2018-01-25, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Direktrapportering av slutpläderingen i dag:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/arbogafallet-i-hovratten-svt-rapporterar-direkt

Tack för att du rotade fram en direktrapportering.
Citera
2018-01-25, 12:56
Medlem
Bewitcheds avatar
Nästa åtalspunkt torde vara urKUKsförfalskning... tror definitivt att hon blir fälld där..
Citat:
Åklagaren vill döma Johanna Möller till mord, grovt bedrägeri samt urkukndsförfalskning.

https://imgur.com/a/0o8L4

lite glädje får man dela
Citera
2018-01-25, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Nästa åtalspunkt torde vara urKUKsförfalskning... tror definitivt att hon blir fälld där..

https://imgur.com/a/0o8L4

lite glädje får man dela
Tackar! Delad glädje är dubbel glädje!
Citera
2018-01-25, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Idag 25/1 i Hovrätten: Klockan 11.53 säger åklagaren följande:

"Johanna har den mentala förmågan att anstifta och begå ett mord av närstående"
, säger åklagaren. Hon går dock inte in närmare på detta nu, utan hänvisar till det rättspsykiatriska utlåtandet.

Detta säger ju en hel del om den personlighetsstörning vi har kommit fram till att JM har. Nämligen psykopati. Bland annat.
Visst är hon psykopat, säg man bla då när aftonbladet intervjuade henne, och hon inte brydde sig och sa att nu går vi vidare efter att hennes Pappa hade dött och mamman låg svårt skadad på sjukhuset.
Även MR är psykopat.
Jag tycker ändå att JM är en värre psykopat än vad MR är, även om om det är stora fel på honom också.
Nu är det slutspurten i hovrätten för Johanna, som känner på sin fläta och bläddrar i sina papper, snart förpassas bleka Johanna till ett liv bakom lås och bom :-)
Citera
2018-01-25, 14:21
Medlem
En lysande slutplädering av kammaråklagare Wenna, Johannas överman, som ser igenom alla hennes lögner.
Citera
2018-01-25, 15:00
Medlem
Bewitcheds avatar
Wenna menar på att bevisningen stärkts sedan sist
Citat:
-Jag vill lyfta fram att bevisningen har stärkts mot Johanna sedan tingsrätten gjorde sin bevisning.

Syftar hon på det med synen då? Vad har jag missat? Detta var enbart för föräldrarna? Menar, vi har ju alla hört om hur åklagaren har ett nära samarbete med någon i utlandet vad gäller AP. Eller är det bara för barnen?
Citera
2018-01-25, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Wenna menar på att bevisningen stärkts sedan sist

Syftar hon på det med synen då? Vad har jag missat? Detta var enbart för föräldrarna? Menar, vi har ju alla hört om hur åklagaren har ett nära samarbete med någon i utlandet vad gäller AP. Eller är det bara för barnen?
Det är om barnen, samarbetet i utlandet gäller.
Jag vet inte vad hon syftade på.
Någon annan som vet det här i tråden?
Citera
2018-01-25, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det är om barnen, samarbetet i utlandet gäller.
Jag vet inte vad hon syftade på.
Någon annan som vet det här i tråden?

Jag vet inte, men tycker att SVT hade ganska dåligt direktreferat. Det måste ha funnits mycket mer att skriva om.

Vet du om det har varit fler direktreferat som inte finns bakom betalvägg?
Citera
2018-01-25, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag vet inte, men tycker att SVT hade ganska dåligt direktreferat. Det måste ha funnits mycket mer att skriva om.

Vet du om det har varit fler direktreferat som inte finns bakom betalvägg?
Det håller jag med dig om.
De hade bättre liverapportering SVT från tingsrätten.
Vet inte om det finns något bättre bakom någon betalvägg.
Citera
2018-01-25, 16:50
Medlem
EndastJag01s avatar
Nu hoppas jag att Johanna kommer att lämna mitt liv. Jag har varit så fascinerad av denna märkliga varelse, men jag vill inte ha henne kvar i det. Bara domen kommer så skall jag mota ut henne och i fortsättningen bara tänka att det finns märkliga människor.
Senast redigerad av EndastJag01 2018-01-25 kl. 16:50. Anledning: x
Citera
2018-01-25, 17:44
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Nu hoppas jag att Johanna kommer att lämna mitt liv. Jag har varit så fascinerad av denna märkliga varelse, men jag vill inte ha henne kvar i det. Bara domen kommer så skall jag mota ut henne och i fortsättningen bara tänka att det finns märkliga människor.
Får du problem kan du alltid ringa ”Det okända” det kanske skulle pigga upp dem att driva ut ett spöke som fortfarande lever!
Citera
2018-01-25, 19:40
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Får du problem kan du alltid ringa ”Det okända” det kanske skulle pigga upp dem att driva ut ett spöke som fortfarande lever!
Hon är genuint otäck!
Så otäck att man undrar om man har fel, för det kan väl inte vara så?
Jag hoppas att det inte finns så många andra som landar som hon har gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in