Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Fetat.
1. Juridiskt sett intresserar det mig inte öht - målet är att plocka ner PM del för del tills han inte ens behöver köras i en mandelkvarn. Han ämnar bli mjöl fram tills rättegången är slut.
2. Vad jag tror om styckningstid är redan beskrivet - men hon lär dö i en omkringliggande tid och inte ett tidsspann på drygt 7-8 timmar beroende på rättsutlåtande.
Eftersom vi inte får del av fup kan ingen av oss säga vad det står där, vi får utgå från rättsmedecinläkatens vittnesmål.
Att två av skadorna intraffat före eller i nära samband med döden, sade hon. Inte 3-4 timmar EFTER döden visas av kärlen. Det bevisar att han skadat henne i underlivet när hon levde eller var på väg att dö, hon hade fortfarande cirkulation. Alltså inte något han måste göra för att få ut den döda kroppen.
När styckningen skedde är inte sagt. Eftersom den skedde efter döden, då cirkulation och blodtryck upphört, kan det gått både 1 och 4 timmar efter dödens inträde.
Det som är väsentligt är egentligen bara snitten över halsen. Dessa kan vara den avgörande skillnaden mellan liv och död. Här har vi tyvärr inte fått ta del av någon tidsangivelse. Bara fått upplysningen att döden kan ha inträtt FÖRE dessa snitt, genom att luftvägarna blockerats.
Så har jag uppfattat det jag läst. Kom gärna med vettigare argument än att jag är en idiot, så ska jag lyssna.