"Madsen ser helt paff ut- Han sitter helt still och är lite röd i ansiktet." När domen presenterades... Jag undrar om han, trots allt, fortfarande trodde att han hade pratat omkull rätten? Att de skulle köpa hans bortförklaringar trots bevisen för motsatsen? Det känns som genomgående i den här storyn att han inte trodde att han skulle bli misstänkt, inte trodde att de skulle syna hans förklaringar, inte trodde att han skulle frihetsberövas under rättegången, etc...
Underbart att läsa.
Jag tror du har rätt, han hade förväntat sig att han förmodligen babblat sig ur detta - precis som med allt annat i sitt liv. Han, Peter Madsen, det stora geniet. Så oändligt mycket högre stående än alla andra taffliga små människospillror...
Han har inga andra referenser, man manipulerar sig ur alla misstag/dumheter/brott man gör. Det har ju fungerat klockrent! Fram till idag
Hur är det med Madsens impulskontroll? Är det vanligt att man överklagar så nära inpå? Han hade gott kunnat vänta en dag och diskuterat det här med sin advokat först.
Skillnaden mellan förvaring och livstid är lite diffus, tycker jag. Vid förvaring gör man en bedömning efter fyra år och sedan efter 12 år. Betyder det att man i princip kan släppas efter fyra år om man inte längre anses farlig eller vad betyder den där bedömningen efter fyra år i verkligheten?
Hur är det med Madsens impulskontroll? Är det vanligt att man överklagar så nära inpå? Han hade gott kunnat vänta en dag och diskuterat det här med sin advokat först.
Han och advokaten kan på förhand ha gått igenom vilka utfall som ska överklagas. Nu blev det ju hårdast möjliga straff så de har inte mycket att förlora.
Håller helt med. Han blir förhoppningsvis en liten bortglömd blöt fläck av sin egen sädesvätska, som han kan sitta i ensam och ruttna bort.
Jag är så otroligt lättad och glad. Ikväll kommer jag dricka champagne och tända ett ljus för Kim och hennes anhöriga. Äntligen ett värdigt slut, där de kan få en möjlighet att sörja sin dotter, parter och vän. Vila i frid nu Kim. 🕯
Fint, ja, det här fallet - jag vet inte varför iaf jag blivit så personligt berörd av det. Kanske för att det är så himla onödigt, PM i sin idioti och tro att han skulle komma undan har begått ett absurt korkat mord - men det spelar ingen roll för oavsett hur mycket bevis det finns för att han mördade KW så kan det inte göras ogjort.
"Madsen ser helt paff ut- Han sitter helt still och är lite röd i ansiktet." När domen presenterades... Jag undrar om han, trots allt, fortfarande trodde att han hade pratat omkull rätten? Att de skulle köpa hans bortförklaringar trots bevisen för motsatsen? Det känns som genomgående i den här storyn att han inte trodde att han skulle bli misstänkt, inte trodde att de skulle syna hans förklaringar, inte trodde att han skulle frihetsberövas under rättegången, etc...
Men så är det väl alltid så att ett definitivt och avgörande svar alltid chockar. Speciellt om det är livstid. Det sista som överger människan är hoppet (nu e han ett det så vet inte hur det är med såna). Undrar om Kim kände något hopp. Tror inte det. Det är det som gör det än mer brutalt och därför han borde fått förvaring. Men puh har inte vågat kolla nyheter. Kollade här först nu.
Dom i ubådssag
25-04-2018
En enig domsmandsret har i dag idømt tiltalte Peter Langkjær Madsen fængsel på livstid for drab, andet seksuelt forhold end samleje af særlig farlig karakter, usømmelig omgang med lig og overtrædelse af reglerne om sikkerhed til søs.
Dom afsagt den 25. april 2018 i sag nr. 4-24422/2017.
Att ett barn är vetgirigt och söker kunskap är väl inget konstigt eller onormalt. Framförallt om barnet har en ett stort intresse för ett ämne. Kemiläraren mindes PMs stora intresse.(Det var väl han som ledde in PM på ubåtar eftersom sprängämnen var farligt(?)Men läraren har inte sagt ett ont ord om PM.
Och de har inte funnit någon klasskamrat,klassföreståndare eller granne som gjort det heller.
Nädå Otto, det var väl den där ”hjärnskadan” som du tråden igenom propagerat för.. 😇. Nu hittades det iofs ingen sådan skada vid scanningen, men de kanske skannade slarvigt..