2018-04-25, 17:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Förstår inte ditt svar där riktigt. Har det konstaterats i rätten att transportstyckning var helt nödvändig för att kunna forsla ut en kropp?
För att dölja kroppen givetvis, inte PMs patetiska påståenden om baxande i tornet.
Senast redigerad av develi 2018-04-25 kl. 17:26.
Citera
2018-04-25, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Den viktigaste frågan är-
var finns minneskortet ??
Minneskortet som är mördarens egen bekräftelse över sin "sadist-examen"-
är det gömt i den där fiskebåten- eller var har han lyckats gömma det?
Så klart är dokumentationen av hans sadistmord-bevarat-men var?

Minneskortet kan finnas precis var som helst längs den ganska långa promenaden från räddningsbåten (eller på den) hela vägen till polisbilen, där kortet också skulle kunna finnas. Kanske nedtryckt mellan sätena bak i bilen? Undrar om de har undersökt just polisbilen - och räddningsbåten? Samma när PM ensam gick in i baken på räddningshelikoptern (som vi kunde se på landstigningsfilmen) troligen för att byta om eller nåt. Det har inte framkommit varför han skulle in där., såvitt vi vet.
Citera
2018-04-25, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
UNDERBART!!!!
14 dagar på sig att överklaga, ska betala rättegångskostnaderna.

Nu STYCKAS NAUTILUS!

Kanske, kanske inte direkt, om det kommer in en överklagan...
Citera
2018-04-25, 17:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Kanske, kanske inte direkt, om det kommer in en överklagan...
Ingen fara för min del, jag kan gärna vänta en stund tills han blir dömd igen.

Det ÄR överklagan inne redan.
Citera
2018-04-25, 17:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Jag tror att Madsen skickade det sista smset om att vara vid liv, inte Kim.
Hon skickar 20.16 om kakor och kaffet, 20.29 sista aktivitet - sen fotas de från Aida Bella runt 20.30 och försvinner från radar 20.43.
20.31 tar Jesper och hans son kort på dem då de snackar med PM.
Senast redigerad av develi 2018-04-25 kl. 17:34.
Citera
2018-04-25, 17:35
Medlem
valleros avatar
Citat:
För att dölja kroppen givetvis inte PMs patetiska påståenden om baxande i tornet.

Att styckningen var en central del av Madsens fantasier är rätt uppenbart. Därför tycker jag termen transportstyckning är fel. Jag tror inte en sekund på att styckningen var en defensiv gärning för att dölja brott, och det var definitivt inte nödvändigt för att få undan kroppen (please inte den diskussionen igen). Han ville stycka kroppen för det gav honom en kick. Precis som den utdragna tortyren och mordet gjorde.

Att kroppen skulle hittas fanns inte på kartan för übermeistermördaren Madsen, tror inte han ens tänkte tanken.
Citera
2018-04-25, 17:38
Medlem
Varför fick endast pojkvännen skadestånd och inte föräldrarna?
Citera
2018-04-25, 17:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Att styckningen var en central del av Madsens fantasier är rätt uppenbart. Därför tycker jag termen transportstyckning är fel. Jag tror inte en sekund på att styckningen var en defensiv gärning för att dölja brott, och det var definitivt inte nödvändigt för att få undan kroppen (please inte den diskussionen igen). Han ville stycka kroppen för det gav honom en kick. Precis som den utdragna tortyren och mordet gjorde.

Att kroppen skulle hittas fanns inte kartan för übermeistermördaren Madsen, tror inte han ens tänkte tanken.
Oavsett så vidfasthåller jag det jag skrev om sadism och thrill killer sett till typologi. Hans hårddisk har samma saker som jag skriver om likaväl.

Ni får så gärna tro att det är en kick - jag tror att det är för att dölja lik och komma undan brottet.
Den som har den ultimata sanningen är PM och den dagen han öppnar käften ska jag justera min åsikt ifrågan.
Citera
2018-04-25, 17:46
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Minneskortet kan finnas precis var som helst längs den ganska långa promenaden från räddningsbåten (eller på den) hela vägen till polisbilen, där kortet också skulle kunna finnas. Kanske nedtryckt mellan sätena bak i bilen? Undrar om de har undersökt just polisbilen - och räddningsbåten? Samma när PM ensam gick in i baken på räddningshelikoptern (som vi kunde se på landstigningsfilmen) troligen för att byta om eller nåt. Det har inte framkommit varför han skulle in där., såvitt vi vet.
För de som inte tidigare sett den där promenaden PM gör tillbaka på landbacken så kommer
här länken till filmklippet som visar den i sin helhet:
https://www.tv2.no/v/1225038/
Citera
2018-04-25, 17:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tror inte en sekund på att styckningen var en defensiv gärning för att dölja brott, och det var definitivt inte nödvändigt för att få undan kroppen (please inte den diskussionen igen). Han ville stycka kroppen för det gav honom en kick.
Ring byretten och ifrågasätt domen:
Citat:
Retten finder således, at der ikke er givet nogen rimelig forklaring på, at tiltalte udførte denne handling, og retten lægger derfor til grund, at tiltalte parterede liget for at skjule sporene efter den forbrydelse, han havde begået.
http://www.domstol.dk/KobenhavnsByret/nyheder/domsresumeer/Pages/Domiub%C3%A5dssag.aspx
Citera
2018-04-25, 17:53
Medlem
valleros avatar
Citat:

Att kroppen skulle hittas fanns inte på kartan för übermeistermördaren Madsen, tror inte han ens tänkte tanken.

Citat:
Oavsett så vidfasthåller jag det jag skrev om sadism och thrill killer sett till typologi. Hans hårddisk har samma saker som jag skriver om likaväl.

Ni får så gärna tro att det är en kick - jag tror att det är för att dölja lik och komma undan brottet.
Den som har den ultimata sanningen är PM och den dagen han öppnar käften ska jag justera min åsikt ifrågan.
Ok. Men jag har ingen aning om vad du opponerar dig emot och vad du menar med "sadism och thrill killer sett till typologi. Hans hårddisk har samma saker som jag skriver om likaväl".
Trot eller ej så dyker jag bara in i tråden sporadiskt. Ja, PM är en äkta sexualsadist. Där är vi överens?
Den luddiga termen "thrill killer" implicerar bara att man får en "thrill" av att döda. Det fick Madsen helt säkert. Återigen ser jag ingen konflikt.

Om jag säger att styckningen var en del av Madsens ultimata fantasi och inte gjordes av något annat primärt skäl än njutning så slår du bakut. Vad får dig att tycka så?
Citera
2018-04-25, 17:53
Medlem
Sockerhens avatar
Vad krävs vid en överklagan? Måste försvaret komma med nya bevis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in