonen på honom och hade fått varning om honom, men de släppte kontrollen och honom! Jag gissar eftersom han "bara" var rivare/städare på svartbygge, och inte t ex imam för en islamistisk dödskult! You following me? Läs mer i FUP för Drottninggatanfallet.
2. SKATTEBROTT/SVARTJOBB
a) Att Nujens betalat RA svart står bortom all rimlig tvivel. Transaktionerna finns i FUP för Drottninggatanfallet, föreslår att du läser på. RA har även erkänt att han jobbat svart på Gotland under den aktuella perioden. Han har inte deklarerat några Gotlandspengar. Igen, läs aktuell FUP.
b) Özz Nujen och syster Debbie Nujen står som ägare på de aktuella fastigheterna på Gotland och det är alltså deras ansvar.
3. KONTAKTER med papperslösa/asylsökande
Vem höll i kontakterna? Nujens behövde svartarbetare, hur kom de i kontakt med Akilov?
Svåger Rickard Damm äger ett EKB-hem, systern Debbie Nujen är asylrättsadvokat. Här finns det intressanta kopplingar. Var kanske Debbie hans migrationsverks-tillsatta advokat? (Naturligtvis är hon inte hans advokat i pågående fall)
Om Debbie eller Rickard var
mellanhand så är det inträffade ännu mer allvarligt eftersom det visar på att de som redan har händerna i den "asylhanterande syltburken/kassakistan" inte drar sig för att utnyttja människor som svart arbetskraft.
4. UTBETALNINGAR och för vad?
a) RA har fått utbet. från pappa, svåger och syster Nujen, totalt 85 400 kr enligt banktransaktioner, se FUP. Vad har han fått i handen? Vad fick han pengarna för att utföra? Det motsvarar ca 300 kr vitt i timmen, löst räknat. Fick han verkligen så mycket för att riva och städa, jävlar, då ska jag säga upp mig och börja som det, schysst lön! Fick han betalt för att utföra något annat jobb? Skapa kontakt med fler svartarbetare? Skaffa falska handlingar? Enligt FUP så sysslade han med just att fixa falska handlingar förut.
b) Hur många fler fanns på "lönelistan"?
5. ANMÄLNINGAR
Privatpersoner har meddelat att de har anmält Nujens.