Citat:
Ursprungligen postat av
BaconRosen
Känns som att det aldrig blir några påföljder utan lag bara fortsätter ha dispens. Inte så att Mora kommer bli utskickade från SHL fall de inte uppfyller kraven.
Jo, jag får den känslan jag med. Man tror ju rimligtvis att en klubb ska vara under ett kontrollår efter att man inte nått upp till 4 mkr-spärren, men fan vet om någon har varit det.
Å andra sidan, det som nämns om att man beräknar hela koncernens balans i det här låter som den logiska anledningen och att man klarat de ekonomiska kraven ändå sett till hela koncernen.
Men åter till arenorna, blir inte klok på det där. Ser de mellan fingrarna på t. ex Mora och Västerås -ifall de skulle varit uppe i SHL- eftersom att arenorna inte är långt ifrån 5.000 i kapacitet kontra ifall t. ex Almtuna skulle gå upp?
Rimligtvis så borde man ha en säsong på sig och har man inte löst något till nästa säsong, så kastas man ut. Trodde det var så det funkade efter att ha sett Karlskronas utbyggnad till 16/17.
För övrigt tycker jag att gränsen borde vara 4.500, som det var innan.
Citat:
Ursprungligen postat av
mattep74
Med tanke på att VIK hockeys mål var allettan och inte playoff kan man utgå från att de budgeterat för att bara nå allettan. VIK hockey har fyllde arenan i flera playoffmatcher och i kvalserien. Vi kan nog utgå från att VIK hockey gått med rejäl vinst i år
Det låter vettigt, särskilt eftersom att det är liiite lättare att ta sig till KS nu än vad det var så sent som 13/14 och innan Allettornas tid på 00-talet. Det blir mig veterligen inga astronomiska summor direkt i Hockeyettan utan TV-avtal, mindre sponsorintäkter, billigare biljetter osv. men de lär ju ha gått plus iallafall.
Södertäljes sejour liknade ju Västerås i år, men Västerås borde väl göra något liknande resultat som dem. Man vann inte Allettan, men man tog sig tillbaka efter ett år och hade runt 2.000+ minst i varje match även under hösten och då hade man ändå lag som Tierp, Haninge och Sollentuna under hösten, medans Västerås matcher hade mer derbykaraktär mot lag som Köping, Arboga, Surahammar och Enköping, även om kanske inte VIK-fansen var så värst hypade över det. Hittar inga uppgifter om hur det gick för dem ekonomiskt, kanske någon här på forumet kan upplysa oss?