Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
1/ Jag kommer ihåg att den uppgiften kom till polisens vetskap på eftermiddagen 11/8 som tyckte den var väldigt intressant.
I allafall som det lades fram i pressen. (?)
2/ Vad jag tänkte närmast på var en sjölag. Att man enligt lag måste rapportera sådant? Precis som det finns en lag på att man måste rapportera viltolyckor när man kör bil.
Om arma KiM varit i livet fortfarande kunde det ju haft enorm betydelse.
Om det skett en olycka hade de tveklöst varit skyldiga att rapportera omgående.
Men det skedde ingen olycka, så det blir nog lite av en tolkningsfråga. Kommer inte ihåg detaljerna i sjövägsreglerna kring det där nu på rak arm. Dags att läsa på kanske
Citat:
3/ Tror du inte han orkat att hala upp 60 kg med spjärn? Eller bära upp henne i brandmansgreppet? Ja, vad gjorde PM under stoppet? Koncentrerade sig på att ta "konstnärliga" foton kanske? Någonting som krävde hans fokus så pass mycket att Ubåten stod still. Samtidigt som han sprang och höll koll på omgivningarna,koll på radion osv. Eller så försökte han skicka en film till "molnet"? Jag tror att han avskiljde huvudet strax efter mordet. Själva parteringen under andra dyket. Pga av risken med oväntat besök.
Jo, jag tycker nog han borde kunnat ha fått upp KW i ett stycke. Jag fick själv nyligen upp 450 kilo panna för källartrappan helt på egen hand, enbart med hjälp av rep. Så nog fan borde han kunnat få upp 60 kilo för en stege