Citat:
Ursprungligen postat av
Whyback
Nej, missar ingenting, att ha autistiska drag/egenskaper och samtidigt vara psykopat, är inte i motsats till varandra, på något sätt, det är du som missar.
Det har jag inte påstått heller. Men menar du verkligen att du kan göra bättre bedömningar av PM's diagnoser än de som har gjort den rättspsykiatriska utredningen på honom? Om de inte har nämnt något om det, så är det ju för att de inte har kommit fram till att han har den diagnosen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kimma7
Man kan väl ha autistiska drag och samtidigt vara psykopat?
Se ovan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Whyback
Tack, försökte just förklara det för "tyckaren". Sannolikt är det dessutom vanligt att det sammanfaller, eftersom låg empati, förståelse för att andra också har ett känsloliv och tänker helt klart underlättar en utveckling till psykopat.
Som någon annan redan har påpekat, man utvecklas inte till psykopat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
Fast har humbugsteamet konstaterat detta i sitt utlåtande eller är det Flashbacks egen panel som lägger till autistiska drag också?
Det är Flashback-panelen som är i farten. Autism har överhuvudtaget inte nämnts under rättegången. Men de här grabbarna som är igång nu, de vet, eftersom Madsen bl.a. har en "autistisk gångstil".
Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
Jo, men inte om det kommer från fjärrdiagnoser eller långa utlägg som inte är intressanta då psykopat räcker långt. Så långt att han aldrig ska ut, så har man parerat bort honom för gott sedan.
Svara gärna på min fråga också om det står med i hans psykiatriska utlåtande?
Du skrev det som jag själv tänkte, så jag gör en +1 på ditt inlägg här.