Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-25, 13:37
  #361
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Men som sagt, det är inte relevant att just TS kanske är ett lätt offer, eftersom vi har en stor mängd kvinnliga användare som samtliga stött på beteendet. Det är alltså INTE ett beteende som är specifikt riktat mot just TS, utan det är ett beteende som är specifikt för somliga män när det integrerar med kvinnor. Det är med all sannolikhet dessa män som är den gemensamma nämnaren för incidenterna snarare än TS.

På vilket sätt tror du att du hjälper TS genom att berätta för henne att hon inte förtjänar en bra man eftersom hon är moraliskt inadekvat? I synnerhet när det är en helt irrelevant kommentar för sakfrågan som TS ville diskutera? Tror sällan vuxenmobbing hjälper lätta offer alltså.

Suck, du tolkar saker lite som du vill du.
Jag har aldrig sagt att hon inte förtjänar en bra man. Det jag säger är att man kan styra vilka män man drar till sig.
Citera
2018-04-25, 13:41
  #362
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Suck, du tolkar saker lite som du vill du.
Jag har aldrig sagt att hon inte förtjänar en bra man. Det jag säger är att man kan styra vilka män man drar till sig.

Kanske testa regga ett konto på valfri dejtingsite som kvinna så märker du att det inte går att styra vilka män som drar sig till dom, utan att det skickas 3351 meddelanden ifrån 3351 olika män.

Dejtingmarknaden är en köttmarknad, liktväl på krogen så styr en kvinna inte om vem hon lockar till sig för även fast hon hade sett proper ut så hade killar av alla möjliga slag vart på.
Citera
2018-04-25, 13:41
  #363
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Och du menar alltså att det är ofrånkomligt och statiskt att så många män blir aggressiva och ilskna vid en diss? Detta har aldrig sett annorlunda ut, kan inte se annorlunda ut? Alla dessa män var från födseln disponerade för detta beteende och ingenting kan tänkas ändra det? En viss procent män är helt enkelt vilda djur och vi bör acceptera det och anpassa oss efter det?
Du har missat en hel del. Om du har en cykel som du parkerar utanför en butik och låser den så gör du det för att den annars kan bli stulen. Den kan bli stulen trots att låset sitter där men sannolikheten minskar ju avsevärt. Ingen stjäl den när den är låst men många skulle stjäla den om den var olåst. Förstår du? Situationen gör tjuven och det betyder inte att alla är tjuvar på heltid eller är födda tjuvar men har man möjlighet och kan komma undan, varför inte ta en olåst cykel.

Samma med buffy, hon ser billig och lätt ut. Män chansar och insisterar trots att hon säger nej. Kanske får man ett ja med tanke på hur billig hon ser ut. Sen kan man ju undra om hon är utvecklingsstörd som inte själv tar kontakt och ignorerar alla andra. Nä juste, hon vill att andra ska göra jobbet för att hon är rädd att bli dissad.
Citera
2018-04-25, 13:46
  #364
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lichtblick
Kanske testa regga ett konto på valfri dejtingsite som kvinna så märker du att det inte går att styra vilka män som drar sig till dom, utan att det skickas 3351 meddelanden ifrån 3351 olika män.

Dejtingmarknaden är en köttmarknad, liktväl på krogen så styr en kvinna inte om vem hon lockar till sig för även fast hon hade sett proper ut så hade killar av alla möjliga slag vart på.

Märkligt att man stannar i en sådan miljö.

På krogen har jag alltid valt själv. En del oönskade inviter har man fått. Men hade man inte fått det, så hade det också varit "fel".

Fattar ni inte att ni stjälper ts, istället för att hjälpa henne?
Citera
2018-04-25, 13:50
  #365
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
För att de aldrig tar slut. Ansvaret har ALLTID lagts på kvinnor, hur vissa män beter sig


Jag finner inte ansvarsfrågan särskilt relevant för att finna en lösning. Jag är man, dvs pragmatisk och lösningsorienterad. Det betyder inte att jag inte kan prata känslor men här har du en situation med ett problem.

Det finns två sätt att hantera detta, antingrn klagar du och gnäller över problemet.

Eller så hittar man en strategi för att minimera problemet. Eftersom du inte kan påverka svinens beteende så är det naturligt att fokusera på ditt beteende eftersom det endast är det du kan ändra . Det har inget med skuldfrågan att göra. Den är irrelevant för att lösa situationen, att fokus hamnar på att poängtera att de som beter sig illa gör fel tyder på att det inte finns någon ambition att ägna sig åt problemlösning/hantering.

Ja alla förstår att det är svinen som är svin, det är inte en analys värdig en vuxen människa. Det är underförstått. Varför vill du inte förbättra din situation? Är det så otäckt att se sin egen roll i situationen och inse att man alltid har ett eget ansvar för sitt liv?

Det är trots allt det som krävs för att kunna förändra något. Ett barn som blir mobbad kanske inte alltid är förmögen att förstå varför denna blivit utvald. Men du är vuxen, inte ett barn och bör inte vara rädd för din egen potential.
Citera
2018-04-25, 13:54
  #366
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Fellow kvinnliga Flashbackare (med heterosexuell läggning)

Jag har hängt på datingsajter till och från rätt länge (ja, hoppet är det sista som dör och jag är en vidrig slampa så har vi avklarat den biten)

Under den tiden har jag noterat vissa beteenden hos männen, som jag har lite svårt att förstå.

* de som efter en diss (eller uteblivet svar) helt plötsligt slänger förolämpningar trots det initiala smöreriet
*de som hänger upp sig på något i ens presentation och skriver en novell om varför jag har fel.
* De som endast vill visa sitt fejs på kik eller liknande
* De som skickar samma genomskinliga spam till alla
* De som kräver svar på varför man inte svarar alternativt de som vid svaret ”ej intresserad” blir djupt kränkta. Ofta de som saknar bild dessutom
* män som trycker på att de är vill ”skämma bort” en- stor varningssignal.

Här är bara ett axplock. Era erfarenheter av detta?

Att du är en "vidrig slampa" är ett skämt, visst? För isåfall är jag doomed. And going to hell with my head raised high and proud.
Skämt å sido.
Ett hett tips: Skriv dina krav i en lista på vad du förväntar dig av kontakt och nämn dessa grejer (och alla andra som du kommer på). Längst ner skriver du: jag läser bara mail som öppnas med (valfri random fras), så kan du gallra bort alla som uppenbarligen inte läst hela din profil baserat enbart på titeln i mailet. Ett annat tips är; vänta inte på kontakt, sök själv och kontakta de som är intressanta.
Citera
2018-04-25, 13:59
  #367
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
...
Vet inte om frågan har varit uppe, men:

Hur uttrycker du dig när du avböjer vidare kontakt? Kan spela viss roll. Min erfarenhet är att du kan vara opåkallat nedlåtande här på forumet. Gör du likadant på tinder?
Citera
2018-04-25, 13:59
  #368
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Märkligt att man stannar i en sådan miljö.

På krogen har jag alltid valt själv. En del oönskade inviter har man fått. Men hade man inte fått det, så hade det också varit "fel".

Fattar ni inte att ni stjälper ts, istället för att hjälpa henne?

För att bland alla rötägg så finns det en vettig skulle jag väl tro. Du får helt enkelt fråga de kvinnor här på flashback.

Sen ska kvinnor behöva hålla sig borta ifrån krogar, klubbar med mera för att det finns rötägg?

Menar du nu kvinnans beteende att oavsett vad så är det något fel och kan inte bli nöjd av situationen?

Hjälpa henne med vadå? Det du påpekar är att hon är ett offer som gör allt fel för att hon drar till sig det patrask som nu drar sig till henne. Nog vet jag en polare som går fram helt slumpmässigt till en brud och försöker ragga, bli avvisad och han utbrister : JÄVLA HORA.

Det är snarare att män ska se vad för beteende som andra män har som får för sig att bara för att man inte får ligga eller raggningen besvaras så är "Jävla hora" något dom säger rakt upp och ner som svar, som att det är det magiska ordet och att hon kommer dra isär benen för honom likt det vore Alibabas grotta och "Sesam öppna dig".

Hade en män inte vart desperata utan självinsikt med en otrolig frustration inom sig som manifesterar sig i en rena förolämpningar så hade inte kvinnor känt att det finns ett beteende hos en del män.

Det är som att försöka komma in på krogen när du är för berusad enligt vakten. Är du smart eller en idiot som börjar tjafsa med vakten om att "jag är inte alls för berusad, du är dum i huvudet, jävla idiotvakt" och tro dig att du kommer in på grund av det?

Kvinnans beteende på senare tid går så väl hand i hand med mäns beteende på senare tid.
Citera
2018-04-25, 14:33
  #369
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En ren allmän reflektion om datingsiter, hur fan vågar man träffa någon på en sådan?
Jag hade definitivt aldrig vågat, men jag kanske är paranoid & ser kaninkokerskor överallt.
Eller våldtäktsmän & misshandlare om jag vore tjej.
Man får ha tålamod och skriva rejält med människan men inte ens det verkar gå bra för nu är det bara snabba kickar av bekräftelse, checka av någon manshattrickslista kvinnan läst på någon hemlig facebookgrupp som går ut på att göra männens liv till ett helvete eller springa efter minsta motgång såsom att killen råkade ha fel märkesloggo på sin sko eller något. Eller att kvinnan visst inte var liiiiiiiiite mullig utan såklart en landval som kan vinkla till sig hälsosamma bilder.

Ett annat trick är att man bestämmer träff på ett ställe med folk runt omkring och inte hemvisit.
Citera
2018-04-25, 14:38
  #370
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goldcashier
Nej, ett lås avhåller många från att sno en cykel. Kanske ska du se över vad du använder för lås men det ansvaret är för jobbigt gissar jag.

Man visar att man inte tänker ta skit eller står upp för sig.

Nu talade jag struktur och inte aktör. Vore det inte trevligare med ett samhälle där folk inte stal cyklar? Vore det inte trevligare med ett samhälle där individer kan söka kärleken utan att överösas med hot och förolämpningar?

Men beteendet att "inte ta skit" i bemärkelsen ett "nej tack" tycks kontraproduktiv. Att män en masse förolämpar och hotar kvinnor på dejtingsidor får med all sannolikhet konsekvenser i den här stilen.

1. Många kvinnor väljer bort att använda dejtingsidor = korvfest på dejtingsidorna.

2. Kvar blir de kvinnor som är uppmärksamhetskåta nog att stå ut med förolämpningar och hot = de kvinnor som blir kvar är inte de som de flesta män vill ha, och i många fall är de där just för uppmärksamhet snarare än för att träffa ngn.

3. Kvinnor blir överlag räddare och mer misstänksamma mot män. Detta kommer att ta sig uttryck i att de i större utsträckning undviker "creepy" killar och att de blir mindre benägna till lättvindigt sex. Detta kanske somliga killar tycker är positivt, men om du hör till dem som skulle vilja ligga oftare är det sämre för dig.

Kan garantera att hot och förolämpningar mot kvinnor på dejtingsidor inte lär leda till att "kvinnor lär sig veta sin plats" eller att "kvinnor tänker sämre om sig själva". Det leder bara till att de undviker dig, och sådana som dig.
Citera
2018-04-25, 15:01
  #371
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Vet inte om frågan har varit uppe, men:

Hur uttrycker du dig när du avböjer vidare kontakt? Kan spela viss roll. Min erfarenhet är att du kan vara opåkallat nedlåtande här på forumet. Gör du likadant på tinder?
Som jag tidigare skrivit: (beroende på vad som står i mailet) så ; nej tack, jag är inte intresserad. Har de struntat i att läsa presentation eller saknar de bild svarar jag inte längre.
Citera
2018-04-25, 15:04
  #372
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Nu talade jag struktur och inte aktör. Vore det inte trevligare med ett samhälle där folk inte stal cyklar? Vore det inte trevligare med ett samhälle där individer kan söka kärleken utan att överösas med hot och förolämpningar?

Men beteendet att "inte ta skit" i bemärkelsen ett "nej tack" tycks kontraproduktiv. Att män en masse förolämpar och hotar kvinnor på dejtingsidor får med all sannolikhet konsekvenser i den här stilen.

1. Många kvinnor väljer bort att använda dejtingsidor = korvfest på dejtingsidorna.

2. Kvar blir de kvinnor som är uppmärksamhetskåta nog att stå ut med förolämpningar och hot = de kvinnor som blir kvar är inte de som de flesta män vill ha, och i många fall är de där just för uppmärksamhet snarare än för att träffa ngn.

3. Kvinnor blir överlag räddare och mer misstänksamma mot män. Detta kommer att ta sig uttryck i att de i större utsträckning undviker "creepy" killar och att de blir mindre benägna till lättvindigt sex. Detta kanske somliga killar tycker är positivt, men om du hör till dem som skulle vilja ligga oftare är det sämre för dig.

Kan garantera att hot och förolämpningar mot kvinnor på dejtingsidor inte lär leda till att "kvinnor lär sig veta sin plats" eller att "kvinnor tänker sämre om sig själva". Det leder bara till att de undviker dig, och sådana som dig.
Fy fan vilken skitnödig harang du kommer med i ett försök att verka välverserad. Du lurar bara dig själv med dina invecklade och inavlade utläggningar.

Världen ser inte ut så. Nu stjäls det cyklar. Så vad ska du göra? Sitta där och gnälla över att det stjäls cyklar? Jag tror människor som du saknar känslan över vad eget ansvar överhuvudtaget betyder. Och det är väldigt typiskt för feminister och kulturmuppar att drömma sig bort till ett samhälle där de kan ha cyklar olåsta och med dina resonemang antar jag att du ställer cykeln olåst för att "världen inte ska vara så här!". Helt mongo.

Slutklämmen är också väldigt karaktäristiskt för kommunistkärringar som du i ett försök att smutskasta mig. Jag hänger inte på dejtingsidor eftersom praktiskt taget alla kvinnor där har psykiska problem, så nu har vi löst det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback