Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-25, 18:53
  #373
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Allra trevligast, hade det varit med världsfred.
Kan du fixa det?

Med tanke på att världen över tid gått mot att bli enormt mycket fredligare än den har varit, är det inte orimligt att föreställa sig att en utveckling i den riktningen kan fortgå. Själv kan jag inte fixa det, men eftersom människor historiskt sett har lärt sig att undvika allt fler destruktiva konflikter kan vi tillsammans förbättra situationen ytterligare. Det kräver en analys av faktorerna.

Citat:
Ursprungligen postat av goldcashier
Fy fan vilken skitnödig harang du kommer med i ett försök att verka välverserad. Du lurar bara dig själv med dina invecklade och inavlade utläggningar.

Världen ser inte ut så. Nu stjäls det cyklar. Så vad ska du göra? Sitta där och gnälla över att det stjäls cyklar? Jag tror människor som du saknar känslan över vad eget ansvar överhuvudtaget betyder. Och det är väldigt typiskt för feminister och kulturmuppar att drömma sig bort till ett samhälle där de kan ha cyklar olåsta och med dina resonemang antar jag att du ställer cykeln olåst för att "världen inte ska vara så här!". Helt mongo.

Slutklämmen är också väldigt karaktäristiskt för kommunistkärringar som du i ett försök att smutskasta mig. Jag hänger inte på dejtingsidor eftersom praktiskt taget alla kvinnor där har psykiska problem, så nu har vi löst det.

Men varför stjäls det fler cyklar på vissa ställen och inga alls på somliga ställen? Varför är vissa män aggressiva och hotfulla mot kvinnor och andra inte?

Jag tycker snarare det är du som skiter i att ta det större ansvaret gällande samhällsutvecklingen. Det räcker inte att bara sköta sig själv, i synnerhet inte med tanke på hur enormt mycket du ständigt får serverat av samhället om du lever i Sverige.
Citera
2018-04-25, 20:48
  #374
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Men varför stjäls det fler cyklar på vissa ställen och inga alls på somliga ställen?
De kanske ställer den olåst eller utanför hemmet om de bor i farliga områden.
Citat:
Varför är vissa män aggressiva och hotfulla mot kvinnor och andra inte?
Det kan bero på att kvinnan beter sig som skit, men er egen del vill ni aldrig se.
Citera
2018-04-26, 06:03
  #375
Medlem
Pripps3.5s avatar
Med tanke på att ts med flera andra tjejer i tråden vittnar om taskigt beteende från killar på datingsajter, så måste jag tillstå att jag tycker att ni är otroligt korkade som hänger kvar där.

Släpp tangentborden och ut och umgås på riktigt med folk istället. Lär känna varandra lugnt och sansat utan baktankar, flörta, känn pirret. Lev lite!

@Katzyn. Den beskrivning av utvecklingen i världen, stämmer inte med min. Jag tycker att du lever uppe i det blå.
Citera
2018-04-26, 06:12
  #376
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Med tanke på att ts med flera andra tjejer i tråden vittnar om taskigt beteende från killar på datingsajter, så måste jag tillstå att jag tycker att ni är otroligt korkade som hänger kvar där.

Släpp tangentborden och ut och umgås på riktigt med folk istället. Lär känna varandra lugnt och sansat utan baktankar, flörta, känn pirret. Lev lite!

@Katzyn. Den beskrivning av utvecklingen i världen, stämmer inte med min. Jag tycker att du lever uppe i det blå.

tycker du har ett sunt tänk om detta , kvinnor och män kan vara svin , mindre chans att undvika de om man träffas IRL , där problemet är mycket litet .
att män sitter och hotar kvinnor över nätet måste vara det optimala bottennappet en människa som söker kärleken kan få , så helt klart så påverkar vissa kvinnor vissa män till detta beteende , tragiskt
men att smutskasta alla män för detta är ren bullshit och tydligen feministtänk som fått sådant feltänk att de sätter sej i skiten upp till öronen själva .
ren dumhet föder annan dumhet och alla dansar samma vals
Citera
2018-04-26, 06:21
  #377
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Som jag tidigare skrivit: (beroende på vad som står i mailet) så ; nej tack, jag är inte intresserad. Har de struntat i att läsa presentation eller saknar de bild svarar jag inte längre.

Utveckla det fetade.

Hur ser din presentation ut, i korthet?
Varför kan du inte prata med en person, om du inte vet hur vederbörande ser ut?
Vill du bara ha ett ligg, eller söker du nåt mer?
Citera
2018-04-26, 06:54
  #378
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Med tanke på att ts med flera andra tjejer i tråden vittnar om taskigt beteende från killar på datingsajter, så måste jag tillstå att jag tycker att ni är otroligt korkade som hänger kvar där.

Släpp tangentborden och ut och umgås på riktigt med folk istället. Lär känna varandra lugnt och sansat utan baktankar, flörta, känn pirret. Lev lite!


@Katzyn. Den beskrivning av utvecklingen i världen, stämmer inte med min. Jag tycker att du lever uppe i det blå.
Hur vet du att jag och de andra kvinnorna fortfarande hänger på dejtingsiter?
Jag måste tillstå att jag tycker att du är otroligt korkad som antar att så är fallet. Sorry.
Lev lite, i stället för att hänga här!

OnT: Det är väldigt talande att det är vi kvinnor som ska ta ansvar både för vårt eget och för mäns beteende på dejtingsiter. Jag har själv gett ett exempel på hur en man reagerade på ett avvisande men jag har inte fått inget svar på vad jag gjorde för fel.
Citera
2018-04-26, 07:01
  #379
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Hur vet du att jag och de andra kvinnorna fortfarande hänger på dejtingsiter?
Jag måste tillstå att jag tycker att du är otroligt korkad som antar att så är fallet. Sorry.
Lev lite, i stället för att hänga här!

OnT: Det är väldigt talande att det är vi kvinnor som ska ta ansvar både för vårt eget och för mäns beteende på dejtingsiter. Jag har själv gett ett exempel på hur en man reagerade på ett avvisande men jag har inte fått inget svar på vad jag gjorde för fel.

du har inte gjort nått fel , du hade oturen att träffa på en vriden man
dejtar man över nätet så är det sådant som kan hända , man träffar på människor man inte funkar med .

att däremot kvinnor som ständigt råkar i trubbel med nya kontakter , måste inse att det nog troligt är de som också är orsak till beteendet .
Citera
2018-04-26, 07:05
  #380
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Hur vet du att jag och de andra kvinnorna fortfarande hänger på dejtingsiter?
Jag måste tillstå att jag tycker att du är otroligt korkad som antar att så är fallet. Sorry.
Lev lite, i stället för att hänga här!

OnT: Det är väldigt talande att det är vi kvinnor som ska ta ansvar både för vårt eget och för mäns beteende på dejtingsiter. Jag har själv gett ett exempel på hur en man reagerade på ett avvisande men jag har inte fått inget svar på vad jag gjorde för fel.

Aha, så det är du som är DoraF, som Buffy snackade om.

Har du koll på din polare? Hon har tjatat om mäns beteende på dajtingsajter i år nu. Både i sina egna tusen trådar om samma ämne, och i andra trådar. Antingen är hon otroligt långsint och snackar gamla grejer. Eller så är hon envis som en korkad donkey, och ihärdar på dajtingsajter, trots dåligt bemötande.

Jag har levt, och lever fortfarande. Partner har jag både Irl och här på FB, så inga appar behövs.

Vem har sagt att kvinnor ska ta ansvar för mäns beteende?

Kan du länka, jag hittar inte ditt exempel?
Citera
2018-04-26, 07:05
  #381
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goldcashier
Det kan bero på att kvinnan beter sig som skit, men er egen del vill ni aldrig se.

"kan bero på"...jo givetvis kan det bero på det, men väldigt många män på dejtingsidor kan bli fruktansvärt aggressiva och otrevliga bara för att kvinnor inte vill hoppa i säng med dem direkt. En kvinnlig kollega visade en chattkonversation där en 15+ äldre man skrev till henne och när hon förklarade vänligt att hon inte var intresserad fick han nästan vredesutbrott på henne.
Citera
2018-04-26, 07:35
  #382
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
"kan bero på"...jo givetvis kan det bero på det, men väldigt många män på dejtingsidor kan bli fruktansvärt aggressiva och otrevliga bara för att kvinnor inte vill hoppa i säng med dem direkt. En kvinnlig kollega visade en chattkonversation där en 15+ äldre man skrev till henne och när hon förklarade vänligt att hon inte var intresserad fick han nästan vredesutbrott på henne.
De männen kan inte vara särskilt långlivade om kvinnor anmäler dem.
Citera
2018-04-26, 07:56
  #383
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Utveckla det fetade.

Hur ser din presentation ut, i korthet?
Varför kan du inte prata med en person, om du inte vet hur vederbörande ser ut?
Vill du bara ha ett ligg, eller söker du nåt mer?
Den är ganska lång. Det står vad jag söker, hur jag är. Att jag inte vill ha kontakt med de utan bild eller presentation.

Om någon skriver något otrevligt i ett första meddelande svarar jag inte. Inte heller om de inte läst vad jag söker.

Jag tycker det är ganska rimligt att vilja se vem man pratar med, de ser ju mig. Dessutom så finns det anledningar till varför vissa inte visar sig på bild (otrogna etc).

Jag uttrycker tydligt att jag är ointresserad av tillfälligt sex, och att jag söker en relation.
Citera
2018-04-26, 08:01
  #384
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrenalinlife
du har inte gjort nått fel , du hade oturen att träffa på en vriden man
dejtar man över nätet så är det sådant som kan hända , man träffar på människor man inte funkar med .

att däremot kvinnor som ständigt råkar i trubbel med nya kontakter , måste inse att det nog troligt är de som också är orsak till beteendet .
Visst är det intressant att somliga här faktiskt inte kan erkänna att det är på det viset?
Orsaken finns hos männen.
Sedan finns det gissningsvis också kvinnor som svarar så elakt att de kan förvänta sig samma sak tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Aha, så det är du som är DoraF, som Buffy snackade om.

Har du koll på din polare? Hon har tjatat om mäns beteende på dajtingsajter i år nu. Både i sina egna tusen trådar om samma ämne, och i andra trådar. Antingen är hon otroligt långsint och snackar gamla grejer. Eller så är hon envis som en korkad donkey, och ihärdar på dajtingsajter, trots dåligt bemötande.

Jag har levt, och lever fortfarande. Partner har jag både Irl och här på FB, så inga appar behövs.

Vem har sagt att kvinnor ska ta ansvar för mäns beteende?

Kan du länka, jag hittar inte ditt exempel?
Nej.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback