2018-04-25, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jahapp, jag är ledsen men det är ju ett vilt citat från en välkänt opålitligt källa, särskilt när det kommer till citat och referenser.

Det vore mycket intressant tycker jag om det framkom något om avvärjningsskador, men vad jag vet har det inte framkommit någonting om det och det har inte nämnts i domstolsförhandlingen vad jag vet, vilket det med all säkerhet skulle ha gjorts, om det funnits sådana, eller om det ens kunde antydas finnas sådana, eftersom det skulle kunna ses som ett mycket trovärdigt tekniskt bevis på PMs skuld.

Han hade rivmärken (avvärjningsskador) på underarmarna. Märkligt att du har missat detta, som är ett av bevisen.
Citera
2018-04-25, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Men han menade väl att de skulle användas för att göra "rutmönster" (vet inte vad det kallas) när de gjorde sakdyk? Det kunde stämma sa Jens F men inte att de skulle behöva vara tillspetsade för det ändamålet.

Markera sökområdet, men för det behöver man inte tillspetsade skruvmejslar.
Citera
2018-04-25, 00:44
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Norsk journalist som blev inbjuden till ubåten för några få år sen

https://www.tv2.no/nyheter/9817301/
tv2 journalist Trine Hvamb intervju med Madsen 2013
sitat(försvenskat)

Plötseligt var han der, og da började han å skjella på mig. Helt ut av det blå. Han sa jag inte var att lita på, inga kvinnelige journalister var det, og han sa alle journalister var ute etter å fremstella honom som galen, sier hun.

Hvamb har intervjuet pedofile og mördare i fengsler. Hun har aldri varit redd på jobb. Inte tills hun mötte Madsen.

Med Madsen var det helt annorlunda enn något jeg har upplevd innan. Det var et helt oventat raseri, sier hun. sitat slut
Citera
2018-04-25, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Menar du flera olika på danska? Har försökt läsa både bt och eb samtidigt. Men det var motstridigt och träligt tycker jag det är med danskan. Så därför har jag mest koncentrerat mig på bt. Vilken rekommenderar du av de danska?

Det med blod var förslag från andra skribenter. Tyckte det lät logiskt med blod från DNA då man inte funnit KiMs DNA på spännbanden. Saltvatten är ju bra på att få bort DNA . Att det dock fanns en del kvar på Ubåten var väl att det var just blod?

Gör som du vill, men du har ju väldigt mycket frågor fortfarande där flera finns besvarade i andra liverapporter.
Citera
2018-04-25, 00:46
Medlem
trngws avatar
Citat:
1/ Jag kommer ihåg att den uppgiften kom till polisens vetskap på eftermiddagen 11/8 som tyckte den var väldigt intressant.
I allafall som det lades fram i pressen. (?)

2/ Vad jag tänkte närmast på var en sjölag. Att man enligt lag måste rapportera sådant? Precis som det finns en lag på att man måste rapportera viltolyckor när man kör bil.
Om arma KiM varit i livet fortfarande kunde det ju haft enorm betydelse.

Om det skett en olycka hade de tveklöst varit skyldiga att rapportera omgående.
Men det skedde ingen olycka, så det blir nog lite av en tolkningsfråga. Kommer inte ihåg detaljerna i sjövägsreglerna kring det där nu på rak arm. Dags att läsa på kanske

Citat:
3/ Tror du inte han orkat att hala upp 60 kg med spjärn? Eller bära upp henne i brandmansgreppet? Ja, vad gjorde PM under stoppet? Koncentrerade sig på att ta "konstnärliga" foton kanske? Någonting som krävde hans fokus så pass mycket att Ubåten stod still. Samtidigt som han sprang och höll koll på omgivningarna,koll på radion osv. Eller så försökte han skicka en film till "molnet"? Jag tror att han avskiljde huvudet strax efter mordet. Själva parteringen under andra dyket. Pga av risken med oväntat besök.

Jo, jag tycker nog han borde kunnat ha fått upp KW i ett stycke. Jag fick själv nyligen upp 450 kilo panna för källartrappan helt på egen hand, enbart med hjälp av rep. Så nog fan borde han kunnat få upp 60 kilo för en stege
Citera
2018-04-25, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Personligen tycker inte jag att försvarsadvokaten lyckas så tvivel. Hennes frågor och påståenden snarare stärker åklagarens version i sin orimlighet och irrelevans.
Ja,det tycker jag också. Men hon har trotts allt jobbat på åklagarsidan tidigare. Och kan den juridiken.
Det här är hennes första uppdrag som försvarsadvokat. Jag tycker att det hon framförde var typ FB-argument (de som försvarar PM i allt). Jag hoppas att det är så, som vi uppfattar det. Att det snarare stärkte ÅKs version.
Citera
2018-04-25, 00:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
tv2 journalist Trine Hvamb intervju med Madsen 2013
sitat(försvenskat)

Plötseligt var han der, og da började han å skjella på mig. Helt ut av det blå. Han sa jag inte var att lita på, inga kvinnelige journalister var det, og han sa alle journalister var ute etter å fremstella honom som galen, sier hun.

Hvamb har intervjuet pedofile og mördare i fengsler. Hun har aldri varit redd på jobb. Inte tills hun mötte Madsen.

Med Madsen var det helt annorlunda enn något jeg har upplevd innan. Det var et helt oventat raseri, sier hun. sitat slut
Intressant - detta hade vart nåt att få med i rätten. De får ta med henne i nästan instans för dit bär det nog av.
Citera
2018-04-25, 00:52
Medlem
trngws avatar
Citat:
Men han menade väl att de skulle användas för att göra "rutmönster" (vet inte vad det kallas) när de gjorde sakdyk? Det kunde stämma sa Jens F men inte att de skulle behöva vara tillspetsade för det ändamålet.

Så sades det ja, och det är ju i och för sig plausibelt. Dock, de behöver som sagt inte spetsas till, men framförallt, så behövs det ett större antal, definitivt minst 12 stycken, och i fallet här troligen minst 40 st, om man ska göra ett vettigt avsökningsnät för ett område större än Nautilus därtill behövs då linor.

Hur många skruvmejslar köpte PM, och hur många meter linor ...
Citera
2018-04-25, 00:53
Medlem
Citat:
Gör som du vill, men du har ju väldigt mycket frågor fortfarande där flera finns besvarade i andra liverapporter.
Nu missförstod du nog. Jag undrade om det var någon live som du tyckte var var bättre eller sämre.
Om man inte är så bra på danska så är det svårt att följa alla. Vilka följer du själv på danska?Jag känner bara till de två nämnda.
Citera
2018-04-25, 00:54
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ja,det tycker jag också. Men hon har trotts allt jobbat på åklagarsidan tidigare. Och kan den juridiken.
Det här är hennes första uppdrag som försvarsadvokat. Jag tycker att det hon framförde var typ FB-argument (de som försvarar PM i allt). Jag hoppas att det är så, som vi uppfattar det. Att det snarare stärkte ÅKs version.

De här påståenda om att det är hennes första fall som förvarsadvokat har vi haft uppe tidigare, och det är stämmer inte, om jag minns rätt har hon varit försvarare i närmare två år nu, och under tiden dessutom blivit delägare in den advokatfirma hon företräder, och först blev anställd vid.
Citera
2018-04-25, 00:55
Medlem
develis avatar
Citat:
För att inte tala om tråden då det mesta ligger här (start rättegång) antingen via danska citat eller diskussioner på svenska.
Senast redigerad av develi 2018-04-25 kl. 00:59.
Citera
2018-04-25, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
De här påståenda om att det är hennes första fall som förvarsadvokat har vi haft uppe tidigare, och det är stämmer inte, om jag minns rätt har hon varit försvarare i närmare två år nu, och under tiden dessutom blivit delägare in den advokatfirma hon företräder, och först blev anställd vid.

Det är hennes första mordfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in