Citat:
Ursprungligen postat av
Honan6
Hur tror ni det går med Johannas idéer om att skriva kokbok och en film med henne och Mohammad?
Finns det något förlag eller produktionsbolag som vill jobba med henne?
Jag kan se framför mig hur Johanna brevledes bönar och ber med hjärtan till olika mediaföretag för att de ska komma och intervjua henne.
Kanske någon nappar på chansen att få intervjua henne öga mot öga och en sensationslysten journalist kommer spela med i hennes manus tills de kritiska frågorna måste ställas som t ex: - Dödade du Aki? Johanna kommer att småle och titta slugt på journalisten och svara: - Dem hittade inga tekniska bevis!
Eftersom intresset för henne redan har svalnat, så kan vi nog räkna med en del utspel från hennes sida. Hon kommer hålla massmedia informerat.
Det finns mer att gräva om Johanna vad det gäller ett eller två mystiskt döda fosterbarn och två stackars misshandlade flyktingar som behöver få upprättelse. När ska åklagare i Eskilstuna se till att det sker? Den kriminelle svärsonen är utpekad av brottsoffren och Mohammad har erkänt brottet. Dags att JJ ställs till svars nu.
Ja, barnen har jag tänkt mycket på. Ända sen jag läste förhöret med AM i FUPen, där hon nämnde åtminstone ett av dem.
"Ja, hon hade visst ett par fosterbarn, ett av dem kom från Stockholm mitt i natten....det drunknade visst...."Hur kan det komma sig att det är kompakt tystnad i den frågan? Någon måste väl sakna barnen? Undra över hur de plötsligt kunde dö? Och flyktingkillarna borde absolut få upprättelse - och JJ borde de kolla närmare. Vad lever han av t.ex. Han verkar vara en riktigt obehaglig typ.
Men är det samma åklagare som la ner misshandelsärendet som ska kolla denna igen, så tror jag inte det kommer hända så mycket mer på den fronten. Hade det varit ett par svenska pojkar så hade det grundligt undersökts av polisen.
Sen förstås den stora frågan: Vad hände egentligen med Aki?