2018-03-26, 23:57
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Finns det animeringsprogram , ursäkta om jag uttrycker mig o-data-proffsigt, där man lägger in t ex ubåtens rutt med tider, påstådda och vittnesstyrkta händelser i denna tidslinje, så att man kan följa på en skärm vad man vet och jämföra med de påståenden man får. Fattar ni? Polisen borde ju få se de olika uppgifterna på film så de kan utesluta det omöjligt snabbt.

Det finns program där man kan göra det. men det är det nog ingen som gjort. tyvärr.

En bild med rutt och tidsangivelser vid ett antal punkter och händelser hade räckt väldigt långt. men då lit mer detaljerad och utförligt än de tidiga enkla och alltför grova skisser vi sett i pressen hittills.
Citera
2018-03-26, 23:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ett kortare referat gällande två specifika skador:
Försvararen BHE försöker förstå den omfattande skadebilden: Det är alltså fråga om två mycket viktiga invändiga skador; en i underlivet, och en annan i bukhålan. Här har man funnit karakteristiska blödningar som enligt rättsmedicinarna härrör från tiden före dödens inträde. (Och härutöver finns sedan också alla de skador som anses uppkomna i omedelbar anslutning till döden.).

Hur ska PM på ett trovärdigt sätt förklara hur han åsamkat KW alla dessa skador när han försökte dra upp hennes (då av allt att döma ännu ej döda...) kropp ur röret? - Det duger inte att bara hänvisa till väder och vind, eller vad som ev. kan ha hänt på sjöbottnen; de aktuella skadorna är alltför många och för ett sadistiskt sexualmord så ytterligt slående och karakteristiska.

Precis. Han får mer och mer att bita i och det går fort fram. Sen kan han sitta och skicka hjärtan bäst han vill till Ditte.
Citera
2018-03-26, 23:59
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Helt obegripligt för min del att a) inte se det motsägelsefulla i hans utsaga relaterat till vad rättsläkare uttalat sig om samt b) att gissningsleken är sekundar för att det är c) det viktigaste nu att få fram alla motsägelser, alla indicier och väva ett nät kring den perverse djäveln.

Han påstår att KW var hel och utan blödningar då han började dela kroppen. Det är ju inte korrekt efter vad man kunnat avläsa av rättsmedicinska expertisen.
Så vems uttalande kommer väga tyngst för domstolen även om det finns vissa osäkra uttalanden från rättsmedicinska expertisen? Jo, mest sannolikt och inte mest osannolikt.
Citera
2018-03-27, 00:02
Medlem
trngws avatar
Citat:
Helt obegripligt för min del att a) inte se det motsägelsefulla i hans utsaga relaterat till vad rättsläkare uttalat sig om samt b) att gissningsleken är sekundar för att det är c) det viktigaste nu att få fram alla motsägelser, alla indicier och väva ett nät kring den perverse djäveln.

Ja, att du inte begriper, det har vi förstått (Öppet mål på den )

a) Alla ser det motsägelsefulla i PM's utsaga. Det är bara du som, som du själv säger, inte begriper det.

c) Ja, hur är det med motsägelserna? Var finns det obduktionsutlåtande du refererar till som motsäger att döden kan ha inträtt kl23, och att styckningen kan ha skett kl07?

Om vi nu ska reda ut den "motsägelsen", VAR FINNS UTLÅTANDET? Kan du presentera det.

Och du kan glömma skadorna i underlivet och på bålen, för det har inget att göra med när styckningen inträffade, annat än att vi vet att det INTE SKEDDE SAMTIDIGT!
Citera
2018-03-27, 00:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Han påstår att KW var hel och utan blödningar då han började dela kroppen. Det är ju inte korrekt efter vad man kunnat avläsa av rättsmedicinska expertisen.
Så vems uttalande kommer väga tyngst för domstolen även om det finns vissa osäkra uttalanden från rättsmedicinska expertisen? Jo, mest sannolikt och inte mest osannolikt.
Exakt, jag tror jag bakade in det i mitt långa inlägg om alla skadorna. Han påstår hon var oskadad (ÅK pressade honom på detta flera ggr nån dag).

40 (SIC!) skador på enbart torson varav 14 i underlivet. Gå direkt i fängelse, Madsen.
Citera
2018-03-27, 00:06
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Fetat.
1. Juridiskt sett intresserar det mig inte öht - målet är att plocka ner PM del för del tills han inte ens behöver köras i en mandelkvarn. Han ämnar bli mjöl fram tills rättegången är slut.

2. Vad jag tror om styckningstid är redan beskrivet - men hon lär dö i en omkringliggande tid och inte ett tidsspann på drygt 7-8 timmar beroende på rättsutlåtande.
Eftersom vi inte får del av fup kan ingen av oss säga vad det står där, vi får utgå från rättsmedecinläkatens vittnesmål.
Att två av skadorna intraffat före eller i nära samband med döden, sade hon. Inte 3-4 timmar EFTER döden visas av kärlen. Det bevisar att han skadat henne i underlivet när hon levde eller var på väg att dö, hon hade fortfarande cirkulation. Alltså inte något han måste göra för att få ut den döda kroppen.
När styckningen skedde är inte sagt. Eftersom den skedde efter döden, då cirkulation och blodtryck upphört, kan det gått både 1 och 4 timmar efter dödens inträde.
Det som är väsentligt är egentligen bara snitten över halsen. Dessa kan vara den avgörande skillnaden mellan liv och död. Här har vi tyvärr inte fått ta del av någon tidsangivelse. Bara fått upplysningen att döden kan ha inträtt FÖRE dessa snitt, genom att luftvägarna blockerats.
Så har jag uppfattat det jag läst. Kom gärna med vettigare argument än att jag är en idiot, så ska jag lyssna.
Citera
2018-03-27, 00:06
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Exakt, jag tror jag bakade in det i mitt långa inlägg om alla skadorna. Han påstår hon var oskadad (ÅK pressade honom på detta flera ggr nån dag).

40 (SIC!) skador på torson varav 14 i underlivet. Gå direkt i fängelse, Madsen.

Ja även om Betina påvisar att en del skador kom utifrån och in och att vissa skador kan kommit av hanteringen av kroppen , så har han alltså sänkt sig själv med att påstå saker om när han började dela kroppen som rättsmedicinska experten säger är osannolikt. Då är det spiken i kistan. När jag även läser om dödsorsaken som han presenterar så kommer inte heller den att vara särskilt trovärdig när domstolen värderar påståendet.
Citera
2018-03-27, 00:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Eftersom vi inte får del av fup kan ingen av oss säga vad det står där, vi får utgå från rättsmedecinläkatens vittnesmål.
Att två av skadorna intraffat före eller i nära samband med döden, sade hon. Inte 3-4 timmar EFTER döden visas av kärlen. Det bevisar att han skadat henne i underlivet när hon levde eller var på väg att dö, hon hade fortfarande cirkulation. Alltså inte något han måste göra för att få ut den döda kroppen.
När styckningen skedde är inte sagt. Eftersom den skedde efter döden, då cirkulation och blodtryck upphört, kan det gått både 1 och 4 timmar efter dödens inträde.
Det som är väsentligt är egentligen bara snitten över halsen. Dessa kan vara den avgörande skillnaden mellan liv och död. Här har vi tyvärr inte fått ta del av någon tidsangivelse. Bara fått upplysningen att döden kan ha inträtt FÖRE dessa snitt, genom att luftvägarna blockerats.
Så har jag uppfattat det jag läst. Kom gärna med vettigare argument än att jag är en idiot, så ska jag lyssna.

Han faller på sina tidsangivelser sett till rättsutlåtande.
Men det är inte oväsentligt med det i underlivet eftersom ÅK försöker påvisa sexuellt våld och planering iom detta.
Dödsorsak finns: Kvävning. Blockering av luftvägar - det står dock mellan avskuren hals eller strypning sett till rättsläkare.
Nu ska hans kolmonoxidsutsvävningar granskas. Ska bli intressant.
Senast redigerad av develi 2018-03-27 kl. 00:14.
Citera
2018-03-27, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Helt rätt Ottoplommon!

Det är smått otroligt att de inte begriper att det är skillnad på sticken i underlivet och själva styckningen.
Det är nästan så man undrar om några tror att armar, ben och huvud liksom trillade av kroppen av sig själva när hon stacks i underlivet.

Eller så är det bara ren prestige som stiger vissa åt huvudet.

Rättsmedicin säger ju just det: Sticken och styckningen skedde vid olika tidpunkter. Det är ju solklart, och det är ju också därför som PM även i detta fallet bevisas som lögnare. Inte heller det tycks vissa förstå, trots att det är det de vill framföra som argument.
Ibland så tror jag nästan det. Svårt att erkänna när man har fel.
Det är svårt att tolka danskan. Men har man lång erfarenhet av fallet så är det nog lättare att förstå vad rättsmedicin syftar på och det var alltså inte klocktiden för styckningen rättsmedicin invände emot, utan att pikeringssadorna inte kan ha kommit i samband med styckningen när KiM var helt död.
Puh! Där brände vi 1000 kalorier. Mat!!!!!
Citera
2018-03-27, 00:11
Medlem
trngws avatar
Citat:

Precis min uppfattning också!
Citera
2018-03-27, 00:11
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det finns program där man kan göra det. men det är det nog ingen som gjort. tyvärr.

En bild med rutt och tidsangivelser vid ett antal punkter och händelser hade räckt väldigt långt. men då lit mer detaljerad och utförligt än de tidiga enkla och alltför grova skisser vi sett i pressen hittills.
Precis så. Jag har studerat miljövetenskap en gång i tiden och då lade man in olika parametrar som vind och temp och massor av grejor, så fick man ut data om var utsläppen hamnar o hur mycket. Som en liten animation. Det borde polisen beställa!
Citera
2018-03-27, 00:12
Medlem
Citat:
Varför skulle han åka runt med ett lik sen kl 23 en hel natt?
Tortyr och "förlustelse" sker mellan 21 till 23 sedan paus irrade omkring och sedan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in