2018-04-26, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Var befinner sig JM just nu? På inskrivningen på Hinseberg för utredning var hon ska avtjäna sitt livstidsstraff?
Hon har suttit på Kronobergshäktet.
Hon borde fört över till Hinseberg nu för utredning på vilken anstalt hon ska avkänna sitt straff.
Citera
2018-04-26, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Som jag minns från tidigare i tråden så har det varit väldigt många, olika alternativ om hur dödandet/dränkningen gick till. En teori var väl att Aki skulle ha blivit dränkt med huvud nedåt i en vattentunna uppe vid huset.

Funderingarna har gått som så att Aki kan ha blivit inrullad i en matta och att Johanna med hjälp av ev JJ hållit ner den hårt rullade mattan i vattentunnan och dränkt Aki på så sätt. Sedan in med hela mattpaketet med den nu döde Aki i en bil och kört ner till bryggan. Och till sist rullat ner kroppen i Hjälmaren.

Javisst, det är det man hoppas på, att svaret en gång ska komma fram. Framför allt med tanke på Akis anhöriga, så att de kan få svar och någon form av avslut. Som det är nu måste det kännas förfärligt att Mördar-Johanna blev frikänd på den delen.
Det behövs ingen bil. Den/de som klarar av att vända Aki uppochner i en tunna, klarar av att bära honom till sjön. Jag tror dock inte att JM riskerade sina naglar på hantverket, hon var bara arbetsledare. F ö fick vi nyligen veta, att GW fortfarande tror på kyllådan på bryggan. Han tycker inte att det vore långsökt att bära ner dricksvatten till en sjö med syftet att kyla mat och dryck. Nuförtiden ska ju allt fotograferas, t o m egna illgärningar. I en framtid kanske vi får se spektaklet i bild.
Citera
2018-04-26, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Det behövs ingen bil. Den/de som klarar av att vända Aki uppochner i en tunna, klarar av att bära honom till sjön. Jag tror dock inte att JM riskerade sina naglar på hantverket, hon var bara arbetsledare. F ö fick vi nyligen veta, att GW fortfarande tror på kyllådan på bryggan. Han tycker inte att det vore långsökt att bära ner dricksvatten till en sjö med syftet att kyla mat och dryck. Nuförtiden ska ju allt fotograferas, t o m egna illgärningar. I en framtid kanske vi får se spektaklet i bild.

Ja, jag såg programmet där GW pratade om kyllådan på bryggan. Det vore väl förstås det rimligaste och enklaste sättet att ta död på Aki. Hennes medhjälpare skötte grovjobbet och Mördarmadam övervakade det hela. Varför krångla till det hela, som den gode Leif GW brukar säga.
Citera
2018-04-27, 06:29
Medlem
Honan6s avatar
Hur tror ni det går med Johannas idéer om att skriva kokbok och en film med henne och Mohammad?
Finns det något förlag eller produktionsbolag som vill jobba med henne?

Jag kan se framför mig hur Johanna brevledes bönar och ber med hjärtan till olika mediaföretag för att de ska komma och intervjua henne.

Kanske någon nappar på chansen att få intervjua henne öga mot öga och en sensationslysten journalist kommer spela med i hennes manus tills de kritiska frågorna måste ställas som t ex: - Dödade du Aki? Johanna kommer att småle och titta slugt på journalisten och svara: - Dem hittade inga tekniska bevis!

Eftersom intresset för henne redan har svalnat, så kan vi nog räkna med en del utspel från hennes sida. Hon kommer hålla massmedia informerat.

Det finns mer att gräva om Johanna vad det gäller ett eller två mystiskt döda fosterbarn och två stackars misshandlade flyktingar som behöver få upprättelse. När ska åklagare i Eskilstuna se till att det sker? Den kriminelle svärsonen är utpekad av brottsoffren och Mohammad har erkänt brottet. Dags att JJ ställs till svars nu.
Citera
2018-04-27, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Hur tror ni det går med Johannas idéer om att skriva kokbok och en film med henne och Mohammad?

Jag kan se framför mig hur Johanna brevledes bönar och ber med hjärtan till olika mediaföretag för att de ska komma och intervjua henne.

Kanske någon nappar på chansen att få intervjua henne öga mot öga och en sensationslysten journalist kommer spela med i hennes manus tills de kritiska frågorna måste ställas som t ex: - Dödade du Aki? Johanna kommer att småle och titta slugt på journalisten och svara: - Dem hittade inga tekniska bevis!

Eftersom intresset för henne redan har svalnat, så kan vi nog räkna med en del utspel från hennes sida. Hon kommer hålla massmedia informerat.

Det finns mer att gräva om Johanna vad det gäller ett eller två mystiskt döda fosterbarn och två stackars misshandlade flyktingar som behöver få upprättelse. När ska åklagare i Eskilstuna se till att det sker? Den kriminelle svärsonen är utpekad av brottsoffren och Mohammad har erkänt brottet. Dags att JJ ställs till svars nu.

Ja, barnen har jag tänkt mycket på. Ända sen jag läste förhöret med AM i FUPen, där hon nämnde åtminstone ett av dem. "Ja, hon hade visst ett par fosterbarn, ett av dem kom från Stockholm mitt i natten....det drunknade visst...."Hur kan det komma sig att det är kompakt tystnad i den frågan? Någon måste väl sakna barnen? Undra över hur de plötsligt kunde dö? Och flyktingkillarna borde absolut få upprättelse - och JJ borde de kolla närmare. Vad lever han av t.ex. Han verkar vara en riktigt obehaglig typ.

Men är det samma åklagare som la ner misshandelsärendet som ska kolla denna igen, så tror jag inte det kommer hända så mycket mer på den fronten. Hade det varit ett par svenska pojkar så hade det grundligt undersökts av polisen.

Sen förstås den stora frågan: Vad hände egentligen med Aki?
Citera
2018-04-27, 12:19
Medlem
Fezziks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Visst hade hon någon eller några miljoner över? Om hon får röra dom pengarna så kan man leka med tanken att någon dokumentär dyker upp på youtube i framtiden som försöker visa hennes oskuld. Nog tror jag det finns någon i detta avlånga land som nappar på att spendera hennes pengar.
Citera
2018-04-27, 14:07
Medlem
Citat:

Ja, jag såg programmet där GW pratade om kyllådan på bryggan. Det vore väl förstås det rimligaste och enklaste sättet att ta död på Aki. Hennes medhjälpare skötte grovjobbet och Mördarmadam övervakade det hela. Varför krångla till det hela, som den gode Leif GW brukar säga.
Jo, men det kan ju inte ha varit sjövatten i lådan (kiselalger).
Citera
2018-04-27, 14:30
Medlem
Citat:
Jo, men det kan ju inte ha varit sjövatten i lådan (kiselalger).
Rent teoretiskt kan JM ha fixat allt själv. Hon slog is eller isvatten på Akis hjässa. Risken för att då bli omtöcknad är betydande, därpå kan hon kväva honom. Men det har inträffat dödsfall av olycka vid studentupptåg med ishink. Att baxa liket en eller annan meter över bryggkanten borde hon klara. Med en yngre förmåga på plats blir detta scenario förstås enklare. Vi får vänta på bilderna ! Den som fotade var ju inte med i bild och sitter på en hållhake.
Citera
2018-04-27, 15:29
Medlem
Citat:
Rent teoretiskt kan JM ha fixat allt själv. Hon slog is eller isvatten på Akis hjässa. Risken för att då bli omtöcknad är betydande, därpå kan hon kväva honom. Men det har inträffat dödsfall av olycka vid studentupptåg med ishink. Att baxa liket en eller annan meter över bryggkanten borde hon klara. Med en yngre förmåga på plats blir detta scenario förstås enklare. Vi får vänta på bilderna ! Den som fotade var ju inte med i bild och sitter på en hållhake.

Nej, givetvis inte vatten från Hjälmaren i lådan.

Javisst kan det vara så att JM fixat och ordnat allt själv. Aki halvberusad och som du beskriver
fortsättningen med is/isvatten. Ingen längre sträcka att sedan få ner honom nedanför bryggkanten.

Är nyfiken på det du skriver om bilderna och att den som fotade var inte med på bild -
det är någonting som jag har missat? Eller tänker du att Johanna fotade hela dödskampen
och dödandet? Ruggigt i så fall.
Citera
2018-04-28, 00:42
Medlem
Citat:
Nej, givetvis inte vatten från Hjälmaren i lådan.

Javisst kan det vara så att JM fixat och ordnat allt själv. Aki halvberusad och som du beskriver
fortsättningen med is/isvatten. Ingen längre sträcka att sedan få ner honom nedanför bryggkanten.

Är nyfiken på det du skriver om bilderna och att den som fotade var inte med på bild -
det är någonting som jag har missat? Eller tänker du att Johanna fotade hela dödskampen
och dödandet? Ruggigt i så fall.
Jag är ju inte klärvojant, så att jag skulle VETA att det finns bilder. Jag bara noterar att nutidens människor plåtar allt de är med om, inte minst mördare, som Madsen. OM det var flera på plats, så vore det inte alltför långsökt, att någon fotade. Denne någon skulle ju då ha bevis att skydda sig med eller öva utpressning med. Ruggigt ? Absolut, men allt i den här historien är ju ruggigt. Men den som fotade kan ju ha varit manipulerad eller i god tro också och inte förstått att syftet var mord, utan trott att det handlade om ett drastiskt skämt. Återigen: jag spekulerar och du har inte missat något med bäring på dessa idéer.
Citera
2018-04-28, 08:15
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Angav sin man för mord – kvinna dömd https://www.aftonbladet.se/a/bKBV13

Citat:
Enligt det anonyma tipset som ringdes in hade en man hjälpt Johanna Möller att flytta den döde maken från ett badkar eller liknande ner till den sjö där han sedan hittades död.

Den utpekade mannen förhördes av polisen, men ingen förundersökning inleddes mot honom.

Hon har nu dömts för falsk tillvitelse till villkorlig dom och 50 dagsböter.
Citera
2018-04-28, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Angav sin man för mord – kvinna dömd https://www.aftonbladet.se/a/bKBV13

Fruktansvärt att göra så. Bra att kvinnan åkte dit. Kanske JM och mannen hade nån förbindelse, det vet vi ej. Nu såg kvinnan en hämndens chans att förstöra för sin man, men åkte dit själv. Förmodligen hade mannen ett starkt alibi. Han blev helt knäckt av anklagelserna, det kan man begripa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in