Citat:
Ursprungligen postat av
vallero
Att styckningen var en central del av Madsens fantasier är rätt uppenbart. Därför tycker jag termen transportstyckning är fel. Jag tror inte en sekund på att styckningen var en defensiv gärning för att dölja brott, och det var definitivt inte nödvändigt för att få undan kroppen (please inte den diskussionen igen). Han ville stycka kroppen för det gav honom en kick. Precis som den utdragna tortyren och mordet gjorde.
Att kroppen skulle hittas fanns inte på kartan för übermeistermördaren Madsen, tror inte han ens tänkte tanken.
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Oavsett så vidfasthåller jag det jag skrev om sadism och thrill killer sett till typologi. Hans hårddisk har samma saker som jag skriver om likaväl.
Ni får så gärna tro att det är en kick - jag tror att det är för att dölja lik och komma undan brottet.
Den som har den ultimata sanningen är PM och den dagen han öppnar käften ska jag justera min åsikt ifrågan.
Ok. Men jag har ingen aning om vad du opponerar dig emot och vad du menar med "
sadism och thrill killer sett till typologi. Hans hårddisk har samma saker som jag skriver om likaväl".
Trot eller ej så dyker jag bara in i tråden sporadiskt. Ja, PM är en äkta sexualsadist. Där är vi överens?
Den luddiga termen "thrill killer" implicerar bara att man får en "thrill" av att döda. Det fick Madsen helt säkert. Återigen ser jag ingen konflikt.
Om jag säger att styckningen var en del av Madsens ultimata fantasi och inte gjordes av något annat primärt skäl än njutning så slår du bakut. Vad får dig att tycka så?