Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-09, 18:48
  #8629
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
HAHA! Vilken vinnarmentaliet menar du Zlatan har? Han viker ju ner sig när det gäller.... CL slutspel, EM, Vm etc...


Nej han har ingen vinnarmentalitet
Citera
2017-08-09, 18:55
  #8630
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Sverige har gått från 45:e plats till 18:e plats .. utan Zlatan. Med Zlatan i laget har vi inte varit så dåligt placerat på decennier. Nu är Sverige på rätt väg igen.


Exakt för med Zlatan kretsade allt bara runt honom

Men nu spelar landslaget som ett lag
Citera
2017-08-09, 19:03
  #8631
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Var Serie A en mindre liga under tiden Zlatan husera där? Knappast. Du vinklar argumenten och är antagligen medveten om det.

Kan mycket väl stämma.


När skrev en användare att Gunnar Nordahl är Sveriges bästa spelare genom tiderna
Citera
2017-08-09, 19:36
  #8632
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nelson33
När skrev en användare att Gunnar Nordahl är Sveriges bästa spelare genom tiderna
Fula Gubben gjorde det i nåt inlägg minns jag och det orkar jag inte leta upp. Annars måste jag erkänna att jag har ganska dålig koll på många av de övriga 57 938 476 inläggen.

EDIT: Ser nu att du är det där trötta trollet som spammar ned tråden. Gott så.
Citera
2017-08-10, 01:04
  #8633
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Serie A hade högre status när Zlatan spelade där än den har nu, helt klart..

Nej serie a har högre status nu än när Zlatan spelade där
Citera
2017-08-10, 03:35
  #8634
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Fula Gubben gjorde det i nåt inlägg minns jag och det orkar jag inte leta upp. Annars måste jag erkänna att jag har ganska dålig koll på många av de övriga 57 938 476 inläggen.

EDIT: Ser nu att du är det där trötta trollet som spammar ned tråden. Gott så.
Zlatan är Sveriges fjärde bästa spelare genom tiderna efter Nordahl, Liedholm och Hamrin. Det är dock i Sverige oftast endast Nordahl som nämns som möjlig konkurrent till Zlatan om titeln som Sveriges bästa spelare genom tiderna, och då också generellt bara som en god tvåa. I Sverige är det givetvis tabu att säga att Zlatan inte skulle vara bäst, men i internationella listor kan lite mer sansade rankningar ofta göras.
__________________
Senast redigerad av Delvest 2017-08-10 kl. 03:39.
Citera
2017-08-12, 04:46
  #8635
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delvest
Zlatan är Sveriges fjärde bästa spelare genom tiderna efter Nordahl, Liedholm och Hamrin. Det är dock i Sverige oftast endast Nordahl som nämns som möjlig konkurrent till Zlatan om titeln som Sveriges bästa spelare genom tiderna, och då också generellt bara som en god tvåa. I Sverige är det givetvis tabu att säga att Zlatan inte skulle vara bäst, men i internationella listor kan lite mer sansade rankningar ofta göras.
Har inte riktigt koll på de spelare som inte spela i modern tid (undantaget Hamrin då av naturliga skäl) så måste väl fråga varför inte även Gunnar Gren går före? Och självklart är det jävligt svårt om inte omöjligt att jämföra spelare från olika tider.
Citera
2017-08-12, 09:51
  #8636
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Har inte riktigt koll på de spelare som inte spela i modern tid (undantaget Hamrin då av naturliga skäl) så måste väl fråga varför inte även Gunnar Gren går före? Och självklart är det jävligt svårt om inte omöjligt att jämföra spelare från olika tider.

Det är naturligtvis helt rätt att det är omöjligt att jämför spelare från olika epoker. Rent objektivt så är naturligtvis dagens spelare "bättre". Dom är mer vältränade har bättre kondition, är starkare , är mer tekniska spelar i ett högre tempo samt besitter mer fotbollskunskap än tidigare generationer. Sedan är varje spelare beroende av den fotboll som spelades vid aktuell tidpunkt. Det är inte alls givet att en spelare som var stor på femtiotalet skulle vara dominant några decennier senare

Jag tror att det skulle vara enklare för Zlatan att smälta in i Gunnar Nordahls Milan än För Nordahl att fungera i dagens Manchester United. Vad man möjligen kan bedöma är spelares betydelse vid respektive tidpunkt
Citera
2017-08-12, 12:02
  #8637
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Har inte riktigt koll på de spelare som inte spela i modern tid (undantaget Hamrin då av naturliga skäl) så måste väl fråga varför inte även Gunnar Gren går före? Och självklart är det jävligt svårt om inte omöjligt att jämföra spelare från olika tider.
Gren var mycket sämre än de andra två i Gre-No-Li. Det vittnar även statistiken om. Han var en bra spelare, men inte i närheten av kvaliteten som krävs för exempelvis en alla tiders Milanelva, vilket är något som både Nordahl och Liedholm bör ingå i. Hamrins facit är otroligt och vida överlägset Grens. Gren är kanske den tionde bäste svensken i historien, Henrik Larsson-nivå ungefär.
Citera
2017-08-12, 18:34
  #8638
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delvest
Gren var mycket sämre än de andra två i Gre-No-Li. Det vittnar även statistiken om. Han var en bra spelare, men inte i närheten av kvaliteten som krävs för exempelvis en alla tiders Milanelva, vilket är något som både Nordahl och Liedholm bör ingå i. Hamrins facit är otroligt och vida överlägset Grens. Gren är kanske den tionde bäste svensken i historien, Henrik Larsson-nivå ungefär.

offtopic: var hamnar mina favoriter: Brolin (inte reportern) och dahlin?
Citera
2017-08-12, 23:00
  #8639
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
offtopic: var hamnar mina favoriter: Brolin (inte reportern) och dahlin?
Uppskattar väl Brolin som topp 15 och Dahlin som topp 25 möjligen. Det finns rätt mycket konkurrens på anfallspositionen: Nordahl, Ibrahimovic, Rydell, Andersson (Gunnar), Larsson, Gren, Kindvall, Simonsson, Edström och så vidare.
Citera
2017-08-19, 16:04
  #8640
Avstängd
Som väntat är det ingen som saknar Zlatan i United denna säsongen. United har 8-0 på 2 matcher. Spelarna spelar ut.. hämmas inte av någon. Spelar med ett enormt självförtroende.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback